Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fijn... van die mensen die je hondje zo lief en leuk vinden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bowiej
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder!
Aantal honden: 1

Fijn... van die mensen die je hondje zo lief en leuk vinden

Ongelezen bericht door bowiej »

Ik ga regelmatig met Bowie naar de zandmeren, een recreatiegebied vlakbij mijn huis.
Dit is zo'n 10 minuten fietsen op Bowie's tempo.
Bowie loopt dan ook los mee langs de fiets tussen mij en de berm in.
Gaat prima, hij blijft netjes naast mij lopen, ik kan zo honden, fietsers, hardlopers, auto's etc. netjes passeren.

Waar ik me echter wel aan erger zijn die mensen die ik regelmatig tegenkom die van die geluidjes gaan maken
naar Bowie in de hoop dat hij naar hen toe komt?

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om een hond te roepen die langs de fiets loopt...
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

tja, inderdaad hoogst irritant, niet alleen naast de fiets maar gewoon al als je hond is aangelijnd. Dat men dan buiten bereik van de hond, alsnog de hodn gaan lokken.. :roll:

Het zal goed bedoeld zijn en je doet er helaas helemaal niks aan.
Afbeelding
dibbes1974
Actief
Mijn ras(sen): saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door dibbes1974 »

vreemd daar heb ik nou totaal geen last van :wink:
Groetjes,

Remco en de SWHtjes Amigo, Nikita en Dexter
Afbeelding
Leven is het meervoud van Lef
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik snap ook nooit zo goed waarom die mensen denken dat dat leuk is voor de hond. Moos vroeger werd altijd helemaal blij van lokkende mensen; nou leuk hoor voor dat hondje als die dus aan de andere kant van de straat aan de lijn loopt :19:

Saar negeert iedereen standaard, en Vera wordt wantrouwend van 'lokkers'. Eigenlijk is dat dan wel weer stiekem een beetje grappig; van die mensen die steeds vreemdere lok-geluidjes gaan maken, en de honden die dan staan te kijken van "geloof niet dat wij elkaar kennen :pffff: " :mrgreen:
Afbeelding
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Ja, ik stoor me er ook aan, ook al loop ik alleen maar te wandelen.
En tja, waarom die "hondenlokkers" het doen :19: Gebrek aan aandacht :wink:

Nu hebben wij er gelukkig weinig last meer van. Toen onze hond nog een pup was hadden we er wel meer last van.
Één keer hebben mensen het een héle lange straat volgehouden om achter ons te lopen en lokgeluiden te maken :roll:
Onze hond deed gelukkig net alsof ze het niet hoorde maar ik werd er wel gestoord van :smile:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

dat soort mensen kunnen van mij een niet altijd vriendelijke blik toe geworpen krijgen :evil: wordt daar soms ook heel nerveus van.ik ga hun kinderen toch ook niet lokken met rare geluidjes?
eigenlijk moet je dat gewoon is doen,wedden dat ze raar gaan kijken!

gister met shadow naast de fiets ook weer,dan is het wel makkelijk dat ie blind is.hij gunden ze geen blik waardig.
Afbeelding

jemble 5 maanden
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Inderdaad heel irritant.

Wij liepen lang een kanaal, lopen aan de andere kant ook mensen en die probeerden Nilsson te lokken :boos:
Heb wel gezegd: als hij komt is het jullie eigen schuld als jullie vies worden..........(hond-water-nat)
Van mij mocht hij niet hoor, had ik hem al gezegd maar dat hadden die mensen niet gehoord.

Zo stom, want als hij het water wel over zou gaan en tegen ze op springen dan is het ineens niet zo leuk meer.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
bowiej
Actief

dibbes1974 schreef:vreemd daar heb ik nou totaal geen last van :wink:
heheh :mrgreen:

En stel dat mijn hond dan op hen reageert en aangereden wordt...
Dan ben ik verkeerd want mijn hond moet aan de lijn :19:
Moos
Zeer actief

bowiej schreef:
dibbes1974 schreef:vreemd daar heb ik nou totaal geen last van :wink:
heheh :mrgreen:

En stel dat mijn hond dan op hen reageert en aangereden wordt...
Dan ben ik verkeerd want mijn hond moet aan de lijn :19:
Ehm nouuu, als je weet dat je hond kan reageren op lokkende mensen lijkt het me wel een slimme zet hem aan de lijn te houden bij auto's ja :wink: Schuld of geen schuld, je wilt geen dode hond neem ik aan :19:
Afbeelding
bowiej
Actief

hij reageert niet op lokkende mensen maar t blijft een dier :wink:
Moos
Zeer actief

bowiej schreef:hij reageert niet op lokkende mensen maar t blijft een dier :wink:
En daarom moet zo'n dier dan aan de lijn :19: :wink:
Of je doet het niet, maar als die hond "die wel een dier blijft" dan de straat over rent ligt die verantwoordelijkheid toch helemaal bij jouzelf als je hem los hebt langs de weg :wink:
Afbeelding
bowiej
Actief

Moos schreef:
bowiej schreef:hij reageert niet op lokkende mensen maar t blijft een dier :wink:
En daarom moet zo'n dier dan aan de lijn :19: :wink:
Of je doet het niet, maar als die hond "die wel een dier blijft" dan de straat over rent ligt die verantwoordelijkheid toch helemaal bij jouzelf als je hem los hebt langs de weg :wink:
Dat klopt en dat is ook wat ik zelf zeg, daarom zou ik ook nooit iemands hond lokken.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Blijkbaar is Bram niet schattig genoeg, want ik maak het niet vaak mee. Heel soms doet iemand een poging, maar als je zo hardnekkig genegeerd wordt zoals Bram dat doet, houden mensen snel op.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Hier ook bekend, gelukkig niet te vaak, aangezien mijn hond niet voor iedereen schattig lijkt, Joey word zelf gelukkig ook wantrouwend en moet niets van vreemden hebben, hij deinst altijd flink terug als iemand ineens ongevraagd zn kop wil aaien. Ik geef hem groot gelijk. En dan is hij inderdaad altijd aan de lijn en dan wil ik gewoon doorlopen en ik wil ook dat mijn hond andere zoveel mogelijk negeerd.
Afbeelding
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ik vind dat ook zo irritant. Dina loopt hier vaak los (rustige wijk enzo) en ik heb haar geleerd op de stoep te blijven en te wachten bij oversteek plekken.
Loopt er aan de overkant van de straat zo'n lokster geluidjes naar Dina te maken. Dina is altijd en overal wel in voor aandacht dus die maakt aanstalten om over te lopen wat weer resulteert in een correctie (een ferme 'nee') van mij. Ik vraag me echt af wat zo'n mens nou wil? Wil ze nou echt dat mijn hond de straat over rent om naar haar toe te komen? Ze moet toch wel snappen dat ik zoiets niet wil hebben en dat dat gevaarlijk kan zijn? :19:
bowiej
Actief

Morgaine schreef:Ik vind dat ook zo irritant. Dina loopt hier vaak los (rustige wijk enzo) en ik heb haar geleerd op de stoep te blijven en te wachten bij oversteek plekken.
Loopt er aan de overkant van de straat zo'n lokster geluidjes naar Dina te maken. Dina is altijd en overal wel in voor aandacht dus die maakt aanstalten om over te lopen wat weer resulteert in een correctie (een ferme 'nee') van mij. Ik vraag me echt af wat zo'n mens nou wil? Wil ze nou echt dat mijn hond de straat over rent om naar haar toe te komen? Ze moet toch wel snappen dat ik zoiets niet wil hebben en dat dat gevaarlijk kan zijn? :19:

Dat is nou wat ik ook bedoel
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Morgaine schreef:Ik vind dat ook zo irritant. Dina loopt hier vaak los (rustige wijk enzo) en ik heb haar geleerd op de stoep te blijven en te wachten bij oversteek plekken.
toch vind ik dat het je eigen verantwoordelijkheid is, gewoon aanlijnen als je ergens langs een straat loopt... Wat nou als je hond ergens van schrikt en de straat overschiet en er net een auto aankomt!, heb jij een dode hond! en dat is dan ook nog eens je eigen schuld.. en als iemand hem lokt, tja daar heb je geen kijk op...kun je ook niks aan veranderen.. Als je hond erop reageert en hij schiet de straat over, ook eigen schuld, kun je die mensen niet kwalijk nemen als je hond doodgereden word..

zie het hier ook continue! van die honden die los langs een straat lopen :19: en als een gek de straat over rennen zodra ze baco zien.. vind dat echt achterlijk! getuigd niet echt van verantwoordelijkheid van de baas..
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Het is natuurlijk wel dommig van mensen om een hond die naast een fiets loopt te lokken. Maar volgens mij beseffen ze niet dat het gewoon gevaarlijk kan zijn.

Ik vind ook wel dat je, je hond aan de riem moet doen naast de fiets, als je hem niet 100% vertrouwen kunt. Kan je dat wel, dan kunnen mensen lokken wat ze willen maar dan negeert die ze gewoon.

Groetjes Marianne
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Op zich vind ik het leuk als mensen geïnteresseerd zijn in mijn hond, maar niet als hij aan de riem zit of naast de fiets loopt o.i.d. Gelukkig is hij ontzettend eenkennig en hij lijkt vreemden gewoon niet te horen. Soms wel jammer, want ook naar onze vrienden luistert hij vaak niet, terwijl zij wel het beste met hem voor hebben. Maar wat ik ook wel zie zijn vervelende ventjes met dubbele agenda's en dan ben ik mijn hond zeer dankbaar dat hij de roepende bouwvakkers (bijv.) straal voor bij loopt. :wink: :ok:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Los van al of niet lokkende geluidjes, ik vind het bloedje link om een hond los naast de fiets (dus de weg) te hebben. Niet alleen voor de hond zelf maar ook degene die hem maar per ongeluk zal aanrijden omdat er toch ineens iets is waardoor ie hem smeert. Ik zie het hier ook wel eens en hou altijd mijn hart vast. Heb ik trouwens ook met lopende hondeneigenaren die hun hond los hebben vlak langs de weg. Het is en blijft een hond en die kun je niet voor 100% vertrouwen .... kan ie nog zo goed luisteren.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mijn Pepper hoeft niet gelokt te worden, die rent het halve strand over om te laten zien hoe schattig ze is en dat ze toch echt op dr buikje gekriebeld moet worden...
En 95% van de wandelaars gaat door de knieën voor madam :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

fes/lou schreef:Mijn Pepper hoeft niet gelokt te worden, die rent het halve strand over om te laten zien hoe schattig ze is en dat ze toch echt op dr buikje gekriebeld moet worden...
En 95% van de wandelaars gaat door de knieën voor madam :D
Gaat hier net zo
En vooral kinderen willen Gizmo altijd aaien of ze willen met hem spelen
Afbeelding
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Rebel zou er wel op reageren.. die vind alle mensen lief... het gebeurd alleen nooit :pffff:

en Kaya wordt wel ns gelokt, maar die reageert niet op vreemden... draait ook z'n kopje weg als ze 'm aan willen halen... :ok:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo gaat dan blaffen, voor degene staan en blaffen maar :roll:
Hij houdt niet van vreemde mensen, en al helemaal niet als er geluidjes bijgemaakt moeten worden.

Gisteren was hij aan de lijn naast de fiets, staat in de verte een man met een hond, blijft die man écht staan wachten tot wij er zijn en gaat dan vervolgens Milo lokken.

Ik hou er niet van, maar ja wat doe je eraan :19:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Het roepen werkt bij mij niet ze zitten aan de lijn :mrgreen: en ze komen alleen los als er geen andere honden in de buurt zijn.
Wat wel erg vaak gebeurd is dat mensen gewoon zeggen onze Belle te willen kopen :denken: gekke vragen krijgen we zoals wat kost ze en hebben jullie er meer :piew: wanneer hebben jullie pups ?

Belle is pas een paar maanden en nee we verkopen ze niet! ook niet voor 1500 euro mafkezen...........
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door _Do_ »

Ik heb zo'n hekel aan dat soort mensen!

Ik heb dan een hond die alles en iedereen leuk vind, maar je kan bijna schreeuwen dat ze niet mag springen, maar iedereen moedigt het aan en ik heb mijn best gedaan, maar mijn hond springt dankzij deze mensen tegen iedereen op...

Ze ziet er dan ook nog eens heel gezellig en leuk uit, was ze zwart en groot geweest hadden ze dit niet zo snel gedaan....

Grr...
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geberut hier regelmatig, loop je op de stoep met een hond en dan roepen ze vanaf de dijk " Baco"
ik heb wel eens gevraagd of hijdan echt de weg moet oversteken :denken: tussen de auto`s door :roll:
Hadden ze nog niet zo over nagedacht :roll: lekker dan.
Ik heb het toch maar even uitgelegd, dat ik het een slecht plan vond en waarom :19:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Met de honden niet echt, maar heb ook niet echt aaibare honden voor de meeste mensen althans. :mrgreen:

Met de paarden heb k er meer last van. Mensen die toeteren, bellen, schreeuwen, of langsfietsen en je paard n tik geven (ook al eens meegemaakt). Ben dan blij dat k op die momenten redelijk brave paarden onder mn kont had!
Maar bij Quicksilver die k nu rijdt hoeven ze t niet te proberen, een tik op zn kont, want ze liggen gegarandeerd van hun fiets!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”