Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Britten zijn er ziek van

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Senta schreef:
Chione schreef:
Senta schreef:
Chione schreef:Hopenlijk komt dat kind onder behandeling en toezicht, maar dat zal vast niet.
En misschien de omgeving van dit kind ook. Dit meisje zal ongetwijfeld op school ook gepest worden.
Hoezo ongetwijfeld? Er kunnen immers zoveel oorzaken voor dergelijk gedrag zijn. Het lijkt mij niet dat men via het internet , zonder ook maar enige kennis mbt dit meisje en haar omgeving, even een diagnose gegeven kan worden. :wink:
Nee, maar uitschelden ed. mag wel.
Huh, waar heb je het over?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

pooh schreef:wat een ontzettend kutkind!
Ik neig dan toch naar een aantal corrigerende tikken richting deze 12 jarige :N:
Bij corrigerende tikken zal het bij mij niet blijven. Dat kind EN 3 keer zo hard EN 3 keer zovaak schoppen als dat
ze dat bij dat hondje deed. Kijken of ze dan ook zo van angst over de grond kruipt wanneer ze geen uitweg heeft.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het was daarnet bij editie nl te zien :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

dit kind zou ik nou zon harde rot schop voor die klote kop van der willen geven en dan langzaam aan lekker veel pijn doen totdat ze inderdaad weerloos over de grond kruipt en dan toch nog even door gaan.
Hier word ik echt zooooo kwaad om... :devil:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Martijn schreef:Die hond had een baas moeten hebben die er genoeg interesse in had om hem niet mee te geven met het geschifte buurmeisje.
Dat is een waar woord, je geeft je hond niet mee aan buurkinderen, zelfs als ze niet geschift zijn.
Dat kind is duidelijk niet goed wijs.
Wat ga je er verder over zeggen?
Jammer dat de hond het niet in zich had om goed van zich af te bijten.
Ze wist ze kennelijk uit te zoeken.
Gelukkig bijt de hond niet van zich af, want als het kind met gaten in haar poten thuis was gekomen en niemand had het gefilmd, was de schuld moeiteloos op de hond geschoven.

Ik begrijp trouwens best dat dat meisje psychisch iets mankeert, wellicht zelf mishandeld wordt en hulp nodig heeft, maar ik had haar echt een kleng voor haar harses gegeven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

achterlijk kind, ook maar ff neerleggen en flink schoppen.
Ze kan weet ik veel wat meegemaakt hebben of meemaken maar een weerloos dier zo inmekaar schoppen nee.
En als twaalfjarige heb je heus het verstand wel dat je weet dat dit niet hoort.
Bah idd ziek word je hiervan gatver
Hanneke2
Zeer actief

Martijn schreef:
Hanneke2 schreef: Ik begrijp trouwens best dat dat meisje psychisch iets mankeert, wellicht zelf mishandeld wordt en hulp nodig heeft, maar ik had haar echt een kleng voor haar harses gegeven.
Het één sluit het ander niet uit.
Ook kinderen met problemen mogen grenzen aangeleerd krijgen hoor.

Ik vind het trouwens inderdaad een typisch gevalletje mishandeling. Ik krijg er zelf een hoge incest-vibe van.
Dat robotachtige sadistische. Vals zijn zonder uiterlijke emotie.
Alsof ze vooral wil zien wat de hond doet als hem pijn berokkend wordt. Alsof ze daardoor gebiologeerd is.

Bah. Ik heb eigenlijk medelijden met beide.
Niet bepaalt een gelukkige jongedame.
Ik vind het altijd moeilijk. We weten inmiddels allemaal dat als je kinders flink misbruikt en mishandeld, dat de kans dat het modelburgers worden miniem is, tegelijkertijd wil je toch bijna instinctief heel erg hard ingrijpen als iets weerloos zoals een dier of een kind bewust pijn wordt gedaan, en dan sta je er niet vaak bij stil dat de dader wellicht ook ooit zwaar gepijnigd is of nog steeds regelmatig jankend over de grond kruipt na een extreme opvoedingssessie. :roll:

In dit geval zou ik kind uit huis plaatsen in een beschermde omgeving weg van alle media, en er een paar goeie therapeuten op zetten om te kijken of er nog iets te redden valt. De ouders zou ik arresteren. Dit soort grappen krijg je echt niet van gepest op school.

Die hond kreeg van mij trouwens ook een andere baas.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

massam schreef:volgende keer geven we haar een leuke boerboel of mechelaar mee die eerlijk reageert op wat hem overkomt. kijken of ze dan nog steeds zo stoer is
ja doe maar
dan wordt de hond afgemaakt omdat ie bijt

nee hier is iets gruwelijk mis
het eerste wat in me opkomt is dat kind ook een schop verkopen
maar ik heb ff langer er over zitten denken
ik kan me niet voorstellen dat een kind van 12 zo sadistisch is uit zichzelf
er moet veel meer aan de hand zijn
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hanneke2
Zeer actief

pammetje schreef:
massam schreef:volgende keer geven we haar een leuke boerboel of mechelaar mee die eerlijk reageert op wat hem overkomt. kijken of ze dan nog steeds zo stoer is
ja doe maar
dan wordt de hond afgemaakt omdat ie bijt

nee hier is iets gruwelijk mis
het eerste wat in me opkomt is dat kind ook een schop verkopen
maar ik heb ff langer er over zitten denken
ik kan me niet voorstellen dat een kind van 12 zo sadistisch is uit zichzelf
er moet veel meer aan de hand zijn
Wat je zegt.

Maar je moet best even over een drempeltje stappen om te kunnen inzien dat dat kind op de een of andere manier zo gemaakt is. Ik vind het een heel moeilijk drempeltje.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hanneke2 schreef: Dat is een waar woord, je geeft je hond niet mee aan buurkinderen, zelfs als ze niet geschift zijn.
mwa is dat zo? Ik liet als tiener ook vaker de hond van de buurman uit, ik vond dat oprecht leuk, de hond ook en de buurman was niet zo best ter been en eigenlijk was iedereen ermee geholpen. Het kan dus ook wel normaal gaan.
:pop:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Lijkt mij ook dat er iets flink mis is met dat meisje.
De hond weghalen bij de baas, die had toch iets aan de hond moeten merken.
En het meisje in therapie om te ontdekken, wat er emotioneel met haar aan de hand is.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

pooh schreef:
Hanneke2 schreef: Dat is een waar woord, je geeft je hond niet mee aan buurkinderen, zelfs als ze niet geschift zijn.
mwa is dat zo? Ik liet als tiener ook vaker de hond van de buurman uit, ik vond dat oprecht leuk, de hond ook en de buurman was niet zo best ter been en eigenlijk was iedereen ermee geholpen. Het kan dus ook wel normaal gaan.
Ik liet ook altijd alle buurthonden uit hoor.
Met de Golden Retriever van de buren heb ik uren en uren gelopen, jaren lang, mocht hem van mijn ouders meenemen als we naar het bos/strand gingen e.d. Beestje heeft met mij een gouden tijd gehad want het eerste wat ik deed uit school was Amber ophalen en dan was ik zo 1,5 uur op pad met haar.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

pooh schreef: mwa is dat zo? Ik liet als tiener ook vaker de hond van de buurman uit, ik vond dat oprecht leuk, de hond ook en de buurman was niet zo best ter been en eigenlijk was iedereen ermee geholpen. Het kan dus ook wel normaal gaan.
Toen ik een jaar of 7 geleden zo ziek was dat ik maar heel weinig kon lopen heb ik de honden ook weleens voor een p&p-rondje aan buurkinderen meegegeven.
Ik weet vrij zeker dat er nooit iets gebeurd is(behalve dat een kind volgens mij hele verhalen heeft verteld aan ze).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Martijn schreef: Dat robotachtige sadistische. Vals zijn zonder uiterlijke emotie.
Alsof ze vooral wil zien wat de hond doet als hem pijn berokkend wordt. Alsof ze daardoor gebiologeerd is.

Bah. Ik heb eigenlijk medelijden met beide.
Niet bepaalt een gelukkige jongedame.
dat is vooral wat mij een misselijk rotgevoel gaf. dat gecontroleerde gedrag wat ze liet zien.
Afbeelding
juliaa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door juliaa »

.
Laatst gewijzigd door juliaa op 18 jan 2010 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Ik vind het bijzonder treurig dat dit verhaal/filmpje de hele wereld overgaat. We hebben het hier wel over een meisje van 12. Er zijn in de wereld een heleboel misstanden door volwassenen begaan die het streekblad niet eens halen.

Ik praat zeker niet goed wat dit meisje met die hond doet, maar dat zo'n figuur die dit filmt over de rug van dat meisje in de publiciteit komt vind ik ook bijzonder walgelijk.

En dat schelden waar ik het een aantal posts over had gebeurt hier in dit topic en in de reacties in de internet kranten aan de lopende band.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

wilma23 schreef:achterlijk kind, ook maar ff neerleggen en flink schoppen.Ze kan weet ik veel wat meegemaakt hebben of meemaken maar een weerloos dier zo inmekaar schoppen nee.
En als twaalfjarige heb je heus het verstand wel dat je weet dat dit niet hoort.
Bah idd ziek word je hiervan gatver
Dit hoeft van mij nou ook weer niet.
Ik vind sommige reactie's wel erg.
Het is heel erg fout, daar is iedereen het over eens maar om dat kind nu maar op de grond te leggen en te schoppen :denken:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Hanneke2
Zeer actief

pooh schreef:
Vroeger was anders. Tenminste, in mijn idee.

Ik zou zelfs superbetrouwbare Jack niet meegeven aan de buurkinders die hier komen bedelen of ze de honden uit mogen laten. Teveel risico's, en die kinders kunnen niet direct inspelen op onverwachte situaties.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Meisje maar eens naar de psycholoog sturen denk ik. Hier moet inderdaad wel veel meer achter zitten.

En ondanks dat het misschien zo zou zijn dat de eigenaar niet slim was om de hond mee te geven, ik ben blij dat de hond niet van het meisje zelf is maar een liefhebbende eigenaar heeft waar hij naar terug is gegaan.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

als dat mijn kind toch was................ :devil:
Hanneke2
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:als dat mijn kind toch was................ :devil:
Tenzij je kind een ernstige aangeboren afwijking heeft, kan dat nooit je kind zijn. Als jij met liefde en respect omgaat met weerloze wezens, nenem je kinders dat probleemloos over, het is in mijn ogen zelfs het makkelijkste deel van hethele opvoeding-gebeuren.

Ik ben gek van allerlei beesten en soms een muts met zielige dieren, en alleen op de fronten waar ik een beetje faal (hele grote spinnen bijvoorbeeld :roll: ) zie ik mijn kinders ook wat overdreven reageren. :N:

Maar vanmiddag nog komt zoonlief hier aan, zet zijn fiets neer en stevent meteen op twee kleine meiden af die een kat aan het pesten zijn. Dat doen we niet, dat hoort niet en dat mag niet.

Je kan kinderen van alles proberen te leren, maar uiteindelijk kopiëren ze gewoon jouw gedrag.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb het filmpje niet gekeken ik kan daar niet goed tegen.

Ik geloof niet dat een kind van 12 zich al zo bewust is dat ze de gevolgen kan overzien van haar gedrag.
Daarmee wil ik het niet goed praten, maar misschien word het kind ook wel getrapt en geslagen als zij niet meteen luistert.
Misschien weet ze niet beter ....... het is inderdaad wel zo dat je kinderen vaak jou gedrag kopiëren en dat is niet altijd een goed gedrag.
Die filmer snap ik niet, je had ook in kunnen grijpen zonder meteen dat kind tegen de vlakte te slaan.

Ik weet overigs niet wat ik gedaan had mocht ik het zien,waarschijnlijk zou ik het kind ook in eerste instantie een mep willen geven.....
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Walgelijk. Maar dit kind is echt geestesziek. Die mist empathie zo te zien. Zo gecontroleerd en rustig en doordacht mishandelen. Op zich (maar ik heb alleen het begin gezien) schopt ze niet eens hard, maar de manier waarop is walgelijk en het is voor de lol. Waarschijnlijk maakt die onvoorspelbaarheid en ongevoeligheid (want de hond doet zijn best om laag te zijn, braaf te zijn en daarna om te vluchten) het doodeng voor de hond. Lichamelijke straf snapt een hond wel, maar ongerichte, doelloze onvoorspelbare agressie...??? Foute boel, een "vals" mens.

De hond is niet onbereikbaar, niet stout, niet dwars, niet vals.

Onbereikbaarheid in een potentieel gevaarlijke situatie heeft mij er ook wel eens toe gezet Yanthe's aandacht met een tik (gericht, van de riem, omdat ik niet bij de halsband kon) te vangen, maar het enige doel is dan de hond eruit te laten "snappen" zodat je het gevaar kunt stoppen (in dit geval door druk verkeer gaan rennen omdat je ergens persé achteraan wilt en hypergefocust bent, en het loeidomme vrouwtje nét een handoperatie heeft gehad en lekkers nóch bal bij zich heeft...:roll:). Ik heb me intens schuldig gevoeld, maar Yanthe heeft niet eens doorgehad dat ik haar met de riem "geslagen" heb. Op dat moment was ze totaal onbereikbaar en heeft ze niets geregistreerd dan van "oh wat? he? zei je wat?". Ik had vast duizend en één andere dingen kunnen beter kunnen doen, maar ik was moe, had veel pijn en zag mijn lief muisje al met een klap door de lucht geslingerd worden dus dit was op dat moment naar mijn beste kunnen en in het belang van de hond (en mijn hand, want vallen was even uit den boze). Er was iemand die op dat moment langsliep met de eigen hond en die had uiteraard erg veel commentaar. Logisch ook.
Even later heb ik met de riem voor haar neus staan zwaaien en ze keek me aan van "ja wat?" En omdat ik me zo schuldig voelde heb ik haar natuurlijk geheel tegen mijn principes in uitgelokt met de riem te spelen en hebben we even trekspelletjes gedaan, hahaha. Talk about zinloze compensatie, maar Yanthe vond het wel leuk natuurlijk.

Maargoed, dit meisje is niet eens bang, bezorgd, gefrustreerd, of boos ...dit meisje staat volkomen kalm en gevoelloos een hond georganiseerd toe te takelen. "Als ik nu op zn staart ga staan dan kan hij niet weg als ik schop, maar eerst even aan het puntje proberen zodat ik kan zien of hij me bijten wil"
Dat bedachtzame maakt haar in mijn ogen erg gevaarlijk.

Dat kan nooit alleen maar een snertkind zijn dat niet nadenkt voor het doet...dat meisje heeft hulp nodig omdat er iets grondig fout zit! Ik hoop dat ze het ook krijgt, want de kans is groot dat ze ook de commotie niet snapt. En een verbod op het houden van dieren. Minstens.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Hanneke2 schreef:
Nuyvilaq schreef:als dat mijn kind toch was................ :devil:
Tenzij je kind een ernstige aangeboren afwijking heeft, kan dat nooit je kind zijn. Als jij met liefde en respect omgaat met weerloze wezens, nenem je kinders dat probleemloos over, het is in mijn ogen zelfs het makkelijkste deel van hethele opvoeding-gebeuren.

Ik ben gek van allerlei beesten en soms een muts met zielige dieren, en alleen op de fronten waar ik een beetje faal (hele grote spinnen bijvoorbeeld :roll: ) zie ik mijn kinders ook wat overdreven reageren. :N:

Maar vanmiddag nog komt zoonlief hier aan, zet zijn fiets neer en stevent meteen op twee kleine meiden af die een kat aan het pesten zijn. Dat doen we niet, dat hoort niet en dat mag niet.

Je kan kinderen van alles proberen te leren, maar uiteindelijk kopiëren ze gewoon jouw gedrag.

Ja, daar heb jij idd een heel goed punt :ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hanneke2 schreef:
Ik begrijp trouwens best dat dat meisje psychisch iets mankeert, wellicht zelf mishandeld wordt en hulp nodig heeft, maar ik had haar echt een kleng voor haar harses gegeven.
Hoeft niet. Misschien krijgt ze een normale liefdevolle jeugd en is haar nooit iets vervelends overkomen. Maar hangt ze van nature van rottigheid aan elkaar. Stiekum. Het bestaat ook al willen we dat niet graag geloven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Dus alleen omdat jij het niet gezien hebt, geloof je het niet? Ik denk dat het naief is om te denken dat je bij mensen altijd van het goede uit moet gaan. Je moet ze zo benaderen ja. MAar je moet altijd reserve houden want je weet maar nooit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

De aanname's dat dit meisje dan maar perse een rotjeugd gehad moet hebben, misbruikt/ mishandeld moet zijn vind ik ook wel weer een beetje overtrokken.
Ik heb een nichtje, en die moet je echt niet alleen laten met de hond, want dan zal die hond het gewoon bezuren :19:
Terwijl haar moeder gek is van honden, en haar beide zussen evenzo.
Zij is toch echtniet misbruikt/mishandeld of zwakbegaafd of iets in die trant.

Het is gewoon een gemene dierenbeul :evil:

Ik denk dat ik dat hondje niet zo had laten lijden.. :N:
Ipv filmen was ik hem wel gaan helpen
iones
Zeer actief

MEnsen worden ook wel eens gehandicapt of bepaalde gebreken geboren. Waarom worden storingen in de aard dan uitgesloten? Waarom kan iemand niet verrot geboren worden maar alleen gemaakt worden? Onzin.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

iones schreef:MEnsen worden ook wel eens gehandicapt of bepaalde gebreken geboren. Waarom worden storingen in de aard dan uitgesloten? Waarom kan iemand niet verrot geboren worden maar alleen gemaakt worden? Onzin.
Vind ik ook.
Volgensmij is het zelfs bewezen dat sommige mensen rot geboren worden, heb eens een reportage gezien hierover.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Diep triest dit filmpje. Het is inderdaad vooral de berekenende manier van doen van het meisje die het naast gewoon hufterig en vreselijk ook nog eens creepy maakt.

Dit kind spoort niet, en ik vind het enorm kort door de bocht maar meteen naar de ouders te wijzen. Alsof sadisme en andere kronkels alleen ontstaan door mishandeling of zelfs incest. Kom op zeg, zo simpel is het echt niet hoor!

Het meest gehoorde excuus van gedetineerden is dat ze een slechte jeugd hebben gehad. Flikker toch op, er hebben er meer een slechte jeugd gehad dan je op de vinger van 1 hand tellen kan, maar die vertonen niet allemaal maatschappelijk ongewenst gedrag in welke vorm dan ook. Je hebt er die er gewoon van genieten een ander of iets anders pijn te doen...

Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar meteen alles op een beroerde jeugd schuiven vind ik echt te simpel.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”