Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terugkerend kuchje?--update 17 April.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dat zijn betere berichten, ga zo door, Saar :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Goed zo Saartje :knuffel:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Gelukkig dat Saar weer beter ademt. Ga zo door, Saar.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ze heeft vanochtend in het bos weer flink gesnuffeld, moest haar een paar keer roepen omdat ze tever achter in de bosjes bleef ( :cheer: :mrgreen: ). Ze heeft weer even kort achter Vera aan lopen rennen toen ze met een andere hond speelde, en binnen heeft ze ook zowaar nog even met Vera gespeeld.

Volgens mij doen die plaspillen haar goed :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hé, dat zijn goede berichten. :ok:
Fijn voor jullie (allemaal :wink: ).
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

wat goed :cheer: hopen dat dat aanhoudt:D en dat ze straks weer helemaal fit is!
Frenk
Zeer actief

Goooo Saartje :cheer:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jaja, Saar is back :cheer:

Vandaag haar 2 keer uit de bosjes moeten trekken vanwege 'lekkere luchtjes', en net zo vaak bij de paardenpoep vandaan.
Ennn, als knap op de vuurpijl stortte ze zich zowel op de ochtend- als middagwandeling midden tussen Vera en nog een retriever in omdat Vera dussss wel haar zus was ja :lees:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Jaja, Saar is back :cheer:

Vandaag haar 2 keer uit de bosjes moeten trekken vanwege 'lekkere luchtjes', en net zo vaak bij de paardenpoep vandaan.
Ennn, als knap op de vuurpijl stortte ze zich zowel op de ochtend- als middagwandeling midden tussen Vera en nog een retriever in omdat Vera dussss wel haar zus was ja :lees:
Goedzo Saartje :gjump:
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Wat een fijn bericht :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Goed zoooooooooo :cheer:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hé, dat klinkt goed!! :cheer: :cheer:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Goed zo.......... :cheer: :cheer:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inmiddels weer even contact gehad met de dierenarts over hoe nu verder met Saar. Met de codiene is het goed te doen, ze hoest er wel 'doorheen' soms, maar blijft er niet meer in hangen, en kan ook eventjes spelen zonder te hoesten (niet te lang, want dan krijgt ze alsnog een hoestbui helaas). Ik ben tussendoor met de codeine gestopt om te kijken hoe het dan ging, maar met 2 dagen vervalt ze weer in dusdanig veel hoestbuien die bijna niet stoppen dat ik het eng vind worden. Ze heeft dan er ook echt last (pijn? schrale keel?) van want na de zoveelste hoestbui gaat ze met d'r staart tussen d'r poten door het huis schieten.

Ik geef haar nu sinds een week alleen voor het slapen gaan een half pilletje codeine en dat lijkt ook goed te gaan. Schijnbaar hou je dan die irritatie (die ook door het hoesten zelf veroorzaakt wordt) op een laag genoeg niveau dat ze de dag ook doorkomt zonder al teveel te hoesten. Hebben we een hele drukke wandeldag voor de boeg geef ik haar ook overdag een halfje zodat ze daar wel goed van kan genieten (anders gaat ze toch vrij snel weer hoesten als ze rent en doet).

Het advies is nu dus om maar zo door te blijven gaan. Aan die verdrukte luchtpijp is nou eenmaal niks te doen, en zodanig hoesten als ze doet zonder codeine is ook niet te doen :19:
Ze mag jaren codeine slikken, dat is geen 'gevaar', alleen er kan wel gewenning optreden. Ik blijf dus bij de laagst mogelijke dosis hangen (alleen voor de nacht een halfje) zolang als dat gaat, want als er serieuse gewenning op gaat treden hebben we wel een probleem :(: :wink:

De plaspillen doet ze het ook goed op, met 1 keer daags een kwartje, dus dat blijven we ook gewoon doen.
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Dat is toch wel mooi nieuws!
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Aiske schreef:Dat is toch wel mooi nieuws!
Ja, aan de ene kant wel. Aan de andere kant is ze pas 4, en ik vrees met grote vreze dat het geen 10 jaar gaat duren voordat die gewenning optreed...en ze kan nu dus al niet meer echt 10-15 minuten spelen en rennen in 1 ruk achter elkaar want dan gaat ze te erg hoesten.
Maar goed, wie dan leeft, wie dan zorgt :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je het zo voor elkaar hebt is het goed te doen denk ik :ok:
Zorgen maken kan altijd nog.
Laat ze maar lekker genieten op haar eigen manier :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Als je het zo voor elkaar hebt is het goed te doen denk ik :ok:
Zorgen maken kan altijd nog.
Laat ze maar lekker genieten op haar eigen manier :wink:
Ja, ik heb ook besloten dat ik me pas weer zorgen ga maken als ze blijkt te wennen aan een te hoge dosis codeine :wink:

Het scheelt ook dat Saar gelukkig geen hondje is dat al haar levensvreugde haalt uit rennen en sjezen en gek doen. Dat ze elke dag wel even een paar keer 10 minuutjes kan rennen en spelen en voorderest gewoon meehobbelen en snuffelen is prima voor haar :wink:
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

Moos schreef:
Ja, aan de ene kant wel. Aan de andere kant is ze pas 4, en ik vrees met grote vreze dat het geen 10 jaar gaat duren voordat die gewenning optreed...en ze kan nu dus al niet meer echt 10-15 minuten spelen en rennen in 1 ruk achter elkaar want dan gaat ze te erg hoesten.
Oef oke zo had ik het niet gelezen. Ik begrijp dat ze nu op de minimale dossering zit waarbij ze zich goed voelt.. Tot hoever kan je de codeine opbouwen of afbouwen?
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Aiske schreef:
Moos schreef:
Oef oke zo had ik het niet gelezen. Ik begrijp dat ze nu op de minimale dossering zit waarbij ze zich goed voelt.. Tot hoever kan je de codeine opbouwen of afbouwen?
Je kan de dosering nog verhogen stel dat ze hieraan zou wennen, tot hoeveel precies heb ik niet gevraagd :wink:
Ik ga het volgende week eens proberen met om de nacht een halfje; op hoe minder ik haar kan krijgen hoe beter qua gewennning en hoe langer ze het er goed op doet denk ik?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:tja, zo goed als kon verwacht worden wel, maar leuk is het natuurlijk toch niet. hopelijk kan ze nog heel lang op lage dosis codeïne
Daar gaan we gewoon voor :ok: :wink:
alleen snap ik het blijven doorgeven van die plaspillen niet zo (ook daar gaat ze aan wennen namelijk en verhogen van de dosis is niet zonder gevaar). gezien haar hart blijkbaar helemaal ok bevonden is kan er toch niet echt een reden zijn voor continue vochtopstapeling? of was wat er te zien was op haar longen daar toch erg genoeg voor?
Nou, als ik haar een dag of 2-3 achter elkaar geen plaspilletje geef gaat ze toch weer snel liggen ademen. Volgens de DA paste dat wel bij de hoeveelheid vocht die op de foto's te zien was. Ik geef Saar dus dagelijks 1 kwartje, en soms een dagje niet. Zeg 5 dagen per week 1 kwartje. Dat is een zodanig lage dosering (lager kan niet, die pillen breken al niet eens in kwartje, daar zit geen breekstreepje zeg maar :wink: ) dat volgens de DA daar amper gewenning op kon treden.
Het is echt heel weinig, maar ze heeft dat schijnbaar net even nodig, te zien aan het snelle ademen wat ze anders toch weer gaat doen :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
ha, oké, dan heeft ze toch echt wel iets ondersteuning van haar hart nodig :wink: .

alleen dat er geen gewenning zou kunnen optreden omdat de dosis zo klein is, is natuurlijk larie :oeps: : als het werkt heeft het duidelijk een invloed op haar lichaam en daar kan het lichaam zich op termijn toch weer op instellen.
maar als ze ze nodig heeft is dat op zich ook niet het punt, dan moet het gewoon. ik zou het alleen zonde gevonden hebben om misschien een 'pijl te verschieten' die je misschien pas later nodig had :wink: .
Nee, is ook goed dat je het zegt hoor :ok:
Ik zal eens kijken of we er ook al komen met om de dag een kwartje, dus 3-4 dagen in de week. Zal toch weer schelen dan dat als je op moet hogen, dat je dan nog op een hele lage dosis zal blijven zitten, toch? :wink:
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Paardebloem (Taraxacum officinale) werkt ook sterk vochtafdrijvend. Als je zo weinig van een plastablet nodig hebt, is het misschien de moeite waard om dit eens te proberen (in de plaats van). Er zijn druppels (tinctuur) te krijgen, zodat je makkelijk kan doseren, maar voor de goede dosis moet je dan even op de verpakking kijken.
Moos
Zeer actief

Enya schreef:Paardebloem (Taraxacum officinale) werkt ook sterk vochtafdrijvend. Als je zo weinig van een plastablet nodig hebt, is het misschien de moeite waard om dit eens te proberen (in de plaats van). Er zijn druppels (tinctuur) te krijgen, zodat je makkelijk kan doseren, maar voor de goede dosis moet je dan even op de verpakking kijken.
Dank je; ga ik eens even opzoeken :ok:
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

Enya schreef:Paardebloem (Taraxacum officinale) werkt ook sterk vochtafdrijvend. Als je zo weinig van een plastablet nodig hebt, is het misschien de moeite waard om dit eens te proberen (in de plaats van). Er zijn druppels (tinctuur) te krijgen, zodat je makkelijk kan doseren, maar voor de goede dosis moet je dan even op de verpakking kijken.
He dat is een goed idee.
Waar kan ik dat krijgen?
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Moos schreef:
Inge O schreef:
ha, oké, dan heeft ze toch echt wel iets ondersteuning van haar hart nodig :wink: .

alleen dat er geen gewenning zou kunnen optreden omdat de dosis zo klein is, is natuurlijk larie :oeps: : als het werkt heeft het duidelijk een invloed op haar lichaam en daar kan het lichaam zich op termijn toch weer op instellen.
maar als ze ze nodig heeft is dat op zich ook niet het punt, dan moet het gewoon. ik zou het alleen zonde gevonden hebben om misschien een 'pijl te verschieten' die je misschien pas later nodig had :wink: .
Ik zal eens kijken of we er ook al komen met om de dag een kwartje, dus 3-4 dagen in de week. Zal toch weer schelen dan dat als je op moet hogen, dat je dan nog op een hele lage dosis zal blijven zitten, toch? :wink:
Je zou bij de apotheek een pillensnijder kunnen vragen (wij hebben hem toen zelfs gratis gekregen) dan kun je wel in kwartjes gaan geven.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Moos
Zeer actief

jores schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:

Je zou bij de apotheek een pillensnijder kunnen vragen (wij hebben hem toen zelfs gratis gekregen) dan kun je wel in kwartjes gaan geven.
Ik geef ze nu ook in kwartjes hoor; ga geen halve geven omdat er geen breekstreepje zit :mrgreen:
Ik snij hem nu zelf doormidden, gaat ook goed :wink: Maar bedankt voor de tip :ok:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

jores schreef:
Wij hebben hier zelfs een DA die ze verkoopt. Drie euro ofzo.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Rosita Compagner schreef:
jores schreef:
Wij hebben hier zelfs een DA die ze verkoopt. Drie euro ofzo.
dat is een attente da :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Kan me best voorstellen dat het een beetje dubbel is Marloes. Aan de ene kant is het natuurlijk hartstikke fijn dat Saar het zo goed doet met behulp van medicijnen maar dat er kans op gewenning bestaat is wel een beetje 'eng'.
Maar goed, voorlopig moet je maar proberen je er niet te veel zorgen om te maken. Voor een hond is het hier en nu het allerbelangrijkst. (En ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik wel... :wink: ).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”