Dus voor de mensen met diepvrieskisten: hoe groot is jullie diepvrieskist en hoeveel gaat er ongeveer in.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vriezer
Moderator: moderatorteam
- Maartje
- Zeer actief
Vriezer
Vanaf morgen hoop ik eindelijk elektriciteit in mijn schuurtje te hebben en dan wil ik er een diepvrieskist voor het eten van de honden plaatsen. Nu ben ik voor een diepvrieskist aan het rondkijken en kom ik verschillende inhoudsmaten tegen. En die zeggen mij dus erg weinig
Ze lijken mij al snel groot, maar het is zonde om er over een half jaar achter te komen dat ik toch beter een grotere had kunnen kopen of dat ik maar de helft gebruik.
Dus voor de mensen met diepvrieskisten: hoe groot is jullie diepvrieskist en hoeveel gaat er ongeveer in.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maartje
- Zeer actief
Dank je wel. Hier kan ik wat mee. Dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee kan houden.Chezzies schreef:Ik heb tig vriezersmaar een vriezer van bijv 160 liter kan je 80 kg (ongeveer) invriezen. Het ligt eraan wat je neemt, rollen of pakjes kan je natuurlijk meer van kwijt als van kipkarkassen of andere grote verpakkingen.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is die van ons rond de 80 liter (zo'n vriezer met een deur aan de voorkant van ong. 85 cm hoog) en daar past de 48 kilo kivo die we elke keer halen mooi in en dan kunnen we ook nog een klein beetje van onszelf kwijt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Die van ons is zo'n 200 liter.
Daar stoppen we zo'n 120 kilo voer in, dat past met nog wat spul van ons. Die 120 kilo is dan wel voor onze hond en wat honden uit de straat (een heuse regeling
), die geen vriezer kwijtkunnen. Wij vinden het geen probleem, zo'n vriezer.
Daar stoppen we zo'n 120 kilo voer in, dat past met nog wat spul van ons. Die 120 kilo is dan wel voor onze hond en wat honden uit de straat (een heuse regeling

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
- Maartje
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
miko
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Simpele oplossing: 2 vriezers aanschaffen.Zoek stok! schreef:Tip: geef iets meer uit aan een vriezer die automatisch ontdooit. Ik vond het erg onhandig om een vriezer te hebben die dat niet doet. Dan moet je eens in de zoveel tijd de hele vriezer leeg hebben en het ijs er uit bikken.
Wanneer er eentje ontdooit hebbie altijd nummer 2 nog.
Maar je hebt gelijk Linda, dat ontdooien is altijd een crime.
@ Miko: ik heb er ook 1 in de schuur staan, het is een houten schuurtje dus ook niet echt isolerend.
Geen probleem, hij heeft het altijd goed gedaan, ook in de schuur.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik heb hier 6 vriezers :N: . 3 grote van 300+ liter, 2 van 200 liter (schat ik) en een kleintje met lades. ik heb een grote en een van 200 liter leeg staan als reserve, ik koop vaak in grote hoeveelheden in en dan is het erg handig, ook voor het ontdooien trouwens. gewoon leegmaken en de rest overgooiene n uitzetten, ontdooien gaat vanzelf. er gaat hier 120 kilo vlees per maand door.er staan er 4 in een stenen schuur .

- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
Je hebt wel bepaalde klimaatklasses waar je eventueel op zou kunnen letten.miko schreef:kan een eenvoudig vriezertje trouwens gewoon in een ongeisoleerde schuur staan ?
of slaat ie dan af in de winter om vervolgens niet meer aan te slaan ???
Met onze verhuizing is onze oude koel/vriescombi naar de schuur gegaan terwijl het buiten vrij koud was. Hij sloeg dus niet vaak genoeg aan om alles goed bevroren te houden.
- Maartje
- Zeer actief
- Maartje
- Zeer actief
Ik heb daarover op internet wat nagelezen, omdat mijn ouders hetzelfde probleem hadden. Wat ik begreep was dat een koel/vriescombinatie inderdaad problemen geeft met een koude temperatuur. Maar een vriezer zou het wel moeten doen. Mijn schuurtje is ook van hout en niet geisoleerd'.Yèti schreef:Je hebt wel bepaalde klimaatklasses waar je eventueel op zou kunnen letten.miko schreef:kan een eenvoudig vriezertje trouwens gewoon in een ongeisoleerde schuur staan ?
of slaat ie dan af in de winter om vervolgens niet meer aan te slaan ???
Met onze verhuizing is onze oude koel/vriescombi naar de schuur gegaan terwijl het buiten vrij koud was. Hij sloeg dus niet vaak genoeg aan om alles goed bevroren te houden.