Dus omdat er honden zijn die niet tegen kleine hondjes kunnen en deze wel eens doodkunnen bijten, mogen mensen met kleine hondjes niet meer in losloopgebieden komenJoyce schreef:Martijn schreef:Ik vind trouwens dat je met zulke kleine, fragiele hondjes geen reet in een losloopgebied te zoeken hebt. Levensgevaarlijk.
Verwaarlozing met betrekking tot de veiligheid, zeg maar.
Dat lijkt me een omgekeerde wereld.
Als mijn honden niet tegen kleine hondjes kunnen en ik heb ze niet onder controle, dan gaan mijn honden aan de riem.
Een andere hond hoeft niet de dupe te worden omdat mijn hond niet luisterd naar mij of kleine hondjes als hapklare brok ziet.
Daarbij is er in Nederland al een behoorlijk onmoedigingsbeleid naar honden toe, kijk alleen maar naar de hondebelastingen die de pan uitrijzen.
En dat komt dus door de overlast van honden. Alleen daarom al vind ik dat mensen of hun hond moeten opvoeden of anders aan de riem houden.
Onze Shita kwam de laatste jaren van haar leven ook niet meer los waar honden waren. Ze had nog nooit een hond gepakt, maar nadat ze aan flarde was gebeten door een valse hond die ook vrolijk los liep, vertrouwde ik haar gewoon niet meer en wilde niet dat zij een volgende hond zou pakken door wat haar was overkomen.
Zielig voor haar, maar nog zieliger als ze een andere hond had gepakt, die dan op zijn beurt misschien ook weer een ander zou pakken, enz enz.
Shita was trouwens geen kleintje, dat was kruizing rotweiler/ mechelse herder.
Groetjes Marianne