Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weil
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Weil
Ik weet dat sommigen van jullie de honden niet ieder jaar enten. Ik ook niet. Maar hoe doen jullie dat met de ziekte van Weil? Want bv Mika zwemt heel veel, wel in stromend water. Hoeft dat evengoed niet ieder jaar? Wat raden jullie aan?
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Youp
- Zeer actief
Parvo hoeft volgens mijn da maar eens in de 3 jaar. Ze hadden er dit jaar heel wat lezingen over gehad.Jacksel schreef:Jamey heeft dit jaar alleen Weil en Parvo gehad. Weil krijgt zo sowieso ieder jaar vanwege het zwemmen, Parvo was volgens de DA ook noodzakelijk om jaarlijks te doen![]()
De rest is geloof ik eens in de 3 jaar...
Dit jaar doen ze standaard alle honden de cocktail nog en vanaf volgend jaar beginnen ze met de nieuwe entschema's. Tenzij je er nu al om vraagt.
Weil laat ik wel ieder jaar enten.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Alleen Weil wordt hier elk jaar geent

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
Alleen Weil hier elk jaar omdat hier nogal wat vijvers en sloten (met ratten) zijn.
Parvo hoeft ook maar eens per 3 jaar, maar er zijn DA'en die het makkelijk(er) vinden om het Parvovaccin te gebruiken om de Weil aan te lengen. Anders moeten ze Weil apart inkopen
.
Parvo hoeft ook maar eens per 3 jaar, maar er zijn DA'en die het makkelijk(er) vinden om het Parvovaccin te gebruiken om de Weil aan te lengen. Anders moeten ze Weil apart inkopen
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Marion.
Re: Weil
Aanraden doe ik niets.flamme schreef:Ik weet dat sommigen van jullie de honden niet ieder jaar enten. Ik ook niet. Maar hoe doen jullie dat met de ziekte van Weil? Want bv Mika zwemt heel veel, wel in stromend water. Hoeft dat evengoed niet ieder jaar? Wat raden jullie aan?
Ik ent mijn honden niet halfjaarlijks voor Weil. Terwijl ze zomer en winter zwemmen, ook in stilstaand water.
Ze hebben beiden een bere-conditie, en ik denk dat ze dit kunnen handelen. Saar kan het bewezen handelen, want die is positief op een oude infectie.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Liesbeth
- Zeer actief
Helaas kan je dit niet meer terug draaien, maar je kan de komende 3 jaar iig wel aangeven dat je bv alleen Weil wilt laten enten, want ook Vanguard is voor 3 jaar geregistreerd.Jacksel schreef:![]()
![]()
Ik kijk net mn boekje na en Jamey is op alles geënt behalve kennelhoest (omdat dat niet hoefde van mij)
Dit jaar Vanguard, vorig jaar Nobivac grote coctail (dat wist ik wel)
Mijn ervaring met diverse DA'en is wel dat het gros nog steeds wat moeilijk doet. Of dit nu aan hun portemonee ligt of aan hun bijscholing, is me niet altijd duidelijk
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- ceciel
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Probeer het WHG Dierenziekenhuis aan de Pascalweg eens!ceciel schreef:Weet iemand waar ik terecht kan in Rotterdam voor alleen een weil enting??
Ik ga altijd naar WHG Dierenartsen in Dodewaard en afgelopen maandag hebben mijn meiden alleen Weil gekregen (zoals ieder jaar
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
volgens mij ent colmijs? aan de mathenesselaan in rotterdam dat.ceciel schreef:Ik woon zelf in rotterdam en heb al een hele lijst dierenartsen afgebeld maar niemand doet alleen de weil enting. 1 dierenarts kan wel weil-parvo enten. Weet iemand waar ik terecht kan in Rotterdam voor alleen een weil enting??
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe zit t met Weil dan?
K weet dat t met water te maken heeft maar verder niet.
De mijne krijgen de cocktail, en Zarah heeft vorig jaar de Rabies gehad omdat ze mee ging naar t buitenland.
De mijne krijgen de cocktail, en Zarah heeft vorig jaar de Rabies gehad omdat ze mee ging naar t buitenland.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Liesbeth
- Zeer actief
De site van WHG dierenartsen heeft een behoorlijk uitgebreide bibliotheek.moosje schreef:Hoe zit t met Weil dan?
http://www.whgdierenartsen.nl/html/frameset.html
Daar staat van alles in, ik zou daar maar eens even neuzen
-
estelle
Ik heb maandag bikkel laten enten. Gebruikte middel was vanguard.Liesbeth schreef: want ook Vanguard is voor 3 jaar geregistreerd.
Mijn ervaring met diverse DA'en is wel dat het gros nog steeds wat moeilijk doet. Of dit nu aan hun portemonee ligt of aan hun bijscholing, is me niet altijd duidelijk
Ik had nog gevraagd naar Nobivac omdat ik daarvan wist dat die 3 jaar geldig was. Van vanguard wist ik dat niet, dacht dat die nog steeds maar 1 jaar geldig was.
Ik kreeg uiteraard te horen, ondanks dat ik dus zelf aangaf te weten van de 3 jaar, dat ik gewoon elk jaar moet enten e.d.
heb toen wel gezegd dat ze dan misschien eens de bijsluiter moesten gaan lezen.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat DA's doen alsof hun neus bloed?
Ik vind het eigenlijk gewoon pure oplichterij als ik er over nadenk.
MIsschien eens een mailtje waard naar een programma als kassa of radar ofzo.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dank je!Liesbeth schreef:De site van WHG dierenartsen heeft een behoorlijk uitgebreide bibliotheek.moosje schreef:Hoe zit t met Weil dan?
http://www.whgdierenartsen.nl/html/frameset.html
Daar staat van alles in, ik zou daar maar eens even neuzen.

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
De mijne zijn dus geënt tegen Weil zie ik net.
Zit bij de cocktail in.
Maakte me al n beetje zorgen omdat ze regelmatig even bij de vijver drinken en pootjebaden.
Maar kan dus geen kwaad wbt Weil.
K ga ook even overleggen met de DA om volgend jaar alleen tegen Weil te enten, zoals ook aangeraden wordt op die site hierboven.
Zit bij de cocktail in.
Maakte me al n beetje zorgen omdat ze regelmatig even bij de vijver drinken en pootjebaden.
Maar kan dus geen kwaad wbt Weil.
K ga ook even overleggen met de DA om volgend jaar alleen tegen Weil te enten, zoals ook aangeraden wordt op die site hierboven.

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Normaal zouden de dierenartsen bericht moeten hebben ontvangen, maar toch zijn er veel die doen alsof er niets van weten. Kan nog straffer, 2 dierenartsen man en vrouw, je vraagt het aan de vrouw en die zegt dat alleen de rabies 3 jaar geldig is. Je vraagt het aan de man en die weet wel dat de geldigheidsduur van Nobivac is verlengd. Je zou toch denken dat die 2 dan overleggen ofzo
Maar de man was ook nog niet overtuigd dat het wel echt 3 jaar geldig is. Hij wacht nog een aantal jaar af wat er uit de bus komt bij de dieren die nu al wel zo geent zijn en zou dan zijn mening herzien. Ik kon wel daar terecht moest ik toch om de 3 jaar enten, maar zou dan meer kosten omdat hij dat dan alleen voor mij moet bestellen die aparte vaccins van parainfluenza.
Ondertussen heb ik wel een dierenartsenpraktijk gevonden die dit standaard doet. Maar spijtig voor Kai gaat dit nog niet lukken. In het boekje wordt als geldigheid 1 jaar gezet omdat een gedeelte van de Nobivac cocktail maar 1 jaar geldig is (de Pi). Dus ben je in je boekje niet in orde voor de shows en hondenschool.
Voor Lotje (die geen shows loopt en geen hodnenschool meer doet) ga ik het wel laten doen, 1 jaar de cocktail de volgende 2 jaren enkel lepto en parainfluenza.
Maar de man was ook nog niet overtuigd dat het wel echt 3 jaar geldig is. Hij wacht nog een aantal jaar af wat er uit de bus komt bij de dieren die nu al wel zo geent zijn en zou dan zijn mening herzien. Ik kon wel daar terecht moest ik toch om de 3 jaar enten, maar zou dan meer kosten omdat hij dat dan alleen voor mij moet bestellen die aparte vaccins van parainfluenza.
Ondertussen heb ik wel een dierenartsenpraktijk gevonden die dit standaard doet. Maar spijtig voor Kai gaat dit nog niet lukken. In het boekje wordt als geldigheid 1 jaar gezet omdat een gedeelte van de Nobivac cocktail maar 1 jaar geldig is (de Pi). Dus ben je in je boekje niet in orde voor de shows en hondenschool.
Voor Lotje (die geen shows loopt en geen hodnenschool meer doet) ga ik het wel laten doen, 1 jaar de cocktail de volgende 2 jaren enkel lepto en parainfluenza.
- gizmo
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
In plaats van de Pi, kan je ook de zgn neusenting laten geven. Die bevat zowel het virale (Pi) als het bacteriële vaccin. Dan is het dus elk jaar Lepto + neusenting en eens in de 3 jaar de cocktail (waar dan geen Pi in hoeft te zitten).Linsey schreef:Normaal zouden de dierenartsen bericht moeten hebben ontvangen, maar toch zijn er veel die doen alsof er niets van weten. Kan nog straffer, 2 dierenartsen man en vrouw, je vraagt het aan de vrouw en die zegt dat alleen de rabies 3 jaar geldig is. Je vraagt het aan de man en die weet wel dat de geldigheidsduur van Nobivac is verlengd. Je zou toch denken dat die 2 dan overleggen ofzo![]()
- Liesbeth
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Neusenting hebben ze hier niet bij de dierenartsen in de buurt. En een cocktail war geen Pi inzit ook niet. Belgie staat op vlak van vaccineren toch wel wat achter tegenover nederland.Liesbeth schreef:In plaats van de Pi, kan je ook de zgn neusenting laten geven. Die bevat zowel het virale (Pi) als het bacteriële vaccin. Dan is het dus elk jaar Lepto + neusenting en eens in de 3 jaar de cocktail (waar dan geen Pi in hoeft te zitten).Linsey schreef:Normaal zouden de dierenartsen bericht moeten hebben ontvangen, maar toch zijn er veel die doen alsof er niets van weten. Kan nog straffer, 2 dierenartsen man en vrouw, je vraagt het aan de vrouw en die zegt dat alleen de rabies 3 jaar geldig is. Je vraagt het aan de man en die weet wel dat de geldigheidsduur van Nobivac is verlengd. Je zou toch denken dat die 2 dan overleggen ofzo![]()
- Liesbeth
- Zeer actief
Als je googled op nobivac+belgie zie je diverse onderwerpen waarin staat dat het vaccin ook zonder de Pi in belgië verkrijgbaar is. Waarschijnlijk zijn de DA'en in jouw omgeving een beetje lui.Linsey schreef:Neusenting hebben ze hier niet bij de dierenartsen in de buurt. En een cocktail war geen Pi inzit ook niet. Belgie staat op vlak van vaccineren toch wel wat achter tegenover nederland.Liesbeth schreef:In plaats van de Pi, kan je ook de zgn neusenting laten geven. Die bevat zowel het virale (Pi) als het bacteriële vaccin. Dan is het dus elk jaar Lepto + neusenting en eens in de 3 jaar de cocktail (waar dan geen Pi in hoeft te zitten).Linsey schreef:Normaal zouden de dierenartsen bericht moeten hebben ontvangen, maar toch zijn er veel die doen alsof er niets van weten. Kan nog straffer, 2 dierenartsen man en vrouw, je vraagt het aan de vrouw en die zegt dat alleen de rabies 3 jaar geldig is. Je vraagt het aan de man en die weet wel dat de geldigheidsduur van Nobivac is verlengd. Je zou toch denken dat die 2 dan overleggen ofzo![]()
Voor Lotje (die geen shows loopt en geen hodnenschool meer doet) ga ik het wel laten doen, 1 jaar de cocktail de volgende 2 jaren enkel lepto en parainfluenza.Titers bijvoorbeeld kan je hier nergens laten doen, heb al eens gevraagd waarom niet en kreeg als antwoord dat het toestel daarvoor te duur in aankoop is. En ik kreeg dit als antwoord van meerdere dierenartsen. Ben al blij dat ik een dierenarts gevonden heb die standaard werkt met het afwisselend entschema.
Edit: toevoeging.
Als je hier kijkt http://www.cbip-vet.be/nl/tables/VaccinsHond.pdf , zie je de middelen die in België verkrijgbaar zijn.
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer: