Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*zucht* "oh maar die van jou doet niks"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

*zucht* "oh maar die van jou doet niks"

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Vanochtend mooi vroeg het bos ingedoken met magic. Om de drukte een beetje voor te zijn. We hebben een mooi rondje ontdekt van ruim een uur waar magic ook nog even kan zwemmen en de paden mooi ver in het voren overzichtelijk zijn...
Dan kan ze ook lekker los rennen in het bos...

Zag vanochtend twee vrouwen aankomen met een wat oudere stabij en een ander mixje... dus lijnde magic netjes aan. Beide dames hadden geen riem bij zich dus grepen de honden in hun nekvel en bleven wachten.. Magic passeerde harstikke netjes zoals ze geleerd heeft. En bleef de honden braaf negeren.

Vervolgens kwam de opmerking en tegelijk werden de honden losgegooid... "Oh maar die van jou doet niks" en los liepen de honden weer. Die kwamen meteen even buurten bij magic die meteen in de aanvalshouding ging heb haar met een zwieper op getild en bij beide honden weggebruld. En beide dames toch vriendelijk doch dringend verzocht er niet meteen van uit te gaan dat een hond niks doet als ze andere honden kan passeren...
Beide dames liepen mopperend weg met de honden mee slepend.

Was er toch wel van geschrokken dat mensen er zomaar vanuit gaan dat ze niks deed... Magic heeft de kans nog nooit gehad bij ons om het uit te laten draaien op een gevecht... maar dit was toch wel een bijzondere variant op "maar die van mij doet niks hoor"
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gezellig hé.... mensen die het niet altijd snappen... :evil:

Vorige week kwamen we nog een demente ouwe knar tegen. :evil:
Zijn hond liep los, ik deed Spike vast, Daisy volgt dan netjes los.
Leon had Kelly bij zich geroepen en die volgt dan ook los mee, zonder problemen.
Ik vroeg aan hem of zijn hond naar mijn honden toe kwam.
Gewoon een normale vraag lijkt me, hij liet hem loslopen.

Maar meneer sprong gelijk in de verdediging dat mijn honden toch ook los liepen, blablabla.
Paar keer dezelfde vraag gesteld aan meneer.
Kwam het hoge woord eruit dat zijn hondje gewoon door zou lopen.
'Nou meneer, dat wilde ik even weten, meer niet. Geef er totaal niets om al loopt alles los, zolang ze maar gewoon uit m'n honden d'r buurt blijven."

Hij leek het nog niet te begrijpen volgens mij...... :denken:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja zo kan je het inderdaad ook .... om moe van te worden zulk soort mensen.

Ik had het altijd andersom met mijn kleine terrier van 30 cm. als ik hem aanlijnde zeiden mensen altijd maar die van mij doet niks hoor (vaak mensen met grote honden). Als ik dan zei dat die van mij wel wat deed, lachten me ze zo ongeveer uit: wat kan die kleine nou voor schade aanrichten???? Dat ik het gedrag gewoon niet wilde bij mijn hond, begrepen ze niet, totdat mijn hond dus inderdaad hun hond greep, omdat ze die inmiddels ook weer los lieten..... zucht.... mensen.....
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

gyanty schreef:Tja zo kan je het inderdaad ook .... om moe van te worden zulk soort mensen.

Ik had het altijd andersom met mijn kleine terrier van 30 cm. als ik hem aanlijnde zeiden mensen altijd maar die van mij doet niks hoor (vaak mensen met grote honden). Als ik dan zei dat die van mij wel wat deed, lachten me ze zo ongeveer uit: wat kan die kleine nou voor schade aanrichten???? Dat ik het gedrag gewoon niet wilde bij mijn hond, begrepen ze niet, totdat mijn hond dus inderdaad hun hond greep, omdat ze die inmiddels ook weer los lieten..... zucht.... mensen.....
Heb ik met Jamey ook met herders. Daar heeft ze angst-agressie bij, dus ik neem haar bij me, en vraag de herdereigenaar hetzelfde te doen... Beledigd dat ze dan zijn vaak :roll:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: *zucht* "oh maar die van jou doet niks"

Ongelezen bericht door ranetje »

*Jolanda* schreef:Vanochtend mooi vroeg het bos ingedoken met magic. Om de drukte een beetje voor te zijn. We hebben een mooi rondje ontdekt van ruim een uur waar magic ook nog even kan zwemmen en de paden mooi ver in het voren overzichtelijk zijn...
Dan kan ze ook lekker los rennen in het bos...

Zag vanochtend twee vrouwen aankomen met een wat oudere stabij en een ander mixje... dus lijnde magic netjes aan. Beide dames hadden geen riem bij zich dus grepen de honden in hun nekvel en bleven wachten.. Magic passeerde harstikke netjes zoals ze geleerd heeft. En bleef de honden braaf negeren.

Vervolgens kwam de opmerking en tegelijk werden de honden losgegooid... "Oh maar die van jou doet niks" en los liepen de honden weer. Die kwamen meteen even buurten bij magic die meteen in de aanvalshouding ging heb haar met een zwieper op getild en bij beide honden weggebruld. En beide dames toch vriendelijk doch dringend verzocht er niet meteen van uit te gaan dat een hond niks doet als ze andere honden kan passeren...
Beide dames liepen mopperend weg met de honden mee slepend.

Was er toch wel van geschrokken dat mensen er zomaar vanuit gaan dat ze niks deed... Magic heeft de kans nog nooit gehad bij ons om het uit te laten draaien op een gevecht... maar dit was toch wel een bijzondere variant op "maar die van mij doet niks hoor"
Dit is inderdaad een hele nieuwe variant. :N:

In het vervgolg een vriendelijke tekst uitspreken als je langs loopt met Magic?
"Netjes hoor zoals je meeloopt, als die andere hondjes nou maar goed bij hun eigen baasjes blijven is er niks aan de hand"

Wel luid en duidelijk praten hoor :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:Wel luid en duidelijk praten hoor :mrgreen:
Een hond verstaat geen Nederlands :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:Wel luid en duidelijk praten hoor :mrgreen:
Een hond verstaat geen Nederlands :mrgreen: :wink:
:mrgreen: :smile:
Mensen die zulke idiote gedachten hebben hopelijk wel :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

dom volk heb je soms :denken:
afgelopen zondag loop ik lekker te wandelen, Andra aan de flex , Svear scharrelt zelf wat rond, komen er moeder en dochter aan met een stabijna.
Andra ernaar toe ( flex op 2 meterstop) en wil wel spelen, wordt de stabijna "opgehitst"met de woorden; toe maar, grijp haar maar, pak haar maar :denken: Na dit nog een paar keer herhaald te hebben, vroeg ik vriendelijk waarom ze dat nou tegen haar hond zei?
Nou dan gaat Noekie spelen :roll:
mijn reactie was: dan hits je je hond toch zo niet op, maar zegt bv, ga maar spelen.
Mevrouw kwaad, dochter werd meegecommandeerd, hond meegesleurd, en ik was niet goed wijs :eek:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

:evil:
Vreselijk irritant is dat hé Jolanda..'

De tip van Ranetje is :ok: .
Haha, wat zullen die dames dan even raar staan kijken. :smile2:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
ranetje
Zeer actief

Hamilton schreef:dom volk heb je soms :denken:
afgelopen zondag loop ik lekker te wandelen, Andra aan de flex , Svear scharrelt zelf wat rond, komen er moeder en dochter aan met een stabijna.
Andra ernaar toe ( flex op 2 meterstop) en wil wel spelen, wordt de stabijna "opgehitst"met de woorden; toe maar, grijp haar maar, pak haar maar :denken: Na dit nog een paar keer herhaald te hebben, vroeg ik vriendelijk waarom ze dat nou tegen haar hond zei?
mijn reactie was: dan hits je je hond toch zo niet op, maar zegt bv, ga maar spelen.
Mevrouw kwaad, dochter werd meegecommandeerd, hond meegesleurd, en ik was niet goed wijs :eek:
:mrgreen:
Noekie verstaat geen Nederlands :wink:
Als dat haar"toestemming" is om met een andere hond te spelen dan is het dat.
Klinkt wel wat idioot voor jou en voor andere mensen
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

hihi, natuurlijk verstaan de honden er geen jota van, maar ik doe wel 's hetzelfde.
Ik praat soms nadrukkelijk (en begrijpelijk Nederlands) tegen Merlijn. Hij kent het woord "negeer" en dat gebruik ik in zo'n situatie graag. Niet met de illusie dat hij dan alles idd negeert (nou ja, soms wel dus) maar WEL dat "de mens aan de andere kant" de honden negeert. Veelal wel mensen die weten wat het is om met een hond bezig te zijn en die dus "luisteren" naar wat ik de hond vertel, maar toch.

Het kan zeker helpen om tegen je hond te praten dus ;-)

Suzanne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Je kan het ook zo zien dat het feit dat ze in eerste instantie zowaar hun honden bij zich pakten omdat jij aanlijnde ook al in de krant mag :mrgreen:
Afbeelding
*Jolanda*

Moos schreef:Je kan het ook zo zien dat het feit dat ze in eerste instantie zowaar hun honden bij zich pakten omdat jij aanlijnde ook al in de krant mag :mrgreen:
Ja dat had ik nog niet eens bedacht. Ik ergerde me wel aan het feit dat ze helemaal geen riem bij zich hadden en de honden dus in het nekvel moesten pakken...
Maar het was al een hele vooruitgang dat ze vastgepakt werden ipv meteen op magic af stormden...
Het is namelijk geen officieel losloop gebied maar ook geen aanlijnplicht... Dus is een grijze zone en tot nu toe gaat het prima met de mensen die ik tegen kom in het bos. Iedereen heeft zijn hond los lopen maar lijnt ze aan als ze dichterbij in de buurt komen of loopt een ander paadje in.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ooooo maar dat maak ik dus wel vaker mee met Kaya.
Die doet niks, loopt keurig enthousiast kwispelend met mij mee en kijkt niet eens naar andere honden.

Totdat.... ze dus in een straal van 1 á 2 meter komen :oeps:

Ik hoor het heel vaak 'nou die hond doet echt niks hoor, kijk eens hoe lief ze meeloopt, laten we het er maar op wagen'.
Nou... zou ik toch niet doen hoor mevrouw :neenee:

Of inderdaad, hond gewoon los want Kaya ziet er alles behalve agressief uit.

:oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:Ooooo maar dat maak ik dus wel vaker mee met Kaya.
Die doet niks, loopt keurig enthousiast kwispelend met mij mee en kijkt niet eens naar andere honden.

Ik hoor het heel vaak 'nou die hond doet echt niks hoor, kijk eens hoe lief ze meeloopt, laten we het er maar op wagen'.

Van de keren dat ik Kaya gezien heb is me ook vooral bijgebleven dat ze zo'n ontzettend lekker blij snuitje heeft :wink:

Kan me voorstellen dat dat in zo'n geval dan weer 'in haar nadeel' werkt :?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moos schreef:
Caro. schreef:Ooooo maar dat maak ik dus wel vaker mee met Kaya.

Van de keren dat ik Kaya gezien heb is me ook vooral bijgebleven dat ze zo'n ontzettend lekker blij snuitje heeft :wink:

Kan me voorstellen dat dat in zo'n geval dan weer 'in haar nadeel' werkt :?
Dank je wel, altijd leuk om te horen :wink:

In dit soort gevallen werkt het inderdaad in haar nadeel (of in mijn nadeel, hahaha), maar het levert haar ook vaak heel wat op.... vooral bij haar baasjes die dat blije smoeltje dan weer niet kunnen weerstaan :oeps: :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Dank je wel, altijd leuk om te horen :wink:

In dit soort gevallen werkt het inderdaad in haar nadeel (of in mijn nadeel, hahaha), maar het levert haar ook vaak heel wat op.... vooral bij haar baasjes die dat blije smoeltje dan weer niet kunnen weerstaan :oeps: :F:
Ja haha, dat niet kunnen weerstaan van veel te lieve blije hondensmoeltjes klinkt bekend :oeps: :mrgreen:
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Als ik dit allemaal zo lees denk ik wat zijn er toch voor een vreemde eigenaren en dan druk ik me netjes uit.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

ranetje schreef:
Hamilton schreef:dom volk heb je soms :denken:
:mrgreen:
Noekie verstaat geen Nederlands :wink:
Als dat haar"toestemming" is om met een andere hond te spelen dan is het dat.
Klinkt wel wat idioot voor jou en voor andere mensen
tuurlijk, voor die hond maakt het niet uit wat je zegt, verstaan ze niet, maar het komt erg agressief over naar de honden eigenaren, en dan ook nog op de manier waarop het uitgesproken wordt, in dit geval echt ophitsend :eek:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Die van mij doen ook niks, maar ik zeg nooit nooit... T zijn en blijven honden.

Kazan, mn grote lompe Dober heeft vandaag 2 chihuahua´s van hun angst afgeholpen. :mrgreen:
En 2 weken geleden al n angstige basset, die binnen 5 minuten met hem ging spelen. Had ie nog nooit gedaan volgens t baasje, iig niet met zo´n grote hond.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bij mij denken ze vaak... zij houd haar hond toch wel bij zich of zorgt dat er niets gebeurd dus hoef ik mijn puberreu niet bij me te houden....
vanmorgen was ik al continue van ze weggelopen.. met de igggy igggy,.. amstaf puberreu.. hardstike leuk hoor.. maar dat was vanmorgen en ik liep¨op een tijd dat ik normaal niet liep dus denk ach.. ik keer om loop wel een andere weg..
en ik ben ze nu al meerdere keren tegengekomen.. en telkens komt iggy vanaf de overkant van de sloot eromheenrennen op mij en de honden af.. en elke loop ik mijn reu snel aanlijnend de andere kant op.. :roll:
terwijl als ik zeg voet hier of wat ook hij gewoon volgt..
vanavond wederom liep iggy met pubermeisjes..
ik liep alweer uit voorzorg om de sloot heen.. maar neeee.. iggy kwam weer ... finn maar weer aan de lijn geklikt want ik was al drie keer heen en weer gelopen via een bruggetje.. etc.. vervolgens kon ik bluf mijn teefje wel kussen want die dacht van he jij iggy... ik ga jou ook eens van dichterbij bekijken.. :smile2: en iggy koos het hazepad en zij erachteraan.. toen waren de jongedames in paniek.. ik weet dat bluf echt niet voor de aanval gaat.. maar die wilde of ook kennismaken of ze had zoiets van nu opgerot je verstoord ons roedeltje..
eerlijk gezegd ben ik er een beetje klaar mee.. als je weet dat ik moeite doe om die hond niet bij mijn reu te hebben... wat is nu de minne moeite om even het hondje dat een kop groter is dan mijn reu even aan te lijnen :19:
Zit echt een beetje in dilemma want ik ben er een beetje klaar mee... eerlijk gezegd..

en die van mij doet wel wat maar zonder gaatjes... maar die laat wel merken dat de manier waarop hij aan komt stormen telkens niet zijn manier van begroeten is ... en dat hij een nieuwe reu is in het park.. en dat hij zijn plek moet weten... aangezien ik dat soort taferelen niet wil hebben.. geen contact met reuen hier.. en er lopen er genoeg.. van klein tot groot.. en mensen hier weten welke honden met elkaar kunnen en welke niet.. kleine moeite om de honden die niet met elkaar kunnen gewoon even bij de baas te roepen.. geen gezeik iedereen passeert en klaar.. maar bij deze lui....
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Kan je niet gillen naar die eigenaars dat ze hun hond beter kunnen aanlijnen omdat die van jou niet van andere honden houd?
Na 3 met aangelijnde hond omgelopen te hebben in de zlefde wandeling loop ik toch echt gewoon door, en ga ik niet meer omlopen.
Maar goed ik heb een teef en heb nog nooit een hond meegemaakt die niet voor haar opzij ging.

Aangien de hond al eerder ervan door ging toen Bluf wilde kijken, denk ik niet dat hij in snuffel berijk komt van jouw hond.
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Ik zeg wel eens tegen eigenaren "weet u dat u hond hier niet los mag"
Ja dat weet ik zegt men dan, maar ze doen er niks aan.
Het enige wat helpt is om eens volledig uit je dak te gaan, de volgende keer zien ze je dan aankomen en denken "daar heb je die gek weer" en maken ze de hond gelijk vast. Neem van mij aan dat dat helpt, maar dat kweekt geen vrienden.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
*Jolanda*

"gelukkig" schrikt magic wel behoorlijk af bij de andere honden eigenaren... Dus dat scheelt maar zo af en toe kom ik toch van die mensen tegen die zich er niks van aantrekken...

Alleen heb ik Timber nu te logeren (mijn golden retriever reu) en die ziet magic als zijn teefje dus als er een vreemde hond komt buurten dan hebben de baasjes vaak van "ach het is maar een golden die doen toch niks." nee alleen heeft meneer het niet zo op andere reuen gecastreerd of niet. Of teefjes die maar een tikje dominant zijn....

Van magic pikt hij alles maar van andere honden absolut niet....
blondie
Zeer actief

sky schreef:Kan je niet gillen naar die eigenaars dat ze hun hond beter kunnen aanlijnen omdat die van jou niet van andere honden houd?
Na 3 met aangelijnde hond omgelopen te hebben in de zlefde wandeling loop ik toch echt gewoon door, en ga ik niet meer omlopen.
Maar goed ik heb een teef en heb nog nooit een hond meegemaakt die niet voor haar opzij ging.

Aangien de hond al eerder ervan door ging toen Bluf wilde kijken, denk ik niet dat hij in snuffel berijk komt van jouw hond.
heb ik al gedaan... zelfs een keer Finn en Bluf af naast me gegooit toen de hond het slootje wilde oversteken om te komen heb ik geroepen van .. heb je nu echt geen balletje of wat ook om die hond af te leiden of aandacht voor jullie te laten hebben... toen stonden ze te giechelen... met een nee dat hebben we niet... en ook geen riem volgens mij.. ze wonen vlak bij dat parkje.. hij stond al eerder achter me maar toen besloot hij niet te komen... ik keerde toen ook mijn rug toe en liet mijn honden meevolgen.. maar goed..
Vandaag met speuren stond ik ook weer verbaasd... zijn hele grote velden.. en ertussen ook een sloot.. staan in de verte een man en een vrouw met twee honden te spelen.. er was een 7 mnd oude mechel aan het speuren en ik stond met bluf te wachten... 1 hond van die mensen spotte ook de pup en kwam ook aan en echt het waren stipjes.. dus ze stonden echt ver... hond door de sloot en zo naar de pup toe, mensen stonden erbij toen de hond al aangaf dat hij andere honden spotte draafde van ze weg en ze keken ernaar.. :19: er gebeurde verder niets... pup blafte de hond weg want tsja die is aan het speuren met zijn baas en was dus bezig.. en de hond vertrok daarop maar weer..
Ik sta daar toch altijd wat verbaasd van... goed het is vrij en blij daar.. maar dan laat je toch niet je hond zover van je weggaan naar andere honden die zowiezo al aan de lijn zitten :denken:
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
blondie schreef: Ik sta daar toch altijd wat verbaasd van... goed het is vrij en blij daar.. maar dan laat je toch niet je hond zover van je weggaan naar andere honden die zowiezo al aan de lijn zitten :denken:
Ik snap niet dat je daar verbaasd over bent. Ik zie niet anders.
Echt welopgevoede, perfect luisterende honden zijn werkelijk VERUIT in de minderheid. De meesten rotsooien maar wat an ;-)
Dat zeg ik niet (dat mensen met honden die nog niet zo goed luisteren aanrotzooien..) .. en gelukkig zijn er dus honden die ondanks dat de eigenaar ze niet terug roept of ze laten gaan terwijl ze zien dat er mensen bezig zijn met hun honden of juist de aandacht van de honden vragen omdat ze niet zo leuk kunnen reageren op nieuwsgierige honden, gelukkig zijn er honden die dan zelf inzien dat er geen lol te beleven valt aan die honden...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”