Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
erg dik
Moderator: moderatorteam
-
boefke
- Vaste gebruiker
erg dik
In mijn trimsalon heb ik een maltezer die echt abnormaal dik is.
Ik heb al regelmatig aangedrongen om hiermee naar de dierenarts te gaan maar het baasje geeft aan dat als ze het er met de dierenarts over heeft hij dan alleen maar zegt dat ze 'm dan minder te eten moet geven.
Nu geeft ze 'm maar een half kopje dieetvoer per dag en 2 bruine boterhammen dus volgens mij wordt een hond daar niet echt dik van.
De hond heeft verder zelf ook geen behoefte aan meer voedsel.
Ook heeft hij verder geen rare verschijnselen : dus geen kale plekken, slechte vacht of huid , geen overmatige behoefte aan water, niet lusteloos.
Dus eigenlijk (volgens het baasje) geen andere kwalen als alleen het gewicht.
Wie heeft hier ervaring mee of weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik zou graag wat meer informatie willen zodat ik de klant nog eens wat extra kan pushen om eens bij een andere dierenarts langs te gaan voor een second opinion , want deze hond is echt ongezond dik!
Ik heb al regelmatig aangedrongen om hiermee naar de dierenarts te gaan maar het baasje geeft aan dat als ze het er met de dierenarts over heeft hij dan alleen maar zegt dat ze 'm dan minder te eten moet geven.
Nu geeft ze 'm maar een half kopje dieetvoer per dag en 2 bruine boterhammen dus volgens mij wordt een hond daar niet echt dik van.
De hond heeft verder zelf ook geen behoefte aan meer voedsel.
Ook heeft hij verder geen rare verschijnselen : dus geen kale plekken, slechte vacht of huid , geen overmatige behoefte aan water, niet lusteloos.
Dus eigenlijk (volgens het baasje) geen andere kwalen als alleen het gewicht.
Wie heeft hier ervaring mee of weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik zou graag wat meer informatie willen zodat ik de klant nog eens wat extra kan pushen om eens bij een andere dierenarts langs te gaan voor een second opinion , want deze hond is echt ongezond dik!
-
boefke
- Vaste gebruiker
Ha ha ...nee gewoon zonder iets erop.
2 bruine boterhammen zijn 160 calorieen en zo'n hondje zou ongeveer 530 calorieen per dag mogen hebben.
Enig idee hoeveel calorieen een half kopje dieetvoer zou bevatten???
Nu is het ook inderdaad zo dat ik er niet bij ben als de hond gevoerd wordt maar ik weet wel dat de hond al zo dik was toen ze 'm kreeg.
2e eigenaar dus.
Maar goed....wie weet wat de hond bij de 1e eigenaar te eten gekregen heeft.
Ik vind het gewoon zo zielig voor het hondje.
2 bruine boterhammen zijn 160 calorieen en zo'n hondje zou ongeveer 530 calorieen per dag mogen hebben.
Nu is het ook inderdaad zo dat ik er niet bij ben als de hond gevoerd wordt maar ik weet wel dat de hond al zo dik was toen ze 'm kreeg.
2e eigenaar dus.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb geen idee van calorieen, maar die twee bruine boterhammen is zowiezo kolder, totaal overbodig, dus alleen maar extra ( vooral onnodige "zooi") , en tja.. iemand die dat standaard dagelijks aan zijn/haar hond voert, heb ik niet zo hoog zitten qua idee over wat er in het hondje gaatboefke schreef:Ha ha ...nee gewoon zonder iets erop.
2e eigenaar dus.
-
boefke
- Vaste gebruiker
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik heb altijd begrepen dat brood altijd erg aanzet. Bovendien heeft een hond er niets aan. Dus waarom zou je het gevenboefke schreef:Helaas zullen er altijd mensen zijn die denken dat al het voedsel voor de baas ook voedsel voor de hond is.
En ik snap dat boterhammen nou niet bepaald goed hondenvoer is maar zou hier dan ook daadwerkelijk het probleem van het extreme overgewicht liggen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

-
boefke
- Vaste gebruiker
ik heb geen idee van calorieen, maar die twee bruine boterhammen is zowiezo kolder, totaal overbodig, dus alleen maar extra ( vooral onnodige "zooi") , en tja.. iemand die dat standaard dagelijks aan zijn/haar hond voert, heb ik niet zo hoog zitten qua idee over wat er in het hondje gaat
[/quote]
Volledig mee eens!!!....als het mijn hondje was zou ik ten eerste juiste voeding geven , ten 2e beweging geven en ten 3e mee naar de dierenarts gaan als de hond niks afvalt en geen genoegen nemen met : minder eten geven als je weet dat daar de oorzaak niet ligt.
Weet je ...ik zie wel vaker honden die echt slechtere voeding krijgen als dit hondje en ook geen beweging maar al die honden halen het bij lange na niet qua dikte met dit hondje.
Volledig mee eens!!!....als het mijn hondje was zou ik ten eerste juiste voeding geven , ten 2e beweging geven en ten 3e mee naar de dierenarts gaan als de hond niks afvalt en geen genoegen nemen met : minder eten geven als je weet dat daar de oorzaak niet ligt.
Weet je ...ik zie wel vaker honden die echt slechtere voeding krijgen als dit hondje en ook geen beweging maar al die honden halen het bij lange na niet qua dikte met dit hondje.
- Hamilton
- Zeer actief
en wat voor beweging krijgt het hondje op 'n dag??
Hier in de buurt is ook een veel te dikke malthezerx komen wonen, erfstuk van overleden tante.
Op dieet en elke dag geprobeert een rondje mee te laten wandelen met hun andere hond.
In het begin was het een crime, maar nu is het hondje meer dan de helft slanker, loopt elke dag alle wandelingen met de labrador mee, en ziet er 'n heel stuk gezonder en fitter uit
Hier in de buurt is ook een veel te dikke malthezerx komen wonen, erfstuk van overleden tante.
Op dieet en elke dag geprobeert een rondje mee te laten wandelen met hun andere hond.
In het begin was het een crime, maar nu is het hondje meer dan de helft slanker, loopt elke dag alle wandelingen met de labrador mee, en ziet er 'n heel stuk gezonder en fitter uit
-
boefke
- Vaste gebruiker
Ja daar kan ik eigenlijk niet zo goed antwoord op geven maar misschien kan ik het baasje eens een mooie wandelroute aanbevelenHamilton schreef:en wat voor beweging krijgt het hondje op 'n dag??
Heb i.d.d. ook een boerenfox in de trimsalon die bijna de helft!!! van z'n oorspronkelijke gewicht verloren is bij z'n nieuwe baasje door ander en minder voer en beweging.
Ik zal ze in ieder geval die 2 boterhammen af gaan raden en melden dat ze misschien wat meer kan gaan wandelen met de hond.
- sjef
- Zeer actief
bruin brood is helemaal niet slecht voor een hond. Het was vroeger normaal bijvoer, maar ja toen had je nog niet zo veel diervoederfabrikanten die hun producten probeerden te slijten.
twee bruine boterhammen is misschien wat veel van het goede, en het moet eigenlijk ook een dag oud zijn.
Het lijkt mij meer een kwestie van te weinig beweging.
twee bruine boterhammen is misschien wat veel van het goede, en het moet eigenlijk ook een dag oud zijn.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oke vertel jij me dan even wat een hond haalt uit bruin brood?sjef schreef:bruin brood is helemaal niet slecht voor een hond. Het was vroeger normaal bijvoer, maar ja toen had je nog niet zo veel diervoederfabrikanten die hun producten probeerden te slijten.
( behalve dat je pitjes en granen kunt tellen in zijn/haar drollen flats)
hadden de wolfen ook een bakkertje bart? elke dag werd een halfje bruin besteld voor de roedel...
- sjef
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
daar gaat het toch helemaal niet om? mijn honden lusten ook chocola, een wolf ooksjef schreef:Honden zijn al duizenden jaren gedomesticeerd. Miljoenen honden zijn op o.a. (oud ) brood opgegroeid en oud geworden. "t zou me zelfs niets verbazen als een wolf ook wel een sneetje lust.
en het gaat er ook niet om of een dier ergens best oud op kan worden ( je kunt ook 101 worden en wel roken)
maar goed, prima joh. laat dat hondje lekker brood eten
- gizmo
- Zeer actief
Gizmo heeft ook tijden op een dieet brok gezeten
Viel er geen gram vanaf
Ben FF gaan voeren en toen lukte het ineens wel
Mijn DA zei dat light brokken onzin zijn maar ja geen idee
Ik weet wel dat het bij Gizmo heel erg heeft geholpen en nog steeds valt hij hele kleine beetjes af
Bijna 2 kilo nu
Maar voor een jack russell is dat natuurlijk best veel
Viel er geen gram vanaf
Ben FF gaan voeren en toen lukte het ineens wel
Mijn DA zei dat light brokken onzin zijn maar ja geen idee
Ik weet wel dat het bij Gizmo heel erg heeft geholpen en nog steeds valt hij hele kleine beetjes af
Bijna 2 kilo nu
Maar voor een jack russell is dat natuurlijk best veel

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Behalve dat het niets toevoegt vind ik twee bruine boterhammen wel erg veel, zeker als ik kijk dat mijn Jeda maar gemiddeld 1 ons vers vlees op een dag eet. Ik vul dat wel aan met sperziebonen en vis anders is het, met de beweging die ze krijgt, wel heel weinig en zo blijft ze aardig op gewicht.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso