Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stamboom over laten schrijven
Moderator: moderatorteam
-
Brigitte
- Zeer actief
Stamboom over laten schrijven
Weet iemand hoe lang dat duurt? Ik heb de stamboom van Buffel aangetekend opgestuurd naar het St. Hubertus. Op 1 April kreeg ik een acceptgiro met de kosten en extra kosten ivm weer aangetekend naar mij terug te sturen en dat heb ik 2 April overgemaakt maar ik heb nog steeds niets binnen 
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
*Jolanda*
-
Leane
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Komen ze dan niet eerst de chip controleren? Dat is bij Fien wel gebeurd maar die kwam rechtstreeks van de fokker vandaan en heeft verder geen ander adres gehad 
*edit* waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd maar het is dus niet zo dat je de stamboom in het nederlandse stamboek wilt bijschrijven maar alleen van naam A naar naam B over wilt schrijven. Als dat laatste het geval is slaat mijn reactie nergens op
*edit* waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd maar het is dus niet zo dat je de stamboom in het nederlandse stamboek wilt bijschrijven maar alleen van naam A naar naam B over wilt schrijven. Als dat laatste het geval is slaat mijn reactie nergens op
-
Brigitte
- Zeer actief
Nee, de stamboom hoeft alleen op mijn naam gezet te wordenTamara. schreef:Komen ze dan niet eerst de chip controleren? Dat is bij Fien wel gebeurd maar die kwam rechtstreeks van de fokker vandaan en heeft verder geen ander adres gehad
-
Brigitte
- Zeer actief
Ohh ik hoop niet dat het zo lang duurt, ik wil hem graag inschrijven voor een show*Jolanda* schreef:heeft bij ons ERG lang geduurd (lees bijna 3 maand) en sterker nog toen kregen we de verkeerde stamboom ook nog terug...
Moet nog steeds in orde gemaakt worden maar eigenlijk heb ik er geen haast meer mee nu de RAD afgeschaft is...
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik heb met m'n importjes uit Belgie ook al shows gelopen in de puppyklas terwijl ze nog niet overgeschreven waren naar het NHSB. Was geen probleem. In plaats van het NHSB-nummer vul je dan op het formulier van de show 'NHSB-nummer aangevraagd' of zoiets dergelijks in.Brigitte schreef:Ohh ik hoop niet dat het zo lang duurt, ik wil hem graag inschrijven voor een show*Jolanda* schreef:heeft bij ons ERG lang geduurd (lees bijna 3 maand) en sterker nog toen kregen we de verkeerde stamboom ook nog terug...
Moet nog steeds in orde gemaakt worden maar eigenlijk heb ik er geen haast meer mee nu de RAD afgeschaft is...
-
Leane
Als ze vragen om het NHSB nummer gewoon neerzetten dat die in aanvraag is.. Heb ik ook bij Rolex gedaan en doen ze niet moeilijk overBrigitte schreef:Ohh ik hoop niet dat het zo lang duurt, ik wil hem graag inschrijven voor een show*Jolanda* schreef:heeft bij ons ERG lang geduurd (lees bijna 3 maand) en sterker nog toen kregen we de verkeerde stamboom ook nog terug...
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
maar je hebt het over de st hubertus, dus dat is de belgische kennelclub, als je die stamboom terug hebt op jouw naam zal je hem toch hier bij de Raad over moeten laten schrijven voor een NHSB nummer anders mag je hem hier nog niet showen daar je woonachtig in nederland bent en de hond dus ook. en dan komen ze dus de chip controlerenBrigitte schreef:Nee, de stamboom hoeft alleen op mijn naam gezet te wordenTamara. schreef:Komen ze dan niet eerst de chip controleren? Dat is bij Fien wel gebeurd maar die kwam rechtstreeks van de fokker vandaan en heeft verder geen ander adres gehad
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoef je niet over te schrijven naar een Nederlandse stamboom?Brigitte schreef:Nee, de stamboom hoeft alleen op mijn naam gezet te wordenTamara. schreef:Komen ze dan niet eerst de chip controleren? Dat is bij Fien wel gebeurd maar die kwam rechtstreeks van de fokker vandaan en heeft verder geen ander adres gehad
Als je wilt showen
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Dat denk ik dus ook.ranetje schreef:Hoef je niet over te schrijven naar een Nederlandse stamboom?Brigitte schreef:Nee, de stamboom hoeft alleen op mijn naam gezet te wordenTamara. schreef:Komen ze dan niet eerst de chip controleren? Dat is bij Fien wel gebeurd maar die kwam rechtstreeks van de fokker vandaan en heeft verder geen ander adres gehad
Als je wilt showen
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Volgens mij hoeft dit niet.ranetje schreef:Hoef je niet over te schrijven naar een Nederlandse stamboom?Brigitte schreef:Nee, de stamboom hoeft alleen op mijn naam gezet te wordenTamara. schreef:Komen ze dan niet eerst de chip controleren? Dat is bij Fien wel gebeurd maar die kwam rechtstreeks van de fokker vandaan en heeft verder geen ander adres gehad
Als je wilt showen
Bij Sint-Hubertus zijn ze niet echt snel trouwens, geduld hebben is mooi als je iets wil van hen
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
jawel, zie mijn vorige posting. Als je als eigenaar in NL woonachtig bent behoort je hond ook een NHSB nummer te hebben wil je mee doen aan officiele activiteiten zoals een dergelijke show.~Tine~ schreef:Volgens mij hoeft dit niet.ranetje schreef:Hoef je niet over te schrijven naar een Nederlandse stamboom?Brigitte schreef:Nee, de stamboom hoeft alleen op mijn naam gezet te wordenTamara. schreef:Komen ze dan niet eerst de chip controleren? Dat is bij Fien wel gebeurd maar die kwam rechtstreeks van de fokker vandaan en heeft verder geen ander adres gehad
Als je wilt showen
Bij Sint-Hubertus zijn ze niet echt snel trouwens, geduld hebben is mooi als je iets wil van hen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- ranetje
- Zeer actief
Dat had ik ook begrepen ja.Podenji schreef:jawel, zie mijn vorige posting. Als je als eigenaar in NL woonachtig bent behoort je hond ook een NHSB nummer te hebben wil je mee doen aan officiele activiteiten zoals een dergelijke show.~Tine~ schreef:Volgens mij hoeft dit niet.ranetje schreef:Hoef je niet over te schrijven naar een Nederlandse stamboom?Brigitte schreef: Nee, de stamboom hoeft alleen op mijn naam gezet te worden
Als je wilt showen
Bij Sint-Hubertus zijn ze niet echt snel trouwens, geduld hebben is mooi als je iets wil van hen.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Klopt, als je in NL woont en de hond ook, dan moet er een NHSB nummer op. Een kennis van mij dacht ook dat dat met zijn importhond niet hoefde, blijken ze toch inschrijving niet meer te accepteren.
En voor wat betreft NHSB aangevraagd: ik heb pas een instructie gezien waarin stond dat dat niet meer geaccepteerd mag worden, volgens mij was dat van de Raad afkomstig, maar ik weet het niet meer zeker. Ik denk dat je tijdelijk gewoon op het buitenlandse stamboomnummer kunt inschrijven (heeft die kennis ook gedaan) maar dat accepteren ze blijkbaar alleen maar gedurende het wachten tijdens je NHSB aanvraag.
En voor wat betreft NHSB aangevraagd: ik heb pas een instructie gezien waarin stond dat dat niet meer geaccepteerd mag worden, volgens mij was dat van de Raad afkomstig, maar ik weet het niet meer zeker. Ik denk dat je tijdelijk gewoon op het buitenlandse stamboomnummer kunt inschrijven (heeft die kennis ook gedaan) maar dat accepteren ze blijkbaar alleen maar gedurende het wachten tijdens je NHSB aanvraag.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
-
Brigitte
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de nieuwe eigenaar in NL woont moet dat wel.ranetje schreef:Hoef je niet over te schrijven naar een Nederlandse stamboom?Brigitte schreef:Nee, de stamboom hoeft alleen op mijn naam gezet te wordenTamara. schreef:Komen ze dan niet eerst de chip controleren? Dat is bij Fien wel gebeurd maar die kwam rechtstreeks van de fokker vandaan en heeft verder geen ander adres gehad
Als je wilt showen

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, een hond moet ingeschreven zijn in het stamboek van het land waar hij woont (=waar zijn eigenaar woont)Brigitte schreef:Huh, ook als het gaat om een show in Belgie?
Wilde hem eigenlijk alleen voor Mechelen inschrijven omdat de fokkers daar een special organiseren.
Je zult de hond dus moeten overschrijven naar het Ned. stamboek, ook om 'm in belgie te showen!
Suzanne
-
Brigitte
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Nee hoor ben al lang blij dat hij op mijn naam staat al had het 100 euro gekocht maar ik weet nog dat ik bij Magic iets van 12 euro kwijt wasranetje schreef:Wat een geld.Brigitte schreef:Nou het is gelukt, kreeg er nog een rekening over heen want ze waren iets vergeten te rekenenin totaal koste het me nu dus 45 euro
en nu kan hij weer door naar de Raad
Met zo'n mooie jongen niet erg natuurlijk
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ja idd. Een hond moet idd in het NHSB zijn ingeschreven als de eigenaar in Nederland woont. Hij behoort een nhsb nr te hebben. Importeren gaat vrij snel overigens, het kan in een week of 3 rond zijn. Na opsturen van de stamboom naar de rvb krijg je binnen een week al een brief met het nhsbnr.Suzanne123 schreef:Ja, een hond moet ingeschreven zijn in het stamboek van het land waar hij woont (=waar zijn eigenaar woont)Brigitte schreef:Huh, ook als het gaat om een show in Belgie?
Wilde hem eigenlijk alleen voor Mechelen inschrijven omdat de fokkers daar een special organiseren.
Je zult de hond dus moeten overschrijven naar het Ned. stamboek, ook om 'm in belgie te showen!
Suzanne