Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amerongen gebied?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Amerongen gebied?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gisteren reed ik op de N225 vanuit Veenendaal naar Wijk bij Duurstede. Een stukje voor Amerongen zag ik volgens mij een heel mooi gebied aan de rechterkant. Wat is dat voor gebied en mogen honden daar loslopen? Weet iemand dat?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Weet niet precies welk gebied je bedoeld; het open stuk aan de rechterkant bij het nieuwe ecoduct? (of hoe noem je zo'n tunnel voor herten...) Daar mogen ze niet los want is begrazingsgebied.

Op de hele Utrechtse heuvelrug mogen ze alleen los rondom de dorpskernen; rondom Rhenen, stukje bos van een uurtje lopen of zo achter Elst, Bij Amerongen zelf, start b.v. vanaf asiel de Hazenkamp, een wat groter stuk richting Leersum waar je met een beetje slalommen wel 1,5 tot 2 uurtjes kan lopen en wat stroken rondom Leersum en Leersumseveld (niet op de zandverstuiving zelf trouwens) maar dat is wat lastig uitleggen.

De losloopgebieden sluiten helaas niet echt op elkaar aan en op internet is er geen kaart van te vinden. Wel allemaal goed aangegeven met bordjes wat losloop en aanlijngebied is. In het Amerongse bos staat er wel ergens een bord met de gebieden en ik rij er veel paard dus begin het zo langzamerhand door te krijgen.

Ik ga zelf voor een losloop boswandeling eerder naar Rhenen/Grebbeberg achter Ouwehand, wel wat drukker met honden en goed voor een uurtje tot 1,5 uur lopen. Kan je hond ook nog oog in oog komen de staan met zijn wolven voorouders!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ja het gebied met de wolven ken ik, moet ik idd weer eens naartoe! Dit was vlak voor Amerongen, er stond ook een bord van het Utrechts Landschap bij. Ik ga er gewoon eens naartoe rijden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

je kan bij overberg ook mooi lopen
ik heb daar gewoont op camping de ossenberg
is ook dichtbij amerongen,elst en rhenen
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”