Even off topic, maar ik vind je onderschrift fantastisch mooi.Rami schreef:Sta er niet echt van te kijken.![]()
We wandelen veel doordeweeks (want vaak werk in weekend en op zon/feestdagen) en dan kom je bijna geen mensen met honden tegen in de bossen, op het strand, in de polder. Ook niet buiten de reguliere werktijden ('s morgens vroeg, 's avonds). En de mensen die we wel tegenkomen zijn altijd dezelfde. (In weer en wind).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te weinig beweging
Moderator: moderatorteam
-
Fin
- Zeer actief
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor er weer vooroordelen worden geschept over mensen met hond in een flat het volgende:Nanna schreef:Ik woon aan het bos en aan de overkant van de straat staat een flat.
Die mensen wonen dus ipv 2, 3 minuten lopen van het bos af.
En ik zie daar van alles even voor op het grasveld pissen wat ik NOOIT in het bos zie. Duitse herders, Goldens, noem maar op.
Het is pissen en weer naar binnen.![]()
Die komen niet eens aan een half uur beweging, vrees ik. Zal eerder richting 5 minuten gaan.
Ik heb twee jachthonden en woon in een flat, mijn honden lopen ruimschoots meer dan een uur per dag, terwijl ik zat honden in de buurt ken, die enkel en alleen de achtertuin zien
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
Ja hier dus net zoEnnath schreef:Zou je van mijn honden ook kunnen denken hoor!Nanna schreef:Ik woon aan het bos en aan de overkant van de straat staat een flat.
Die mensen wonen dus ipv 2, 3 minuten lopen van het bos af.
En ik zie daar van alles even voor op het grasveld pissen wat ik NOOIT in het bos zie. Duitse herders, Goldens, noem maar op.
Het is pissen en weer naar binnen.![]()
Die komen niet eens aan een half uur beweging, vrees ik. Zal eerder richting 5 minuten gaan.
Die lopen ook niet meer als 100 meter hoofdweg (en dagelijks met het Totootje naar een losloopgebied, maar dat zie je niet).
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Minder dan 1 uur per dag??
Hier in de buurt veel honden die alleen het poepveld zien, dus poepen en piesen en dan hup weer naar huis, een wandeling van pak um beet 10 minuten.
Zo zielig!!
Herders, Goldens enz.
Als wij een dag niet naar het bos kunnen, bijna onmogelijk maar goed, dan voel ik mij al schuldig, gelukkig hebben wij een grote tuin dus met de bal spelen is dan een tweede optie maar eigenlijk gaan wij iedere dag naar het bos.
Ik heb een hond genomen om veel redenen en 1 ervan is : wandelen!!
Heerlijk toch om je hond te zien genieten.
Hier in de buurt veel honden die alleen het poepveld zien, dus poepen en piesen en dan hup weer naar huis, een wandeling van pak um beet 10 minuten.
Zo zielig!!
Herders, Goldens enz.
Als wij een dag niet naar het bos kunnen, bijna onmogelijk maar goed, dan voel ik mij al schuldig, gelukkig hebben wij een grote tuin dus met de bal spelen is dan een tweede optie maar eigenlijk gaan wij iedere dag naar het bos.
Ik heb een hond genomen om veel redenen en 1 ervan is : wandelen!!
Heerlijk toch om je hond te zien genieten.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Misty 2
- Actief
Het is niet altijd juist wat je ziet. Zoals ik in een ander topic al heb gezegd zagen mensen mij ook alleen een paar keer per dag alleen even op de uitlaatsingel hier in de wijk. Maar niet iedere ochtend de lande wandeling van 1 a anderhalf uur naar de andere kant of dat we weg gaan met de auto. Mensen spraken er schande van, tot iemand mij er over aansprak en ik het misverstand uit de wereld kon helpen.
Groetjes, Corrie en Misty
-
shanty
ik moet zeggen dat ik hier ook veel mensen alleen maar naar het veldje zie gaan. Terwijl hier achter een prachtig losloopgebied is.
Ik weet van 2 buren dat ze alleen smorgens om 7 uur naar het veldje gaan zij hebben 2 beagles die de godganse dag blaffen en dit is het enige uitje die ze hebben dit is hooguit 10 minuten.
Ik weet van 2 buren dat ze alleen smorgens om 7 uur naar het veldje gaan zij hebben 2 beagles die de godganse dag blaffen en dit is het enige uitje die ze hebben dit is hooguit 10 minuten.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nou inderdaad, daar verbaas ik me ook ieder voorjaar weer over.-Gaby- schreef:Wat ik ook zo bijzonder vind, nu het lekker weer is, kom ik allemaal honden tegen die ik de hele winter niet gezien heb hier in de buurt! Dan denk ik... Waar blijven die beestjes in de winter dan?
Komen die honden in de winter niet buiten, maar 5 minuten buiten of gaan die in het najaar naar het asiel?
- Moos
- Zeer actief
Ja, of van die honden die met het weer van de afgelopen dagen opeens even lekker mee mogen naast de fietsCaro. schreef:Nou inderdaad, daar verbaas ik me ook ieder voorjaar weer over.-Gaby- schreef:Wat ik ook zo bijzonder vind, nu het lekker weer is, kom ik allemaal honden tegen die ik de hele winter niet gezien heb hier in de buurt! Dan denk ik... Waar blijven die beestjes in de winter dan?
Komen die honden in de winter niet buiten, maar 5 minuten buiten of gaan die in het najaar naar het asiel?

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Hé, wat leuk om te horen!christo schreef:Even off topic, maar ik vind je onderschrift fantastisch mooi.Rami schreef:Sta er niet echt van te kijken.![]()
We wandelen veel doordeweeks (want vaak werk in weekend en op zon/feestdagen) en dan kom je bijna geen mensen met honden tegen in de bossen, op het strand, in de polder. Ook niet buiten de reguliere werktijden ('s morgens vroeg, 's avonds). En de mensen die we wel tegenkomen zijn altijd dezelfde. (In weer en wind).
Dankjewel.
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb ook altijd heel veel en ver gelopen,ook veel met ze gespeeld etc.
Mickey en Bowie kunnen niet meer verder dan een kwartier per ronde,ik rijd wel 3 keer per dag naar het bos en speel dan toch ff met ze met een balletje of zo.
Ik zelf heb artrose in mijn knie sinds een jaar en ik kan helaas niet ver meer lopen
Daarom ga ik regelmatig tussendoor ff met Kayleigh fietsen,naar het bos,spelen onderweg met de bal etc.,want ja,die is jonger dan de andere 2 en ik gun haar ook haar bezigheid,maar helaas kan ik haar niet altijd meer geven wat ik graag zou willen,om de simpele reden dat ik het zelf niet kan.
Soms laat ik ze ook een stukje uit in de buurt,zullen mensen ook soms wel denken,die arme honden,maar ze zien niet dat ik ermee naar het bos rijd en dat ze dagelijks mee mogen naar mijn moeder op bezoek,maar inderdaad lopen er hier heel veel honden aan een riempie en die nooit verder komen dan het vaste saaie rondje.Ik vind dat wel zielig voor ze.
Mickey en Bowie kunnen niet meer verder dan een kwartier per ronde,ik rijd wel 3 keer per dag naar het bos en speel dan toch ff met ze met een balletje of zo.
Ik zelf heb artrose in mijn knie sinds een jaar en ik kan helaas niet ver meer lopen
Daarom ga ik regelmatig tussendoor ff met Kayleigh fietsen,naar het bos,spelen onderweg met de bal etc.,want ja,die is jonger dan de andere 2 en ik gun haar ook haar bezigheid,maar helaas kan ik haar niet altijd meer geven wat ik graag zou willen,om de simpele reden dat ik het zelf niet kan.
Soms laat ik ze ook een stukje uit in de buurt,zullen mensen ook soms wel denken,die arme honden,maar ze zien niet dat ik ermee naar het bos rijd en dat ze dagelijks mee mogen naar mijn moeder op bezoek,maar inderdaad lopen er hier heel veel honden aan een riempie en die nooit verder komen dan het vaste saaie rondje.Ik vind dat wel zielig voor ze.

-
Eva-Joy
- Zeer actief
ja nouja niks nieuws toch? het meerendeel van de hondenbezitters geven de hond veel te weinig beweging of te weinig uitdaging.. t standaard rondje van 10minuten, s morgens s middags en s avonds
met baco loop ik misschien dan wel geen half uur per keer... als ik bij het water ga zitten rent meneer er rondjes om/in en over
balletje gooien o.i.d
hij is zeker anderhalf uur per dag druk in de weer los buiten (af en toe iets teveel volgens mij
hij is pas 5maanden, maar anders is het een hel binnen
)
-
tineke
Inderdaad ja dat is mijn ervaring ookRami schreef:Sta er niet echt van te kijken.![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
De kans is klein inderdaad, maar toch loop ook ik heel weinig in het losloopgebied bijna naast m'n huis. Mensen kunnen dus denken dat ik nauwelijks loop met BramNanna schreef:Ja, maar het lijkt me niet dat je je hond in de auto laait om naar een losloopgebied te karren als tegenover je huis een rustig gebied ligt waar je drie dagen kunt rondlopenestelle schreef:
Toch vind ik het lastig om zo te oordelen hoor. Ook ik laat ze hier 2x per dag even plassen op het veldje verderop en ga weer naar binnen.
Dan zien die mensen w.s. ook niet dat ik scohtends 1,5 tot 2 uur met ze loop, dat ik savonds vaak nog een eind wandel en dat we met de auto overal en nergens heen karren.
Die lui zullen wellicht ook denken 'ach wat zielig, geen wonder dat die herder zo gemeen is'.
Ik ga er écht niet van uit dat al die stakkers die ik aan de overkant zie staan, met een ongeduldige baas die tappend met zijn voeten staat te wachten tot Fido er een plasje heeft uitgewrongen ook nog worden uitgelaten in een zeer bijzonder, ver weg liggend uitlaatgebied

Linda, Izzie en Bram
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- laura22
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky
Bij onze buren ook die lopen s'morgens en sávonds laat een keer een klein rondje met de hond misschien 5 minuten en dan gaat hij weer naar binnen. En af en toe mag hij eens in het steegje even plassen en hup weer naar binnen, die hebben geen zin om lang met hem te gaan wandelen eigen woorden. Kreeg zelfs een opmerking waar ik zin in had om elke keer met rex te gaan wandelen.
Ik ga s'morgens meestal een half uurtje met rex het bos in even met de bal spelen en verder kan hij zijn gang gaan daar. Tussen de middag loop ik 15 tot 20 minuten met hem en s'avonds nu het langer licht blijft ga ik ook nog even met hem naar het bos hetzelfde als s'morgens en dan de laatste ronde is ong 10 a 15 minuten. Hij heeft het ook echt nodig als ik het niet zo zou doen dan heb ik een terrorist binnen die niks en niemand met rust laat omdat hij zijn energie niet kwijt kan.
Ik ga s'morgens meestal een half uurtje met rex het bos in even met de bal spelen en verder kan hij zijn gang gaan daar. Tussen de middag loop ik 15 tot 20 minuten met hem en s'avonds nu het langer licht blijft ga ik ook nog even met hem naar het bos hetzelfde als s'morgens en dan de laatste ronde is ong 10 a 15 minuten. Hij heeft het ook echt nodig als ik het niet zo zou doen dan heb ik een terrorist binnen die niks en niemand met rust laat omdat hij zijn energie niet kwijt kan.

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Carmen schreef:Iedereen vergelijkt met de eigen situatie maar die mensen die hun hond alleen op het poepveldje laten zijn ook niet de mensen die uren vertoeven op een hondenforum om over hun hobby te praten
of juist wel en hebben ze daarom geen tijd meer om hun honden uit te laten
Ik zit er geen uren achter maar er zijn dagen dan ben ik niet van het forum te branden, kijk dan volgens mijn vriend zo uit

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- sjef
- Zeer actief
Elke dag een uur lopen halen ze hier ook niet. Wel lopen ze van vroeg tot laat door de tuin te racen. Een zeer ruim bemeten tuin dus met die lichaamsbeweging zit het wel goed.
Een van onze honden, een kruising dog/bouvier wilde niet eens een uur lopen. Dat vond hij veels te lang, hooguit 20 minuten en dan ging hij er bijliggen en stond niet op voor hij uitgerust was. Dat had niet met ziek ofzo te maken, hij hield gewoon niet van lopen. Dus dat kan ook.
Een van onze honden, een kruising dog/bouvier wilde niet eens een uur lopen. Dat vond hij veels te lang, hooguit 20 minuten en dan ging hij er bijliggen en stond niet op voor hij uitgerust was. Dat had niet met ziek ofzo te maken, hij hield gewoon niet van lopen. Dus dat kan ook.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
-
Marion.
Die mensen ken (en zie) ik ook. Dat zijn ook niet de mensen die onderweg menen te moeten zeggen "guttt, ze worden al wel oud he?" (als ze aan hun snuffelrondje bezig zijn).estelle schreef:Dat vind ik hier ook zo grappig.
Als ik de grote ronde loop (wat echt altijd verschilt hoor qua tijden) kom ik altijd dezelfde mevrouw tegen met haar hond. Ook in weer en wind.
En soms loop ik ergens ver van huis en wie komt me dan tegemoed.....die mevrouw. hiihihihi.
Laatst riep ze 'jij loopt ook hele einden he?kom je overal tegen!'.
Ik vind vooral die mensen met hun vooroordeel ontzettend vervelend.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
tja er loopt er hier ook 1 die gewoon krom loopt van een te kleine bench en een rondje van nog geen minuut rond het veldje... en dit is niet de eerste krom lopende duitser die ze hebben... heb er ooit gekeken voor de vorige die ineens weg moest, je wil niet weten hoe die hond er bij liep ik hoef de rontgenfoto voor de rug niet te maken om te zien dat die niet goed was.Hutsje schreef:maar gelukkkig is er de bench om het sloopgedrag te voorkomen
en je weet ik ben helemaal niet tegen een bench, maar dat is gewoon mischandeling.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Eva-Joy
- Zeer actief
natuurlijk kan dat ooksjef schreef:Elke dag een uur lopen halen ze hier ook niet. Wel lopen ze van vroeg tot laat door de tuin te racen. Een zeer ruim bemeten tuin dus met die lichaamsbeweging zit het wel goed.
maar het is toch sowieso met bepaalde hondenrassen dat ze veeeel minder beweging nodig hebben? weet zo niet precies welke, maar dan is het ook logisch dat er geen uuuuuren mee gewandeld wordt..
-
Muk
Ik denk dat veel mensen niet zo lang met hun hond wandelen omdat er vrij weinig veilige uitlaatgebieden / losloopgebieden zijn. Hier in het dorp mogen honden ook niet loslopen. En het enige hondenlosloopgebied ligt tussen het spoor en de snelweg in (met een sloot tussen beide in). Daar durf ik mijn hond niet los te laten, want die zwemt graag. Dus ik laat onze hond in het dorp maar op bepaalde plaatsen los en ga dagelijks met hem naar mooie wandelgebieden toe. Waar je helaas ook je hond niet los mag laten lopen. Maar die boete riskeer ik dan maar, want een hond moet los kunnen lopen. En zolang die geen overlast veroorzaakt (dus niet jagen, natuur verstoren, mensen lastigvallen enz) blijf ik dat doen ook.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Hier van hetzelfde...Rami schreef:Sta er niet echt van te kijken.![]()
Er zijn maar een paar mensen die ik regulier zie lopen hier in de wijk, waar de rest is en blijft en wat die doet met zijn hond weet ik niet, van sommigen weet ik to the point - omdat ze dat gezegd hebben - dat ze weinig tot niet lopen, maar goed.
Ik zag dit weekend tot mijn blijdschap weer een vertrouwd beeld in de straat
De achterbuurman met een Bullmastiff aan de lijn
* Het was Jessica's schoonvader met Hutsefluts *
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik denk inderdaad dat dat heel belangrijk is. Mensen zijn ook altijd verbaasd over Dingo, dat hij geen hieperdepiep mechelaar is, maar er gewoon gezellig bij komt liggen en dan gaat snurken. genoeg beweging, en geestelijke vermoeidheid, heel belangrijkNanna schreef:En vaak zijn het de honden die alleen even aan het lijntje worden uitgelaten die het meest gestoord gedrag vertonen. Uitvallen als wilden.
Kan ik me nog wel ergens iets bij voorstellen ook, stakkerds.
De "kluifjesmeneer" waar Charles zo dol op is heeft twee intacte xMechelaarreuen uit werklijnen. Maar die man loopt dag en nacht door het bos te zwalken. Geen aardiger honden dan die twee reuen. Ze heten Nelis en Breston, maar ik noem ze altijd Nelis en Knelis
Dat gaat natuurlijk niet altijd op, maar naar mijn beleving toch vaak wel.
Met de honden die hier ook dag en nacht over de hei lopen hebben we zelden of nooit problemen. Die kunnen zich op een positieve manier al helemaal uitkuren.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- *Linda*
- Zeer actief
Daar zou ik dan toch even een telefoontje tegen aan gooien. Ik ken een gevalletje labrador waar dat ook bij gebeurde en die mensen hebben wel degelijk een bezoekje gehad van de dierenbescherming. Resultaat: hond is herplaatst. Ik zou het zéker proberen.malinois schreef:tja er loopt er hier ook 1 die gewoon krom loopt van een te kleine bench en een rondje van nog geen minuut rond het veldje... en dit is niet de eerste krom lopende duitser die ze hebben... heb er ooit gekeken voor de vorige die ineens weg moest, je wil niet weten hoe die hond er bij liep ik hoef de rontgenfoto voor de rug niet te maken om te zien dat die niet goed was.Hutsje schreef:maar gelukkkig is er de bench om het sloopgedrag te voorkomen
en je weet ik ben helemaal niet tegen een bench, maar dat is gewoon mischandeling.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
is al een keer gedaan... hond krijgt eten en drinken, heeft onderdak en wordt uitgelaten....*Linda* schreef:Daar zou ik dan toch even een telefoontje tegen aan gooien. Ik ken een gevalletje labrador waar dat ook bij gebeurde en die mensen hebben wel degelijk een bezoekje gehad van de dierenbescherming. Resultaat: hond is herplaatst. Ik zou het zéker proberen.malinois schreef:tja er loopt er hier ook 1 die gewoon krom loopt van een te kleine bench en een rondje van nog geen minuut rond het veldje... en dit is niet de eerste krom lopende duitser die ze hebben... heb er ooit gekeken voor de vorige die ineens weg moest, je wil niet weten hoe die hond er bij liep ik hoef de rontgenfoto voor de rug niet te maken om te zien dat die niet goed was.Hutsje schreef:maar gelukkkig is er de bench om het sloopgedrag te voorkomen
helaas... dat is dus de ellende met zulke dingen....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Linda*
- Zeer actief
Nog een keer proberen? Een hond die krom loopt van een te kleine bench wordt (hier in Noord Holland) absoluut serieus genomen door de DB. Een Ook al krijgt hij zijn natje en droogje. Een hond die gehouden wordt in een goed formaat bench overigens ook hoor. Daar gooien ze hier zeg maar de oude "kettinghond" regelementen tegen aan. En aan die eisen kom je met een bench niet aan. Er is absoluut een zaak van te maken hoor. God, als ik zo'n stumper toch elke dag krom voorbij zag schuifelen, hadden ze aan mij toch echt een volhouder gehad hoor....malinois schreef:is al een keer gedaan... hond krijgt eten en drinken, heeft onderdak en wordt uitgelaten....*Linda* schreef:Daar zou ik dan toch even een telefoontje tegen aan gooien. Ik ken een gevalletje labrador waar dat ook bij gebeurde en die mensen hebben wel degelijk een bezoekje gehad van de dierenbescherming. Resultaat: hond is herplaatst. Ik zou het zéker proberen.malinois schreef:tja er loopt er hier ook 1 die gewoon krom loopt van een te kleine bench en een rondje van nog geen minuut rond het veldje... en dit is niet de eerste krom lopende duitser die ze hebben... heb er ooit gekeken voor de vorige die ineens weg moest, je wil niet weten hoe die hond er bij liep ik hoef de rontgenfoto voor de rug niet te maken om te zien dat die niet goed was.Hutsje schreef:maar gelukkkig is er de bench om het sloopgedrag te voorkomen
helaas... dat is dus de ellende met zulke dingen....

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ach, wat leuk! was ze blij je te zien?mercedes2803 schreef:Hier van hetzelfde...Rami schreef:Sta er niet echt van te kijken.![]()
Er zijn maar een paar mensen die ik regulier zie lopen hier in de wijk, waar de rest is en blijft en wat die doet met zijn hond weet ik niet, van sommigen weet ik to the point - omdat ze dat gezegd hebben - dat ze weinig tot niet lopen, maar goed.
Ik zag dit weekend tot mijn blijdschap weer een vertrouwd beeld in de straat
De achterbuurman met een Bullmastiff aan de lijn![]()
* Het was Jessica's schoonvader met Hutsefluts *

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Als het aan Daan zou liggen haalde we hier ook geen uur per dag. Hij vind wandelen niet echt het einde. De hele dag ergens keutelen en muisjes jagen weer wel of wandelen met een speeltje. Tijdens langere wandelingen loopt hij na een kwartier achter mijn voeten aan en kijkt me af en toe aan van het is dat jij het leuk vind maar van mij hoeft het niet. Helaas woont hij bij mij en zal hij toch echt mee moeten wandelen. Bedan is wel een echte wandelhond maar die mag nog niet zo lang en ver met zijn 19 weken.

-
Neeltje
Maar je hebt toch geen uitlaatgebied nodig om met je hond te wandelen? Ik heb toch het meeste gewoon hier in het dorp gewandeld (waar we gelukkig wel 'n heel mooi park hebben met water).Muk schreef:Ik denk dat veel mensen niet zo lang met hun hond wandelen omdat er vrij weinig veilige uitlaatgebieden / losloopgebieden zijn. Hier in het dorp mogen honden ook niet loslopen. En het enige hondenlosloopgebied ligt tussen het spoor en de snelweg in (met een sloot tussen beide in). Daar durf ik mijn hond niet los te laten, want die zwemt graag. Dus ik laat onze hond in het dorp maar op bepaalde plaatsen los en ga dagelijks met hem naar mooie wandelgebieden toe. Waar je helaas ook je hond niet los mag laten lopen. Maar die boete riskeer ik dan maar, want een hond moet los kunnen lopen. En zolang die geen overlast veroorzaakt (dus niet jagen, natuur verstoren, mensen lastigvallen enz) blijf ik dat doen ook.
Toen Tirsa nog kon liepen we wel zeker (in totaal) 1 uur per dag. Nu is het eerder dat we er samen op uit gaan, ikke lopen en Tirsa zit prinsesheerlijk in d'r wagentje. Wat ze kan lopen, loopt ze, en als ze niet meer kan, kan ze gaan zitten. Zo lopen we nu iedere dag rond. Ik denk dan maar zo, dan krijgt ze toch de indrukken en luchtjes en kan ze op andere plekken lopen dan alleen het veldje hier. Waar er dus ook zijn die met hun honden in minuten er door heen lopen Zo is er ook een met twee jonge border collies. Rondje parkje even stokken gooien en weer naar huis. Tirsa en ik kunnen ons zelfs in het parkje veel langer vermaken. We kunnen er rustig 20 min (en het is zo'n 2 min lopen van huis) blijven. Ik geloof dat ik nu helemaal 'berucht' ben in het dorp. De vrouw met het hondje in het karretje. Maakt me niks uit, zo kunnen we er nog steeds samen op uit.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
De ene dag loop ik meer dan een uur en de andere dag minder: dat hangt van mijn werk en van mijn conditie af
Ik ga wel altijd 2x per dag naar het bos (of de hei, in elk geval een losloopgebied). Een klein rondje is 25 minuten, maar dan rent Eeb van hot naar her, ik denk dat ze daar wel genoeg aan heeft.
Op een dag waarop ik niet al te mobiel ben ga ik ook vaak naar plaatsen in het bos waar veel honden zijn, en daar blijf ik dan een tijd zitten zodat zij kan rondscharrelen en sociale contacten heeft.
Dus niet altijd kwantiteit, maar wel altijd kwaliteit (hoop ik)
Ik ga wel altijd 2x per dag naar het bos (of de hei, in elk geval een losloopgebied). Een klein rondje is 25 minuten, maar dan rent Eeb van hot naar her, ik denk dat ze daar wel genoeg aan heeft.
Op een dag waarop ik niet al te mobiel ben ga ik ook vaak naar plaatsen in het bos waar veel honden zijn, en daar blijf ik dan een tijd zitten zodat zij kan rondscharrelen en sociale contacten heeft.
Dus niet altijd kwantiteit, maar wel altijd kwaliteit (hoop ik)
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."