Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voedingssupplementen
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
Voedingssupplementen
Magic is nu 7,5 jaar oud (in september wordt ze 8 jaar)
En ik weet niet waar het aan ligt maar ik heb het idee dat ze wat strammer wordt...
Ze mankt heel lichtjes rechts voor af en toe en komt wat minder makkelijk omhoog uit haar mandje als ze lang heeft gelegen. Het zijn maar hele kleine dingetjes eigenlijk. Maar toch begint het me nu wel op te vallen mijn vriend zegt dat ik me niet aan moet stellen want die ziet het eigenlijk niet.
Maar misschien komt het ook wel omdat we nu sinds een paar weken aan behendigheid doen en mevrouw nu toch wel ietsjes ouder wordt...
Is het een idee om haar voedingssupplemten te gaan geven? En zo ja, wat zouden dan goede voor haar zijn?
Homeopatisch of toch wat anders ... Ik ben er totaal niet in thuis dus wie heeft er tips?!
Magic staat trouwens op brokken van Cavom...
En ik weet niet waar het aan ligt maar ik heb het idee dat ze wat strammer wordt...
Ze mankt heel lichtjes rechts voor af en toe en komt wat minder makkelijk omhoog uit haar mandje als ze lang heeft gelegen. Het zijn maar hele kleine dingetjes eigenlijk. Maar toch begint het me nu wel op te vallen mijn vriend zegt dat ik me niet aan moet stellen want die ziet het eigenlijk niet.
Maar misschien komt het ook wel omdat we nu sinds een paar weken aan behendigheid doen en mevrouw nu toch wel ietsjes ouder wordt...
Is het een idee om haar voedingssupplemten te gaan geven? En zo ja, wat zouden dan goede voor haar zijn?
Homeopatisch of toch wat anders ... Ik ben er totaal niet in thuis dus wie heeft er tips?!
Magic staat trouwens op brokken van Cavom...
-
Fin
- Zeer actief
-
*Jolanda*
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 1
Het spul werkt echt. Ik heb hier de puppyversie staan, even piepen hoeveel. Volgens mijn potje (dus puppy, kan verschillen met de gewone) moet een hond van 25kg 1 lepel per dag krijgen. Dus met 2 kg doe je dan wel even.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
-
*Jolanda*
hoe merk jij dan dat het werkt?!kimmeke schreef:Het spul werkt echt. Ik heb hier de puppyversie staan, even piepen hoeveel. Volgens mijn potje (dus puppy, kan verschillen met de gewone) moet een hond van 25kg 1 lepel per dag krijgen. Dus met 2 kg doe je dan wel even.
Als ze 1 lepel per dag moeten hebben dan doe je er gelukkig wel eventjes mee idd. Alleen gooi je het gewoon over het voer?
Want magic is een slechte eter en laat gerust 3 dagen achterelkaar haar eten staan dus dan zou ze niet voldoende binnen krijgen denk ik
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Verkoop die supplementen ook en hoor van heel veel mensen (met oudere honden vooral) dat sinds ze dat geven dat ze merken dat wandelen terug soepeler gaat, rechtstaan minder stroef verloopt, trappen terug wat makkelijker zijn, ... Dus werkt het echt wel.*Jolanda* schreef:hoe merk jij dan dat het werkt?!kimmeke schreef:Het spul werkt echt. Ik heb hier de puppyversie staan, even piepen hoeveel. Volgens mijn potje (dus puppy, kan verschillen met de gewone) moet een hond van 25kg 1 lepel per dag krijgen. Dus met 2 kg doe je dan wel even.
Als ze 1 lepel per dag moeten hebben dan doe je er gelukkig wel eventjes mee idd. Alleen gooi je het gewoon over het voer?
Want magic is een slechte eter en laat gerust 3 dagen achterelkaar haar eten staan dus dan zou ze niet voldoende binnen krijgen denk ik
Je kunt ook gewoon 2 keer een halve lepel mengen in het water. Sanka eet haar brokken ook niet als ik het er onder meng. Maar doe dan 2 keer per dag een halve lepel in haar water, wat mengen en het is ook binnen. Alles in 1 keer in water wordt een vieze brei (niet echt pap maar ziet er niet smakelijk meer uit) dus vandaar dat ik het in 2 keer doe dan
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is prima om dergelijke middelen te gebruiken. Maar ik zou toch ook kijken of de behendigheid haar niet wellicht teveel belast. Als ze sinds ze behendigheid doet, kan het zijn dat haar lichaam dat eigenlijk niet (meer) aan kan. Ik zou haar eerst maar een paar keer niet meenemen naar behendigheid en dan zien of ze nog zo strammig is. En als dat zo is, meer duursport met haar doen zoals lopen, naast de fiets en zwemmen. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- *kelly*
- Zeer actief
ik geef mickey van ons ook PrimeVal, werkt voor hem super!
Hij was ook ontzettend stram en stijf en wilde eigenlijk weinig tot niet meer mee wandelen (hij wordt van de zomer 10 jaar en heeft artrose in sowieso 1 achterpootje) Ik kreeg toen van iemand een restje PrimeVal omdat haar hond was overleden en ik kreeg een totaal ander hondje!
Hij gaat nu weer 3 keer per week ruim een uur mee naar het bos (is voor hem echt ver)
Er zit een maatschepje bij en Mickey (van 10 kg) moet een half schepje per dag, je doet er dus vrij lang mee...
Hij was ook ontzettend stram en stijf en wilde eigenlijk weinig tot niet meer mee wandelen (hij wordt van de zomer 10 jaar en heeft artrose in sowieso 1 achterpootje) Ik kreeg toen van iemand een restje PrimeVal omdat haar hond was overleden en ik kreeg een totaal ander hondje!
Hij gaat nu weer 3 keer per week ruim een uur mee naar het bos (is voor hem echt ver)
Er zit een maatschepje bij en Mickey (van 10 kg) moet een half schepje per dag, je doet er dus vrij lang mee...
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
-
Fin
- Zeer actief
Ik heb het even nagezocht. In een emmer van 2 kilo zitten 265 maatschepjes. De aanbevolen dosering voor een hond van tussen de 15-30 kilo is één maatschepje. Je doet dus 265 dagen met zo'n verpakking van 2 kilo. Hieronder meer info, ook over hoe het werkt:
http://www.primeval.nl/showpage.aspx?st ... itmID=1369
Overigens loont het om te shoppen voor primeval. De eerste keer dat ik het kocht, bleek het bij een andere dierenwinkel zo'n 5 euro goedkoper te zijn, geen 27,50 euro maar 22,50 (voor de 500g verpakking dus).
Bij vets4petz.nl kost de 2 kilo verpakking 68,50 en de 500g verpakking 26,50 wat mij doet vermoeden dat je de 2 kilo verpakking ergens anders evt nog iets goedkoper kunt krijgen.
Ik vind het ook duur spul, maar ik ga het toch maar weer halen. Aidan is beduidend strammer de laatste tijd, alles wat hem helpt is mooi meegenomen.
http://www.primeval.nl/showpage.aspx?st ... itmID=1369
Overigens loont het om te shoppen voor primeval. De eerste keer dat ik het kocht, bleek het bij een andere dierenwinkel zo'n 5 euro goedkoper te zijn, geen 27,50 euro maar 22,50 (voor de 500g verpakking dus).
Bij vets4petz.nl kost de 2 kilo verpakking 68,50 en de 500g verpakking 26,50 wat mij doet vermoeden dat je de 2 kilo verpakking ergens anders evt nog iets goedkoper kunt krijgen.
Ik vind het ook duur spul, maar ik ga het toch maar weer halen. Aidan is beduidend strammer de laatste tijd, alles wat hem helpt is mooi meegenomen.
-
Job
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-
*Jolanda*
Ze had het voordat we op behendigheid gingen ook al een paar keer... Alleen toen schoof ik het af op de vrieskou...Roelfien schreef:Het is prima om dergelijke middelen te gebruiken. Maar ik zou toch ook kijken of de behendigheid haar niet wellicht teveel belast. Als ze sinds ze behendigheid doet, kan het zijn dat haar lichaam dat eigenlijk niet (meer) aan kan. Ik zou haar eerst maar een paar keer niet meenemen naar behendigheid en dan zien of ze nog zo strammig is. En als dat zo is, meer duursport met haar doen zoals lopen, naast de fiets en zwemmen.
maar het valt me de laatste dagen gewoon wat meer op (misschien omdat ik er ook meer op let)
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik ben met Lotje op 8 jarige leeftijd met agility begonnen en toen ook begonnen met Primeval gelatinaat, met super resultaten. Ondertussen is ze 12 en nog altijd even fit en niet stijf of niets. Agility ben ik wel mee gestopt omdat ze het niet meer leuk vond, maar lange wandelingen doen haar helemaal niets, kom ik thuis wilt ze weer terug spelen. En Lotje heeft patella luxatie, ik heb de indruk dat de gelatinaat ook daar heel erg heeft geholpen want je ziet niets meer aan haar, terwijl ze als jonge hond moeite had met springen, maar dat is allemaal verleden tijd. Je zou denken dat ze als 12 jarige hond er nu terug last van zou krijgen maar niet hoor.
Ben dus meer dan tevreden van de gelatinaat

Ik kan het hier gewoon bij de apotheker bestellen. Lotje weegt zo'n 4kg en krijgt een half schepje per dag en dit dus al 4 jaar lang nu.
Ben dus meer dan tevreden van de gelatinaat
Ik kan het hier gewoon bij de apotheker bestellen. Lotje weegt zo'n 4kg en krijgt een half schepje per dag en dit dus al 4 jaar lang nu.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geef mijn Cavalier van 9 jaar Missing Link Plus en dat bevalt prima.
http://www.uwhuisdiernatuurlijkgezond.n ... gezond.nl/
http://www.uwhuisdiernatuurlijkgezond.n ... gezond.nl/
-
Job
- Zeer actief
-
*Jolanda*
Over het manken van magic ben ik er volgens mij achter waardoor het komt...
Als ze een halsband om heeft hangt de riem aan de rechterkant naast haar waardoor ze iets scheef gaat lopen... en mankt ze iets ook na de wandeling...
Wanneer ik haar in het tuig heb hangt de riem op haar rug en heeft ze nergens last van...
maar toch wil ik gaan beginnen met dat spul... ga eens even op internet zoeken waar ik het het goedkoopste kan vinden...
Als ze een halsband om heeft hangt de riem aan de rechterkant naast haar waardoor ze iets scheef gaat lopen... en mankt ze iets ook na de wandeling...
Wanneer ik haar in het tuig heb hangt de riem op haar rug en heeft ze nergens last van...
maar toch wil ik gaan beginnen met dat spul... ga eens even op internet zoeken waar ik het het goedkoopste kan vinden...
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
-
Fin
- Zeer actief
Altijd eerst een proefverpakking aanvragen.schelsey schreef:sashasblend is ook erg goed, geef ik toch al wat jaartjes aan mijn hond, kost ook veel goedkoper dan primeval
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
denk dat de meesten niet eens weten waar Appeltern ligtJob schreef:dat denk ik dus ook niet,christo schreef:Ik zou het kopen, en het evt restant op marktplaats zetten. Ben je zo weer kwijt.
woont er niemand in de buurt van Appeltern
waar ik een ons of 2 van over kan nemen?
hebben ze het toevallig niet in kleine verpakkingen bij de dierenwinkel?
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou zeker geen behendigheid gaan doen met die klachten, en haar glucosamine gaan geven lijkt mij een heel goed idee.*Jolanda* schreef:Ze had het voordat we op behendigheid gingen ook al een paar keer... Alleen toen schoof ik het af op de vrieskou...Roelfien schreef:Het is prima om dergelijke middelen te gebruiken. Maar ik zou toch ook kijken of de behendigheid haar niet wellicht teveel belast. Als ze sinds ze behendigheid doet, kan het zijn dat haar lichaam dat eigenlijk niet (meer) aan kan. Ik zou haar eerst maar een paar keer niet meenemen naar behendigheid en dan zien of ze nog zo strammig is. En als dat zo is, meer duursport met haar doen zoals lopen, naast de fiets en zwemmen.
maar het valt me de laatste dagen gewoon wat meer op (misschien omdat ik er ook meer op let)

-
Job
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
Mariandl is dezelfde prijs als primeval, afgaande op de eigen site. Glucosamine is weer iets anders als gelatinaat, die twee soorten supplementen zijn niet één op één vergelijkbaar.
http://www.mariandl.nl/showpage.aspx?steID=8&catID=367
http://www.mariandl.nl/showpage.aspx?steID=8&catID=367
-
Muk
De potten Glucosamine van het Kruidvat zou ik zeker niet doen. Is wel goedkoop, maar het helpt veel minder dan bijvoorbeeld Glucosaminecomplex van de Groene Os.
Zelf geven wij (hond is 8 jaar en heeft artrose, dus is ook wat stram) Seraquin. Dit is een voedingssuplement waar Glucosamine en Chondroïtine inzit. Werkt bij onze hond goed. Wij hebben ook de pillen van het Kruidvat geprobeerd, maar dat hielp voor geen meter. Ook het Glucosaminecomplex van de Groene Os werkte onvoldoende, maar dit werkt bij onze hond goed.
Kortom, probeer het een en ander uit.
Zelf geven wij (hond is 8 jaar en heeft artrose, dus is ook wat stram) Seraquin. Dit is een voedingssuplement waar Glucosamine en Chondroïtine inzit. Werkt bij onze hond goed. Wij hebben ook de pillen van het Kruidvat geprobeerd, maar dat hielp voor geen meter. Ook het Glucosaminecomplex van de Groene Os werkte onvoldoende, maar dit werkt bij onze hond goed.
Kortom, probeer het een en ander uit.