Hanneke2 schreef:iones schreef:MEnsen worden ook wel eens gehandicapt of bepaalde gebreken geboren. Waarom worden storingen in de aard dan uitgesloten? Waarom kan iemand niet verrot geboren worden maar alleen gemaakt worden? Onzin.
Ik ben geen expert, maar er is voorzover ik weet inderdaad een psychische stoornis (of meerdere?) waarbij mensen niet of nauwelijks meegevoel kunnen opbrengen, of domweg het vermogen tot inleven in een ander wezen missen. Maar eh, sorry, dat ZIE je als ouders ontwikkelen, en dan zit je dus volgens mij binnen de kortste keren bij een deskundige arts en ga je je stinkende best doen om er iets aan te verbeteren. Lijkt mij. Zomaar accepteren dat je een sadistisch rotjong hebt en geen hulp zoeken zegt ook wel iets over je kwaliteiten als ouders.

Ook geen ervaring met jeugdzorg zeker?
Want bij jeugdzorg liggen de afwijkingen in een kind en zeker sadistische neigingen altijd bij de ouders en nooit in het kind,dan kun je nog zo hard roepen en vechten voor je onschuld,de fout ligt altijd bij de ouder,ook al heb je nog zo je best gedaan om je kind liefde voor dieren en mede mensen bij te brengen,er altijd voor te staan om het kind goed en slecht bij te brengen,te leren dat je andere geen pijn mag doen.
Maar als je eenmaal in je kind ziet dat het een neiging heeft naar het sadisme,kun je heel hard gaan roepen,heel hard hulp gaan zoeken,het zelfs van de daken gaan schreeuwen,maar ze zullen jouw eerst veroordelen en je pas geloven als je kind zich aan derde openstelt