Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reutje laten castreren.
Moderator: moderatorteam
- Jennifer1987
- Vaste gebruiker
Reutje laten castreren.
Ik heb even een vraag. ik weet namelijk niet of dit normaal is of dat het niet zo hoort... mijn hond. die heeft in de maanden maart, april, mei ongeveer dat ie wilt rijde... heel iritant de rest van het jaar heeft ie er eigenlijk geen last van... nou kregen we visite van de week en daar deed ie het ook bij.. ik schrok hier wel van... nu zat ik eraan te denken om hem te laten helpen...... maar is dit de juiste oplossing of is dit vrij normaal?????? en weet iemand ongeveer de kosten ervan?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Jennifer1987
- Vaste gebruiker
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Een angstig bang hondje moet je niet laten castreren, daar wordt het bepaald niet beter van.Jennifer1987 schreef:Ik verbied het hem ook wel.. normaal is het een heel angstig en bang hondje...d ie durft niet echt op vreemde mensen af te gaan enzo dus dat praatjes dat is het probleem niet haha.
Gewoon heel duidelijk, heel kalm en heel consequent duidelijk maken dat er niet wordt gereden op mensen (of honden, dat wil je ook niet). Geef hem anders een groot knuffelbeest of kussen waar hij wel ongestoord zijn gang mee mag gaan, dan kan hij zijn frustratie kwijt en kunnen die ballen blijven hangen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jennifer1987
- Vaste gebruiker
daarom vond ik het ook zo erg raar dat ie op een vreemde zoiets gaat doen... en hij heeft het bij mij ook al een paar keer gedaan en dan straf ik dat ook af en dan doet hij het even niet meer. maar in iedergeval bedankt voor de reactie!Hanneke2 schreef:Een angstig bang hondje moet je niet laten castreren, daar wordt het bepaald niet beter van.Jennifer1987 schreef:Ik verbied het hem ook wel.. normaal is het een heel angstig en bang hondje...d ie durft niet echt op vreemde mensen af te gaan enzo dus dat praatjes dat is het probleem niet haha.
Gewoon heel duidelijk, heel kalm en heel consequent duidelijk maken dat er niet wordt gereden op mensen (of honden, dat wil je ook niet). Geef hem anders een groot knuffelbeest of kussen waar hij wel ongestoord zijn gang mee mag gaan, dan kan hij zijn frustratie kwijt en kunnen die ballen blijven hangen.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Idd, in zijn geval raad ik castratie niet echt aan. Hij is (al) 2,5 jaar en dan heeft zo'n ingreep weinig invloed op dit specifieke gedrag, nmm.Hanneke2 schreef:Een angstig bang hondje moet je niet laten castreren, daar wordt het bepaald niet beter van.Jennifer1987 schreef:Ik verbied het hem ook wel.. normaal is het een heel angstig en bang hondje...d ie durft niet echt op vreemde mensen af te gaan enzo dus dat praatjes dat is het probleem niet haha.
Zelf zou ik hem afleiden als hij dit gedrag vertoond. Maakt niet uit of dat is op een andere hond, mens, kussen of knuffelbeest, IK zou het in geen enkel geval toestaan.
Even met een balletje gooien oid, iets wat hij leuk vind en daardoor die fixatie doorbreken, werkt beter.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Jennifer1987
- Vaste gebruiker
ja naja is een beetje moeilijk al die dingen begrijpt ie niet.... haha. hij gaa tniet achter een balletje aan als ik em een koekje geeft dan kijkt ie ernaar en denkt ie wat moet ik ermee.Liesbeth schreef:Idd, in zijn geval raad ik castratie niet echt aan. Hij is (al) 2,5 jaar en dan heeft zo'n ingreep weinig invloed op dit specifieke gedrag, nmm.Hanneke2 schreef:Een angstig bang hondje moet je niet laten castreren, daar wordt het bepaald niet beter van.Jennifer1987 schreef:Ik verbied het hem ook wel.. normaal is het een heel angstig en bang hondje...d ie durft niet echt op vreemde mensen af te gaan enzo dus dat praatjes dat is het probleem niet haha.
Zelf zou ik hem afleiden als hij dit gedrag vertoond. Maakt niet uit of dat is op een andere hond, mens, kussen of knuffelbeest, IK zou het in geen enkel geval toestaan.
Even met een balletje gooien oid, iets wat hij leuk vind en daardoor die fixatie doorbreken, werkt beter.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als er in de hele buurt zo'n loopse tevenlucht hangt zijn reuen niet helemaal toerekeningsvatbaar meer.Jennifer1987 schreef:daarom vond ik het ook zo erg raar dat ie op een vreemde zoiets gaat doen... en hij heeft het bij mij ook al een paar keer gedaan en dan straf ik dat ook af en dan doet hij het even niet meer. maar in iedergeval bedankt voor de reactie!Hanneke2 schreef:Een angstig bang hondje moet je niet laten castreren, daar wordt het bepaald niet beter van.Jennifer1987 schreef:Ik verbied het hem ook wel.. normaal is het een heel angstig en bang hondje...d ie durft niet echt op vreemde mensen af te gaan enzo dus dat praatjes dat is het probleem niet haha.
Ook naar een bange hond (die jou wel vertrouwt) mag je trouwens best wat harder uitvallen als hij echt iets doet wat absoluut niet mag en waarvan hij ook prima weet dat het niet mag. Niet op de grond gaan douwen of andere lichamelijke correcties, maar goed je bek opentrekken en desnoods grommend en grauwend een stukkie achteraan zitten, dat brengt de boodschap vaak prima over. Negen van de tien keer komen ze dan na een minuut onderdanig bij je slijmen, en dan is het gewoon een aai en alles is weer goed.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jennifer1987
- Vaste gebruiker
Ja klopt ook dat doe ik wel! en dan snapt hij het ook wel.. maar ik denk dat als ik hem een kussen of knuffel geeef.. daar rent ie eerder voor weg zeg maar haha. beetje achterlijk welHanneke2 schreef:Als er in de hele buurt zo'n loopse tevenlucht hangt zijn reuen niet helemaal toerekeningsvatbaar meer.Jennifer1987 schreef:daarom vond ik het ook zo erg raar dat ie op een vreemde zoiets gaat doen... en hij heeft het bij mij ook al een paar keer gedaan en dan straf ik dat ook af en dan doet hij het even niet meer. maar in iedergeval bedankt voor de reactie!Hanneke2 schreef:Een angstig bang hondje moet je niet laten castreren, daar wordt het bepaald niet beter van.Jennifer1987 schreef:Ik verbied het hem ook wel.. normaal is het een heel angstig en bang hondje...d ie durft niet echt op vreemde mensen af te gaan enzo dus dat praatjes dat is het probleem niet haha.
Gewoon heel duidelijk, heel kalm en heel consequent duidelijk maken dat er niet wordt gereden op mensen (of honden, dat wil je ook niet). Geef hem anders een groot knuffelbeest of kussen waar hij wel ongestoord zijn gang mee mag gaan, dan kan hij zijn frustratie kwijt en kunnen die ballen blijven hangen.Mijn reu heeft geen ballen meer en gaat er nog steeds van over de kook. Maar hij pakt gewoon zijn kussen, dat moet bijna dagelijks heftig bereden en doodgeschud (tsja...
)en daarna valt hij er bovenop in slaap.
Ook naar een bange hond (die jou wel vertrouwt) mag je trouwens best wat harder uitvallen als hij echt iets doet wat absoluut niet mag en waarvan hij ook prima weet dat het niet mag. Niet op de grond gaan douwen of andere lichamelijke correcties, maar goed je bek opentrekken en desnoods grommend en grauwend een stukkie achteraan zitten, dat brengt de boodschap vaak prima over. Negen van de tien keer komen ze dan na een minuut onderdanig bij je slijmen, en dan is het gewoon een aai en alles is weer goed.