Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 maanden na operatie nog altijd pijn(kruisband)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

2 maanden na operatie nog altijd pijn(kruisband)

Ongelezen bericht door schelsey »

schelsey is 2 maanden terug geopereert aan haar kruisband, maar heeft nog altijd pijn aan die poot, ze steund er wel op, maar nog altijd niet mooi zoals het hoort.

hoe lang duurde het bij jullie hond voor deze pijnvrij was en ze terug normaal kon lopen?

ze is wel 8 jaar en heeft artrose aan beide knieen en HD
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

als ze al artrose had in de knieen is dat door de operatie alleen maar meer geworden en vraag ik me wel af of ze ooit nog pijn vrij zal worden....

en de HD speelt natuurlijk ook mee, dat zal door het ontzien door de pijn aan de knie ook niet verbeterd zijn...helaas
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik heb al jaren last van artrose in mijn schouder
Vele vaklieden hebben er spuiten ingezet
Tot dat het onder een echo is gebeurd en nu al dik een jaar pijnloos
Ik weet niet of dit bij een hond ook kan werken
Want via een echo weet je het zeker dat de spuit op de goede plek word gezet
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Onze keeshond van 7 jaar stond een paar dagen na de operatie alweer op zijn poot. 2 weken na de operatie kon hij alweer goed op zijn poot lopen. Ook hij heeft artrose aan zijn knie. Hij is vorig jaar december geopereerd en mocht na 3 maanden weer alles doen. Hij doet weer alles met zijn poot wat hij ook deed voordat hij last kreeg van zijn knie. Pijnstillers kreeg hij ongeveer tot en met een maand na de operatie.

Wat voor een operatie heeft Schelsey gehad? Heeft ze een kunstband gekregen?
schelsey
Zeer actief

joline schreef:Onze keeshond van 7 jaar stond een paar dagen na de operatie alweer op zijn poot. 2 weken na de operatie kon hij alweer goed op zijn poot lopen. Ook hij heeft artrose aan zijn knie. Hij is vorig jaar december geopereerd en mocht na 3 maanden weer alles doen. Hij doet weer alles met zijn poot wat hij ook deed voordat hij last kreeg van zijn knie. Pijnstillers kreeg hij ongeveer tot en met een maand na de operatie.

Wat voor een operatie heeft Schelsey gehad? Heeft ze een kunstband gekregen?
De ortopeed heeft het uitgelegd, maar hoe het noemt weet ik niet, het is geen band zoals ze daar vroeger mee werkten maar iets anders,soort riem die niet afgestoten kan worden van speciaal materiaal, hij zal waarschijnlijk wel opgenoemd hebben hoe deze methode heet maar ben het kwijt.

voor de operatie was ze natuurlijk nog slechter, maar een maand of 8 geleden nog heel goed, nu mankt ze eigenlijk bijna aan elke poot wel eens, ze heeft aan de voorpoot ook ed en schouderartrose en alles begint wat op te spelen tegenwoordig, zal anders eens contact opnemen met haar dokter maar denk dat er niet veel meer aan te doen zal zijn, haar meniscus was volledig doorgebroken en is groot deel weggehaald, zal ook niet bevorderlijk zijn voor haar knie
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Bij onze keeshond is ook de meniscus voor een groot deel weggehaald. Hij heeft te lang met een ingescheurde/gescheurde kruisband gelopen (dierenarts zei elke keer dat het een geblesseerde pees was) en daardoor was een groot deel van zijn knie kapot. Mijn eigen dierenarts had het over een kunstband of een band van eigen lichaams materiaal.
Wij hebben daarna eerst op internet gezocht naar een alternatief want zelfs onze eigen dierenarts zei dat zo'n band eventueel weer kon scheuren.
We hebben uiteindelijk voor een TTA operatie gekozen en tot nu toe nog geen spijt gehad :wink:

Krijgt Schelsey ook glucosamine bijgevoerd? Bij Quentis helpt het vooral goed tegen de stijfheid. Ik ben het een keer vergeten te geven en hij was toen meteen een stuk stijfer. Hij heeft wat last van stijfheid als hij even gelegen heeft.

Wel heel erg vervelend voor jullie dat er ook nog ed en hd bij komt kijken.
schelsey
Zeer actief

joline schreef:Bij onze keeshond is ook de meniscus voor een groot deel weggehaald. Hij heeft te lang met een ingescheurde/gescheurde kruisband gelopen (dierenarts zei elke keer dat het een geblesseerde pees was) en daardoor was een groot deel van zijn knie kapot. Mijn eigen dierenarts had het over een kunstband of een band van eigen lichaams materiaal.
Wij hebben daarna eerst op internet gezocht naar een alternatief want zelfs onze eigen dierenarts zei dat zo'n band eventueel weer kon scheuren.
We hebben uiteindelijk voor een TTA operatie gekozen en tot nu toe nog geen spijt gehad :wink:

Krijgt Schelsey ook glucosamine bijgevoerd? Bij Quentis helpt het vooral goed tegen de stijfheid. Ik ben het een keer vergeten te geven en hij was toen meteen een stuk stijfer. Hij heeft wat last van stijfheid als hij even gelegen heeft.

Wel heel erg vervelend voor jullie dat er ook nog ed en hd bij komt kijken.
ze krijgt saschasblend, ze heeft ook 2 maanden zo rondgelopen, mijn dierenarts zei elke keer, versleten, op haar einde, vol artrose, maar omdat ik het om den duur niet meer geloofde naar ortopeed geweest en was kruisband, TTA heeft hij over gesproken maar voerde hij zelf niet uit, deze wel, daarom deze genomen, zal eens vragen achter de naam, ze is wel versleten, kan ook niet anders met al die mankementen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lijkt me veel te lang duren, probleem is vaak dat ze door een poot te gaan ontlasten de ander weer teveel gaan belasten, en dan krijg je daar weer pijnpunten,
misschien toch een idee om weer volledig op pijnstilling te gaan en misschien zelfs een onderhoudsdosering te gaan instellen daarna, :19: gewoon om het voor haar prettiger te maken
schelsey
Zeer actief

S@ndr@ schreef:lijkt me veel te lang duren, probleem is vaak dat ze door een poot te gaan ontlasten de ander weer teveel gaan belasten, en dan krijg je daar weer pijnpunten,
misschien toch een idee om weer volledig op pijnstilling te gaan en misschien zelfs een onderhoudsdosering te gaan instellen daarna, :19: gewoon om het voor haar prettiger te maken
Ze staat nu terug 2 dagen op metacam en het gaat toch iets beter, dus denk in haar geval het zoals je schrijft beter definitief op pijnstillers zet en misschien kan ik de saschasblend wat opvoeren naar dubbel dosis tijdelijk
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

gizmo schreef:Ik heb al jaren last van artrose in mijn schouder
Vele vaklieden hebben er spuiten ingezet
Tot dat het onder een echo is gebeurd en nu al dik een jaar pijnloos
Ik weet niet of dit bij een hond ook kan werken
Want via een echo weet je het zeker dat de spuit op de goede plek word gezet
wat voor soort spuiten zijn dat geweest
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”