Maar hoe kan ik nou op een positieve manier zijn aandacht krijgen in dat soort situaties. Hij reageert dan niet om een blije stem, boze stem etc. Eerder gooide ik zijn riem wel eens in zijn richting zodat ik hem niet raakte maar hij wil ineens op keek. Maar dat issie nu gewend
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sneller hier komen
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Sneller hier komen
Tegenwoordig heeft Nilo nauwelijks meer van die middelvinger-momenten dat ie niet wil komen
Hoewel ik hem nog wel gewoon ophaal in moeilijke situaties, luisterd hij vrijwel altijd nu. Maaaaar nu streef ik misschien naar perfectionisme, maar soms duurt het wel lang voordat ie komt. Dan moet hij zo nodig eerst ergens uitgesnuffeld zijn voordat hij komt. Voordat ie is uitgesnuffeld krijg ik dus gewoon zijn aandacht niet. Zodra ik zijn aandacht heb, komt hij ook gelijk.
Maar hoe kan ik nou op een positieve manier zijn aandacht krijgen in dat soort situaties. Hij reageert dan niet om een blije stem, boze stem etc. Eerder gooide ik zijn riem wel eens in zijn richting zodat ik hem niet raakte maar hij wil ineens op keek. Maar dat issie nu gewend
Of denken jullie dat ik teveel vraag van een hond van 14 maand? Ik snap namelijk best dat het niet makkelijk is om je aandacht erbij te houden wanneer hij zo'n graspol ruikt waar een loopse teef is geweest maar ik vind het ook weer niet handig dat hij pas na een paar seconden komt. Vandaag bijvoorbeeld riep ik hem omdat er een fietser aan kwam. En pas na een paar seconden kwam ie naar mij toegelopen, op het moment dat de fietser ook daar was :N:
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Misschien een vervelend geluid aanleren (bij ons colaflesje met spijkers erin), en als hij niet komt die schudden/laten rinkelen/wat dan ook?
Wij hebben dat geluid vervelend gemaakt door eerst een snoepje neer te leggen, met het flesje te schudden, en dan het snoepje weghalen voordat Moos het snoepje kon pakken.
Wij hebben dat geluid vervelend gemaakt door eerst een snoepje neer te leggen, met het flesje te schudden, en dan het snoepje weghalen voordat Moos het snoepje kon pakken.

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Dat is een aparte manier.. Dus als hij dan iets hoort wat ie niet leuk vind dan moet hij naar degene komen die dat geluid maakt?TvanEmst schreef:Misschien een vervelend geluid aanleren (bij ons colaflesje met spijkers erin), en als hij niet komt die schudden/laten rinkelen/wat dan ook?
Heeft hij niet iets wat hij helemaal geweldig vind en binnen niet mag hebben?
Zazoe is helemaal gek van tennisballen en kleine piepballetjes. Deze mag hij binnen niet hebben dus ik heb dan zon balhouder aan mijn broek en als ik wil dat hij komt dan zeg ik ZAZOE!! en dan stuiter ik een keer met die bal en dan roep ik hier en dan komt hij vrijwel meteen want hij wil die bal hebben en deze bal wissel ik dan af en toe met zijn piepballetje maar als hij dan komt dan moet je hem de bal ook wel geven of de bal voor hem weg gooien en dan een paar keer laten apporteren!!
Ik doe dat nu nog heel af en toe maar heb het vooral gedaan om hem te leren snel te komen.
En oh ja als jij dan stuitert of wat dan ook en hij komt niet binnen de tijd dat jij wil dan geef je hem een aai en geef je hem vrij.
En dan ga je hem roepen op een moment dat je zeker weet dat hij komt dus voor dat hij wat ruikt of wat dan ook..
Ik hoop dat dit wat voor je is...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight= :N:
Ik ga inderdaad ook voor jezelf leuker maken
Ik ga inderdaad ook voor jezelf leuker maken

You'll be in my heart... Always...
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dus als ik het goed begrijp roep jij hem, maar blijft hij eerst nog even snuffelen voordat hij komt?
Bij mij is dat dus absoluut not done en dat weet Macho ook.
HIER is altijd gelijk HIER, of hij nou een loopse teef ruikt of niet.
Hij mag altijd los lopen en hij hoeft niet veel, maar komen op commando is geen vraag maar een bevel.
Beloon je Nilo wel als hij na een tijdje komt?
Anders moet je dat misschien eens weglaten en zien of hij wel komt als hij alleen bij snel komen een beloning krijgt.
Bij mij is dat dus absoluut not done en dat weet Macho ook.
HIER is altijd gelijk HIER, of hij nou een loopse teef ruikt of niet.
Hij mag altijd los lopen en hij hoeft niet veel, maar komen op commando is geen vraag maar een bevel.
Beloon je Nilo wel als hij na een tijdje komt?
Anders moet je dat misschien eens weglaten en zien of hij wel komt als hij alleen bij snel komen een beloning krijgt.
Laatst gewijzigd door samantha! op 14 apr 2009 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
maar krijgt hij dan ook de bal als hij pas naar 5 seconde komt in plaats van direct?Maeve schreef:We hebben inderdaad een bal die hij binnen niet krijgt. Nouja, hadden. Hij heeft em vanmiddag in het water gegooid en niet meer opgedokenMaar ook dat hielp niet als hij aan het snuffelen was. Ondanks dat die bal heeeel leuk was, wou hij wel eerst 5 seconden snuffelen en dán de bal ophalen.
Kijk als hij de bal toch krijgt dan heeft ie zoiets van ja of ik nou ruik of niet ik krijg die bal toch wel en waarom meteen komen als ik ook eerst ff lekker kan ruiken en DAN de bal krijg.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
als ik niet direct een reactie zie op een hier... dan stampvoet ik en soms een `NOU!`Hier! Daar reageert Bluf ook op.. maar ja die heb ik net als Samantha zegt ook duidelijk gemaakt dat hier ook echt hier is ..
Aanleren met alle leuke dingen en beloningen en ook altijd beloont als ze gelijk komen .. maar eenmaal commando kennen betekend voor mij bij negeren van commando ook de consequentie van niet luisteren en dat is een boze baas die eerder bij hun is dan zij bij mij..
Aanleren met alle leuke dingen en beloningen en ook altijd beloont als ze gelijk komen .. maar eenmaal commando kennen betekend voor mij bij negeren van commando ook de consequentie van niet luisteren en dat is een boze baas die eerder bij hun is dan zij bij mij..
-
Fin
- Zeer actief
Re: Sneller hier komen
Voor mij is dat prima, meteen komen hoeft niet. Behalve als er gevaar dreigt, maar bijv met Durga als ze de parkeerplaats op loopt en ik zie dat er iemand op het punt staat om weg te rijden. Dan is het een dringend en bezorgd, Durga, hier, NU, hier, OPSCHIETEN, NU. En dan is ze al bij me.Maeve schreef:Tegenwoordig heeft Nilo nauwelijks meer van die middelvinger-momenten dat ie niet wil komenHoewel ik hem nog wel gewoon ophaal in moeilijke situaties, luisterd hij vrijwel altijd nu. Maaaaar nu streef ik misschien naar perfectionisme, maar soms duurt het wel lang voordat ie komt. Dan moet hij zo nodig eerst ergens uitgesnuffeld zijn voordat hij komt. Voordat ie is uitgesnuffeld krijg ik dus gewoon zijn aandacht niet. Zodra ik zijn aandacht heb, komt hij ook gelijk.
Ik zou het dus zelf op sommige momenten laten gaan, en op andere momenten met mijn stem werken. Als jouw stem altijd hetzelfde klinkt, kan hij ook niet weten dat er een fietser aankomt en er toch echt ff haast bij is, of wel?
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik lees belangstellend mee 
Over de geopperde zaken wat ons betreft:
- niets, ik herhaal niets is leuker dan het besnuffelen van wat er dan zo nodig besnuffeld dient te worden
- boos/bezorgd/aandringend zijn heeft geen enkele zin. Je dringt namelijk niet tot hem door. Pas als je echt ongeveer bovenop hem staat komt hij langzaam uit zijn trance-achtige staat :N:
Dus als jullie meer tips hebben, dan ben ik erbij

Over de geopperde zaken wat ons betreft:
- niets, ik herhaal niets is leuker dan het besnuffelen van wat er dan zo nodig besnuffeld dient te worden
- boos/bezorgd/aandringend zijn heeft geen enkele zin. Je dringt namelijk niet tot hem door. Pas als je echt ongeveer bovenop hem staat komt hij langzaam uit zijn trance-achtige staat :N:
Dus als jullie meer tips hebben, dan ben ik erbij

- Moos
- Zeer actief
Ik zou in ieder geval ook niet belonen met de bal voor wat trager komen
Wil hij eerst verder snuffelen? Prima, maar dan komt er ook niet meer dan een "goed zo" van jouw kant als hij na een paar seconden nog eens aan komt zetten.
Ik beloon Vera alleen met de bal voor extra goede hierkomen. Bijvoorbeeld als ze komt terwijl ze achter een konijn aan wil rennen, of als ze komt ondanks dat ze 10 meter verderop 1 van haar beste speelmaatjes ziet lopen. Dat soort dingen.
Heeeeel soms krijgt ze hem voor hierkomen in minder moelijke omstandigheden (interval belonen he
), maar over het algemeen krijgt ze dan alleen een frolicje of een aai en een braaf.
Zou ze na 10 sec nog eens aan komen kakken kan ze een "ja, goed zo" krijgen en mag ze weer ophoepelen
Ik beloon Vera alleen met de bal voor extra goede hierkomen. Bijvoorbeeld als ze komt terwijl ze achter een konijn aan wil rennen, of als ze komt ondanks dat ze 10 meter verderop 1 van haar beste speelmaatjes ziet lopen. Dat soort dingen.
Heeeeel soms krijgt ze hem voor hierkomen in minder moelijke omstandigheden (interval belonen he
Zou ze na 10 sec nog eens aan komen kakken kan ze een "ja, goed zo" krijgen en mag ze weer ophoepelen

- samantha!
- Zeer actief
Hier dus precies hetzelfdeblondie schreef:als ik niet direct een reactie zie op een hier... dan stampvoet ik en soms een `NOU!`Hier! Daar reageert Bluf ook op.. maar ja die heb ik net als Samantha zegt ook duidelijk gemaakt dat hier ook echt hier is ..![]()
- Moos
- Zeer actief
Bij Saar doet de " SAARTJESTAARTJE!" het altijd goed als ze eens blijft staan vreten terwijl ik geroepen hebsamantha! schreef:Hier dus precies hetzelfdeblondie schreef:als ik niet direct een reactie zie op een hier... dan stampvoet ik en soms een `NOU!`Hier! Daar reageert Bluf ook op.. maar ja die heb ik net als Samantha zegt ook duidelijk gemaakt dat hier ook echt hier is ..![]()

- samantha!
- Zeer actief
Moos schreef:Bij Saar doet de " SAARTJESTAARTJE!" het altijd goed als ze eens blijft staan vreten terwijl ik geroepen hebsamantha! schreef:Hier dus precies hetzelfdeblondie schreef:als ik niet direct een reactie zie op een hier... dan stampvoet ik en soms een `NOU!`Hier! Daar reageert Bluf ook op.. maar ja die heb ik net als Samantha zegt ook duidelijk gemaakt dat hier ook echt hier is ..![]()
En wat doe je dan precies?
- Moos
- Zeer actief
Ik brul "Saar-tje-staar-tje!!!" en dan komt ze welsamantha! schreef:![]()
En wat doe je dan precies?
Saar houdt niet van ballen, en niet van spelen met de baas, en hondenkoekjes wegen vaak niet op tegen dingen als mensenpoep of paardenpoep helaas :N:
Ik hoef Saar zelden te roepen want ze is nogal een 'plakker', maar als ze opeens weg is is dat dus meestal vreten
Vera is makkelijker wat dat betreft, die weet dat de bal kan volgen, en die is altijd leuker, ook dan mensenpoep/andere honden/mensen etc.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Als Nilo pas na een tijdje komt beloon ik hem alleen met mn stem. Als hij gelijk komt krijgt hij meestal een brokje (zijn we ook al aan het afbouwen, dus met interval beloningen) en als hij het echt goed heeft gedaan (dus met veel afleiding) gaan we even spelen met de bal of hij krijgt 2/3 koekjes.
Op een andere manier roepen heeft geen zin hier. Ik kan wel met een hele boze stem gaan roepen 'Hier Nilo, onmiddelijk!' Maar hij kijkt er niet van op. Je moet echt eerst zijn aandacht krijgen, wat heel moeilijk is soms. Als je die hebt luisterd hij ook erg goed. Maar ik wil dus wel zijn aandacht erbij als ik dat wil omdat hij niet kan inschatten wanneer nou zo'n gevaarlijke situatie is.
En inderdaad, Nilo leukt dan ook behoorlijk in trance. Ik loop wel eens naar hem toe en soms helpt het dat hij mijn voetstappen dichterbij hoort komen, en komt hij alsnog maar dan kom ik eigenlijk al een heel stuk bij hem. Moet dus andersom he
Op een andere manier roepen heeft geen zin hier. Ik kan wel met een hele boze stem gaan roepen 'Hier Nilo, onmiddelijk!' Maar hij kijkt er niet van op. Je moet echt eerst zijn aandacht krijgen, wat heel moeilijk is soms. Als je die hebt luisterd hij ook erg goed. Maar ik wil dus wel zijn aandacht erbij als ik dat wil omdat hij niet kan inschatten wanneer nou zo'n gevaarlijke situatie is.
En inderdaad, Nilo leukt dan ook behoorlijk in trance. Ik loop wel eens naar hem toe en soms helpt het dat hij mijn voetstappen dichterbij hoort komen, en komt hij alsnog maar dan kom ik eigenlijk al een heel stuk bij hem. Moet dus andersom he