Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ze heeft een ontdekking gedaan...
Moderator: moderatorteam
-
Fin
- Zeer actief
Ze heeft een ontdekking gedaan...
...
Laatst gewijzigd door Fin op 16 sep 2011 00:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Je kan ook kattenluikjes instellen dat ze wel naar binnen maar niet naar buiten kunnen gaan. Onze kat heeft dit ook, wij hebben hem ingesteld op wel naar buiten niet naar binnen (ivm andere katten), maar ze kan hem op de één of andere manier losprutsen.
Moet zeggen dat met dat smoeltje het lastig word haar iets te weigeren haha! Wat een lekker koppie.
Moet zeggen dat met dat smoeltje het lastig word haar iets te weigeren haha! Wat een lekker koppie.
-
Fin
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Durga heeft een ontdekking gedaan...
Ja maar dat is wel erg lang geledenchristo schreef: Heeft één van jullie daar misschien hetzelfde gevoel bij, of kennen jullie honden uit het verleden die zichzelf uit mochten laten? Ik ben er ooit één tegengekomen een jaar of vijftien terug, die hond mocht ook zelf een ommetje maken, het plezier en het zelfvertrouwen dat dat hondje uitstraalde staat me nu nog bij.
De "Spaniel" (maatje bouvier) van mijn vriendinnetje mocht de kinderen zelfstandig uit school halen en naar huis brengen.
Dat deed hij elke dag.
Hij wist zelf de schooltijden.
Durga heeft wel een onweerstaanbaar smoeltje
-
Fin
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
...
Laatst gewijzigd door Fin op 16 sep 2011 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
christo schreef:Het lijkt me heel gaaf voor een hond, en goed voor het zelfvertrouwen. Maar ja, het kan echt niet meer. Ik zie haar al in een pupfabriek verdwijnen als fokteef. :N:ranetje schreef:Ja maar dat is wel erg lang geledenchristo schreef: Heeft één van jullie daar misschien hetzelfde gevoel bij, of kennen jullie honden uit het verleden die zichzelf uit mochten laten? Ik ben er ooit één tegengekomen een jaar of vijftien terug, die hond mocht ook zelf een ommetje maken, het plezier en het zelfvertrouwen dat dat hondje uitstraalde staat me nu nog bij.![]()
De "Spaniel" (maatje bouvier) van mijn vriendinnetje mocht de kinderen zelfstandig uit school halen en naar huis brengen.
Dat deed hij elke dag.
Hij wist zelf de schooltijden.
Durga heeft wel een onweerstaanbaar smoeltje
Durga dankt je voor het compliment.We zijn net terug van het shoppen voor andere katteluikjes. Ze heeft twee keer met een sip snoetje op de balie van de dierenwinkel gestaan. Mevrouw voelt nattigheid.
Wij kregen in die tijd op school ook aanschouwelijk onderwijs over de voortplanting.
Er stonden vaak genoeg hondjes bovenop de stort naast het schoolgebouw
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
- Aantal honden: 2
- pammetje
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Lollig bedacht van Durga, maar idd. niet erg veilig :N: .
Er zijn overigens kattenluikjes die elektronisch zijn beveiligd. D.w.z. dat de kat in kwestie een halsbandje omheeft met een chip erin en het slot van het kattenluikje reageert alleen op die desbetreffende chip. Je kunt dus jou kat(ten) zo'n halsbandje omdoen en het luikje gaat alleen open als de kat naar buiten/binnen wil.
Andere dieren (katten én Durga) kunnen dus wachten tot ze een ons wegen, maar het luikje blijft voor hen dicht
.
Er zijn overigens kattenluikjes die elektronisch zijn beveiligd. D.w.z. dat de kat in kwestie een halsbandje omheeft met een chip erin en het slot van het kattenluikje reageert alleen op die desbetreffende chip. Je kunt dus jou kat(ten) zo'n halsbandje omdoen en het luikje gaat alleen open als de kat naar buiten/binnen wil.
Andere dieren (katten én Durga) kunnen dus wachten tot ze een ons wegen, maar het luikje blijft voor hen dicht

-
Fin
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tja, met zulke vernielzuchtige hondjes, raad ik je aan a) alleen nog maar formaat schoothondjes aan te schaffen (liefst niet sterker dan een teacup-chihuahua) of b) helemaal geen katten meer nemen, of c) als je dan toch per se én dobers én katten wilt, te kiezen voor binnenkattenchristo schreef:Tot één van de dobers 99-160 euro aan gevoelige techniek aan gort ramt omdat een reu-rivaal hùn straatje wenst te betreden.
Maar idd, dat met die RFID-chips is een enorme vooruitgang itt die kattenluikjes die werken met magneten en radiosignalen. Man, wat een ramp was dat. Raakte één van mijn katten zo'n radiozendertje kwijt, kostte het 50 euro om het te vervangen.![]()
Ik kom al in de buurt van een oplossing hoor, 't wordt alleen even fröbelen. Lina Mina (Durga dus) gaat niet onder een auto terechtkomen. Daar is ze me te dierbaar voor.
Een andere oplossing zie ik zo één, twee, drie niet

-
Fin
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Het lukt anders welchristo schreef:Als ik het voor elkaar gekregen heb, zet ik hier foto's neer. Eerst even het maatje uitveteren waarbij mijn katten wèl naar buiten kunnen en Durga niet![]()
We willen natuurlijk wel dìt vermijden:
http://www.garagetv.be/video-galerij/sl ... kje__.aspx
En met vaste vloerbedekking was het eerder gelukt...................
Lijkt me wel iets voor Durga om te verzinnen
-
Fin
- Zeer actief
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Hahahaha, geweldig verhaal, maar ik snap de noodzaak tot handelen.
Hier ook altijd koppen door het luikje, maar ik gebruik al tijden geen buitenluikje meer. Die zit op slot, en (goddank) Yanthe weet niet beter. Alhoewel ze bij die deur ook door het raam kan kijken en dat zal schelen
.
Maar ik heb ook een luikje van de woonkamer naar de gang, en van de gang naar de keuken (koud oud huisje, koukleumig vrouwtje).
Ik begrijp dus goed dat jij het luik direct aan de straat hebt?? Oei, dan zullen er zich best eens mensen rotschrikken als er een waakse dober door de deur komt zetten
. (Wist trouwens niet dat een Shiba zó klein is!)
Kun je inderdaad niet, als je het haar zo graag gunt een kattenluik in de achtertuin maken (maar die zal je niet hebben...??) Of heb je nog een paar meter voortuin die je af kunt zetten?
Ik zou het hier ook wel prima vinden als ze zelf de achtertuin in konden (voor maar niet, want Yanthe is op het moment heueul erg waaks...dat moet nog een tikkie ingedamd worden), maar het formaat luik dat ik dan nodig kan waarschijnlijk ook prima een inbreker binnenlaten, haha.
Ook in ken uit mijn kindertijd een hond (kruising malamute/herder) die zichzelf uit mocht laten. Heel oud geworden ondanks dat ze langs de drukke weg woonde die ik als kind pertinent niet passeren mocht. Ik denk soms wel eens dat de honden met dergelijke "taken" gelukkiger waren, dan als pluche wandelmaatje alleen....Maar het kan nu vrijwel nergens meer. Ik was trouwens stapelverliefd op die hond!
Succes met de oplossing en geef het kopje dat nattigheid voelt maar een kus op het onweerstaanbare snoetje!
Hier ook altijd koppen door het luikje, maar ik gebruik al tijden geen buitenluikje meer. Die zit op slot, en (goddank) Yanthe weet niet beter. Alhoewel ze bij die deur ook door het raam kan kijken en dat zal schelen
Maar ik heb ook een luikje van de woonkamer naar de gang, en van de gang naar de keuken (koud oud huisje, koukleumig vrouwtje).
Ik begrijp dus goed dat jij het luik direct aan de straat hebt?? Oei, dan zullen er zich best eens mensen rotschrikken als er een waakse dober door de deur komt zetten
Kun je inderdaad niet, als je het haar zo graag gunt een kattenluik in de achtertuin maken (maar die zal je niet hebben...??) Of heb je nog een paar meter voortuin die je af kunt zetten?
Ik zou het hier ook wel prima vinden als ze zelf de achtertuin in konden (voor maar niet, want Yanthe is op het moment heueul erg waaks...dat moet nog een tikkie ingedamd worden), maar het formaat luik dat ik dan nodig kan waarschijnlijk ook prima een inbreker binnenlaten, haha.
Ook in ken uit mijn kindertijd een hond (kruising malamute/herder) die zichzelf uit mocht laten. Heel oud geworden ondanks dat ze langs de drukke weg woonde die ik als kind pertinent niet passeren mocht. Ik denk soms wel eens dat de honden met dergelijke "taken" gelukkiger waren, dan als pluche wandelmaatje alleen....Maar het kan nu vrijwel nergens meer. Ik was trouwens stapelverliefd op die hond!
Succes met de oplossing en geef het kopje dat nattigheid voelt maar een kus op het onweerstaanbare snoetje!
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
Fin
- Zeer actief
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Prachtig koppie heeft die. Die kan je idd niets weigeren volgens mij.
Wij hadden een kennis die liet haar hond altijd tussen de middag alleen een ommetje maken. Net voor het eten, zodat hij het wel liet bij een ommetje lopen en niet uit wandelen ging.
Waar zij woonde was het erg rustig en geen weg, dus dat was ideaal voor de hond.
Zij was zelf eind 80 dus voor haar ook ideaal. Hoefde zij maar 2 keer per dag met hem te lopen. En zijn boswandelingen deed hij met andere.
Ik had ook altijd het idee dat hij het wel wijs vond zo'n ommetje in zijn eentje.
Groetjes Marianne
Wij hadden een kennis die liet haar hond altijd tussen de middag alleen een ommetje maken. Net voor het eten, zodat hij het wel liet bij een ommetje lopen en niet uit wandelen ging.
Waar zij woonde was het erg rustig en geen weg, dus dat was ideaal voor de hond.
Zij was zelf eind 80 dus voor haar ook ideaal. Hoefde zij maar 2 keer per dag met hem te lopen. En zijn boswandelingen deed hij met andere.
Ik had ook altijd het idee dat hij het wel wijs vond zo'n ommetje in zijn eentje.
Groetjes Marianne