Voor wat betreft mensen die 'braaf' gaan zeggen als ik met Vera aan het trainen ben, daar reageert Vera niet op

Als pup wel, maar al vrij snel negeerde ze dat soort typjes; ik heb namelijk de bal, die mensen niet, en of ze dat weet

Zelfs bekenden kunnen haar aandacht niet krijgen als we aan het trainen zijn; al roepen ze nog zo hard

(van verre zien mensen natuurlijk niet altijd wat je aan het doen bent

).
Dus dat is wel makkelijk hier. Misschien zou je als mensen langslopen nog een beetje kunnen praten tegen Nilo? Dan heb je zijn aandacht meer, en gaan mensen misschien ook minder snel wat zeggen.
Over dat aaien, ik heb dat niet tijdens trainen eigenlijk, maar wel bijvoorbeeld op het station. Tegenwoordig mag Vera aaien wel, maar toen ze jong was mocht het niet omdat ze mensen moest leren negeren.
Als mensen dan alleen al naar haar keken zei ik al "niet aaien hoor". En ik heb 1 keer iemands hand echt weggetikt nadat ik al 5 keer heel duidelijk nee had geroepen :N:
Soms tref ik dan ook hele hardnekkige types, en dan loop ik zelf weg
Als je tijdens wandelingen echt op elke hoek mensen treft zou ik een ander tijdtstip uit gaan kiezen om te lopen, want dat is geen trainen dan natuurlijk met zo'n jonge hond

Maar als het om af en toe iemand gaat zou ik dus zelf weglopen. Zeggen dat je aan het trainen bent, goedemiddag, en hop weg. En dan even verderop weer doorgaan.
Ik heb weleens het halve station over gelopen om hardnekkige aaiers af te schudden
Maar als het dus echt vrij druk is zou ik om 6:30 gaan lopen en dan trainen bijvoorbeeld, of rond 18 uur tijdens etenstijd
Edit: en als mensen dus echt gaan staan praten en je hebt Nilo blijf gegeven zou ik hem gewoon vrij geven. Want dan kan je wel voorspellen dat hij niet al die tijd gaat blijven zitten natuurlijk