Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cauda Equina Syndroom
Moderator: moderatorteam
- donna
- Zeer actief
Cauda Equina Syndroom
Donna is Donderdag naar de 2 de lijn geweest in de Wilhelminaoord.
Daar kreeg ik te horen dat ze waarschijnlijk het Cauda Equina Syndroom (CES)heeft.
Ze krijgt nu medicijnen (Gabapentin) en ik moet Dinsdag bellen hoe ze hier op reageert(tot nu toe nog niet).
Anders naar Lienden voor en ct-scan en eventueel een operatie.
Iemand ervaring met dit syndroom,operatie en herstel en vooruitzichten voor de toekomst?
Daar kreeg ik te horen dat ze waarschijnlijk het Cauda Equina Syndroom (CES)heeft.
Ze krijgt nu medicijnen (Gabapentin) en ik moet Dinsdag bellen hoe ze hier op reageert(tot nu toe nog niet).
Iemand ervaring met dit syndroom,operatie en herstel en vooruitzichten voor de toekomst?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Cauda Equina Syndroom
Geen idee of een operatie kan?donna schreef:Donna is Donderdag naar de 2 de lijn geweest in de Wilhelminaoord.
Wat doen ze dan bij die operatie? De laatste lendewervels vastzetten?
Hier staat wat uitleg over het syndroom.
- donna
- Zeer actief
Operatie is zeker een optie (gelukkig)
De info op de site van je linkje is anders dan ik uitgelegd kreeg in de kliniek.
Het zou gaan om de laatste 2 wervels en dan de tussen wervelschijf.Die puilt uit naar boven en komt als een soort hoedje van een paddenstoel op de wervels te liggen waardoor de spier hierboven reageert en dikker wordt en zo sluiten ze samen de zenuwen in die hier lopen.
Bij de operatie zou ze de vrdikking er als een "dakje"afhalen en dan de "paddenstoel"uitlepelen zodat de zenuwen niet langer beknelt zijn en weer vrij komen te liggen.
Als blijkt (via de scan)dat het om een spondylose (wat ze ook heeft) kwestie gaat waren de vooruitzichten minder goed.
De info op de site van je linkje is anders dan ik uitgelegd kreeg in de kliniek.
Het zou gaan om de laatste 2 wervels en dan de tussen wervelschijf.Die puilt uit naar boven en komt als een soort hoedje van een paddenstoel op de wervels te liggen waardoor de spier hierboven reageert en dikker wordt en zo sluiten ze samen de zenuwen in die hier lopen.
Bij de operatie zou ze de vrdikking er als een "dakje"afhalen en dan de "paddenstoel"uitlepelen zodat de zenuwen niet langer beknelt zijn en weer vrij komen te liggen.
Als blijkt (via de scan)dat het om een spondylose (wat ze ook heeft) kwestie gaat waren de vooruitzichten minder goed.
- ranetje
- Zeer actief
Als het om spondylose zou gaan..........
Mijn laatste Teckel had op die plaats flinke vergroeiingen.
Ook pijn en soms wat uitval in de achterhand.
Met hulp van acupunctuur heb ik die weer aardig op de achterpootjes gekregen
Misschien ook nog een optie als blijkt dat het spondylose is?
Over verschil in uitleg tussen de kliniek en het linkje van WHG kan ik niks zeggen.
Ik ben geen DA
Mijn laatste Teckel had op die plaats flinke vergroeiingen.
Ook pijn en soms wat uitval in de achterhand.
Met hulp van acupunctuur heb ik die weer aardig op de achterpootjes gekregen
Over verschil in uitleg tussen de kliniek en het linkje van WHG kan ik niks zeggen.
Ik ben geen DA
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
ja zelf ervaring mee met onze vorige teef ,
maar in mindere mate. Die kon het redden met homeopatische druppels en als we een druk weekend hadden of vakantie gaf ik haar metacam.
De reu van kennissen van ons is eraan geopereerd ( en nog twee die ik ook ken) en die zijn er helemaal boven op gekomen na de revalidatie geen klachten meer gehad.
maar in mindere mate. Die kon het redden met homeopatische druppels en als we een druk weekend hadden of vakantie gaf ik haar metacam.
De reu van kennissen van ons is eraan geopereerd ( en nog twee die ik ook ken) en die zijn er helemaal boven op gekomen na de revalidatie geen klachten meer gehad.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- donna
- Zeer actief
Acupunctuur zit ook zeker in de planning als er geen operatie nodig mocht zijn.Ik wacht even de werking van de medicijnen en de rust af en als dat goed gaat volgende week naar de acupuncturiste.ranetje schreef: Met hulp van acupunctuur heb ik die weer aardig op de achterpootjes gekregen![]()
(Als de rust en medicijnen niet aanslaan ga ik voor de ct-scan en na gelang de uitslag daarvan voor de operatie)
- donna
- Zeer actief
Dat zijn berichten waar ik op zit te wachten...thnxridgebackfan schreef:ja zelf ervaring mee met onze vorige teef ,
- donna
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe is de scan gegaan ???

- donna
- Zeer actief
De scan liet een verdikking van het "dakje"boven het gebied maar verder kon degene die die scan heeft gemaakt niet veel zeggen omdat hij geen radioloog is.Hij zag nog wel iets anders verderop in de rug maar daar wou/kon hij dus niets over zeggen.
De uitslag krijg ik van mijn eigen dierenarts(de tweede lijn)alleen zij is vandaag naar een congres dus dat zal Maandag pas gaan worden.
Gelukkig voelt Donna zich inmiddels wel weer aardig,loopt slecht maar erg vrolijk en speels,dus we wachten het gewoon nog maar even af.
De uitslag krijg ik van mijn eigen dierenarts(de tweede lijn)alleen zij is vandaag naar een congres dus dat zal Maandag pas gaan worden.
Gelukkig voelt Donna zich inmiddels wel weer aardig,loopt slecht maar erg vrolijk en speels,dus we wachten het gewoon nog maar even af.
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
vervelend als je niet meteen de uitslag weet .
Gelukkig gaat het al wat beter
Gelukkig gaat het al wat beter

- donna
- Zeer actief
De uitslag van een scan is dat het wel degelijk om een Cauda Equina Syndroom gaat.
Ze is inmiddels ook nog voor een echo van hart en bloedvaten geweest om te kijken of het geen trombose achtig iets zou zijn maar dat was allemaal prima in orde.
Eerst gaan we kijken of er nog iets van de pijn te verlichten valt dmv acupunctuur en anders een operatie.
Als ze verder helemaal goed zou zijn zou ik direct zeggen opereer haar maar,maar ze heeeft al zoveel mankementen dat ik haar dat eigenlijk liever wil besparen.
De acupucturiste is net op vakantie maar komt Woensdag weer dus hoop dat we Donderdag terecht kunnen en dat het haar mag helpen.
Ze is inmiddels ook nog voor een echo van hart en bloedvaten geweest om te kijken of het geen trombose achtig iets zou zijn maar dat was allemaal prima in orde.
Eerst gaan we kijken of er nog iets van de pijn te verlichten valt dmv acupunctuur en anders een operatie.
Als ze verder helemaal goed zou zijn zou ik direct zeggen opereer haar maar,maar ze heeeft al zoveel mankementen dat ik haar dat eigenlijk liever wil besparen.
De acupucturiste is net op vakantie maar komt Woensdag weer dus hoop dat we Donderdag terecht kunnen en dat het haar mag helpen.
- ranetje
- Zeer actief
Ik hoop voor je dat het helptdonna schreef:De uitslag van een scan is dat het wel degelijk om een Cauda Equina Syndroom gaat.