hoezo niet te doen? ik doe het al jareniones schreef:Dit is niet te doen zonder castreren.ElieVandoorne schreef: In dit geval kunnen het teven en reuen zijn... Ik wil geen teef van een stafford en een reu van een mechelaar omdat ik geen kruising wil. En bij voorkeur laat ik ze niet castreren of steriliseren...daarom kan het dan plots wel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe pak je dit het best aan?
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
misschien is het handig om eerst te kijken wat je van een hond verwacht, b.v moet in kennel kunnen, moet met andere honden kunnen etc.
en dan daarbij ras(sen) kiezen.
kies dus het ras naar wat je ervan wilt.
er zijn rassen genoeg die buiten te houden zijn !
castratie is een topic op zich. daar kun je zo een A4-tje over vol schrijven. het hangt van het karakter van de hond af hoe dat uitpakt. het hoeft echt geen persoonsverandering te weeg brengen.
heb je eens aan de sledehondensport gedacht? prima buitenhonden maar hebben wel veel beweging nodig.
andere herders kunnen ook wel buiten. niet alleen mechelaars.
als je voldoende tijd en uitdaging aan een hond biedt, kan een kennel best een prima huisvesting zijn.
en dan daarbij ras(sen) kiezen.
kies dus het ras naar wat je ervan wilt.
er zijn rassen genoeg die buiten te houden zijn !
castratie is een topic op zich. daar kun je zo een A4-tje over vol schrijven. het hangt van het karakter van de hond af hoe dat uitpakt. het hoeft echt geen persoonsverandering te weeg brengen.
heb je eens aan de sledehondensport gedacht? prima buitenhonden maar hebben wel veel beweging nodig.
andere herders kunnen ook wel buiten. niet alleen mechelaars.
als je voldoende tijd en uitdaging aan een hond biedt, kan een kennel best een prima huisvesting zijn.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
bij de mechel hoef je ook niet meerdere reuen en/of meerdere teven samen te zetten,
hier 5 mechel reuen en een duitse staande langhaar reu, een van de xMH reuen zit idd bij de duitse staande langhaar reu in de kennel, maar ook dat spant soms....
verder heb ik mijn oudste teef samen met haar zoon uit het laatste nest zitten, die is nu 8 mnd, dus dat gaat wel goed, is zij loops zal er een andere oplossing moeten komen voor die tijd en ik weet niet of het nadien ook nog zal gaan (al is zij zeer tolerant)
maar de andere reuen hoef ik niet bij elkaar te laten, even als de teven onderling, ook gaan niet alle teven in de kennel samen met alle reuen (los met uitlaten is de combi reu - teef wel weer te doen, maar zonder toezicht vertrouw ik het niet)
hier 5 mechel reuen en een duitse staande langhaar reu, een van de xMH reuen zit idd bij de duitse staande langhaar reu in de kennel, maar ook dat spant soms....
verder heb ik mijn oudste teef samen met haar zoon uit het laatste nest zitten, die is nu 8 mnd, dus dat gaat wel goed, is zij loops zal er een andere oplossing moeten komen voor die tijd en ik weet niet of het nadien ook nog zal gaan (al is zij zeer tolerant)
maar de andere reuen hoef ik niet bij elkaar te laten, even als de teven onderling, ook gaan niet alle teven in de kennel samen met alle reuen (los met uitlaten is de combi reu - teef wel weer te doen, maar zonder toezicht vertrouw ik het niet)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
crutz schreef:bij de mechel hoef je ook niet meerdere reuen en/of meerdere teven samen te zetten,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ja, vriendlief jaagt ookmalinois schreef:crutz schreef:bij de mechel hoef je ook niet meerdere reuen en/of meerdere teven samen te zetten,
maar de andere reuen hoef ik niet bij elkaar te laten, even als de teven onderling, ook gaan niet alle teven in de kennel samen met alle reuen (los met uitlaten is de combi reu - teef wel weer te doen, maar zonder toezicht vertrouw ik het niet)wat???!!!
- iones
- Zeer actief
Nee, dat is in real life niet zo. Je zou er nooit het lef voor hebben om zo onbeschaamd iemand aan zijn kop te zeiken. En degenen met de grootste mond en het grootste oordeel nog het minste.malinois schreef:tja daar is een forum voor, daar krijg je reacties en die zijn soms ook minder leuk en iets anders dan je verwacht had... dat is nu eenmaal zo dat is ook in real life zo...iones schreef:Jij kunt je ook stil houden. WAarom zou je niet? Altijd maar klagen tegen anderen dat ze het niet goed doen....malinois schreef:je bent niet verplicht hier te zijn hooriones schreef: Hahaha, ja, dar heb je gelijk in. Zo gaat dat hier op het hondenforum. Ik weet het, ben het er ook niet altijd mee eens.![]()
je zit ook al in een ander topic te klagen... je hoeft niet te reageren...
En als ik ergens wel om bekend sta, dan is het wel dat ik direct ben en zeg wat ik denk.malinois schreef: niet? Ik hou niet zo van meepraters, heb liever mensen die zeggen wat ze denken... en dus zijn dat het meerendeel van mijn vrienden en kennissen... als mn buurman zegt dat ie zn hond wegdoet omdat ie niet past bij de bank (ik noem maar wat) dan zal ik echt niet zeggen: gut echt waar.. tja als dat zo is moet je dat doen... ik zou daar dus echt van zeggen wat ik denk... je spoort niet, geef maar snel hier die hond want die hoort niet bij zulke mensen.
Alleen probeer ik niet te snel klaar te staan met mijn oordeel en probeer ik er vanuit te gaan dat iemand het goed wil doen.
Iemand die zich hier op het forum kwetsbaar op stelt door te vertellen wat haar wensen zijn, en te informeren of deze te realiseren zijn, verdient het juist om eerlijk advies te krijgen, al dan niet negatief. Maar die persoon hoeft niet om gebrek aan kennis aangevallen te worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niet iedereen is als jouiones schreef:Nee, dat is in real life niet zo. Je zou er nooit het lef voor hebben om zo onbeschaamd iemand aan zijn kop te zeiken. En degenen met de grootste mond en het grootste oordeel nog het minste.malinois schreef:tja daar is een forum voor, daar krijg je reacties en die zijn soms ook minder leuk en iets anders dan je verwacht had... dat is nu eenmaal zo dat is ook in real life zo...iones schreef:Jij kunt je ook stil houden. WAarom zou je niet? Altijd maar klagen tegen anderen dat ze het niet goed doen....malinois schreef: je bent niet verplicht hier te zijn hoor![]()
je zit ook al in een ander topic te klagen... je hoeft niet te reageren...
En als ik ergens wel om bekend sta, dan is het wel dat ik direct ben en zeg wat ik denk.malinois schreef: niet? Ik hou niet zo van meepraters, heb liever mensen die zeggen wat ze denken... en dus zijn dat het meerendeel van mijn vrienden en kennissen... als mn buurman zegt dat ie zn hond wegdoet omdat ie niet past bij de bank (ik noem maar wat) dan zal ik echt niet zeggen: gut echt waar.. tja als dat zo is moet je dat doen... ik zou daar dus echt van zeggen wat ik denk... je spoort niet, geef maar snel hier die hond want die hoort niet bij zulke mensen.
Alleen probeer ik niet te snel klaar te staan met mijn oordeel en probeer ik er vanuit te gaan dat iemand het goed wil doen.
Iemand die zich hier op het forum kwetsbaar op stelt door te vertellen wat haar wensen zijn, en te informeren of deze te realiseren zijn, verdient het juist om eerlijk advies te krijgen, al dan niet negatief. Maar die persoon hoeft niet om gebrek aan kennis aangevallen te worden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je spoort echt niet....crutz schreef:ja, vriendlief jaagt ookmalinois schreef:crutz schreef:bij de mechel hoef je ook niet meerdere reuen en/of meerdere teven samen te zetten,
maar de andere reuen hoef ik niet bij elkaar te laten, even als de teven onderling, ook gaan niet alle teven in de kennel samen met alle reuen (los met uitlaten is de combi reu - teef wel weer te doen, maar zonder toezicht vertrouw ik het niet)wat???!!!
wel een echte werklijn hoor

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Zeer zeker wel schoothondjesLéonieHonden schreef:Nou inderdaad, die zijn heel erg baas- en gezelligheidsgericht. Op mij komen ze over als echte huishonden (niet meteen een schoothondje, maar geen hond voor een kennel).Hayley84 schreef:Dan schrap de Stafford maar van je lijst.ElieVandoorne schreef: Misschien ook vermelden...de honden zouden permanent in een buitenverblijf zitten...

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik ben blond hoor, maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat je honden wilt terwijl je niet wilt dat die honden lekker half bij je op schoot of aan je voeten liggen als je 's avonds met een koppie koffie op de bank tv zit te kijken. Of dat je thuis wilt komen in een leeg stil huis omdat je honden in een kennel zitten, terwijl je voor hetzelfde geld enthousiast begroet kan worden, blije bekkies voor het raam als je je fiets wegzet en gekwispel en geblaf en lebbers over je gezicht als je binnen stapt.
Ik heb honden om mijn leven mee te delen, niet als een af-en-toe- hobby die ik eens oppak als ik er tijd voor en zin in heb.
Ik heb honden om mijn leven mee te delen, niet als een af-en-toe- hobby die ik eens oppak als ik er tijd voor en zin in heb.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Gos
- Zeer actief
Wij hebben een MH teef, een xMH/DH teef en een xMH reutje van bijna 4 maanden (van de xMH/DH teef) en zij kunnen allemaal bij elkaar. Toch hebben ze elk een eigen kennel, omdat we geen risico willen lopen mocht er toch eens stevige onenigheid zijn, en ook om ze allemaal hun eigen plekje te geven wat helemaal van hun is.crutz schreef:bij de mechel hoef je ook niet meerdere reuen en/of meerdere teven samen te zetten,
Maar toen de tweede teef erbij kwam, kon die echt niet samen met de andere teef. Dat heeft een half jaar geduurd, waarin ze op een gegeven moment wel toenadering tot elkaar zochten maar nog altijd gescheiden door de kennelrekken. Nu kunnen ze prima met elkaar overweg en stoeien ze heel wat af samen, maar het had ook gekund dat het niet samenging, dat weet je niet van te voren.
Nu ligt de situatie hier wat anders dan "hoort" op het forum, behalve de MH teef kan het zijn dat de andere honden tzt na het behalen van africhtingscertificaten weggaan naar een "baan", en daarom was het voor ons geen must dat de honden goed met elkaar overweg konden. Verder zijn wij allebei nogal actief in de hondensport en niet zo van die bankhangers, dus als wij thuiskomen, komen we achterom en worden we begroet door de honden die dan in nun kennel zitten maar natuurlijk meteen mee het bos in gaan of naar training. Zo missen we ook geen lebbers, want daar zijn ze net zo gul mee als een huishond
Maar goed, dit alles kost natuurlijk wel een hoop energie en tijd, dus tv wordt er weinig gekeken. Wij hebben hier heel bewust voor gekozen, en het is geen sinecure. De honden zijn hier 1 voor 1 gekomen, dus je groeit er langzaam in. En verder moet je ook geluk hebben met de individuele honden.
Wat je ook beslist uiteindelijk, ik zou er niet te licht over denken en al helemaal niet een aantal honden tegelijk nemen. En zou je ondanks de raadgevingen voor een mechel kiezen, dan zou ik toch wat huiswerk doen en veel gaan kijken bij verschillende lijnen, zodat je niet met een instabiele komt te zitten. En maak een realistische inschatting van de hoeveelheid tijd en energie die je eraaan wilt besteden...... want een mechel stilleggen, dat is geen aanrader.
- iones
- Zeer actief
Hoeft ook niet. MAar deze opmerking pleit je gedrag toch niet vrij.malinois schreef:[
niet iedereen is als jou
I.p.v. de ts aan te vallen en te veroordelen, geef gewoon je bedenkingen en waarom. Dat is waar ze om vraagt. MEer niet. Vertel hoe ze dingen beter kan aanpakken.
De eisenpakket van de hond bijvoorbeeld zoals iemand eerder heel treffend zei. WAnt hondenrassen hebben inderdaad bepaalde eisenpakketen. Daar moet je als eigenaar aan voldoen. Ken jezelf: voldoe je niet, zoek een ras waarbij je wel voldoet. Zo zou je het toch ook kunnen brengen?
Ik dacht dat deze honden misschien wat zachtmoediger waren maar qua type meer haar smaak waren. En daarom vroeg ik om reacties van kenners van dit ras. Niet om zelf nu weer een sneer te krijgen omdat ik een voorstel doe. Het was een sugestie en die is nu van de tafel geveegd omdat dit ras toch niet voldoet. Prima toch>?Hutsje schreef:*verslikt zich* hoe kun je nu in godsnaam een bd aanbevelen als je niets van dit ras weet?iones schreef: En zou een bordeauxdog je aanstaan? Overigens weet ik zelf niets van dit ras, maar misschien zijn er een paar mensen hier die je kunnen vertellen of dit ras al dan niet geschikt is voor je doeleinden.![]()
. als er 1 ras is dat je niet in een kennel moet stoppen is het de bd wel, net als alle molossers, eigenlijk
. en het ras is al helemaal niet geschikt om meerdere reuen of teven tegelijkertijd van te houden.
kras kras kras -> niet geschikt dus.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
LittleBoy
- Actief
En deze zou zijn? :N:Sas schreef:ElieVandoorne schreef: In dit geval kunnen het teven en reuen zijn... Ik wil geen teef van een stafford en een reu van een mechelaar omdat ik geen kruising wil. En bij voorkeur laat ik ze niet castreren of steriliseren...daarom kan het dan plots wel.ik weet het niet hoor maar eh..volgens mij heb je toch echt een andere insteek dan je probeert te tonen.
-
LittleBoy
- Actief
Dit vind ik nu ook...ranetje schreef:Ik vermoed dat als Elie de komende twee jaar zich verder goed verdiept in de mechel en daarna van mening is dat hij éénmalinois schreef:nou ik ga denk ik dan maar weer in herhaling vallen, ik denk niet dat een mechelaar de juiste hond voor je is. Ik denk dat je je vergist in de baasgerichtheid van dit ras. En de gevolgen van het hebben van een werkhond waar je eens per week misschien mee gaat trainen en verder niets erg onderschat. Daar kun je weleens enorme problemen mee gaan krijgen.ElieVandoorne schreef:Ik ben nu van plan me wat meer te verdiepen in de Mechelse herder, kijken wat een Mechelse herder eist van zijn baas. Ik hou sowieso van het karakter dat een consequente hand vereist. En de intelligentie kan ik zeker appreciëren (naar opleidingen toe enzo).Mechel gaat aanschaffen, zijn beslissing gebaseerd is op een heleboel kennis.
Op dit moment kan je daardoor niet spreken van gechikt of ongeschikt voor een Mechel over twee jaar..........................
Denk ik
Hoeveel mensen konden aan 16 jaar in auto rijden, 2 jaar voor hun autorijlessen enzo..
Ik heb nog zoveel tijd en er moet sowieso nog zoveel gebeuren. Maar blijkbaar staat voor sommige mensen informeren meteen gelijk aan het dier meteen kopen.
Ik moet wel zeggen dat het forum me wel al geholpen heeft hoor.
Alleen zijn sommige reacties wat overdreven
-
LittleBoy
- Actief
Oja ik zat op een Belgisch forum waar iemand een mechelse herder heeft.
Die heeft een binnenkennel van 6m², een buitenkennel van 15m² en een buitenren van 250m².
En er wordt iedere dag intensief mee gewandeld en gewerkt.
Dit is de manier waarop ik mijn hond zou willen houden..Is dit dan eerlijk gezegd zo slecht omdat deze niet aan mijn voeten kan liggen voor de televisie?
Mijn vriendin hebben ook al eens goed nagedacht en we hebben het misschien inderdaad allemaal onderschat. We denken eraan om nu vooral te informeren over de Mechelse herder (geen ander ras momenteel). We zien het heel goed zitten om elk met een Mechelse herder te gaan trainen en het daar bij te houden van honden. 2 mechelse herders zouden het dus worden.
Ik ben benieuwd of er nog opmerkingen zijn, tips,... Shoot zou ik zeggen
Die heeft een binnenkennel van 6m², een buitenkennel van 15m² en een buitenren van 250m².
Dit is de manier waarop ik mijn hond zou willen houden..Is dit dan eerlijk gezegd zo slecht omdat deze niet aan mijn voeten kan liggen voor de televisie?
Mijn vriendin hebben ook al eens goed nagedacht en we hebben het misschien inderdaad allemaal onderschat. We denken eraan om nu vooral te informeren over de Mechelse herder (geen ander ras momenteel). We zien het heel goed zitten om elk met een Mechelse herder te gaan trainen en het daar bij te houden van honden. 2 mechelse herders zouden het dus worden.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Mee eens, maar ja, ik ben ook blond..?Hanneke2 schreef:Ik ben blond hoor, maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat je honden wilt terwijl je niet wilt dat die honden lekker half bij je op schoot of aan je voeten liggen als je 's avonds met een koppie koffie op de bank tv zit te kijken. Of dat je thuis wilt komen in een leeg stil huis omdat je honden in een kennel zitten, terwijl je voor hetzelfde geld enthousiast begroet kan worden, blije bekkies voor het raam als je je fiets wegzet en gekwispel en geblaf en lebbers over je gezicht als je binnen stapt.
- Mechelfan
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bij sommige mensen heb ik het idee dat ze erin kunnen 'groeien' bij jou heb ik dat dus totaal niet... dus ik blijf bij mijn opmerking.ElieVandoorne schreef:Dit vind ik nu ook...ranetje schreef:Ik vermoed dat als Elie de komende twee jaar zich verder goed verdiept in de mechel en daarna van mening is dat hij éénmalinois schreef:nou ik ga denk ik dan maar weer in herhaling vallen, ik denk niet dat een mechelaar de juiste hond voor je is. Ik denk dat je je vergist in de baasgerichtheid van dit ras. En de gevolgen van het hebben van een werkhond waar je eens per week misschien mee gaat trainen en verder niets erg onderschat. Daar kun je weleens enorme problemen mee gaan krijgen.ElieVandoorne schreef:Ik ben nu van plan me wat meer te verdiepen in de Mechelse herder, kijken wat een Mechelse herder eist van zijn baas. Ik hou sowieso van het karakter dat een consequente hand vereist. En de intelligentie kan ik zeker appreciëren (naar opleidingen toe enzo).Mechel gaat aanschaffen, zijn beslissing gebaseerd is op een heleboel kennis.
Op dit moment kan je daardoor niet spreken van gechikt of ongeschikt voor een Mechel over twee jaar..........................
Denk ik
Hoeveel mensen konden aan 16 jaar in auto rijden, 2 jaar voor hun autorijlessen enzo..
Ik heb nog zoveel tijd en er moet sowieso nog zoveel gebeuren. Maar blijkbaar staat voor sommige mensen informeren meteen gelijk aan het dier meteen kopen.
Ik moet wel zeggen dat het forum me wel al geholpen heeft hoor.
Alleen zijn sommige reacties wat overdreven

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nope... ik zal ze je in ieder geval niet verkopen... wat je verder doet zijn jouw zaken.ElieVandoorne schreef:Oja ik zat op een Belgisch forum waar iemand een mechelse herder heeft.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
onzinnig snijden in een gezonde hond omdat je geen zin hebt om ze uit elkaar te houden 2 x per jaar....Mechelfan schreef:Ik zou zeggen veel plezier met je Mechels.
Er zijn er die het slechter hebben, als je maar genoeg met ze doet, kun je ze prima in de kennel houden.
Reu en teef (intact) zou ik denk ik niet doen, maar een van de twee gecastreerd zou moeten kunnen...

-
LittleBoy
- Actief
Maar als ik ze scheid ben ik de bruut die niet begrijp dat een hond een roedeldier is...malinois schreef:onzinnig snijden in een gezonde hond omdat je geen zin hebt om ze uit elkaar te houden 2 x per jaar....Mechelfan schreef:Ik zou zeggen veel plezier met je Mechels.
Er zijn er die het slechter hebben, als je maar genoeg met ze doet, kun je ze prima in de kennel houden.
Reu en teef (intact) zou ik denk ik niet doen, maar een van de twee gecastreerd zou moeten kunnen...
-
Fin
- Zeer actief
ElieVandoorne schreef:Maar als ik ze scheid ben ik de bruut die niet begrijp dat een hond een roedeldier is...malinois schreef:onzinnig snijden in een gezonde hond omdat je geen zin hebt om ze uit elkaar te houden 2 x per jaar....Mechelfan schreef:Ik zou zeggen veel plezier met je Mechels.
Nou gaat de lol ervanaf. Hij hep 't door.
-
LittleBoy
- Actief
- iones
- Zeer actief
Yeps, zo werkt dat hier.christo schreef:ElieVandoorne schreef:Maar als ik ze scheid ben ik de bruut die niet begrijp dat een hond een roedeldier is...malinois schreef:onzinnig snijden in een gezonde hond omdat je geen zin hebt om ze uit elkaar te houden 2 x per jaar....Mechelfan schreef:Ik zou zeggen veel plezier met je Mechels.
Reu en teef (intact) zou ik denk ik niet doen, maar een van de twee gecastreerd zou moeten kunnen...![]()
Nou gaat de lol ervanaf. Hij hep 't door.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je mij dat ooit horen zeggen dan? Ik heb ze allemaal gescheiden zitten als ik er niet ben.ElieVandoorne schreef:Maar als ik ze scheid ben ik de bruut die niet begrijp dat een hond een roedeldier is...malinois schreef:onzinnig snijden in een gezonde hond omdat je geen zin hebt om ze uit elkaar te houden 2 x per jaar....Mechelfan schreef:Ik zou zeggen veel plezier met je Mechels.

-
Gos
- Zeer actief
Ik denk niet dat ze dat persoonlijk tegen jou bedoelt malinoismalinois schreef:heb je mij dat ooit horen zeggen dan? Ik heb ze allemaal gescheiden zitten als ik er niet ben.ElieVandoorne schreef:Maar als ik ze scheid ben ik de bruut die niet begrijp dat een hond een roedeldier is...malinois schreef:onzinnig snijden in een gezonde hond omdat je geen zin hebt om ze uit elkaar te houden 2 x per jaar....Mechelfan schreef:Ik zou zeggen veel plezier met je Mechels.
Uiteindelijk maakt iedereen zijn eigen keuze gebaseerd op een deel van de adviezen die her en der opgedaan kunnen worden en op z'n eigen overtuiging. En daarbij komen we niet allemaal op hetzelfde eindresultaat uit.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik vind dit al een stuk beter klinken dan het eerste bericht.Oja ik zat op een Belgisch forum waar iemand een mechelse herder heeft.
Ik ben benieuwd of er nog opmerkingen zijn, tips,... Shoot zou ik zeggen Smile
Houd je er rekening mee dat je de honden dan van elkaar kunt scheiden? Voor het geval ze niet overweg kunnen?
Dit klinkt gezonder dan je eerste idee, en al een stuk doordachter.

-
*Jolanda*
Soms moet je iemand ook de kans geven om te leren en er niet vanuit gaan dat iemand het niet kan...
Iedereen kan in een bepaald ras groeien... Ik had ook niet de meest ideale startershond ondanks dat het een "makkelijk" ras was. En toch kun je erin groeien. Hij heeft in de loop van de tijd veel rare trekjes gehad maar daar loop je tegen aan en moet je 3x zo hard werken om het eruit te krijgen. Nou daar leer je dan weer van.
Bij Magic maak ik diezelfde fouten niet weer. En dat is te merken...
Iedereen kan in een bepaald ras groeien... Ik had ook niet de meest ideale startershond ondanks dat het een "makkelijk" ras was. En toch kun je erin groeien. Hij heeft in de loop van de tijd veel rare trekjes gehad maar daar loop je tegen aan en moet je 3x zo hard werken om het eruit te krijgen. Nou daar leer je dan weer van.
Bij Magic maak ik diezelfde fouten niet weer. En dat is te merken...
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan