S@ndr@ schreef:
ja hoe dat gaat met dwangoudingen en alles uit verband trekken dat verhaal ken ik, en zie ik ook gebeuren
misschien mijn licht opsteken daar, operatie is geen optie

dus het zou alleen de kwaliteit van de spieren verbeteren zijn dan

ik persoonlijk heb geen goede ervaringen met gewone fysiotherapie dus dat zal dit advies wel kleuren wat dat betreft

Ah. Dat kan ik me goed voorstellen. Er is echter geen verplichting om aan dat rek- en strekwerk te doen, ik was daar zelf ook te huiverig voor, zeker met toendertijd een orthopeed die helemaal niet thuis was in fysiotherapie en vlak na een dure operatie. Ik heb wel het lopen op de hydrotrainer gedaan, die loopband die ze onder water zetten, en daar heeft Aidan best wel baat bij gehad.
Ook nu hou ik het in eerste instantie liever bij zwemtherapie, het rek- en strekwerk ga ik pas doen na een bezoekje aan een orthopeed met ervaring met fysiotherapie.
Ik heb overigens geen ervaring met Schagen, wel met Elma Bakker, die zit in de omgeving van Utrecht. Momodogs zit in de Achterhoek, ik ga daar vrijdag voor het eerst heen, als je geinteresseerd bent, zal ik je mijn ervaring pb'en.
Bij die zwemtherapie gebruiken ze warm water voor de doorbloeding van de spieren, krijgt je hond in het begin een zwemvest om zodat hij blijft drijven in het water en dacht ik ook een hulpmiddel om zijn lendenen zodat hij recht in het water blijft liggen. Hierdoor krijgen ze niet de schrikreactie dat hun achterhand wegzakt en dat ze gaan maaien met hun voorpoten. In een latere fase blijft het zwemvest achterwege en moet de hond het zelf doen. En als gezegd, ik heb Momodogs uitgekozen omdat daar de trainer met de hond mee het water in gaat. Dus als het goed is zal Aidan op deze manier al die extra aandacht wel leuk vinden en neemt hij het zwemmen op de koop toe.