Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

EG/GH cursus Arnhem?

Moderator: moderatorteam

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

EG/GH cursus Arnhem?

Ongelezen bericht door Tring »

Ik zou graag met Keeff een gehoorzaamheidscursus willen gaan doen. Ik heb even op de site van de RvB gekeken, en Gehoorzame Hond staat vóór EG? Terwijl dat volgens mij moeilijker is dan EG? :denken: De dingen die bij GH staan, spreken mij ook helemaal niet aan. Want Keeff zal ik nooit voor een winkel vastleggen aan een paaltje. En hij hoeft zelf ook niet de auto uit, want ik til hem gewoon op. Naast de fiets lopen zal hij ook nooit doen.. Dus ik denk dat ik dan toch EG zou moeten doen?

Keeffer kan al wel wat dingetjes, zoals zit, stop, sta, hier... Maar hij trekt nog veel. En hij luistert vaak alleen als het vrouwtje boos wordt. En liggen kan hij ook niet. Dus een cursus kan zeker geen kwaad. ;)

Ik zag ook nog G&G staan, dat leek me ook wel leuk. Maarjaaa, voor gevorderden. :mrgreen: Maar dat leek me wel leuk voor... later ;)

Ik ben van plan de cursus in Arnhem te gaan volgen, heb daar ook ringtraining gevolgd. Vind het er fijn oefenen. Maar heb daar dus geen gehoorzaamheid gedaan. Is dat altijd buiten?

En dan de belangrijkste vraag, zou ik EG of GH moeten doen (graag de simpelste). :denken:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

bij de kynologenclub Arnhem en omstreken?? daar zit ik zelf ook, op de site staat wat het verschil is tussen de cursussen :wink: ik doe nu gehoorzaamheid A, dan B en dan komt elementaire gehoorzaamheid..als ik het goed heb :mrgreen:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

bij KC Arnhem is het gedrag A, B en dan Voortgezette elementaire gehoorzaamheid. ze hebben idd ook iets van gehoorzame hond ofzo maar dat ken ik inhoudelijk niet. bij gedrag A is het aan de lijn netjes zitten, volgen, afliggen, langs andere honden volgen, blijven, komen, staan en betasten. bij B hetzelfde maar dan los + nog wat extra. VEG heb ik nog niet gedaan maar is iig weer moeilijker.
de training is altijd buiten, in weer en wind :wink:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Gehoorzame hond is van alles wat, stukje volgen, stukje naast de fiets maar ook veel theorie over ziekten enz, ik zou met een pup eerst A doen, dan Gehoorzame hond en dan pas B, het is erg uitgebreide kennismaking met veel basisdingen.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Eva-Joy schreef:bij de kynologenclub Arnhem en omstreken?? daar zit ik zelf ook, op de site staat wat het verschil is tussen de cursussen :wink: ik doe nu gehoorzaamheid A, dan B en dan komt elementaire gehoorzaamheid..als ik het goed heb :mrgreen:
oo ja dat klopt! :wink:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Ragyo schreef:bij KC Arnhem is het gedrag A, B en dan Voortgezette elementaire gehoorzaamheid. ze hebben idd ook iets van gehoorzame hond ofzo maar dat ken ik inhoudelijk niet. bij gedrag A is het aan de lijn netjes zitten, volgen, afliggen, langs andere honden volgen, blijven, komen, staan en betasten. bij B hetzelfde maar dan los + nog wat extra. VEG heb ik nog niet gedaan maar is iig weer moeilijker.
de training is altijd buiten, in weer en wind :wink:
Maar maar maar maar maar.... mijn HAAR dan?? :mrgreen: Dat is niet regenbestending :smile: Ik heb wel een leuk hondenriempje met paraplu gevonden, speciaal voor Keeff. Toch maar bestellen dan. :pffff: :smile2:

Wel jammer dat het altijd buiten is, maar t is niet anders.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Es schreef:Gehoorzame hond is van alles wat, stukje volgen, stukje naast de fiets maar ook veel theorie over ziekten enz, ik zou met een pup eerst A doen, dan Gehoorzame hond en dan pas B, het is erg uitgebreide kennismaking met veel basisdingen.
Oke, ja maar Keeffer is geen pup meer. Meneer is al 18 maand. :mrgreen:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Na een Puppycursus kan je of gehoorzaamheid A of Gehoorzame Hond doen. Dat betekent dat je met een wat oudere hond, die niet meer naar de puppycursus kan direct Gehoorzame Hond kan gaan doen. Of gehoorzaamheid A, net wat je zelf wilt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”