Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is bij takkii een kwartje gevallen?

Moderator: moderatorteam

dretje
Zeer actief

is bij takkii een kwartje gevallen?

Ongelezen bericht door dretje »

afgelopen dagen weer volop getrained met takkii.

o.a zit lig voet enz maar ook vooral dat hij niet hoeft te blaffen tegen alles en iedereen die buiten voorbij komt of op tv.
van de week ontdekt dat een harde rammel met een plastic vitamine C pot indruk maakt. Toen gekeken wat er gebeurde als ik NEE versterk met die rammel. .....succes
Takkii houd meteen op met blaffen en kijkt mij aan.....ik roep hem bij me en laat hem iets doen voor een beloning (stem of snoepje ofzo)
iedere keer als ik hem betrap op blaffen (aan houding al te zien dat het gebeuren gaat) zeg ik tegelijkertijd streng NEE en een korte rammel.
Dat werkt perfect en na een paar keer was alleen NEE ook genoeg.

Vandaag buiten tijdens de wandeling het potje mee genomen.
Takkii op een relatief veilig stuk los gelaten en dan wandelen. Hij bleef netjes in de buurt.....kwam op bevel en die keer dat hij dreigde door te lopen hoefde in maar streng te zeggen NEE met een rammeltje erbij.
Dan stopt hij meteen kijkt een beetje verbaasd naar mij en komt meteen (en dat word natuurlijk uitbundig beloond (met snoepje of stem en knuffel!!)
De heen en terug weg van deze (korte) wandeling gign verder perfect.
zelfs toen hij in de verte een konijn zag was hij meteen op mij gericht toen ik nee zei met rammeltje. Hij kwam meteen voor :cheer:

je snapt dat we nu fanatiek door blijven trainen....wie weet kan ik hem toch nog zover krijgen dat hij los kan buiten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: is bij takkii een kwartje gevallen?

Ongelezen bericht door ranetje »

dretje schreef:afgelopen dagen weer volop getrained met takkii.

o.a zit lig voet enz maar ook vooral dat hij niet hoeft te blaffen tegen alles en iedereen die buiten voorbij komt of op tv.
van de week ontdekt dat een harde rammel met een plastic vitamine C pot indruk maakt. Toen gekeken wat er gebeurde als ik NEE versterk met die rammel. .....succes
Takkii houd meteen op met blaffen en kijkt mij aan.....ik roep hem bij me en laat hem iets doen voor een beloning (stem of snoepje ofzo)
iedere keer als ik hem betrap op blaffen (aan houding al te zien dat het gebeuren gaat) zeg ik tegelijkertijd streng NEE en een korte rammel.
Dat werkt perfect en na een paar keer was alleen NEE ook genoeg.

Vandaag buiten tijdens de wandeling het potje mee genomen.
Takkii op een relatief veilig stuk los gelaten en dan wandelen. Hij bleef netjes in de buurt.....kwam op bevel en die keer dat hij dreigde door te lopen hoefde in maar streng te zeggen NEE met een rammeltje erbij.
Dan stopt hij meteen kijkt een beetje verbaasd naar mij en komt meteen (en dat word natuurlijk uitbundig beloond (met snoepje of stem en knuffel!!)
De heen en terug weg van deze (korte) wandeling gign verder perfect.
zelfs toen hij in de verte een konijn zag was hij meteen op mij gericht toen ik nee zei met rammeltje. Hij kwam meteen voor :cheer:

je snapt dat we nu fanatiek door blijven trainen....wie weet kan ik hem toch nog zover krijgen dat hij los kan buiten.
Klinkt goed :ok:
Maarrrrrrrrr :wink: Als hij stopt met blaffen op jouw NEE, waarom moet hij dan nog iets doen om een beloning te krijgen?
Het stoppen met blaffen was toch het doel?
Waarom beloon je daar niet voor dan? :denken:

Ben gewoon benieuwd naar de reden :wink:

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 apr 2009 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dretje
Zeer actief

ja natuurlijk.....beetje ongelukkig op geschreven.
Als hij stopt met blaffen ben ik natuurlijk al echt blij en laat dat goed merken met stem of snoepje als ik dat zo snel bij de hand heb.......daarna profiteer ik van het feit dat ik toch zijn aandacht al heb en train meteen een ander oefening erachteraan. Zodat dan ook succes min of meer verzekerd is :oops:
ranetje
Zeer actief

dretje schreef:ja natuurlijk.....beetje ongelukkig op geschreven.
Als hij stopt met blaffen ben ik natuurlijk al echt blij en laat dat goed merken met stem of snoepje als ik dat zo snel bij de hand heb.......daarna profiteer ik van het feit dat ik toch zijn aandacht al heb en train meteen een ander oefening erachteraan. Zodat dan ook succes min of meer verzekerd is :oops:
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
dretje
Zeer actief

ik kan het nog steeds niet geloven maar het gaat nog steeds geweldig goed met takkii

we wandelen iedere dag los door het bos...hij blijft mooi in mijn buurt....als hij naar mijn iedee te ver weg loopt roep ik en hij komt voor.....als hij iets in het vizier heeft roep ik streng NEE en dan kijkt hij meteen naar mij en heb ik zijn aandacht......als ik zeg dat hij moet volgen dat loopt hij pal aan de voet netjes mee regelmatig oogcontact zoekend.....

thuis kan ik animal planet opzetten zonder dat meneer de heltijd als een malloot zit te blaffen naar alles wat beweegt op tv....en keer NEE is meestal voldoende!

Je begrijpt dat ik in een jubelstemming ben.....en takkii geniet ook van al die extra aandacht want je snapt wel dat ik nu nog fanatieker aan het trainen ben tussen de bedrijven door.
ranetje
Zeer actief

Geweldig :D
Ga niet té fanatiek trainen en zeker niet lang achter elkaar want dan kan hij het flink zat worden :wink:
En belonen voor elk goed gedrag hé! :wink: :ok:

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 22 apr 2009 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dretje
Zeer actief

nee ik doe het zeker niet te lang.....moet wel leuk blijven he voor allebei...en ik wil niet over de grens gaan van "nu ben ik het zat"

lange wandelingen doen we nog steeds gewoon lekker aan de lijn
het kortere trainings rondje is LOS
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”