Met onze vorige hond hielden we met name brokken aan, deels voorgeschreven door de dierenarts.
nu met onze pup gaat er een wereld voor ons open, wat zeg ik, een universum! en mijn tom tom lijkt een software update nodig te hebben!
Bob krijgt op het moment brokken gemengd met een lepel kvv zoals hij dat ook bij de fokker kreeg.
Barfen is hier (nog, wellicht ooit) geen mogelijkheid ivm het ontbreken van een fatsoenlijke vriezer. ik moet wel zeggen, ik vind het een 'interessante' wereld van voeding en zal niet op voorhand zeggen dit nooit te geven.
nu las ik ergens dat het naast het geven van brokken raadzaam is om een dag vers vlees in te lassen in de week. dit willen wij dan ook graag gaan doen, maar dan komt het: wat dan?!?!?! je wordt overspoelt met merken, maar ook vormen.
als we 1 dag per week rauw voer willen geven, wat is dan aan te raden?
een complete kvv of een enkelvoudige? we lazen ook dat vuile pens reinigend kan werken, maar dit wordt ook regelmatig weer tegen gesproken. en welke merken zijn dan goed? en aan het einde van het rijtje is de prijs natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk. dat iets meer geld kost vind ik geen probleem, maar als het zelfde product ook voordeliger te krijgen is, dan graag natuurlijk
te zijner tijd wil ik ook af en toe vlees stukken gaan proberen, maar eerlijk is eerlijk, dat vind ik nog wat eng ivm botten en het kiezen van welk vlees etc.
ik lees al wel veel mee op barfplaats.nl, dus hoop een basis te leggen, maar het lijkt me zo'n ingewikkelde wereld.
mss is het ook wat mietjes gedrag van kant hoor.