Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schiet mij maar lek

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Schiet mij maar lek

Ongelezen bericht door Maeve »

Afgelopen Zaterdag met Nilo naar obedience training geweest. We trainen nu in de beginnersgroep wat alleen bestaat uit hem en een Aussie teefje. En laat dat Aussie teefje nou loops zijn! Dus we haden afgesproken dat we zouden kijken hoe het gaat en als Nilo teveel was afgeleid, zouden ze een andere hond ophalen om mee te trainen in plaats van de loopse teef. Maar Nilo heeft gewoon een uur lang getraind met de Aussie zo'n beetje naast hem, heeft perfect alle oefeningen uitgevoerd, zelfs een aantal waarbij hij los liep. Hij keek niet eens om naar haar.

Dus ben ik vol trots thuis aan de slag gegaan in de loop van de week en guess what? Meneer kan zich niet concentreren. We staan op een grasveld dat hij kent, waar geen andere mensen of honden zijn en hij kan zich niet concentreren :denken: Ik gebruik dus precies dezelfde beloningen, precies dezelfde oefeningen (die we dus nog niet hebben uitgebreid sinds de training van Zaterdag) en ik reageer hetzelfde op hem. Ik merk dat hij wel wil, maar echt word afgeleid. Maar door wat? Wanneer we het volgen oefenen gaat hij één keer mooi volgen, krijgt al na een seconde of twee zn beloning (dit zijn we nog enorm aan het opbouwen dus vandaar al snel de beloning) maar daarna doet hij geen poging om weer te gaan volgen, ookal houd ik mijn hand als target wel in het zicht. Wat hij nu doet is heel netjes aan de andere kant van mij lopen :19: Terwijl we Zaterdag dus echt goed hebben kunnen oefenen en hij meerdere keren achter elkaar het volgen heeft gedaan.

Wie heeft hier een verklaring voor? :mrgreen: Ik dacht zelf aan loopse teefjes in de buurt maar dan had hij toch ook op de Aussie moeten reageren? Normaal gesproken merkt hij een loops teefje pas op wanneer hij er recht voor staat.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Mag hij normaal spelen op dat veld ? mischien dat hij daardoor niet geconcentreerd is . Ik weet wel toen ik dogdance trainde ik dat altijd op een veld deed waar hij niet speelde normaal.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Of misschien moet je juist iets anders gaan oefenen, omdat hij zich begint te vervelen. Hij kent het riedeltje. Als jij dat riedeltje nou eens verandert dat blijft hij meer gemotiveerd om op te letten. Zoek de uitdaging op. Ik train ook op veldjes waar hij ook mag spelen. Merk wel dat soms zijn aandacht daar wat minder is, maar door afwisseling blijft hij er wel goed bij
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

en gewoon zijn dag niet? Ik heb ook wel eens dat het me gewoon niet lukt. en ik probeer wel om het goed te doen, maar ik kan mijn kop er niet bij houden. Waarom? Vast geen loopse teefjes !!! :smile:
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Het klopt inderdaad dat ik hem op dat veld ook uitlaat en laat spelen. Zou opzich dus een verklaring zijn, maar we trainen daar wel vaker. Pas de laatste dagen is hij daar dus afgeleid.

Verveling kan ik mij ook niet zo goed voorstellen. Het is juist een hond die houd van herhalen, dan weet hij precies wat er van hem verwacht word. Daarnaast wissel ik het wel af, het is niet altijd zo statisch en precies hetzelfde.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hij hoeft zich nu niet uit te sloven voor dat mooie aussie teefje :razz: :mrgreen:

(geen idee verder :wink: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Een ander bekend! teefje loops? sommige honden reageren alleen als de teef op haar hoogtepunt is.
Of zelf alleen op goede bekende honden.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Hij hoeft zich nu niet uit te sloven voor dat mooie aussie teefje :razz: :mrgreen:

Dan ben ik erg benieuwd hoe het morgen gaat, dan zit ze in dr tweede week :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:
ranetje schreef:Hij hoeft zich nu niet uit te sloven voor dat mooie aussie teefje :razz: :mrgreen:

Dan ben ik erg benieuwd hoe het morgen gaat, dan zit ze in dr tweede week :mrgreen:
:N: :smile:
Ben heel benieuwd :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Maeve schreef:

:N: :smile:
Ben heel benieuwd :wink:
Helaas, de hoogloopse Aussie dame mocht niet meedoen :mrgreen:

Maar Nilo deed het daar gewoon weer wel he! Ik maar uitleggen dat hij thuis zo afgeleid is, moest ik het voordoen zodat zij kon zien wat het probleem was..en meneer volgt perfect, zonder aangelijnd te zijn!
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:Maar Nilo deed het daar gewoon weer wel he! Ik maar uitleggen dat hij thuis zo afgeleid is, moest ik het voordoen zodat zij kon zien wat het probleem was..en meneer volgt perfect, zonder aangelijnd te zijn!
Dat lijkt een beetje op plaatsgebonden gehoorzaamheid :?

Hij heeft een link gelegd naar het trainingsterrein.
Daar wel werken en ergens anders zijn leukere dingen.
Zou kunnen dus hé, ik zeg niet dat het zo is. :wink:

Thuis een paar stappen terug doen in de training en steeds korte oefeningetjes afgewisseld met spel?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Maeve schreef:Maar Nilo deed het daar gewoon weer wel he! Ik maar uitleggen dat hij thuis zo afgeleid is, moest ik het voordoen zodat zij kon zien wat het probleem was..en meneer volgt perfect, zonder aangelijnd te zijn!
Dat lijkt een beetje op plaatsgebonden gehoorzaamheid :?

Hij heeft een link gelegd naar het trainingsterrein.
Daar wel werken en ergens anders zijn leukere dingen.
Zou kunnen dus hé, ik zeg niet dat het zo is. :wink:

Thuis een paar stappen terug doen in de training en steeds korte oefeningetjes afgewisseld met spel?
Ga ik proberen! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”