Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blacky schreef:Hoewel ik lees dat veel mensen het een "aanvaardbaar risico" vinden, denk ik daar toch even anders over. Het zal je eigen hond maar wezen. Aanvaardbaar is alles bij een ander denk ik dan. Maar als je je hond op deze manier moet verliezen en er is een gezonde optie n.l. kvv
Mijn hond doet het toch echt beter op barf dan op KVV. Ik ben niet zo bang voor botten, maar heb dan ook een hond die alles goed kauwt. De pup geef ik zachte botten uiteraard. Dat is ook geen slokop.
Maar vreselijk als het gebeurt natuurlijk, je hondje hierdoor verliezen.
blacky schreef:Hoewel ik lees dat veel mensen het een "aanvaardbaar risico" vinden, denk ik daar toch even anders over. Het zal je eigen hond maar wezen. Aanvaardbaar is alles bij een ander denk ik dan.
hoe bedoel je dit? want dit wordt alleen gezegd door mensen die zelf wel botten geven en het dus een aanvaardbaar risico voor hun eigen hond en zichzelf vinden .
Hier krijgen ze spiervlees in grotere stukken en de organen ook. Kipkarkas krijgen ze gemalen en dan runderribben voor de tanden. De runderribben kauwen ze het vlees af, maar laten het bot liggen. Voor kwartels ga ik een vleesmolen aanschaffen krijgen ze wat afwisseling van het gemalen kipkarkas.
Dus je hoeft niet kvv te geven als je botten niet vertrouwd. Ik ga ook geen botten meer geven (buiten de ribben dan) en ik vind dit een mooie oplossing zo, de voedingswaarde blijft hetzelfde, tandjes blijven mooi wit, alleen is er geen gevaar. Er zijn ook mensen die zelf hun kvv samenstellen. Dus alles malen ook spiervlees en organen, is ook een optie natuurlijk.
@ Tineke;
Als je vleesmolen intypt op google of Barfplaats krijg je heel veel hits.
Je hebt handmatige en electrische en er zit een behoorlijk prijsverschil tussen de verschillende molens.
Op BP roepen ze over de Porkert vleesmolen, handmatig maar wél goed.
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71 schreef:@ Tineke;
Als je vleesmolen intypt op google of Barfplaats krijg je heel veel hits.
Je hebt handmatige en electrische en er zit een behoorlijk prijsverschil tussen de verschillende molens.
Op BP roepen ze over de Porkert vleesmolen, handmatig maar wél goed.