Voor mijn gevoel heeft ze bijvoorbeeld angst voor grote donkere dingen. Stapt mijn zoon binnen in een kaki broek met een wit T-shirt, dan loopt ze voorzichtig-kwispelend op hem af, is hij helemaal in het zwart is ze panisch voor hem. Ze is ook als de dood voor de (donkere) rugzak van dochter. Als die hem op de verkeerde plaats laat vallen, durft ze er bijna niet langs om zelfs maar bij haar voerbak te komen. Broer had gisteren een grote zwarte fototas bij zich, en broer was meteen eng.
Ze kan ook echt op vijf meter langs een kat lopen terwijl ze het spoor van diezelfde kat volgt.
En vanmiddag kwam ik binnen op een tijdstip dat ik anders nooit binnenkom, plus ik kwam door de voordeur en niet zoals 9 van de 10 keer door de achterdeur, en ze stond me echt even van een afstandje aarzelend met spleetoogjes aan te kijken voor ze me om mijn nek vloog.
Ik neem aan dat honden ook wel iets van bijziendheid kunnen hebben, zou dat het kunnen zijn? Kunnen honden dat soort problemen hebben? Iemand ie er iets in herkent?