Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help! Ik weet het even niet meer!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nolly
geregistreerd lid

help! Ik weet het even niet meer!

Ongelezen bericht door nolly »

:denken: Hallo lieve forumleden,
Mijn lieve labrador Gabber van 10 jaar heeft een tumor , die tegen zijn ruggemerg aandrukt. Bij een operatie ( daar moet ik niet te lang mee wachten zegt de chirurg)is de kans groot, dat het een foute tumor is en dan is inslapen op- dat moment het meest hondvriendelijke. Als het wel goed is , heeft hij statistisch nog 1 jaar te gaan of langer .
Als ik hem niet laat opereren kan het heel snel gaan , maar kan ook zomaar nog maanden duren. Nu woon ik op een bovenhuis en Gabber kan de trap niet meer op lopen. wel nog naar beneden.Hij is voor de rest nog vrolijk , eet, plast en poept goed. Nu heb ik voor 18 dagen een huisje op sun-parcs geboekt om even van die last af te zijn van het steeds moeten regelen wie hem naar boven kan tillen. Maar daarna??????
Heeft iemand een oplossing voor de trap?? Ik kan geen beslissing nemen en ben helemaal stuk!!!!!![/img][/url]
Dogs are not our whole life, but they make our lives whole.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als hij z'n voorpoten nog wel kan gebruiken kun je misschien een soort sling maken van een oud laken ofzo?

Dat je dat onder z'n buik doet zodat jij de achterhand tilt en hij zelf z'n voorpoten gebruikt?

Wat een sneue bak voor jullie trouwens :(:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dit zijn moeilijke beslissingen.

wat je jezelf moet afvragen is:

hoe is zijn kwaliteit van leven (al is het een maand) zonder operatie maar met bijv pijnstillers?

hoelang is de revalidatie na een eventuele operatie?

hoe is zijn kwaliteit van leven na een eventuele operatie.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat een rotsituatie zeg, want na de operatie zal hij zeker even geen trap kunnen lopen en tillen wordt dan ook moeilijk.
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

moeilijk zeg! het risico van zo'n operatie is redelijk groot, plus dat het behoorlijk impact op hem zal hebben en misschien na maaaaaanden pas weer trap kan lopen, en daarna ook niet lang meer te leven heeft. persoonlijk zou ik de operatie niet ondergaan(mits met pijnstillers hij toch nog een pijnloze tijd tegemoet gaat1!)

sterkte met je keuze!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Kan de hond nog wel op je schoot? Dan zou jezelf zittend (met de hond op je schoot) naar boven kunnen gaan.

Naar hoor. De oplossing van Jaap zou ik zeker proberen. En voorlopig geniet je maar lekker van die 18 dagen in dat vakantiehuisje :ok:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Eva-Joy schreef:moeilijk zeg! het risico van zo'n operatie is redelijk groot, plus dat het behoorlijk impact op hem zal hebben en misschien na maaaaaanden pas weer trap kan lopen, en daarna ook niet lang meer te leven heeft. persoonlijk zou ik de operatie niet ondergaan(mits met pijnstillers hij toch nog een pijnloze tijd tegemoet gaat1!)

sterkte met je keuze!
Hier zou ik ook voor kiezen. Gewoon nog even met pijnstillers proberen, de kans van slagen bij een operatie is (als ik het goed begrijp) 50/50, daarnaast moet hij daarna ook nog een tijd herstellen etc. Als hij met pijnstillers nog enkele vrolijke maanden te gaan heeft zou ik dit proberen.

4 maanden revalideren om daarna nog 2 maanden vrolijk te zijn is ook niks :(.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”