Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lijkt mij een hotspot ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Lijkt mij een hotspot ?

Ongelezen bericht door Angelique. »

Afbeelding

Heb het haar al weg geknipt, nog niet ver genoeg geloof ik :denken:
Heb het al schoongespoelt en behandeld met vetaderm...

Heb hier wel vaker hotspots gehad maar vind deze vrij heftig, hij is ook alle behalve blij, kruipt weg in de kleinste hoekjes....erg vreemd...

Denken jullie ? gewoon blijven behandelen met vetaderm en nog wat verder weg knippen of toch even da ?

Tis zo sneu :cry:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ziet er inderdaad uit als een hotspot. Voor hotspots ga ik niet naar de da. De eerste dag (soms paar dagen) is mijn hond wat slomer en dan weet ik dat er een hotspot aankomt.
Zelf knip ik de plek kaal en maak het schoon met Betadine. En het belangrijkste, zorg dat je hond er niet verder aan gaat likken.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja ziet er inderdaad uit als een hotspot. Als ze die hier hebben (tot nog toe alleen Saar, en dan 2 keer per jaar ofzo. Moos had ze vroeger ook zo 2-3 keer per jaar) smeer ik een dag of 2 met hydrocortiderm zalf. Oke, het is vrij heftig spul, maar neemt de jeuk weg. Ik begin daarmee zodra ik een beginnende hotspot zie en kan zo voorkomen dat het zich uitbreidt (geen jeuk= niet krabben/likken= geen uitbreiding :wink: ).

Ik heb het bij Moos 1 keer geprobeerd zonder, en dat draaide uit op een AB behandeling omdat dat ding bijna niet meer te stoppen was. Ik heb begrepen dat veel mensen/honden het ook wel redden zonder hydrocortiderm, maar voor die 2 keer per jaar zweer ik erbij :wink:
Is dat hetzelfde als vetaderm overigens?

Edit: ik zou zijn temp ook even in de gaten houden. Bij die ene die steeds groter werd kreeg Moos ook koorts.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik smeer er meteen fucidin op (antibioticazalf) en de volgende dag is het meestal droog en dicht. ik smeer nooit hydrocortiderm, dat maakt de huid dun en het blijft een gevoelige (zwakke) plek.
Afbeelding
Muk

Ik heb begrepen dat Fucidin de huid ook dun maakt, net zoals Hydrocortiderm. Daarom mag je Hydrocortiderm en Fucidin niet al te lang blijven smeren. Ik heb beide hier in huis (en nog wat smeersels tegen hotspots), maar bij Jaymz helpen die niet meer.
Hutsje
Zeer actief

Muk schreef:Ik heb begrepen dat Fucidin de huid ook dun maakt, net zoals Hydrocortiderm. Daarom mag je Hydrocortiderm en Fucidin niet al te lang blijven smeren. Ik heb beide hier in huis (en nog wat smeersels tegen hotspots), maar bij Jaymz helpen die niet meer.
nee, fucidin niet, daar zitten geen cortisonen is ;).
Afbeelding
Muk

Hutsje schreef:
Muk schreef:Ik heb begrepen dat Fucidin de huid ook dun maakt, net zoals Hydrocortiderm. Daarom mag je Hydrocortiderm en Fucidin niet al te lang blijven smeren. Ik heb beide hier in huis (en nog wat smeersels tegen hotspots), maar bij Jaymz helpen die niet meer.
Ok, goed om te weten. :ok:
Hutsje
Zeer actief

het is een antibioticazalf dus het doodt de bacterien precies op de goede plek, het voordeel tov een ab kuur is dat het niet eerst het hele lichaam door hoeft.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ja duidelijk een hotspot. Onze hond kruipt ook over de grond en weg in hoekjes bij hotspots. Het jeukt vreselijk en zal ook wel pijnlijk zijn. Wij smeren ook met hydrocortiderm, echt al het haar weghalen, vaak is de plek veel groter dan je denk.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Angelique.

Muk schreef:
Hutsje schreef:
Ok, goed om te weten. :ok:

Idd, ik dacht idd ook dat beide de huid dunner maakte.
Angelique.

Jacky schreef:ja duidelijk een hotspot. Onze hond kruipt ook over de grond en weg in hoekjes bij hotspots. Het jeukt vreselijk en zal ook wel pijnlijk zijn. Wij smeren ook met hydrocortiderm, echt al het haar weghalen, vaak is de plek veel groter dan je denk.
Oke, er zijn dus meer honden die het doen, ik heb wel is vaker hotspots gehad maar dit gedrag nog nooit gezien...ik weet het al aan zijn lange haar :denken:

Ik heb stukje bij beetje alles weg geknipt, en idd net wat je zegt hij was groter dan ik verwachtte....viel niet mee als ik er maar naar wees ging die al uit zijn plaat.

Vandaag ziet het er al iets droger uit....hoop dat het vanavond echt goed droog is :wink:

thx all, weer wat wijzer :ok:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

als hij erg veel jeuk heeft kan je ook nog koude compressen erop leggen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Angelique.

Het is helemaal droog en hij zit er bijna niet meer aan....gaat goed zo :wink:
Jacky
Zeer actief
Contacteer: