Je kunt ze met een pin in de grond steken.
Iedereen die al wat langer met zijn hond heeft getraind weet hoop ik wat ik bedoel?
Tegenwoordig wordt vooruitsturen vaak aangeleerd met de alley-oop, maar ik zoek dus nog van die ouderwetse bakjes.
Moderator: moderatorteam
Ik train ook al wat langer.ranetje schreef:Ik ben op zoek naar een vierkante bakjes met aan elk van de vier zijden een andere kleur.
Je kunt ze met een pin in de grond steken.
Iedereen die al wat langer met zijn hond heeft getraind weet hoop ik wat ik bedoel?
Tegenwoordig wordt vooruitsturen vaak aangeleerd met de alley-oop, maar ik zoek dus nog van die ouderwetse bakjes.
Foto!ranetje schreef:Nee zeker nietJaap* schreef:Ben je je paaltjes kwijt?![]()
Daar ben ik heel zuinig op.
Dit zijn bakjes, bedoeld voor de KC.
We zijn ze kwijt. Spoorloos verdwenen
Ik kan wel een van mijn vooruitstuurpaaltjes gebruiken, maar sommige puppy's kunnen dan niet bij het voertje dat er op ligt![]()
Bij ons waren de bakjes van plasticindiera schreef:het is een vierkant houten bakje op een pin,die je in de grond steekt ,elke zijde van dat bakje heeft een andere kleur ,ik ken ze wel ,wij maakte ze zelf ,heb net al gekeken bij apport hondesport maar die heeft ze niet, en een foto nee helaas
photoshopranetje schreef:Bij ons waren de bakjes van plasticindiera schreef:het is een vierkant houten bakje op een pin,die je in de grond steekt ,elke zijde van dat bakje heeft een andere kleur ,ik ken ze wel ,wij maakte ze zelf ,heb net al gekeken bij apport hondesport maar die heeft ze niet, en een foto nee helaas![]()
Als ik ze weer vind krijg je een foto te zien @Ennath![]()
Ik kan geen foto maken van iets dat ik niet heb

Niet door mijjaninca2002 schreef:photoshopranetje schreef:Bij ons waren de bakjes van plasticindiera schreef:het is een vierkant houten bakje op een pin,die je in de grond steekt ,elke zijde van dat bakje heeft een andere kleur ,ik ken ze wel ,wij maakte ze zelf ,heb net al gekeken bij apport hondesport maar die heeft ze niet, en een foto nee helaas![]()
Ik kan geen foto maken van iets dat ik niet hebhier word toch alles gefotoshopt
Bij ons ook van plasticranetje schreef:Bij ons waren de bakjes van plasticindiera schreef:het is een vierkant houten bakje op een pin,die je in de grond steekt ,elke zijde van dat bakje heeft een andere kleur ,ik ken ze wel ,wij maakte ze zelf ,heb net al gekeken bij apport hondesport maar die heeft ze niet, en een foto nee helaas![]()
Ik kan geen foto maken van iets dat ik niet heb

Volgens mij om het steeds wat minder zichtbaar te maken. Je begint met wit (steekt goed af) en eindigd met groen (heel moeilijk te zien). En daar zitten nog twee kleuren tussen (geel en rood?) Tenminste... dat is mij ooit verteld, heb het zelf nooit gebruitkInge O schreef:en ook waarom er vier kleurtjes aan dat bakje zittenMoon schreef: Maar dat ga jij me nu vertellen![]()
.
Ik deed toen nog helemaal niets aan jachttraining en oefende het vooruitsturen in het park (snoepje op een paaltje of zo), maar altijd met het idee, welk nutElly* schreef:Vroeger, in de eerste examens van de GG (er was nog maar een examen) was er geen vooruitsturen. Wel de verplichte oefening komen op bevel. Maar daarvoor moest de hond zich ver genoeg van de geleider verwijderen om teruggeroepen te kunnen worden. dit bleek vaak een probleem. toen hebben ze het vooruitsturen in het programma gebracht, zodat het terugroepen beoordeeld kon worden.
Later is het GG2 in het leven geroepen en nog later ook het GG3.

Jaren 50??Elly* schreef:De eerste GG-examens stammen uit het midden van de 50-er jaren van de vorige eeuwIk heb nog wel verslagen van de eerste examens. als ik ze tegenkom, zal ik ze inscannen en hier plaatsen. misschien wel leuk om te lezen. De resultaten waren de eerste examens niet om over naar huis te schrijven, waarschijnlijk erg onderschat door de deelnemers.
Jo Lubbers, echt waar......Elly* schreef:Ik vermoed dat je bij je vereniging een van de eerste geslaagden was. Ik heb zelf de instructiecursus van Jo Lubbers gevolgd. Dat was omstreeks 1980. toen werd er nog nauwelijks GG gegeven in almelo.
Ik ga meteen even zoeken.
Geen vereniging: althans niet echt.Elly* schreef:Ik vermoed dat je bij je vereniging een van de eerste geslaagden was. Ik heb zelf de instructiecursus van Jo Lubbers gevolgd. Dat was omstreeks 1980. toen werd er nog nauwelijks GG gegeven in almelo.
Ik ga meteen even zoeken.