o.a zit lig voet enz maar ook vooral dat hij niet hoeft te blaffen tegen alles en iedereen die buiten voorbij komt of op tv.
van de week ontdekt dat een harde rammel met een plastic vitamine C pot indruk maakt. Toen gekeken wat er gebeurde als ik NEE versterk met die rammel. .....succes
Takkii houd meteen op met blaffen en kijkt mij aan.....ik roep hem bij me en laat hem iets doen voor een beloning (stem of snoepje ofzo)
iedere keer als ik hem betrap op blaffen (aan houding al te zien dat het gebeuren gaat) zeg ik tegelijkertijd streng NEE en een korte rammel.
Dat werkt perfect en na een paar keer was alleen NEE ook genoeg.
Vandaag buiten tijdens de wandeling het potje mee genomen.
Takkii op een relatief veilig stuk los gelaten en dan wandelen. Hij bleef netjes in de buurt.....kwam op bevel en die keer dat hij dreigde door te lopen hoefde in maar streng te zeggen NEE met een rammeltje erbij.
Dan stopt hij meteen kijkt een beetje verbaasd naar mij en komt meteen (en dat word natuurlijk uitbundig beloond (met snoepje of stem en knuffel!!)
De heen en terug weg van deze (korte) wandeling gign verder perfect.
zelfs toen hij in de verte een konijn zag was hij meteen op mij gericht toen ik nee zei met rammeltje. Hij kwam meteen voor
je snapt dat we nu fanatiek door blijven trainen....wie weet kan ik hem toch nog zover krijgen dat hij los kan buiten.