Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opleiding tot erkend hondenuitlaatservice
Moderator: moderatorteam
-
anica
- Actief
opleiding tot erkend hondenuitlaatservice
ik wil dus graag deze opleiding gaan doen of iets wat er oplijkt.
nu ben ik niet zo fan van martin gaus en zijn de cursus dagen zaterdag.
niet echt een goede combi als je in de horeca werkt.
ik kan niet echt een andere opleiding instelling vinden misschien dat iemand hier iets weet? of ervaring heeft?
ik wil me op deze manier een btje oriënteren weet nog niet wat ik verder wil doen en dit is van alles iets.
http://www.martingaus.nl/academie/oplei ... matie.html
nu ben ik niet zo fan van martin gaus en zijn de cursus dagen zaterdag.
niet echt een goede combi als je in de horeca werkt.
ik kan niet echt een andere opleiding instelling vinden misschien dat iemand hier iets weet? of ervaring heeft?
ik wil me op deze manier een btje oriënteren weet nog niet wat ik verder wil doen en dit is van alles iets.
http://www.martingaus.nl/academie/oplei ... matie.html
Laatst gewijzigd door anica op 17 apr 2009 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
anica
- Actief
ja dat is zo hihi.Roelfien schreef:Wow, is er een opleiding voor? Dat is dan nieuw.
Overigens kan je prima opleidingen volgen bij Gaus hoor, het heeft weinig meer met Martin Gaus zelf te maken.
hij heeft natuurlijk wel al deze opleiding zelf gemaakt en ik ben het niet altijd eens met zijn werk wijze, je kan honden niet met elkaar vergelijken iedere hond is weer anders. dat is 1 van de punten.
er zijn vast nog wel andere plekken waar ik een soort gelijke opleiding kan doen, kan ze alleen niet vinden.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het merendeel van de opleidingen van Gaus door zijn dochter gemaakt worden en door de andere trainers die ze daar hebben. Het huidige instituut Gaus is voornamelijk Sacha Gaus.anica schreef:ja dat is zo hihi.Roelfien schreef:Wow, is er een opleiding voor? Dat is dan nieuw.
Overigens kan je prima opleidingen volgen bij Gaus hoor, het heeft weinig meer met Martin Gaus zelf te maken.
hij heeft natuurlijk wel al deze opleiding zelf gemaakt en ik ben het niet altijd eens met zijn werk wijze, je kan honden niet met elkaar vergelijken iedere hond is weer anders. dat is 1 van de punten.
er zijn vast nog wel andere plekken waar ik een soort gelijke opleiding kan doen, kan ze alleen niet vinden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
-
anica
- Actief
dat hoeft ook niet dat weet ik.Renske schreef:Volgens mij hoef je geen diploma te hebben voor een hondenuitlaatservice, maar deze biedt wel vrij veel beknopt aan. Anders zul je je heel breed op moeten gaan leiden en meerdere cursussen volgen voor ongeveer hetzelfde. Het is natuurlijk wat wil je er eventueel mee? Wat wil je leren?
wil me een btje gaan oriënteren, weet nog niet wat ik verder wil dat het iets met honden is ben ik wel uit.
dit is van alles een iets en dat spreekt me erg aan.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Oke, heb je je ook al in KKI verdiept?anica schreef:dat hoeft ook niet dat weet ik.Renske schreef:Volgens mij hoef je geen diploma te hebben voor een hondenuitlaatservice, maar deze biedt wel vrij veel beknopt aan. Anders zul je je heel breed op moeten gaan leiden en meerdere cursussen volgen voor ongeveer hetzelfde. Het is natuurlijk wat wil je er eventueel mee? Wat wil je leren?
wil me een btje gaan oriënteren, weet nog niet wat ik verder wil dat het iets met honden is ben ik wel uit.
Dit vind ik zelf een hele leuke basiscursus die ook niet al te duur is en wordt in het hele land gegeven.
Vakken
De vakken die in deze opleiding aan bod komen zijn de volgende:
* Structuur, werkwijze van de georganiseerde kynologie en huisvestingsregels (Kynologisch Reglement);
* Rassenkennis (aan de hand van foto’s herkennen van rashonden);
* Voedingsleer;
* Voortplanting;
* Gedragsleer;
* Erfelijkheidsleer (basis);
* De in de kynologie gehanteerde terminologie;
* Gezondheidsleer en verzorging.
-
anica
- Actief
heb ik vandaag heel toevallig een klein stukje over gelezen.Renske schreef:Oke, heb je je ook al in KKI verdiept?anica schreef:dat hoeft ook niet dat weet ik.Renske schreef:Volgens mij hoef je geen diploma te hebben voor een hondenuitlaatservice, maar deze biedt wel vrij veel beknopt aan. Anders zul je je heel breed op moeten gaan leiden en meerdere cursussen volgen voor ongeveer hetzelfde. Het is natuurlijk wat wil je er eventueel mee? Wat wil je leren?
Dit vind ik zelf een hele leuke basiscursus die ook niet al te duur is en wordt in het hele land gegeven.
Vakken
De vakken die in deze opleiding aan bod komen zijn de volgende:
* Structuur, werkwijze van de georganiseerde kynologie en huisvestingsregels (Kynologisch Reglement);
* Rassenkennis (aan de hand van foto’s herkennen van rashonden);
* Voedingsleer;
* Voortplanting;
* Gedragsleer;
* Erfelijkheidsleer (basis);
* De in de kynologie gehanteerde terminologie;
* Gezondheidsleer en verzorging.
ik werk alleen full-time en moet het dus wel goed te combineren zijn met me job.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vind dit niet verkeerd.estelle schreef:Tjonge jonge tegenwoordig moet er ook voor alles een opleiding zijn.
Ik weet best dat er onopgeleide goeie uitlaatservices zijn, maar er zijn ook heel erg veel slechte, want elke idioot kan er eentje beginnen. Hoewel een opleiding natuurlijk geen garantie geeft, betekent het wel dat mensen tenminste wat basiskennis van gedrag hebben, wellicht een dieren EHBO-diploma, en als ik mijn honden met een uitlaatservice mee zou laten lopen (wat ik niet doe), zou een diploma toch een pluspuntje zijn bij de keuze.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
mirandazina
- geregistreerd lid
M Gaus is de enigste in Nederland die een opleiding hondenuitlaatservice aanbied.
als je eens gaat kijken hoe de opleiding is opgebouwd kan je hem ook zelf samenstellen, met deze zeer korte opleiding kan je mijns inziens geeneens pluche honden veilig uitlaten
Je kan een opleiding dieren EHBO gaan doen bij de dierenbescherming of een honden EHBO bij de KC hondenscholen, KK1 en KK2 kan je ook bij de KC volgen, hondentaal en roedelgedrag kan je heel veel boeken over lezen, een goede boekhouder kan je helpen inzage belasting, aftrekposten ed. maar hoeveel opleidingen je ook volgt je moet zelf de "feeling" hebben om met groepen honden om te gaan en adequaat te reageren, als je dat niet hebt kan je het wel vergeten.
als je eens gaat kijken hoe de opleiding is opgebouwd kan je hem ook zelf samenstellen, met deze zeer korte opleiding kan je mijns inziens geeneens pluche honden veilig uitlaten
Je kan een opleiding dieren EHBO gaan doen bij de dierenbescherming of een honden EHBO bij de KC hondenscholen, KK1 en KK2 kan je ook bij de KC volgen, hondentaal en roedelgedrag kan je heel veel boeken over lezen, een goede boekhouder kan je helpen inzage belasting, aftrekposten ed. maar hoeveel opleidingen je ook volgt je moet zelf de "feeling" hebben om met groepen honden om te gaan en adequaat te reageren, als je dat niet hebt kan je het wel vergeten.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer: