Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help, een konijnenhol=hond zonder oren

Moderator: moderatorteam

dretje
Zeer actief

help, een konijnenhol=hond zonder oren

Ongelezen bericht door dretje »

Takkii is zoals men op de puppycursus al zei een "zelfstandig, eigenwijs, dapper hondje"
Hij vind het erg leuk om een beetje gehoorzaamheidsoefeningen te doen ....vooral thuis gaat dat geweldig goed.
Buiten is het al een stuk moeilijker....
en in het bos(waar wij dus pal tegenaan wonen en dus ook altijd heerlijk wandelen)...wordt het nog moeilijker.
Vooral als meneer denkt iets heeeel interessant te ruiken onder de grond.
Hij graaft of zijn leven ervan af hangt of, en dat vind ik eng....hij schiet een konijnenhol in om er vervolgens voorlopig niet uit te komen
ik ben als de dood dat zo'n ding een keer instort of hij vast komt te zitten.
De keren dat ik na het goed trainen van vookomen (wat met periode best goed gaat) hem weer eens los liet lopen gign het toch weer fout. In de zin van "konijnenhol gezien + oor kapot?!" Zelfs de allerlekkerste worst of stukjes kaar kunnen hem niet uit het hol lokken

Ik weet het het is niet de meest ideale combinatie (teckel x jackrussel) als het gaat om jachtinstinct ...en we wisten dat dat risico erin zat maar wie weet heeft iemand de gouden tip.

Hoe krijg ik takkii zo dat hij die konijnen hollen links (of rechts :wink: ) laat liggen
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben met Jack naar de dierenwinkel gegaan om naar de konijntjes te kijken, en daar ben ik heel saai heel lang naast blijven staan tot Jack zich stierlijk ging vervelen, en toen mocht hij zelf lekkere botjes uitzoeken. :wink:

Geen idee of het echt nut heeft gehad, maar Jack taalt niet naar konijnenluchtjes, want konijnen zijn dodelijk saai. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik denk dat je dat er niet uit krijgt. hier ook konijnen, maar lijf ligt regelmatig een dag voor het hok, hetzelfde met de caafjes, die heb ik vorige week voor het eerst een dag buiten gehad en ze heeft de hele dag geblaft en voor de kooi gelegen. zelfs toen ze daarna weer naarbinnen gingen bleef ze helemaal geobsedeerd door ze, terwijl we ze al 3 kwart jaar hebben. ze hangen hoog, maar nu had ze ze dus op de grond gezien. overigens deden de heren ook heel hard mee, maar lijf was het ergst. maak je borst dus maar nat ;).
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen gouden tip :wink:
Alleen een waarschuwing.
Als je weet dat hij in konijnenholen gaat, zorg dan dat hij geen halsband om heeft. Zelfs geen heel dunne.
Of houd hem aangelijnd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dretje
Zeer actief

ja op het moment is het idd vooral aangelijnd. dan maar regelmatig aan een lange lijn en lekker gekdoen op ons weitje zodat hij zijn energie toch wel kwijt kan
en ach het is natuurlijk geen verrassing dat hij zo is maar toch had ik stiekem hoop dat hij wat minder jachtintinct zou hebben

misschien moet ik idd en konijn aan iets "onaangenaams"koppelen
(een super vals konijn tegenover hem zetten zodat hij een flinke knauw krijgt......oh nee das gemeen)
ranetje
Zeer actief

dretje schreef:ja op het moment is het idd vooral aangelijnd. dan maar regelmatig aan een lange lijn en lekker gekdoen op ons weitje zodat hij zijn energie toch wel kwijt kan
en ach het is natuurlijk geen verrassing dat hij zo is maar toch had ik stiekem hoop dat hij wat minder jachtintinct zou hebben

misschien moet ik idd en konijn aan iets "onaangenaams"koppelen
(een super vals konijn tegenover hem zetten zodat hij een flinke knauw krijgt......oh nee das gemeen)
Ik wil je niet ontmoedigen, maar............ :wink:
Als hij het echte terrier en teckel instinct heeft wordt hij van een knauwend konijn alleen maar feller :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
dretje
Zeer actief

ik woon hier pal aan het bos.......zover als je lopen kan bos....dus overal konijnen :roll:
(maar ook reeen , veel vogels, enz dus prachtig ....ik klaag niet :mrgreen: )

Ik zit toch altijd nog liever hier met een hond die niet los kan omdat het stikt van de konijnen dan midden in de stad met een hond die niet los kan omdat het stikt van de auto's.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

dretje schreef:ik woon hier pal aan het bos.......zover als je lopen kan bos....dus overal konijnen :roll:
(maar ook reeen , veel vogels, enz dus prachtig ....ik klaag niet :mrgreen: )

Ik zit toch altijd nog liever hier met een hond die niet los kan omdat het stikt van de konijnen dan midden in de stad met een hond die niet los kan omdat het stikt van de auto's.
Nouuu, in een stad(spark) heb je ook konijnen hoor! Ik liep vanmiddag een pad op en daar zaten er twee gewoon midden op het pad :eek:. Dante kon niet kiezen achter welke hij aan moest :mrgreen:

Maar, zonder dollen, echt een groot probleem! Ik zou het vreselijk vinden als ik in zo'n geweldige omgeving woonde en mijn hond altijd aangelijnd moest houden :jank:
Gr. Marijke
Afbeelding
dretje
Zeer actief

nouja het probleem is zo groot als je het zelf maakt en takkii.....die is niet anders gewend en lijkt het ook niet echt erg te vinden ofzo.
Hij trekt niet continu aan de lijn huppelt vrolijk om me heen. Als hij thuis ziet dat ik de riem pak zit hij al netjes klaar.
En zolang ik maar flink met hem dol op plekken waar het wel veilig kan (in tuin bijvoorbeeld) dan vindt hij het allemaal geweldig.

En ik blijf gewoon hopen op DE TIP of HET MOMENT dat hij zijn jachtinstinct verliest :roll: bij een van de lange wandelingen aan de riem.
dretje
Zeer actief

bedoel je dan een tuigje met stuk touw en hem dan los laten lopen?
of begrijp ik het verkeerd

(Ik vind het altijd zo'n eng idee dat hij dan met een touwtje ergens achter kan blijven hangen en zich ophangt aan iets ofzo...maar dat is misschien met een tuigje wel minder riskant)
ranetje
Zeer actief

dretje schreef:nouja het probleem is zo groot als je het zelf maakt en takkii.....die is niet anders gewend en lijkt het ook niet echt erg te vinden ofzo.
Hij trekt niet continu aan de lijn huppelt vrolijk om me heen. Als hij thuis ziet dat ik de riem pak zit hij al netjes klaar.
En zolang ik maar flink met hem dol op plekken waar het wel veilig kan (in tuin bijvoorbeeld) dan vindt hij het allemaal geweldig.

En ik blijf gewoon hopen op DE TIP of HET MOMENT dat hij zijn jachtinstinct verliest :roll: bij een van de lange wandelingen aan de riem.
Als hij jachtinstinct heeft verliest hij het niet meer :wink:

Ik zou voor geen goud een tuigje en een lijn doen om de hond eventueel uit een hol te kunnen trekken.
Het tuigje kan onder de grond nog erger aan boomwortels blijven haken dan een halsband.

Ik hield mijn Teckels aangelijnd aan een lange lijn in wildrijk gebied.
Ze leken er weinig problemen mee te hebben.
Alleen als er voor onze voeten een ree over stak maakten ze bezwaar dat ze vast zaten :mrgreen:
Afbeelding
dretje
Zeer actief

zoals je in ander topic misschien al hebt gelezen is takkii al een aantal dagen de voorbeeldige hond als hij los is in het bos!!!!

hij doet echt belachelijk zijn best om alle kunstjes die we een jaar geleden hebben geleerd op de cursus perfect uit te voeren. Vooral volgen (pal aan de voet) doet hij alsof hij nog nooit anders heeft gedaan.
Blijven terwijl ik wegloop (vlot 20 meter) of wachten tot ik hem voorroep...alles alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

konijntjes negeren (iets moeilijker maar....het lukt)
voor dat laatste heb ik wel een bekrachtiger nodig die ik gebruik tegelijk met het woordje NEE als ik zie dat hij een konijn in het vizier krijgt.Op dat moment zeg ik streng Nee en schud met een rammeldoosje idn.
Als ik rammel kijkt hij beetje verschrikt op en dat wordt natuurlijk meteen beloond door mij waardoor ik dan alle aandacht heb

Takkii heeft er echt plezier in en danst als een blije hond om me heen.
Als ik dan zeg VOET dan gaat hij meteen weer pal aan de voet...ik maak de meest rare bochtjes en takkii volgt al kwispelend.
fietsers......hij heeft alleen oog voor mij.

geen idee wat nu het kwartje deed vallen.
(hij is wel paar weken geleden een jeweetwelreutje geworden ...zou dat al verschil maken?) :denken:
:ok:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”