Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezinshond bijt eerder dan onbekende pitbull
Moderator: moderatorteam
- M@ri@nne
- Zeer actief
Gezinshond bijt eerder dan onbekende pitbull
BARNEVELD - De meeste hondenbeten die leiden tot ernstige verwondingen, komen van honden uit het eigen gezin. Dat blijkt uit onderzoek van het Landelijke Informatiecentrum Gezelschapsdieren (LICG,) waarover het Nederlands Dagblad zaterdag bericht.
De organisatie lanceert zaterdag de voorlichtingscampagne 'Minder hondenbeten, daar zetten we samen onze tanden in'.
Volgens het LICG worden jaarlijks in Nederland 150.000 mensen gebeten door een hond. Een derde van de slachtoffers moet zich voor de beetwond laten behandelen bij een arts of in een ziekenhuis. Twee derde van alle hondenbeten wordt bewust of onbewust door het slachtoffer uitgelokt.
Kinderen zijn vaker het slachtoffer van bijtincidenten dan volwassenen.
Bron: http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgb ... itbull.ece
De organisatie lanceert zaterdag de voorlichtingscampagne 'Minder hondenbeten, daar zetten we samen onze tanden in'.
Volgens het LICG worden jaarlijks in Nederland 150.000 mensen gebeten door een hond. Een derde van de slachtoffers moet zich voor de beetwond laten behandelen bij een arts of in een ziekenhuis. Twee derde van alle hondenbeten wordt bewust of onbewust door het slachtoffer uitgelokt.
Kinderen zijn vaker het slachtoffer van bijtincidenten dan volwassenen.
Bron: http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgb ... itbull.ece
Groetjes, Marianne.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar dat maakt niet dat het een een groter maatschappelijk probleem is dan het ander. Je redenatie klopt helemaal maar feit blijft dat het aantal gewonden door die gezinshond veel groter is en dus is die gezinshond maatschappelijk gezien een groter probleemNanna schreef:Misschien omdat de "vast majority" veul meer contact heeft met die gezinshond dan met een onbekende pitbull?
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ja dat lijkt me vrij logisch. Een poosje heeft de Golden toch heel hoog gestaan in de bijt top 10?
Ik vroeg me altijd al af of dat niet komt omdat Goldens heel veel voorkomen. Een ras wat als makkelijk wordt gezien en dus veel wordt gehouden komt automatisch toch hoog in die top 10, omdat de populatie groter is dan die pitbull?
Ik vroeg me altijd al af of dat niet komt omdat Goldens heel veel voorkomen. Een ras wat als makkelijk wordt gezien en dus veel wordt gehouden komt automatisch toch hoog in die top 10, omdat de populatie groter is dan die pitbull?
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat is al jaren een bekend gegeven.
Ik ben als kind 5 keer gebeten.
2x door onze eigen hond omdat ik het nodig vond twee vechtende honden uit elkaar te trekken.
1x door de buurhond die ik aan het uitlaten was.
1x door een buurhond die mijn hond aanviel en ik mijn hond wilde beschermen door hem op te tillen (die hond had al een aanlijn- en muilkorfgebod) en
1x door een waakhond die aan de ketting lag.
Als volwassene ben ik 1x door mijn eigen hond gebeten toen ik mijn zoon voor de gein een dreun verkocht.
Mijn zoons zijn nooit gebeten want gezien mijn eigen ervaringen heb ik altijd strenge regels gehanteerd en mogen mijn zoons ook de honden niet uitlaten.
Ik ben als kind 5 keer gebeten.
2x door onze eigen hond omdat ik het nodig vond twee vechtende honden uit elkaar te trekken.
1x door de buurhond die ik aan het uitlaten was.
1x door een buurhond die mijn hond aanviel en ik mijn hond wilde beschermen door hem op te tillen (die hond had al een aanlijn- en muilkorfgebod) en
1x door een waakhond die aan de ketting lag.
Als volwassene ben ik 1x door mijn eigen hond gebeten toen ik mijn zoon voor de gein een dreun verkocht.
Mijn zoons zijn nooit gebeten want gezien mijn eigen ervaringen heb ik altijd strenge regels gehanteerd en mogen mijn zoons ook de honden niet uitlaten.
Groetjes van Charlotte

- pammetje
- Zeer actief
kan ook niet anders he
want hoeveel 'echte' pitjes zijn er nu in nederland
is pas een jaar dat de wet afgeschaft is
vele zijn kruisingen en zo, maakt ze niet minder, maar toch kun je niet zeggen dat het een pitje is
ach ik vind het weer een sensatie kop
waarom moet de pit er weer in genoemd worden
en waarom niet gewoon de kop :
Gezinshond bijt eerder dan onbekende hond
vele zijn kruisingen en zo, maakt ze niet minder, maar toch kun je niet zeggen dat het een pitje is

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De mensen van de Blauwe Hond gaven ook allerlei cijfers hieromtrent; (tijdens Fokkerscongres maar zal ook in hun documentatie staan) de meeste kinderen worden onder 'normale' thuis situaties gebeten, door 'bekende' honden. Kinderen tot 8 jaar meestal in hun gezicht omdat ze daarmee de hond meest benaderen.
Interpretaies van jonge kinderen van hondennedrag was anders dan verwacht. ('Spelen' of leuk vinden bijv.).
In ik geloof 35 % v.d gezinnen met jonge kids is ook een hond aanwezig en dat heeft voor- en nadelen.
Interpretaies van jonge kinderen van hondennedrag was anders dan verwacht. ('Spelen' of leuk vinden bijv.).
In ik geloof 35 % v.d gezinnen met jonge kids is ook een hond aanwezig en dat heeft voor- en nadelen.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk omdat er nooit wetten zijn geweest als "De regel voor gevaarlijke onbekende honden" of Regeling agressieve honden van andere mensen"pammetje schreef:kan ook niet anders he
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
In dezelfde categorie, "Leuk om te weten maar wat moet ik ermee?"
Jaarlijks belanden 67.000 fietsers op een Spoedeisende hulpafdeling (SEH) van een ziekenhuis na een ongeval. Bijna een kwart van de slachtoffers loopt hoofdletsel op. Bij de meeste fietsongevallen (70%, 47.000) is geen andere verkeersdeelnemer betrokken geweest.
De top 5 van ongevaloorzaken is:
1. Val van fiets (60%, 40.000 ongevallen).
2. Botsing met een personenauto (11%, 7.500 ongevallen).
3. Bekneld tussen fietswiel, fietsspaken (7%, 4.800 ongevallen)
4. Botsing met een obstakel, zoals stoeprand, paal of boom (7%, 4.500 ongevallen).
5. Botsing met andere fietser (6%, 3.800 ongevallen).
Jaarlijks belanden 67.000 fietsers op een Spoedeisende hulpafdeling (SEH) van een ziekenhuis na een ongeval. Bijna een kwart van de slachtoffers loopt hoofdletsel op. Bij de meeste fietsongevallen (70%, 47.000) is geen andere verkeersdeelnemer betrokken geweest.
4. Botsing met een obstakel, zoals stoeprand, paal of boom (7%, 4.500 ongevallen).
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Chione
- Zeer actief
En dan hebben we de cijfers nog niet eens gezien van het aantal voetgangers, sporters en automobilisten die jaarlijks op een Spoedeisende hulpafdeling belanden.Inge O schreef:moet ook maar een keer dringend een aktie voor komen, phoehh, wat een maatschappelijke problemen toch allemaal zegJaap* schreef:In dezelfde categorie, "Leuk om te weten maar wat moet ik ermee?"![]()
5. Botsing met andere fietser (6%, 3.800 ongevallen)..
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Jaap*
- Zeer actief
Je kunt even een memo in de rondte sturen, maar daar moet het ook wel mee ophouden vind ik:
Memo aan de burgers:
Voortaan een beetje uitkijken met honden, fietsen, paarden en waar je verder ook maar ongelukken mee kunt krijgen. Ok?
Nu allemaal weer aan het werk!
Groetjes,
Jan Peter en de Koningin
Memo aan de burgers:
Voortaan een beetje uitkijken met honden, fietsen, paarden en waar je verder ook maar ongelukken mee kunt krijgen. Ok?
Nu allemaal weer aan het werk!
Groetjes,
Jan Peter en de Koningin
- Jaap*
- Zeer actief
Ik kan nu nóg pissig worden over het verplicht stellen van een gesloten kettingkast voor kinderfietsen
Kinderen hebben verdomme het récht om met hun klauwtjes tussen het ketting te komen!!
Kinderen hebben verdomme het récht om met hun klauwtjes tussen het ketting te komen!!
- Chione
- Zeer actief
Zal dat het zijn of zal het er gewoon om gaan omdat zo'n kop veel lekkerder 'pakt'.MARC_S schreef:Ik denk omdat er nooit wetten zijn geweest als "De regel voor gevaarlijke onbekende honden" of Regeling agressieve honden van andere mensen"pammetje schreef:kan ook niet anders he
Gezinshond bijt eerder dan onbekende hondDenk dus dat daarom de pitbull genoemd wordt
Hoe dan ook, ik vind het een positief iets dat men er op gewezen wordt dat juist in het gezin/ bij bekenden het meeste bijtwonden voorkomen, wellicht kan dat helpen het aantal bijtwonden te verminderen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja precies, ws omdat paarden toch net iets verder van een gezinsleven, buurt leven afstaan, in hun "eigen"plek samen komen ofzo, en honden overal zijn.Inge O schreef:.vreemd genoeg wordt dat dus ook niet eens als een probleem gezien, paardenmensen leven gewoon met de idee van het mogelijke gevaar, terwijl honden steeds maar braver en perfecter moeten wordenyamie schreef:weet je hoeveel (ernstige) verwondingen er zijn met paarden?
grotendeels door ondeskundig gebruik en begeleiding, nauwelijks door een klote paard.
zo is het met honden ook..
opzich snap ik dat ook wel, maar dat maakt het niet "eerlijker' en juist.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
Zie je wel, één keer en je hebt een levensles geleerdyamie schreef:zeg !! dat is mij overkomen , en dat was helemaal niet leukJaap* schreef:Ik kan nu nóg pissig worden over het verplicht stellen van een gesloten kettingkast voor kinderfietsen![]()
Kinderen hebben verdomme het récht om met hun klauwtjes tussen het ketting te komen!!![]()
![]()
Die kans is álle kinderen ontnomen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet precies wat je bedoeldInge O schreef:het wordt gewoon bar en boos oneerlijk, hoe er over het hondengevaar gedacht wordtyamie schreef: opzich snap ik dat ook wel, maar dat maakt het niet "eerlijker' en juist..
eergisteren was ik met crunch in het park, ik zit op een bankje en ik zie kwekkende moeders-met-kinderen aan komen lopen.
kwekkende moeders letten natuurlijk niet op hun kinderen, dus peutertje van zo'n jaar of 2 komt recht op crunch afgelopen om te aaien.
ik weet dat crunch absoluut nog niet te betrouwen is met kinderen, dus ik spring recht en houd het kind tegen, moeder komt aangelopen, we hebben het er nog even over dat kinderen dat gevaar niet zien en.
zegt moeder daarbij doodleuk, als voorbeeld : 'ja, want als jouw hond nu gebeten had was hij wel de schuldige natuurlijk'
......zeggen mensen dat ook als een kleuter in druk verkeer onder een auto terecht zou komen (en hierbij in fout zou zijn uiteraard) of welk ander ongeluk dan ook zou hebben
?
nee, natuurlijk niet, maar een hond, daar kan je leuk alles op afschuiven hoor, die is hoe dan ook de pineut.
ik heb ook zo'n voorbeeld, mijn megan, oh zo zoet en lief ( jaja) kindje van4 jaar duikt erop af, waarop ik kind zowat een hoek geef, om dat te voorkomen, ik ga op mijn knieen en spreek kindje aan, dat ze dat nooooooooit meer mag doen want enz enz, vervolgens komt mama uit huis, heeft alles gezien en geeft mij een sneer, waarom ik dan met zo'n onbetrouwbare hond op straat loop
uh ja omdat we niet kunnen vliegen was mijn antwoord..
maar echt hoor, ik was woedend, er gebeurde nog niks, meg deed ook niks, IK nam de tijd om iets uit te leggen en ja hoor, het is ( ook al gebeurt er niks) de schuld van de hond.
-
Fin
- Zeer actief
Je bent als hondenbezitter gewoon tweederangs burger, ieder ander heeft meer rechten, de enige ruimte die je krijgt is welke een ander zich verwaardigd je te gunnen. Af en toe vraag ik me af of ik na deze drie honden nog andere honden ga nemen.
Een tijd terug ook in het hondenlosloopgebied, die van mij rennen voor me uit de bocht om richting een bankje in een weiland waar ik met Christo nog wel eens een balletje gooi. Zit daar een mevrouw die me vrolijk toevoegt: het is maar goed dat ik mijn vriendin niet bij me heb vandaag, die is bang voor honden. Tuurlijk. En daarom ga je middenin een losloopgebied zitten, als je bang bent voor honden.
Een tijd terug ook in het hondenlosloopgebied, die van mij rennen voor me uit de bocht om richting een bankje in een weiland waar ik met Christo nog wel eens een balletje gooi. Zit daar een mevrouw die me vrolijk toevoegt: het is maar goed dat ik mijn vriendin niet bij me heb vandaag, die is bang voor honden. Tuurlijk. En daarom ga je middenin een losloopgebied zitten, als je bang bent voor honden.
- Moos
- Zeer actief
Precies, lekker makkelijk.Inge O schreef: nee, natuurlijk niet, maar een hond, daar kan je leuk alles op afschuiven hoor, die is hoe dan ook de pineut.
Ik vind het sowieso verbazingwekkend hoe erg mensen niet op hun (hele kleine) kinderen letten in de buurt van vreemde honden. Lijkt me het idee van "die hondenbazen moeten maar opletten" ofzo
Toevallig eergisteren nog een jochie van een jaar of 2 die achter moeders aanhobbelt. Jochie ziet mijn hondjes en roept iets van "aaien". Mama zegt dat dat niet mag, maar vergeet daarna evennn op haar kind van 2 te letten die dus achter haar loopt. Gevolg was dus dat dat jochie opeens terug kwam rennen (gelukkig zat er geen straat tussen zullen we maar denken
Nu doet Saar dan niks, behalve wegschieten. Maar goed, handig is anders natuurlijk.
Ik kon dat kind ook onmogelijk aan zien komen, want hij kwam van achteren opeens aangerend...

-
Marion.
1, 3, 4 en 5 is me al eens overkomen. Al belandde ik daarvoor niet op de spoedeisende hulp, ik heb er wel nog steeds een lelijke knie aan overgehouden en 2 stukjes van mijn voortanden.Jaap* schreef:In dezelfde categorie, "Leuk om te weten maar wat moet ik ermee?"![]()
Gebeten door honden ben ik nog nooit.
(overigens denk ik met een glimlach terug aan de laatste schooldag van de Havo, toen ik met mijn voet vol tussen de spaken van een vriend kwam; hij leeft niet meer, ik nog wel)
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
mee eens en ik ben er "trots" op dat ik mijn honden er niet aan bloot stel omdat ze ws niet slagen.Inge O schreef:en daar werken al die leuke kutgedragstesten lekker aan mee, door het spelletje 'nepkind-pest-hond-eens-zien-hoelang-ie-dat-volhoudt' als hoogstaande test en broodnoodzakelijk aan te prijzenyamie schreef: en ja hoor, het is ( ook al gebeurt er niks) de schuld van de hond..
-
Marion.
Zéker Miep zou daar ook niet voor slagen, en ergens ben ik daar ook "trots" op. Bij Saar zou ik echt iets hebben van "Grijp dat mormel, laat niet zo met je sollen!"yamie schreef:mee eens en ik ben er "trots" op dat ik mijn honden er niet aan bloot stel omdat ze ws niet slagen.Inge O schreef:en daar werken al die leuke kutgedragstesten lekker aan mee, door het spelletje 'nepkind-pest-hond-eens-zien-hoelang-ie-dat-volhoudt' als hoogstaande test en broodnoodzakelijk aan te prijzenyamie schreef: en ja hoor, het is ( ook al gebeurt er niks) de schuld van de hond..
- Jaap*
- Zeer actief
Felix zou denk ik wel slagen, maar ik doe niet mee aan die waanzinnige drang om werkelijk alles maar meetbaar en controleerbaar te willen maken. Ik zie het nut er niet van in.
Honden kunnen bijten, auto's kunnen je doodrijden en van een ladder kun je afvallen. Leer er maar mee omgaan, daar heb je meer aan.
Honden kunnen bijten, auto's kunnen je doodrijden en van een ladder kun je afvallen. Leer er maar mee omgaan, daar heb je meer aan.
-
Marion.
- Jaap*
- Zeer actief
-
Marion.
-
Marion.
Ik zit er ineens over na te denken.....Inge O schreef:wowww!! dit wordt echt gevaarrrrrlijk :N: .
Vroeguh, als ik uit school kwam lopen (jaar of 6 ofzo), dan probeerde ik altijd om 10 over 12 op een bepaald punt te zijn. Want dan kwam mijn vader aanfietsen. En dan mocht ik de laatste 200 meter bij hem op de stang. Veilig tussen zijn armen.
Dat mag allang niet meer he? Zie je ook nooit meer. Ze zitten allemaal tot minstens hun 8e veilig in de maxi-taxi of in anderszins veilig gekeurde kinderstoeltjes
-
S@ndr@
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mag dat niet meerMarion. schreef:Ik zit er ineens over na te denken.....Inge O schreef:wowww!! dit wordt echt gevaarrrrrlijk :N: .
Vroeguh, als ik uit school kwam lopen (jaar of 6 ofzo), dan probeerde ik altijd om 10 over 12 op een bepaald punt te zijn. Want dan kwam mijn vader aanfietsen. En dan mocht ik de laatste 200 meter bij hem op de stang. Veilig tussen zijn armen.
Dat mag allang niet meer he? Zie je ook nooit meer. Ze zitten allemaal tot minstens hun 8e veilig in de maxi-taxi of in anderszins veilig gekeurde kinderstoeltjes

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi