Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reden aanschaf bep. ras?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Reden aanschaf bep. ras?

Ongelezen bericht door Es »

Voor de fokkers:
Om welke reden kiezen (aspirant)kopers voor jullie ras en klopt dat beeld dat ze hebben volgens jullie? En wat doen jullie als dat afwijkt?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Omdat ze denken dat het een soort kleinere Golden is en dus een leuke gezinshond.

En nee, dat beeld klopt niet (helemaal).
Dus dat leg ik uit.

Wie bij ons door de "ballotage" komt weet wat het ras inhoudt en kan er ook mee omgaan ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb geen rashonden, alleen een jack russel en die heb ik niet echt gekozen.
Als ik zou kiezen, koos ik voor een ras dat goed bij mij past, de kooiker. Eenkennig, intelligent, mooi van type, en ze kunnen oud worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

K ben al voor mn geboorte besmet met t Dobervirus, en kom er nooit meer vanaf denk ik...
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik koos voor de Toller omdat het karakter me aanspreekt, er geen karaktertrekjes in zaten waar ik moeite mee zou hebben en ik vind ze prachtig. Dat beeld bleek behoorlijk te kloppen :ok:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

basenji:

aspirant kopers afgekeurt omdat ze PUUR een basenji willen vanwege:

* het niet blaffen ( dus ze maken helemaal geen geluid , nou dat zal ze tegenvallen :mrgreen: )
* 1x per jaar loops ( is niet waar de meeste zijn het gewoon 2x )
* anti allergene hond ( is niet waar ze haren net zo goed uit en flink ook , ook al hebben ze geen ondervacht )
* het onderschatten van de felheid, stijfkoppigheid én jachtinstinct en dat het geen allemansvriendjes zijn

podenco ibicenco:

Voor de podenco krijg ik meestal enkel aanvragen van fokkers of mensen die reeds zo een hond hebben of hebben gehad, dat scheelt enorm want dan weten ze vaak wel waar ze aan beginnen, desalniettemin vraag ik naar hun verwachtingspatroon, als ze bv denken dat een stamboom podenco minder jachtinstinct heeft dan een kruising van een stichting help ik ze direkt even uit die droom, als ze een pup willen die persé moet uitgroeien tot de perfecte show of coursinghond dan gaan ze ook maar een deurtje verder want op een pup kán en wil ik die garantie gewoon niet geven, het risico dat ze neit zo uitgroeien moeten ze ook aanvaarden en dan moeten ze de hond ook houden en niet herplaatsen.
Ik verkoop mijn honden dus niet aan fokkers die hun honden "na gebruik" herplaatsen, dat geldt ook voor de basenji.

Mensen die menen een podenco of basenji zo op te kunnen voeden dat ie overal maar los kan en perfect luistert, die gaan ook maar een deurtje verder :wink:

en als het er wel allemaal goed uitziet/ goed klinkt en mijn gevoel spreekt het tegen , dan houdt het ook gewoon op.

over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn pupkopers, heb me toch ondanks mijn kritische blik een enkele keer vergist :jank:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”