Als er 1 niet van het vaste ritme is dan ben ik het wel.Gollum schreef:Ik ben dus niet zo van het vaste ritme, wel van de vaste rituelen.
Mijn voorbeeld was om even aan te geven hoe het er hier aan toe gaat. Maar die tijden kunnen wel verschillen.
Moderator: moderatorteam
Erg is dat he?Moos schreef:Hier slapen ze allebei op bed. Of tenminste, ze mogen op bed, Vera ligt een groot deel van de nacht in de huiskamer of in de mand naast het bed.estelle schreef:
Bij ons slaapt alleen Hera op bed. En die laat vanaf een uurjte of 7:00 uur wel merken dat het tijd is; afentoe piepen, 100x gaan verliggen, afentoe heeeel diep zuchten of ze gaat ipv op het bed, naast het bed liggen aan mijn kant en dan maar kijken....wat dan vaak resulteert in 'Ahhh etter ik ga er al uit!'![]()
![]()
Of ik laat ze even snel plassen en ga weer terug in bed.
Maar naarmate het licht wordt vinden ze ook wel dat we eruit moeten (en dat is nu dus vroegggg). Wat ze dan doen is zodra ik ook maar een grote teen beweeg mij samen aan gaan liggen kijken. Zonder geluid, zonder bewegen, maar zelfs met mijn ogen dicht voel ik ze kijken![]()
Hier gaat het net zo en ik vind het zelf net zo lekker om naar buiten te gaanestelle schreef: Maar het is ook niet dat ik alleen maar zoveel uitga alleen vanwege dat ze hun behoefte kunnen doen (al is dat wel voor mijn gemoedsrust) maar ook omdat ze het leuk vinden om geregeld even de benen te strekken en even een eindje te lopen. Of even verderop op het veld met de bal te spelen e.d.
Naast de grote wandeling vinden ze dat toch wel erg leuk.
Gelukkig, ik begon al even te twijfelen hiihihi.Tamara. schreef:Hier gaat het net zo en ik vind het zelf net zo lekker om naar buiten te gaanestelle schreef: Maar het is ook niet dat ik alleen maar zoveel uitga alleen vanwege dat ze hun behoefte kunnen doen (al is dat wel voor mijn gemoedsrust) maar ook omdat ze het leuk vinden om geregeld even de benen te strekken en even een eindje te lopen. Of even verderop op het veld met de bal te spelen e.d.
Dat doe ik ook wel hoor, maar soms is Gol zo moe dat ze een rustdag nodig heeft. Ze gaat veel mee op sleeptouw en soms gaat het kaarsje gewoon uit en wenst ze de luie lab uit te hangenestelle schreef:Maar het is ook niet dat ik alleen maar zoveel uitga alleen vanwege dat ze hun behoefte kunnen doen (al is dat wel voor mijn gemoedsrust) maar ook omdat ze het leuk vinden om geregeld even de benen te strekken en even een eindje te lopen. Of even verderop op het veld met de bal te spelen e.d.Gollum schreef:Hier komt dat ook regelmatig voorestelle schreef:Ja ik ben misschien een muts wat dat betreft hoor.
Van 15:00 - 16:00 uur en dan pas om 21:30-22:00 uur weer komt hier echt zelden voor.
Dan voel ik mij al schuldig dat ze hun plas te lang op moeten houden ofzo.
![]()
Als ik 1,5 a 2 uur met Gol heb gelopen en om 16.00 terug ben hoeft Gol gewoon niet tot een uur of 21.30. Ze komt alleen even overeind om te eten en gaat dan weer slapen, ze geeft zelf wel aan wanneer ze moet. En dat is meestal rond die tijd dus![]()
Gol loopt dus minimaal 3 keer per dag. Ze gaat ook veel met me mee overal naartoe en dan zoek ik altijd leuke groene routes uit als we een stukje moeten lopen, dus dan is ze wel eens 5, 6 keer of een halve dag buiten. Ik ben dus niet zo van het vaste ritme, wel van de vaste rituelen.
Vera kan het ook wel overdag, maar dan zeg ik "nee, klaar", en dan loopt ze wel van me weg. Dan gaat ze in d'r mand liggen met een enorme mopperbromestelle schreef:
Erg is dat he?
hera doet het overdag ook als ze vindt dat we wat moeten gaan doen.
Ligt ze me vanaf de bank strak aan te kijken, en maar kijken... en Hera kan dus heel erg goed zuchten.

Dat hebben die van mij nou nooit. Een dag dat ze niks willen doen.Gollum schreef:Dat doe ik ook wel hoor, maar soms is Gol zo moe dat ze een rustdag nodig heeft. Ze gaat veel mee op sleeptouw en soms gaat het kaarsje gewoon uit en wenst ze de luie lab uit te hangenestelle schreef:Maar het is ook niet dat ik alleen maar zoveel uitga alleen vanwege dat ze hun behoefte kunnen doen (al is dat wel voor mijn gemoedsrust) maar ook omdat ze het leuk vinden om geregeld even de benen te strekken en even een eindje te lopen. Of even verderop op het veld met de bal te spelen e.d.Gollum schreef:Hier komt dat ook regelmatig voorestelle schreef:Ja ik ben misschien een muts wat dat betreft hoor.
Van 15:00 - 16:00 uur en dan pas om 21:30-22:00 uur weer komt hier echt zelden voor.
Dan voel ik mij al schuldig dat ze hun plas te lang op moeten houden ofzo.
![]()
Als ik 1,5 a 2 uur met Gol heb gelopen en om 16.00 terug ben hoeft Gol gewoon niet tot een uur of 21.30. Ze komt alleen even overeind om te eten en gaat dan weer slapen, ze geeft zelf wel aan wanneer ze moet. En dat is meestal rond die tijd dus![]()
Gol loopt dus minimaal 3 keer per dag. Ze gaat ook veel met me mee overal naartoe en dan zoek ik altijd leuke groene routes uit als we een stukje moeten lopen, dus dan is ze wel eens 5, 6 keer of een halve dag buiten. Ik ben dus niet zo van het vaste ritme, wel van de vaste rituelen.
Ik sta doordweeks om 6:30 op om voor mijn werk een uur met ze te kunnen lopen. Kan best hoorSophieDooren schreef:Reactie op Frenk:
Ik kan mezelf zeker in de spiegel aankijken en denken dat ik genoeg voor mijn hond doe. Het is een heel gelukkig diertje. Ik bedoelde met die opmerking alleen maar dat ik vind dat ik genoeg met hem loop en fiets (er gaan ook weken voorbij dat hij 3,5 of 4 uur elke dag buiten is. Ik had het over minimaal. Mede afhankelijk van werkdruk enz.) en dat ik me dus na het lezen van dit topic bijna schuldig voelde, moet je nagaan hoe de meeste mensen in de buurt zich zouden voelen (pfffffff hoef toch niet uit te leggen? Ik wijs niet naar anderen voordat ik naar mezelf heb gekeken. Ik zei ook bijna schuldig, niet schuldig dus.)
Natuurlijk zou ik veel meer kunnen lopen met hem, maar dan kan ik beter mijn baan opzeggen. (Als ik de meeste schema's hier zie zijn dat ook geen werkende mensen, lijkt wel.. Sowieso haat ik schema's, ik ben niet van de structuur en zal dat nooit worden.. En James? Die weet niet beter, overal mee naartoe en geen vaste tijden)

Nee dat lukt hier ook niet met werk, nou ja, tenzij ik elke 2 uur ofzo buiten ga staan, maar daar doe ik de honden ook echt geen plezier mee als ze twee keer iets van een uur hebben kunnen rennen, graven en spelenSophieDooren schreef:@ Moos, scherp van jou, ik bedoelde inderdaad niet meer in de zin van langer, maar vaker. Ik loop ook bijna altijd in de middag veel langer dan dat half uur. Ik bedoel meer met 5 of 6 keer per dag verdeeld over de dag uit.