Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

en ze schopte gewoon naar mijn Chi!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

en ze schopte gewoon naar mijn Chi!

Ongelezen bericht door josefientje »

Vanmorgen liep ik in het bos, de honden netjes om de voeten, loop ik een hoekje om komt er een vrouw met een spanielachtig hondje aan, aangelijnd. Voordat ik besefte dat zij er waren (onoverzichtelkijk bochtje) waren Spiky en haar hond elkaar aan het begroeten, Sil had een bal gevonden en bleef dus afzijdig(stel je voor dat ze hem pikt!) Gaat dat mens naar Spiky (Chihuahua) lopen schoppen! :devil: :boos:
Ik verzocht haar vriendelijk daarmee op te houden omdat zij anders naar huis zou moeten kruipen, schreeuwt ze:"zij is lóóps" :denken: Ja en dus begin je naar een Chihuahua te trappen? Zo loops was ze niet eens want Sil keurde haar geen blik waardig, en reken maar dat hij staat te schuimbekken als we een loopse teef tegenkomen, daar laat hij zelfs zijn bal voor in de steek.
Gelukkig is Spiky razend snel en heeft ze hem niet geraakt, ik heb dus mijn hondjes bij mij geroepen en ben doorgelopen, maar mijn bloeddruk was hóóg, ik zit eigenlijk nu nòg met de stoom uit mijn oren!
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een takkewijf! :boos: In plaats dat ze eerst zegt dat haar hond loops is ......... Sommige mensen :roll: Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Je moet er toch niet aan denken dat ze jouw Chi vol had geraakt met haar voet.... :N: Ik zou ook erg kwaad zijn.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Pfoe, die had aan mij een goeie gehad. :N:
Vind dat je het nog netjes opgelost hebt, ik was waarschijnlijk niet zo rustig gebleven.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik snap het ergens wel, jouw honden zijn niet aangelijnd, zij laat haar loopse hond netjes aan de lijn, en dan laat jij je reuen er bij, zij zit uiteindelijk met de pups. Tuurlijk had ze dan beter niet kunnen schoppen, maar ik denk dat we dat stukje ook niet moeten overslaan :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Aimee schreef:Ik snap het ergens wel, jouw honden zijn niet aangelijnd, zij laat haar loopse hond netjes aan de lijn, en dan laat jij je reuen er bij, zij zit uiteindelijk met de pups. Tuurlijk had ze dan beter niet kunnen schoppen, maar ik denk dat we dat stukje ook niet moeten overslaan :mrgreen:
Misschien is het verfrissend om dat nou eens een keertje wèl te doen? :wink: Gewoon, voor de verandering? Ach, toe? :mann:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik snap heel goed dat het trappen naar je hond er niet leuk uitziet. Maar ik ben ook nogal van het benenwerk ipv het handenwerk. Heb vaak genoeg mijn voet/been tussen aangelijnde Bram en een hond die kwaad wilde gehouden. Werd het baasje ook kwaad. Het zal wel hoor, als ze die energie nou eens in het terugroepen/pakken van hun hond zouden steken, hoef ik m'n been helemaal niet te gebruiken :wink:

Ze raakte je hondje niet toch? Het is verder niet aan jou om te beoordelen of de reden goed genoeg is in jouw ogen waarom haar hond niet met andere honden in aanraking mag komen. Mij zou het ook kunnen overkomen hoor, dat ik pomptiedom in het bos loop en er ineens een aangelijnde hond de hoek om komt en ik te laat ben. En ja, schoppen naar Bram zou ik ook erg vervelend vinden, mijn lieve schattige Brammetje :boos: :wink: Maar ik snap het wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fin
Zeer actief

Ik heb Durga toen ze loops was ook wel eens meegenomen het bos in. De andere twee hadden immers ook hun beweging nodig. Maar als er dan een vreemde hond interesse voor mijn loopse teefje toonde, was dat toch echt mijn probleem hoor, beslist niet dat van een ander. :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zo'n reactie zou ik nu ook hebben gehad. Ik zou hetzelfde hebben gezegd en bij mij was de stoom ook uit mijn oren gekomen. Hoe komt zo'n wijf erbij?

HOe kunnen mensen eigenlijk een hond hebben zonder van honden te houden? Want als je naar een hond schopt, dan hou je toch niet van honden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zoek stok!
Zeer actief

iones schreef: HOe kunnen mensen eigenlijk een hond hebben zonder van honden te houden? Want als je naar een hond schopt, dan hou je toch niet van honden?
Hoezo niet? Als ik een schopbeweging naar een hond maak, is dat bedoeld om een hond weg te jagen. Wat moet ik dan zeggen? Wil de lieve poeliewoepie alsjeblieft weggaan? Dan houd ik wel van honden?

Geloof me, als ik een hond wil raken met m'n voet, dan lukt me dat. Een afwerende beweging is bedoeld om een hond weg te jagen, niks meer en niks minder. Ik zet overigens eerst groot maken en schreeuwen in, maar daarna komt toch echt het been in actie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Is het misschien raar om te stellen dat de volgorde wat anders had gekund:
je komt andere hond tegen
jouw hond huptst er op af
mevrouw zegt tegen jou: zij is loops hoor, wilt u uw hond bij u houden?
jij roept jouw hond bij je

probleem opgelost??????

indien bovenstaande niet werkt heeft die mevrouw een aantal andere opties waarvan er inderdaad één is met de voet de andere hond wegmanouvreren?

Ik bedoel, ik lees vaker dat mensen hier onverwacht en ongewenst hondenbezoek (lees: dichtbij, spelen, vechten) krijgen en pas voeten en benen gebruiken als de eigenaar van de bezoekende hond helemaal niets doet, lijkt me dat niets doen niet de intentie van de TS was :denken:
En de groeten van de mannen :zwaai
Reny
Zeer actief

Wil de lieve poeliewoepie alsjeblieft weggaan?
zie dat dus al helemaal voor me :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

christo schreef:Ik heb Durga toen ze loops was ook wel eens meegenomen het bos in. De andere twee hadden immers ook hun beweging nodig. Maar als er dan een vreemde hond interesse voor mijn loopse teefje toonde, was dat toch echt mijn probleem hoor, beslist niet dat van een ander. :wink:
Dat vind ik ook.

Ik neem mijn loopse meisjes ook gewoon mee als ik ga wandelen in het bos, en dat wordt niet altijd gewaardeerd omdat soms reuen dan weglopen. Nou ja, dan lever ik die weer af, ik doe niet moeilijk omdat andermans hond niet luistert door mijn loopse teef.
Maar de belangstelling voor die teef, dát is mijn probleem!
Want ik ga er lopen, dus ik moet zelf regelen dat de verkeerde reu er niet opkruipt!

En dat los ik dus niet op door schoppen.
Ik ga niet andermans hond schoppen omdat ik zo eigenwijs ben dat ik daar wil gaan lopen met die teef. Dat lijkt mij de omgekeerde wereld en enigszins :piew:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zoek stok!
Zeer actief

Reny schreef:Ik bedoel, ik lees vaker dat mensen hier onverwacht en ongewenst hondenbezoek (lees: dichtbij, spelen, vechten) krijgen en pas voeten en benen gebruiken als de eigenaar van de bezoekende hond helemaal niets doet, lijkt me dat niets doen niet de intentie van de TS was :denken:
Ik ben daar wat zwartgallig in geworden en verwacht helemaal niks van andere eigenaren. Zoals ik het beginbericht lees, zie ik geen actie van TS. Honden waren elkaar aan het begroeten, ze ziet dat haar andere hond met een bal bezig is, maar ik lees niks over roepen of er heen lopen. Dan sta je daar dus met je aangelijnde loopse teef en moet je het oplossen. Nee, ik zou niet direct gaan schoppen omdat ik weet dat het een reactie oproept van de ander, maar mevrouw was blijkbaar een beetje in paniek. Dat is eens een afwisseling op eigenaren die hun dekrijpe teef maar laten rondhupsen, die schijn ik altijd tegen te komen namelijk (ik vermoed dat de meeste mensen denken dat Bram een teef is) :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik ga niet andermans hond schoppen omdat ik zo eigenwijs ben dat ik daar wil gaan lopen met die teef. Dat lijkt mij de omgekeerde wereld en enigszins :piew:
Ik blijf erbij dat afweren met de voet/het been al snel wordt opgevat als 'schoppen' :wink: Bij schoppen zie ik een chi door de lucht vliegen. Dat was niet het geval.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fin
Zeer actief

Zoek stok! schreef:maar mevrouw was blijkbaar een beetje in paniek.
:denken: We hebben het over een spaniel-achtig hondje. :wink: Hoeveel zou dat wegen, denk je? Durga weegt acht kilo, zo'n spanieltje een kilo of 12? Die til je toch zo de lucht in? :wink:

Nou, die paniek had ze lekker even bij d'r kunnen houden, zeg. Als je zo snel in paniek raakt van honden die bij jouw loopse teef komen buurten, dan blijf je toch lekker weg uit het bos. :wink:

En je schopt niet naar een chihuahua, ook niet als gebaar. Die zijn daar te kwetsbaar voor, je zou het diertje maar per ongeluk raken, zeg!
Reny
Zeer actief

Ik ben natuurlijk een super leek wat honden betreft :wink:
En de paniek bij de loopse honden mevrouw (hond dan he :wink: ) kan ik me ook nog iets bij voorstellen maar ik hoop dat ik toch wat communicabeler (bestaand woord?) in de praktijk ben.

In de 10 dagen dat we Sam in huis hadden en meneer andere honden vrij vervelend benaderde riep ik tegen iedereen waarvan er een hond in de buurt kwam: hij is niet zo aardig tegen andere honden hoor. Kunnen de andere eigenaren hun maatregelen nemen (of niet natuurlijk). Het lijkt me dat als wij een andere hond hebben dat ik meer rekening moet houden met hun eigenaren dan met de honden zelf :N:
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Als je hond loops is, moet je niet gaan lopen in een losloopgebied.
Schoppen lijkt me zwaar overdreven je kan idd ook vragen of de eigenaar z'n hond bij zich wil roepen.
Als ik met m'n loopse teef wandel waar de honden aangelijnd moeten, wordt ik soms ook wel geirriteerd omdat er van alles los rond rent wat er meteen op af duikt.
Ik wordt echter boos op de baas en niet op de hond. Heb er wel eens een in z'n nekvel er af of opzij gesleurd, maar dit was meestal ruim voldoende.
Fin
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marjoleine schreef:Ik ga niet andermans hond schoppen omdat ik zo eigenwijs ben dat ik daar wil gaan lopen met die teef. Dat lijkt mij de omgekeerde wereld en enigszins :piew:
Ik blijf erbij dat afweren met de voet/het been al snel wordt opgevat als 'schoppen' :wink: Bij schoppen zie ik een chi door de lucht vliegen. Dat was niet het geval.
Ik accepteer geen schopbewegingen richting één van mijn honden. Zeker niet als ze niets kwaads in de zin hebben. Als we dat standaard van elkaar gaan accepteren dan zal je zien dat er toch een aantal lafaards zijn die een volgende keer van een schopbeweging overgaan naar echt schoppen. En over laf gesproken, de enige keren dat ik heb meegemaakt dat er een schopbeweging gemaakt werd naar één van mijn honden, was dat om wat voor reden dan ook altijd mijn kleine Durga. Nooit eens één van mijn dobers. Gek hè? :roll:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Marjoleine schreef:
christo schreef:Ik heb Durga toen ze loops was ook wel eens meegenomen het bos in. De andere twee hadden immers ook hun beweging nodig. Maar als er dan een vreemde hond interesse voor mijn loopse teefje toonde, was dat toch echt mijn probleem hoor, beslist niet dat van een ander. :wink:
Dat vind ik ook.

Ik neem mijn loopse meisjes ook gewoon mee als ik ga wandelen in het bos, en dat wordt niet altijd gewaardeerd omdat soms reuen dan weglopen. Nou ja, dan lever ik die weer af, ik doe niet moeilijk omdat andermans hond niet luistert door mijn loopse teef.
Maar de belangstelling voor die teef, dát is mijn probleem!
Want ik ga er lopen, dus ik moet zelf regelen dat de verkeerde reu er niet opkruipt!

En dat los ik dus niet op door schoppen.
Ik ga niet andermans hond schoppen omdat ik zo eigenwijs ben dat ik daar wil gaan lopen met die teef. Dat lijkt mij de omgekeerde wereld en enigszins :piew:
Je dient je hond toch gewoon aan te lijnen als er een andere hond is het bos aangelijnd is, loops of niet. Haar honden stormen toch op een aangelijnde hond af.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik heb wel eens met een lange zweep 2 chi's weggejaagd. ik kwam met een 2-span langs het huis, ze stoven allebei onder mijn paarden, luid blaffend. ik heb echt geprobreerd ze te raken, liever een zwiep van de zweep dan plat en of mijn paarden op hol. de eigenaren hebben zich niet laten zien. en zo heb ik regelmatig honden van mijn paarden af moeten houden, je kunt ook weinig anders als je op de bok zit en schreeuwen helpt niet. maar ik hou echt wel van honden hoor. :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

christo schreef: :denken: We hebben het over een spaniel-achtig hondje. :wink: Hoeveel zou dat wegen, denk je? Durga weegt acht kilo, zo'n spanieltje een kilo of 12? Die til je toch zo de lucht in? :wink:
En dat mag dan ook weer niet van het gros van de hondeneigenaren he :mrgreen: O o o wat doe je het dan verkeerd, als je je hond optilt.

Ik ga het verder niet verdedigen, want het wordt toch een principiële discussie over schoppen en afwerende bewegingen maken. Ik vind dat hondeneigenaren nogal gevoelig kunnen reageren op het wegsturen van hun hond (hun poeliewoepie die nooooit iets verkeerd doet, maar wel een teef half staat te verkrachten of fiks staat te grommen tegen een reu), maar that's me :wink: Denk altijd maar dat het onmacht is, roepen lukt blijkbaar niet, dus dan gaan we de andere eigenaar maar de schuld geven. Lucht lekker op.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fin
Zeer actief

[quote="Aimee]
Je dient je hond toch gewoon aan te lijnen als er een andere hond is het bos aangelijnd is, loops of niet. Haar honden stormen toch op een aangelijnde hond af.[/quote]

De realiteit is dat het buurten bij een aangelijnde hond negen van de tien keer geen enkel probleem oplevert. Niet elke hond is hond-agressief. Maar ja, die discussie is al zo vaak gevoerd, maar kennelijk toch niet vaak genoeg. Want bij elke gelegenheid moet de ander dat om de oren geslagen krijgen: dat alles geoorloofd is als een andere hond komt buurten bij een aangelijnde hond. Zelfs schoppen. Lekker sociaal. :roll:
Zoek stok!
Zeer actief

christo schreef:Ik accepteer geen schopbewegingen richting één van mijn honden.
Okay toch nog een vraagje. Wat accepteer je dan wel precies van de andere eigenaar die jouw hond(en) niet bij zijn of haar aangelijnde hond wil hebben? En geen minutenlang lang de tijd heeft voor een discussie of overleg wat de reden is en geen actie ziet van de eigenaar van de hond(en) in kwestie behalve roepen dat ze echt niks doen (dat laatste vind ik nogal essentieel in mijn reactie)? Toch de poeliewoepie aanpak maar? Ik kan je vertellen dat die niet werkt :mrgreen:

Kijk, als ik al aan het rennen ben naar Bram omdat hij een aangelijnde hond lastig valt, vind ik het raar als de eigenaar gaat schoppen of slaan. Maar hobbel ik gewoon door en jagen ze hem weg, dan vind ik dat logisch.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

christo schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik accepteer geen schopbewegingen richting één van mijn honden. Zeker niet als ze niets kwaads in de zin hebben. Als we dat standaard van elkaar gaan accepteren dan zal je zien dat er toch een aantal lafaards zijn die een volgende keer van een schopbeweging overgaan naar echt schoppen. En over laf gesproken, de enige keren dat ik heb meegemaakt dat er een schopbeweging gemaakt werd naar één van mijn honden, was dat om wat voor reden dan ook altijd mijn kleine Durga. Nooit eens één van mijn dobers. Gek hè? :roll:
En toch, als je mij tegen zou komen met mijn aangelijnde honden krijgen ook jou dobbers een schopbeweging en zal jij een beste moeten zijn om dat te voorkomen. Het feit dat ik dat al moet doen zegt een hoop over jou in dit geval :wink:

Dyna was afgelopen weekend een dagje bij mijn vriendin en een superopdringerige engelse bulldog bleef haar lastigvallen. Van mij had die bull dus echt een hollenwipper de andere kant op gehad maar mijn vriendin durfde dat niet, die wilde netjes blijven. Het gevolg is dat ik nu een hond vol met gaatjes heb want deze hond had geen kwaad in zin dus het maakte weinig uit volgens de baas.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

ik zou het niet gelijk schoppen noemen wat die vrouw deed.
maar ik weer andere honden die mijn aangelijnde hond "lastig vallen" of wat dan ook met mijn voet af...... :19:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

schoppen zou ik niet snel doen omdat zo chi kan je zo in zijn kippenekie pakken voor hij er op duikt
of mijn eigen honden klein zijn en ze zo omhoog zijn
hoewel op het moment kan ik niet bukken dus misschien toch met mijn been weg duwen
maar als het om groter gaat moet je toch wat omdat de andere hond nu eens minder erg reageert hoeft het niet zo te zijn dat het teefje minder op haar vruchtbare dagen is dan moet je toch wat als je geen pups wil
Afbeelding
Fin
Zeer actief

chrico schreef:En toch, als je mij tegen zou komen met mijn aangelijnde honden krijgen ook jou dobbers een schopbeweging en zal jij een beste moeten zijn om dat te voorkomen. Het feit dat ik dat al moet doen zegt een hoop over jou in dit geval :wink:
De enige keren dat ik meegemaakt heb dat er een schopbeweging richting Durga gemaakt heb waren er geen andere honden in het spel. Eén persoon heeft van mij toen subiet een schop tegen zijn schenen gehad. Ben ik niet trots op, maar je blijft van mijn hond af, en ik accepteer ook geen dreigende gebaren.

Verder laat ik niet toe dat mijn honden andere honden lastigvallen. Een vluchtige ontmoeting, ook met een aangelijnde hond, prima, maar daar blijft het bij.
Laatst gewijzigd door Fin op 27 apr 2009 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

chrico schreef: En toch, als je mij tegen zou komen met mijn aangelijnde honden krijgen ook jou dobbers een schopbeweging en zal jij een beste moeten zijn om dat te voorkomen.
Ik denk dat honden maar zelden naar jouw aangelijnde honden toegaan toch? En doen ze dat wel, dan is het baasje er snel bij is mijn vermoeden :mrgreen: Kom je met een aangelijnde Cocker aan, dan is het een ander verhaal.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

christo schreef:
chrico schreef:En toch, als je mij tegen zou komen met mijn aangelijnde honden krijgen ook jou dobbers een schopbeweging en zal jij een beste moeten zijn om dat te voorkomen. Het feit dat ik dat al moet doen zegt een hoop over jou in dit geval :wink:
De enige keren dat ik meegemaakt heb dat er een schopbeweging richting Durga gemaakt heb waren er geen andere honden in het spel. Eén persoon heeft van mij toen subiet een schop tegen zijn schenen gehad. Ben ik niet trots op, maar je blijft van mijn hond af, en ik accepteer ook geen dreigende gebaren.

Verder laat ik niet toe dat mijn honden andere honden lastigvallen. Een vluchtige ontmoeting, ook met een aangelijnde hond, prima, maar daar blijft het bij.
Dat mag je in dit geval helemaal zelf bedenken :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als die mevrouw met een loopse teef in een losloopgebied gaat lopen is ze op zijn minst niet handig bezig;loopse teven horen daar niet.
En als het niet een losloopgebied betrof kan ik me heel goed voorstellen dat ze jouw hond opzij duwde met haar voet,want als ze echt geschopt had had je hond wel vliegles gekregen maar dat maak ik niet op uit je bericht.
Ook loopse teven moeten uitgelaten worden en als die mevrouw niet in een losloopgebied was geef ik haar groot gelijk.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”