Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eukaneuba of jeukaneuba ?
Moderator: moderatorteam
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Eukaneuba of jeukaneuba ?
Nilsson is ergens allergisch voor en ik heb geen idee waarvoor.
Hij krijgt rode pukkels op zijn buik en in zijn oksels en heeft dan ook jeuk.
Zo ineens komt het opzetten en na een paar dagen smeren met hydrocortiderm is het weer over.
Hij kijgt carnibest en ziet er verder goed uit, goede ontlasting enz.
Nu adviseerde een bevriende dierenarts om eens Eukaneuba Dermatosis te proberen.
Heb een zak gekocht en Nilsson vind het heerlijk, terwijl hij brok nooit met smaak opgegeten heeft.
Mijn vriendin werkt bij die dierenarts en zij zegt dat er heel veel honden op dat voer staan en het er heel goed op doen.
Geloof ik ook wel, die dierenarts is ook een voorstander van KVV, verkoopt het zelfs dus het is geen verkooppraatje.
Heb altijd gezegd dat ik nooit meer brok ga voeren maar ja ga het toch maar eens proberen.
Wie heeft ervaring met Eukaneuba Dermatosis.
Hij krijgt rode pukkels op zijn buik en in zijn oksels en heeft dan ook jeuk.
Zo ineens komt het opzetten en na een paar dagen smeren met hydrocortiderm is het weer over.
Hij kijgt carnibest en ziet er verder goed uit, goede ontlasting enz.
Nu adviseerde een bevriende dierenarts om eens Eukaneuba Dermatosis te proberen.
Heb een zak gekocht en Nilsson vind het heerlijk, terwijl hij brok nooit met smaak opgegeten heeft.
Mijn vriendin werkt bij die dierenarts en zij zegt dat er heel veel honden op dat voer staan en het er heel goed op doen.
Geloof ik ook wel, die dierenarts is ook een voorstander van KVV, verkoopt het zelfs dus het is geen verkooppraatje.
Heb altijd gezegd dat ik nooit meer brok ga voeren maar ja ga het toch maar eens proberen.
Wie heeft ervaring met Eukaneuba Dermatosis.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb er geen ervaring mee maar lees dat er Ethoxyquine (E324) in dit voer zit. Ik heb dit gegoogled en zover ik kan vinden is dit een pesticide :N:

http://www.absoluteoriginals.org/eukanuba.htm
http://www.lifetimepetfood.com/index25e.htm

Bron: http://www.somaby.com/ticked/enummers.htmE324 Ethoxyquine (EQ)
Ethoxyquine wordt tot op de dag van vandaag door de WHO (World Health Organisation) beschreven als pesticide. In verband met zijn kankerverwekkende eigenschappen is het sinds 1989 geheel verboden voor menselijke consumptie. Naast zijn kankerverwekkende eigenschap, tast Ethoxyquine de darmflora aan, wat op termijn verschillende klachten met zich mee brengt, wordt ethoxyquine opgeslagen in onderhuids vet, belemmert ethoxyquine de ontlading van statische elektriciteit waardoor huidklachten worden versterkt dan wel ontstaan. Symptomen mbt de huid zijn:
· Droog, breekbaar haar, haaruitval
· Verlies van glans van het haar
· Verbleking van huid en haar
· Schubben op de huid, schurftachtige huid
· Dermatitis
· Jeuk, wat krabben en dus mogelijk ernstige infecties veroorzaakt
-
L@nghaar
- Zeer actief
:N: en dat nog minstens 10 keer.EstherK schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar lees dat er Ethoxyquine (E324) in dit voer zit. Ik heb dit gegoogled en zover ik kan vinden is dit een pesticide :N:
Bron: http://www.somaby.com/ticked/enummers.htmE324 Ethoxyquine (EQ)
Ethoxyquine wordt tot op de dag van vandaag door de WHO (World Health Organisation) beschreven als pesticide. In verband met zijn kankerverwekkende eigenschappen is het sinds 1989 geheel verboden voor menselijke consumptie. Naast zijn kankerverwekkende eigenschap, tast Ethoxyquine de darmflora aan, wat op termijn verschillende klachten met zich mee brengt, wordt ethoxyquine opgeslagen in onderhuids vet, belemmert ethoxyquine de ontlading van statische elektriciteit waardoor huidklachten worden versterkt dan wel ontstaan. Symptomen mbt de huid zijn:
· Droog, breekbaar haar, haaruitval
· Verlies van glans van het haar
· Verbleking van huid en haar
· Schubben op de huid, schurftachtige huid
· Dermatitis
· Jeuk, wat krabben en dus mogelijk ernstige infecties veroorzaakt
Ik ga dit ff lezen.
Bedankt

-
Fin
- Zeer actief
Hmm...
Als je het etiket zo bekijkt, dan staat er geen graan bij, alleen aardappel. Terwijl in Carnibest toch wel (wat) graan zit, dacht ik. Dat kan dus de reden zijn dat dit voer van Eukaneba wel werkt. Maar dan zou ik zelf eerst gaan kijken naar een variant van Carnibest met heel weinig graan of rijst. Je hebt een goede kans dat graan hier de boosdoener is.
Als je het etiket zo bekijkt, dan staat er geen graan bij, alleen aardappel. Terwijl in Carnibest toch wel (wat) graan zit, dacht ik. Dat kan dus de reden zijn dat dit voer van Eukaneba wel werkt. Maar dan zou ik zelf eerst gaan kijken naar een variant van Carnibest met heel weinig graan of rijst. Je hebt een goede kans dat graan hier de boosdoener is.
-
L@nghaar
- Zeer actief
-
L@nghaar
- Zeer actief
Dat hoor je wel vaker en er zit inderdaad geen graan in Eukaneuba, dat was mij ook al opgevallen.christo schreef:Hmm...
Carnibest heeft ook een hypo allergeen variant maar daar zit weer rijst in.
Maar ja als er geen graan in Eukaneuba zit maar wel een kankerverwekkende stof dan toch maar weer Carnibest en een beetje jeuk en dan zoek ik wel verder.
Eerst Eukaneuba emailen.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Zelfs op de website van eukanuba staat ethoxyquine in de lijst van ingredientenLanghaar schreef:heb gelijk ff op de zak gekeken en er staat niet op dat er Ethoxyquine inzit maar ja......zeg dat wat?
De zak is vernieuwd.
Ik ga Eukaneuba maar even een email sturen.
http://www.eukanuba.nl/EukGlobal/GLOBAL ... alyzer.jsp (nog even de E kiezen)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ja, dat zal hun jeukenEstherK schreef:Zelfs op de website van eukanuba staat ethoxyquine in de lijst van ingredientenLanghaar schreef:heb gelijk ff op de zak gekeken en er staat niet op dat er Ethoxyquine inzit maar ja......zeg dat wat?
De zak is vernieuwd.

-
L@nghaar
- Zeer actief
Nou ja......het staat inderdaad gewoon op de site.
Die Ethoxyquine kan jeuk veroorzaken
en dat zit in een voeder voor honden met jeuk/huidproblemen?
Ben benieuwd of ze reageren op mijn mail, het staat niet op de zak dus zit het er dan wel in?
Ik wacht af en voer het nog niet.
Die Ethoxyquine kan jeuk veroorzaken
Ben benieuwd of ze reageren op mijn mail, het staat niet op de zak dus zit het er dan wel in?
Ik wacht af en voer het nog niet.

-
Jojoke
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Anders moet je eens kijken of je Denkadog ergens kunt krijgen. Die hebben een speciale anti-allergievariant en daar zijn heel veel klanten met krabbende honden heel content mee. Dacht dat het de micro-proteïn heette maar ze hebben zeker wel een site waar alle info op staat
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik weet er het fijne niet van, maar dat is het bijzondere aan die 'anti-allergievoeders' (ieder merk heeft ze volgens mij); de eiwitten worden 'voorverteerd'/ kleiner gemaakt. Blijkbaar kan een gevoelige hond er dan makkelijker mee omgaan?kimmeke schreef:Anders moet je eens kijken of je Denkadog ergens kunt krijgen. Die hebben een speciale anti-allergievariant en daar zijn heel veel klanten met krabbende honden heel content mee. Dacht dat het de micro-proteïn heette maar ze hebben zeker wel een site waar alle info op staat
Mijn gedachten is dan om ze gewoon eiwitten te geven waarvoor het dier gemaakt is en dus vlees. Per slot van rekening zijn die proteïnen die ze klein maken nog gewoon en vooral van plantaardige oorsprong?
't Is een beetje een klok en klepelverhaal van mij hoor....... misschien kan iemand het volledig maken?
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
De ellende met een allergie is dat het niet de schadelijkheid of onnatuurlijkheid van de stof is, die de allergie veroorzaakt, maar een reactie van het lichaam die niet juist/nodig is.Rosita Compagner schreef:Ik weet er het fijne niet van, maar dat is het bijzondere aan die 'anti-allergievoeders' (ieder merk heeft ze volgens mij); de eiwitten worden 'voorverteerd'/ kleiner gemaakt. Blijkbaar kan een gevoelige hond er dan makkelijker mee omgaan?kimmeke schreef:Anders moet je eens kijken of je Denkadog ergens kunt krijgen. Die hebben een speciale anti-allergievariant en daar zijn heel veel klanten met krabbende honden heel content mee. Dacht dat het de micro-proteïn heette maar ze hebben zeker wel een site waar alle info op staat
Mijn gedachten is dan om ze gewoon eiwitten te geven waarvoor het dier gemaakt is en dus vlees. Per slot van rekening zijn die proteïnen die ze klein maken nog gewoon en vooral van plantaardige oorsprong?
't Is een beetje een klok en klepelverhaal van mij hoor....... misschien kan iemand het volledig maken?
Denk maar aan hooikoorts, koemelk-allergie, pinda-allergie, huisstof-allergie... Een vriend van me komt in levensgevaar nav o.a. amandelen
Ik heb een kat die allergisch bleek voor dierlijke eiwitten
De natuur zou het wel regelen, want ze kreeg er bulten van, die kapot gingen en voor we de oorzaak kenden was ze broodmager en waren die plekken in de warme augustusmaand gaan stinken (rotte geur)
Sanne is toen o.a. dagelijks met speciale shampoo gewassen (en vond dat heerlijk, dat zegt wel genoeg over haar lijden op dat moment).
Via een dermatoloog kregen we een struisvogeldieet (een voor haar onbekend eiwit), met steeds een nieuwe component in de voeding er bij. Zo is de allergie onderzocht.
Tenslotte bleek het een eiwit-allergie te zijn en er maar 1 brok die de eiwitten werkelijk 'onherkenbaar' had gemaakt, waardoor ze weer zonder 'anti-jeuk-middel' (prednison!) door het leven kan, weer een gezond gewicht heeft, een lekkere vacht en bovendien een goed humeur! :smile1:
Zij mag dus perse geen vlees meer, alleen nog ZD brokjes. Is vlees slecht? Nee, maar voor haar wel!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ja, dat zijn inderdaad hoge uitzonderingen Ludmilla. Jij noemt het 'onherkenbaar maken ' van uitwitten, ik noemde het voorverteren/klein maken, dat procedé zou ik wel eens willen begrijpen en de reden waarom de dieren het dan wel kunnen verdragen. Waarom zouden ze dan toch de granen uit die bewerkte voeders halen? Dat zou ook niet hoeven dan?
Maar ja, hoeveel dieren zouden een eiwitallergie hebben? Heel weinig toch, hoop ik?
Maar ja, hoeveel dieren zouden een eiwitallergie hebben? Heel weinig toch, hoop ik?
-
yvonne1961
- Actief
Ik voerde mijn koningspoedel vnl smuldier compleet en wat aanvullingen in de vorm van kip, vis, ei en biogarde.
Toen hij een jaar werd kreeg hij steeds meer rode plekken op de buik, achterbenen, oksels. Het jeukte licht en werd wat smetterig door het likken.
Zonder tussenkomst van een DA (lezen op internet) ben ik toen gaan uit proberen.
Eerst al die aanvullingen weg en alleen op de smuldier. Werd steeds erger.
Toen gelezen dat rund en tarwe vaak veroorzakers zijn van dit soort problemen (smuldier is op basis van runderpens etc. en 1% tarwe)dus heb hem ineens overgezet op de geperste lam/rijst brok van Prins en lam/rijst van Duck.
Binnen een week zag ik de plekken minder worden en na een paar weken was het volledig weg.
Ik weet nog steeds niet of het nu om de rund of de tarwe of zelfs allebei gaat, maar weet wel dat als ik dingen geef waar dit allebei niet in zit er niets meer aan de hand is.
Dit zal niet voor elke hond hetzelfde verlopen want er zijn ook honden die juist niet tegen lam kunnen.
Momenteel doet hij het goed op Barca premium, Prins lam/rijst, Duck lam/rijst en prins lam/rijst koekjes en af en toe een lamsoor. Ook wat biogarde is geen probleem.
Om de proef op de som te nemen en het niet over een "toevalligheid" te hebben ben ik een poos weer terug gegaan op rund en tarwe, maar deze keer rodi compleet. Na een paar weken begonnen dezelfde plekken weer terug te komen en ben ik weer vlug overgegaan op mijn bovengenoemde produkten.
Het gaat nu nog steeds perfekt.
Toen hij een jaar werd kreeg hij steeds meer rode plekken op de buik, achterbenen, oksels. Het jeukte licht en werd wat smetterig door het likken.
Zonder tussenkomst van een DA (lezen op internet) ben ik toen gaan uit proberen.
Toen gelezen dat rund en tarwe vaak veroorzakers zijn van dit soort problemen (smuldier is op basis van runderpens etc. en 1% tarwe)dus heb hem ineens overgezet op de geperste lam/rijst brok van Prins en lam/rijst van Duck.
Binnen een week zag ik de plekken minder worden en na een paar weken was het volledig weg.
Ik weet nog steeds niet of het nu om de rund of de tarwe of zelfs allebei gaat, maar weet wel dat als ik dingen geef waar dit allebei niet in zit er niets meer aan de hand is.
Dit zal niet voor elke hond hetzelfde verlopen want er zijn ook honden die juist niet tegen lam kunnen.
Momenteel doet hij het goed op Barca premium, Prins lam/rijst, Duck lam/rijst en prins lam/rijst koekjes en af en toe een lamsoor. Ook wat biogarde is geen probleem.
Om de proef op de som te nemen en het niet over een "toevalligheid" te hebben ben ik een poos weer terug gegaan op rund en tarwe, maar deze keer rodi compleet. Na een paar weken begonnen dezelfde plekken weer terug te komen en ben ik weer vlug overgegaan op mijn bovengenoemde produkten.
-
L@nghaar
- Zeer actief
Prins hebben wij ook geprobeerd.yvonne1961 schreef:Ik voerde mijn koningspoedel vnl smuldier compleet en wat aanvullingen in de vorm van kip, vis, ei en biogarde.
De jeuk bleef en Nilsson luste het niet echt.
Zijn ontlasting was te zacht en hij boerde heel veel.
Daarom zijn wij overgegaan op KVV en daar doet hij het wel goed op, behalve dan dat hij af en toe nog jeuk heeft.
Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen.

- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Het aantal dieren met een allergie voor dierlijke eiwitten is niet zo laag. Ik weet niet hoe het bij honden zit, maar bij katten met een allergie is het een hoog percentage. En nogmaals, zo zijn er ook tal van mensen met een voedselallergie voor een product wat normaal juist heel gezond is.Rosita Compagner schreef:Ja, dat zijn inderdaad hoge uitzonderingen Ludmilla. Jij noemt het 'onherkenbaar maken ' van uitwitten, ik noemde het voorverteren/klein maken, dat procedé zou ik wel eens willen begrijpen en de reden waarom de dieren het dan wel kunnen verdragen. Waarom zouden ze dan toch de granen uit die bewerkte voeders halen? Dat zou ook niet hoeven dan?
Granen geven inderdaad ook geregeld problemen bij katten, daarom worden in ZD geen granen verwerkt. Want natuurlijk probeert een fabrikant een dieetvoeding te maken die bij zo veel mogelijk allergieen inzetbaar is, de ste groter zal de markt zijn. Dat neemt niet weg dat een kat normaal gesproken granen verdraagt, want vogels en muizen eten die ook en worden met huid & haar opgepeuzeld...
Wanneer je je dier laat testen op allergie, danwel stapsgewijze controleert waarop een allergische reactie volgt (bij een kat is een test nog maar beperkt mogelijk), is het helaas niet zo uitzonderlijk dat deze carnivoren allergisch blijken voor iets wat in hun natuurlijke voeding onvermijdelijk is: dierlijk eiwit.
De eiwitten in ZD zijn 'gehydroliseerd' en daardoor niet als eiwit herkenbaar: het lichaam geeft er daardoor geen reactie op.
Het procede is me onbekent, maar wat zijn wij gelukkig dat ze dit kunnen, want alle andere 'hypo-allergene voeding' (in geen van allen zijn de eiwitten zo bewerkt) was voor haar onmogelijk en zou haar dus een leven onder de prednison (met alle gevolgen van dien) gegeven hebben.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als je voer hebt waar hij geen rode plekken van krijgt geef je hem dat en dan ga je één voor één iets er bij geven waarvan je denkt dat het een oorzaak zou kunnen zijn.
Als hij dan weer rode plekken krijgt ben je al een heel eind op weg naar de oorzaak. Toch?
Als hij dan weer rode plekken krijgt ben je al een heel eind op weg naar de oorzaak. Toch?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
L@nghaar
- Zeer actief
Jaap* schreef:Als je voer hebt waar hij geen rode plekken van krijgt geef je hem dat en dan ga je één voor één iets er bij geven waarvan je denkt dat het een oorzaak zou kunnen zijn.
maar dan moet je wel eerst iets zien te vinden waar je hond geen jeuk/rode plekken van krijgt.

- Jaap*
- Zeer actief
Met die jeukanuba gaat het goed toch?Langhaar schreef:maar dan moet je wel eerst iets zien te vinden waar je hond geen jeuk/rode plekken van krijgt.
Felix heeft vroeger een poos alleen maar carocroq gegeten omdat hij daar geen plekken van kreeg.
Proefondervindelijk (één voor één proberen) zijn we er achter gekomen dat hij die plekken kreeg van deeg-achtige dingen en/of kleurstoffen.
Nou, daar konden we wel mee leven. Inmiddels is hij er overheen gegroeid volgens mij.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
En dat doe je door een week of 5 alleen dat voer te geven, en als de jeuk dan echt weg is, kun je dus gaan uitbouwen zoals Jaap zegt.Langhaar schreef:Jaap* schreef:Als je voer hebt waar hij geen rode plekken van krijgt geef je hem dat en dan ga je één voor één iets er bij geven waarvan je denkt dat het een oorzaak zou kunnen zijn.
Als hij dan weer rode plekken krijgt ben je al een heel eind op weg naar de oorzaak. Toch?![]()
maar dan moet je wel eerst iets zien te vinden waar je hond geen jeuk/rode plekken van krijgt.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Esther, let jij ook zo erg op wat er in je eigen eten aan schadelijke stoffen zit? als het al op de verpakking staat?EstherK schreef:Zelfs op de website van eukanuba staat ethoxyquine in de lijst van ingredientenLanghaar schreef:heb gelijk ff op de zak gekeken en er staat niet op dat er Ethoxyquine inzit maar ja......zeg dat wat?
De zak is vernieuwd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
L@nghaar
- Zeer actief
Nee daar wilde ik mee beginnen.Jaap* schreef:Of weet je dat nog niet?Jaap* schreef:Met die jeukanuba gaat het goed toch?
En dan echt minimaal 6 weken dat voeren en niets anders en dan door steeds iets toe te voegen kijken waarvoor hij nu allergisch is.
vraag:
Ik heb reactie via de email van Eukaneuba over de Ethoxyquine in het voer, mag ik deze reactie plaatsen?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
schadelijke stoffen is iets anders dan puur gifPodenji schreef:Esther, let jij ook zo erg op wat er in je eigen eten aan schadelijke stoffen zit? als het al op de verpakking staat?EstherK schreef:Zelfs op de website van eukanuba staat ethoxyquine in de lijst van ingredientenLanghaar schreef:heb gelijk ff op de zak gekeken en er staat niet op dat er Ethoxyquine inzit maar ja......zeg dat wat?
De zak is vernieuwd.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wel vreemd is dat het een E nummer gekregen heeft want zover mijn info gaat is dat een door de EU goedgekeurde hulpstof.
wij weten niet wat in ons eten of dat van de honden zit. fabrikanten hoeven namelijk alleen door hun toegevoegde ingredienten aan te geven en niet wat ze aangeleverd krijgen.
@ludmilla: ik heb hier een hond zitten met hetzelfde probleem las jouw kat. die krijgt nu vis en dat gaat goed.
wij weten niet wat in ons eten of dat van de honden zit. fabrikanten hoeven namelijk alleen door hun toegevoegde ingredienten aan te geven en niet wat ze aangeleverd krijgen.
@ludmilla: ik heb hier een hond zitten met hetzelfde probleem las jouw kat. die krijgt nu vis en dat gaat goed.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
in veel van ons eten zit ook puur gif, maar dan in door de EU goedgekeurde hoeveelhedenHutsje schreef:schadelijke stoffen is iets anders dan puur gifPodenji schreef:Esther, let jij ook zo erg op wat er in je eigen eten aan schadelijke stoffen zit? als het al op de verpakking staat?EstherK schreef:Zelfs op de website van eukanuba staat ethoxyquine in de lijst van ingredientenLanghaar schreef:heb gelijk ff op de zak gekeken en er staat niet op dat er Ethoxyquine inzit maar ja......zeg dat wat?
De zak is vernieuwd.
http://www.eukanuba.nl/EukGlobal/GLOBAL ... alyzer.jsp (nog even de E kiezen).
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
L@nghaar
- Zeer actief
Ethoxyquin:
* is proven to be a superior antioxidant, particularly in thepreservation of fats and oils.
* remains stable at the high temperatures required to process pet foodsduring the extrusion process.
* is proven safe when used at recommended levels.
bron: Iams.
Dit is een stukje van de email.
Er zit dus wel Ethoxyguin is maar in zulke minimale hoeveelheden dat het niet schadelijk is, zelfs niet als ze het voer jaren eten.
Als Nilsson na 6 weken dieet nog jeuk heeft dan proberen we gewoon wat anders.
Alleen 6 weken alleen dit voer zal heel moeilijk worden, we moeten dan echt overal bij nadenken, als wij nu bijv. de eitjes uit het kippenhok halen dan krijgt hij zeker 2 maal per week een vers eitje, tsja......en dat mag dan niet meer.
Als wij het nachthok van de kippen opendoen staat hij er met zijn kop al in en kijkt als het ware de eitjes naar zijn bek
* is proven to be a superior antioxidant, particularly in thepreservation of fats and oils.
* remains stable at the high temperatures required to process pet foodsduring the extrusion process.
* is proven safe when used at recommended levels.
bron: Iams.
Dit is een stukje van de email.
Er zit dus wel Ethoxyguin is maar in zulke minimale hoeveelheden dat het niet schadelijk is, zelfs niet als ze het voer jaren eten.
Als Nilsson na 6 weken dieet nog jeuk heeft dan proberen we gewoon wat anders.
Alleen 6 weken alleen dit voer zal heel moeilijk worden, we moeten dan echt overal bij nadenken, als wij nu bijv. de eitjes uit het kippenhok halen dan krijgt hij zeker 2 maal per week een vers eitje, tsja......en dat mag dan niet meer.
Als wij het nachthok van de kippen opendoen staat hij er met zijn kop al in en kijkt als het ware de eitjes naar zijn bek

- Jaap*
- Zeer actief