Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ships, toch maar rabies geven?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
ships, toch maar rabies geven?
We hadden vandaag theorie vanuit de (reddingshonden)training, gaan we voortaan eens per maand doen, maar we hebben het dus ook over de eisen gehad voor de honden. Nou is Jamey natuurlijk nog (lang) niet inzetbaar, maar de trainster vond dat ik toch eigenlijk wel alvast de rabies moest laten zetten bij haar. Ik had deze juist bewust achterwege gelaten omdat ik dacht hem niet nodig te hebben, ik wil zoals het er nu uitziet in september nog niet mee op trainingsweekeind in België , dus waarom zou ik... Maar nu blijkt dat ze misscchien voor volgend jaar zomer (duurt dus nog wel ff) misschien een trainingsvakantie in Noorwegen aan het plannen zijn. Supergaaf natuurlijk, maar dan moet ze dus wel geënt én getiterd zijn voor die tijd... Maar trainster wil Jamey eigenlijk sowieso geënt hebben met rabiës, nu al dus, als eis voor de training...
Ik twijfel erg, vind het eigenlijk niet nodig, aangezien ik geen buitenlandse dingen gepland heb staan en ik niet aanneem dat Jamey binnen een half jaar al klaar gaat zijn voor bijvoorbeeld een inzet in het buitenland... Sterker nog, ik zou haar op dit moment nog niet eens in het binnenland willen inzetten (ook niet zo gek als je bedenkt dat we pas half of eind januari, zoiets, zijn begonnen).
Wat vinden jullie, alvast in laten enten, en dan over 3 (geloof ik) maanden ook maar gelijk laten titeren? Of gewoon lekker die enting laten (wordt toch verder niet gecontroleerd) en het zal allemaal wel, tot ik zelf de noodzaak ervan inzie?
Ik twijfel erg, vind het eigenlijk niet nodig, aangezien ik geen buitenlandse dingen gepland heb staan en ik niet aanneem dat Jamey binnen een half jaar al klaar gaat zijn voor bijvoorbeeld een inzet in het buitenland... Sterker nog, ik zou haar op dit moment nog niet eens in het binnenland willen inzetten (ook niet zo gek als je bedenkt dat we pas half of eind januari, zoiets, zijn begonnen).
Wat vinden jullie, alvast in laten enten, en dan over 3 (geloof ik) maanden ook maar gelijk laten titeren? Of gewoon lekker die enting laten (wordt toch verder niet gecontroleerd) en het zal allemaal wel, tot ik zelf de noodzaak ervan inzie?

You'll be in my heart... Always...
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- bionca
- Actief
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Als je het uiteindelijk toch gaat doen, dan waarom niet nu doen?
In elk geval heb je dan de rust en tijd om te titeren en de wachttijd in te gaan (als die er is). Mis je in elk geval niet de boot als er straks nog een tripje ingelast wordt.
Kies een enting die 3 jaar geldig is en klaar is .. jamey in dit geval.
Als je het toch niet van plan bent om te laten doen, dan waarom de twijfel?
Mijne moeten weer voor rabies geent worden in juli. Eind mei gaan we naar engeland en moeten we dus naar de DA. Toch ent ik ze weer als we terug komen. Cheeks kan wel eens naar worden van de enting en dat moet ik niet hebben onderweg.
In elk geval heb je dan de rust en tijd om te titeren en de wachttijd in te gaan (als die er is). Mis je in elk geval niet de boot als er straks nog een tripje ingelast wordt.
Kies een enting die 3 jaar geldig is en klaar is .. jamey in dit geval.
Als je het toch niet van plan bent om te laten doen, dan waarom de twijfel?
Mijne moeten weer voor rabies geent worden in juli. Eind mei gaan we naar engeland en moeten we dus naar de DA. Toch ent ik ze weer als we terug komen. Cheeks kan wel eens naar worden van de enting en dat moet ik niet hebben onderweg.
- bionca
- Actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als je mee wil naar Noorwegen volgend jaar, en het is mogelijk om nu al te laten enten en daarna te laten titeren, met de enting die 3 jaar geldig is, dan zou ik het gewoon doen. Dan heb je hem maar alvast en hoef je straks niet meer in de stress als blijkt dat je te laat bent met de enting en het titeren om mee te kunnen naar Noorwegen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Precies mijn idee!LongFields schreef:Als je mee wil naar Noorwegen volgend jaar, en het is mogelijk om nu al te laten enten en daarna te laten titeren, met de enting die 3 jaar geldig is, dan zou ik het gewoon doen. Dan heb je hem maar alvast en hoef je straks niet meer in de stress als blijkt dat je te laat bent met de enting en het titeren om mee te kunnen naar Noorwegen.

Linda, Izzie en Bram
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Dat zit er in mijn geval sowieso niet zo in, een paar dagen onverwacht naar het buitenlandspijkerhond schreef:Wat is ertegen dan? Toch handig als ze het al heeft, stel dat je eens onverwacht een paar dagen naar het buitenland te gaan dan kan dat tenminste.

You'll be in my heart... Always...