Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border Terriër kramp???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Border Terriër kramp???

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik had vandaag een andere DA (tegenwoordig zitten er 2 in de praktijk waar Jamey loopt) en die kwam met het glorieuze idee dat Jamey ipv PL (dat heeft ze namelijk echt niet, patella zit muurvast) misschien wel Border Terriër kramp kon hebben, want dat had ook zulke klachten.

Nou heb ik daar dus echt nog nooit van gehoord, de orthopeed die naar Jamey heeft gekeken zei er ook niets over toen, maar goed, misschien is het wel iets. Het enige wat ik van Border Terriërs ken is Spike's Disease en als ik op Google zoek op Border Terriër kramp is dat ook wat ik tegenkom, niet iets aan de achterhand/pootjes...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Spikey's desease is toch BT cramp?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Border Terrier kramp is idd heeeeeeeeeeel wat anders.

Misschien bedoelde hij Scotty Cramp?
Grtz. Jo
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Es schreef:Spikey's desease is toch BT cramp?
Yup, maar dat is qua uiting meer epileptisch-achtig en beslaat compleet niet wat Jamey heeft. Waar het op neer komt is dat Jamey precies het hupje heeft van PL, alleen zit haar Patella muurvast... En na teveel inspanning heeft ze af en toe dat een pootje in de lucht blijft hangen en ze die pas gestrekt krijgt als ik dat handmatig doe, maar dat is heel lang geleden dat dat gebeurde (de laatste keer dat ik behendigheid met haar liep en da's iets van een jaar geleden).
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

It's Me! schreef:Border Terrier kramp is idd heeeeeeeeeeel wat anders.

Misschien bedoelde hij Scotty Cramp?
Ze zei idd dat het ook bij Schotse terriërs voorkwam. Maar als dat in Jamey zit zou ik wel heel verbaasd zijn... Border is nog eventueel iets mee te verzinnen met Jamey's uiterlijk, maar Schotse Terriër niet naar mijn idee...
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

dat soort afwijkingen zijn natuurlijk niet bepérkt tot een ras als als het daar wat vaker voor komt. Maar ja, een dierendokter die Spike's disease en Scotty Cramp door elkaar haalt... Wat moet je ermee, klok en klepel?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Voer Jamey dan eens graanvrij?
Kan je bekijken of dat hupje er van verbetert.
Het hupje kan ook best een gewoonte zijn geworden hoor.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Rosita Compagner schreef:dat soort afwijkingen zijn natuurlijk niet bepérkt tot een ras als als het daar wat vaker voor komt. Maar ja, een dierendokter die Spike's disease en Scotty Cramp door elkaar haalt... Wat moet je ermee, klok en klepel?
Sja, ze noemde het, dus vond ik het wel wat om achteraan te gaan, misschien zou eindelijk een kwartje vallen. Maar van wat ik zie van Jamey is het echt geen kramp waar ze last van heeft... Ze lijkt er ook totaal geen pijn aan te hebben, al is dat natuurlijk lastig in te schatten bij een hond... Voor mij is het zo dat kramp=pijn...

Maar als ik met de hand haar pootje strek als het haar niet lijkt te lukken is het ook niet of er iets vast zit ofzo, ik kan hem gewoons trekken zodner dat er op een bepaalde plek meer weerstand ofzo op zit... Tis gewoon erg wazig allemaal... Maar goed, op moment heeft ze er nauwelijks last van, dus ik ga niet verder dokteren erop, aangezien Jamey zo ongeveer aan het bibberen is vanaf het moment dat ze de praktijk instapt... Als ze er wel echt last van zou hebben zou ik natuurlijk wel verder dokteren...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

ranetje schreef:Voer Jamey dan eens graanvrij?
Heb ik een periode gedaan (NRV), maakte niets uit in het hupje. Ze krijgt nu KVV met af en toe een brok-dagje, maar in haar lopen maakt het helemaal niets uit (en in jeuk gelukkig ook niet meer)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jacksel schreef:
ranetje schreef:Voer Jamey dan eens graanvrij?
Heb ik een periode gedaan (NRV), maakte niets uit in het hupje. Ze krijgt nu KVV met af en toe een brok-dagje, maar in haar lopen maakt het helemaal niets uit (en in jeuk gelukkig ook niet meer)
Laat dan maar rusten :ok:
Kost je alleen dokterskosten zonder dat je er wat aan hebt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Zo'n hupje lijkt me toch heel wat anders dan Spike's disease. MIjn ouwetje Max heeft heel af en toe (vroeger trouwens vaker, nu haast niet meer) een soort aanvallen die erg op Spike's disease lijken en waarbij hij in verschillende "standen" echt heel nare krampen krijgt. Echt totaal niet te vergelijken met een hupje. Ik begrijp niet goed hoe de DA daarbij komt als hij Spike's bedoelt met die border kramp.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Gos schreef:Zo'n hupje lijkt me toch heel wat anders dan Spike's disease. MIjn ouwetje Max heeft heel af en toe (vroeger trouwens vaker, nu haast niet meer) een soort aanvallen die erg op Spike's disease lijken en waarbij hij in verschillende "standen" echt heel nare krampen krijgt. Echt totaal niet te vergelijken met een hupje. Ik begrijp niet goed hoe de DA daarbij komt als hij Spike's bedoelt met die border kramp.
Ik noemde bij de DA nog heel bewust dat ik wel Spike's Disease kende bij de Borders en daar reageerde ze verder niet zo op, leek alsof die naam haar niet bekend voorkwam... Dus ik weet het ook niet echt eigenlijk wat ze nou bedoelde :19:
Afbeelding
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Schiet de knieschijf niet 'gewoon' uit de kom.
het kan zijn dat de groef waar de knieschijf in hoort te vlak is waardoor de knieschijf eruit schiet. Dan kan je het met de hand wel weer teurg zetten.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”