Zoie schreef:Inge O schreef:zelfs mensen kunnen absoluut nog een goed leven hebben met (niet te erge) chronische pijn en ik denk dat dieren het alleen nog maar beter kunnen dan wij.
dat geloof ik zeker.
Dat geloof ik ook ja, Finn heeft een vergroeiing bij het heiligbeen.. er is niets aan hem te merken.. hij heeft geen pijnstilling want hij geeft gewoon geen pijn aan.. er is in september wel een periode geweest dat hij bij abrupt omdraaien als ik riep hij een gil gaf en door de achterpoten zakte.. maar vervolgens weer net alsof er niets aan de hand was bij me kwam.. terwijl ik met tranen in mijn ogen heel erg aan het doemdenken was .. toen heb ik hem een periode wel pijnstilling gegeven.. of het nu zijn rug is geweest of niet.. het lijkt nu weer goed.. maar nav van foto´s nu twee jaar geleden zei een bekende da dat het hem verbaasde dat de hond niet meer pijn aangaf..
Overigens herken ik het gillen bij een prik bij de da niet... en ook geruk aan zijn nek om de nekwervels los te maken liet hij gedwee over zich heenkomen..
En bij ander soort pijnen..een deel van het voetzooltje eraf.. zoals toen naast de fiets gebeurd is... het is dat ik in de dierenwinkel allemaal bloed zag... hij gaf geen kick
En net als Finn met een half afgebroken nagel tot het leven.. Bluf stond net ook met het pootje omhoog... af te wachten of ik de bal weer zou trappen of gooien.. nu staat zij nooit afwachtend met een pootje omhoog.. dus even checken.. allemaal bloed.. maar zich daaraan storen nee hoor... spelen willen ze!
Ik vind het dus op sommige momenten erg lastig dat ze geen pijn aangeven.. naar mij toe in ieder geval..
Finn daarentegen kan als Bluf zoals net hem bijvoorbeeld continue in de flank springt dat ok vinden... maar gaat ze echt op zijn achterrug maaien met haar poten dan maakt hij heel duidelijk dat ze daarmee moet kappen.. ik denk dat dat gewoon idd zijn zwakke plek is.. en dat zijn gedrag naar vreemde honden die snel op hem afkomen ook deels ermee te maken heeft dat hij bang is dat ze hem op de gevoelige rug springen..