Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe pak je dit het best aan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Eva-Joy schreef:
Frenk schreef:
Eva-Joy schreef:
Frenk schreef: 't zijn wel een beetje merkwaardige vragen voor iemand die met mechelaars is opgegroeid. Daarnaast praat hij er nogal, ehm, liefdeloos over :19:
als je ermee bent opgegroeid (hij is nu 20) waarom zou je er dan alles vanaf weten? als hij niks meer zou willen weten, had hij wel drie mechelpups genomen en die buiten in een kennel gedaan, zoals hij altijd heeft gehad.. hoezo liefdeloos...? omdat hij ze buiten wil houden houd je echt niet minder van je honden hoor.. heb eerder het idee dat het voor zijn idee voor de honden lekkerder is buiten enzo, dat dat beter is voor de honden.. en hier leert hij alleen maar dat dat niet altijd opgaat :wink:
Je hoeft zeker niet alles te weten, maar een beetje basale kennis zou ik wel verwachten. Wat ik vooral merkwaardig vond was het idee om intacte reuen van nou niet om hun verdraagzaamheid bekend staande rassen bij elkaar te willen zetten. En even daarna werden het dan teven. Met nog wat losse opmerkingen over loopsheden enzo. :N:
Het inzicht en begrip stromen niet over :wink:
En over liefdeloos:
niemand neemt een hond met als doel om er "puppycursus en vervolgtrainingen" mee te willen doen. :N:
volgende keer zal ik het dan maar helemaal uitkauwen :roll: dat betekend wel dat hij het belangrijk vindt dat de hond ook wat te doen krijgt :roll:
en nee hij weet niet heel veel nee.. maar denk je dat ik al die dingen wist voordat ik een hond nam? terwijl ik ook mijn leven lang genoeg honden heb gezien :denken:
ik zou een hond ook niet in een kennel doen,, maar vind het onzin dat je dus niet van honden houdt als je dat wel doet...

t gaat me er vooral om dat iedereen hem zo afkraakt, terwijl hij duidelijk flexibel is en ook daadwerkelijk geinteresseerd is in de info die hij krijgt..
Als jij zo goed leest zou je ook gezien hebben dat zijn reden voor het niet in huis houden van honden is dat 'grote honden in huis onhandig zijn'
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Frenk schreef:
Eva-Joy schreef:
Frenk schreef:
Eva-Joy schreef:verder vraagt hij puur info en gaat het om een termijn van 2jaar... waarin hij zoveel mogelijk info wil vragen :wink: en ook duidelijk aangeeft van ideeen die hij heeft af te zien, als hij hiermee zijn hond tekort doet!
't zijn wel een beetje merkwaardige vragen voor iemand die met mechelaars is opgegroeid. Daarnaast praat hij er nogal, ehm, liefdeloos over :19:
als je ermee bent opgegroeid (hij is nu 20) waarom zou je er dan alles vanaf weten? als hij niks meer zou willen weten, had hij wel drie mechelpups genomen en die buiten in een kennel gedaan, zoals hij altijd heeft gehad.. hoezo liefdeloos...? omdat hij ze buiten wil houden houd je echt niet minder van je honden hoor.. heb eerder het idee dat het voor zijn idee voor de honden lekkerder is buiten enzo, dat dat beter is voor de honden.. en hier leert hij alleen maar dat dat niet altijd opgaat :wink:
Je hoeft zeker niet alles te weten, maar een beetje basale kennis zou ik wel verwachten. Wat ik vooral merkwaardig vond was het idee om intacte reuen van nou niet om hun verdraagzaamheid bekend staande rassen bij elkaar te willen zetten. En even daarna werden het dan teven. Met nog wat losse opmerkingen over loopsheden enzo. :N:
Niet zo vreemd als je denkt, als dat er niet is :wink:
Zelf een hond hebben blijkt toch vaak iets heel anders te zijn dan vroeger thuis ook met honden te zijn opgegroeid.
Niet altijd, maar wel vaak
En over liefdeloos:
niemand neemt een hond met als doel om er "puppycursus en vervolgtrainingen" mee te willen doen. :N:
Mag "met als doel trainingen en daarnaast huisgenoot" wel? :wink:
Daarvan zijn er meerdere mensen op dit forum.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik voed op het moment 2 pups tegelijk op, een teef en een reu met een maand leeftijd verschil.

Als beginnende hondeigenaar zou ik daar zeker niet aan beginnen, daar gaat zoveel tijd inzitten en als ik zelf niet al zolang honden had en ook meerdere tegelijk had ik er ook niet aan durven beginnen.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

renee-uk schreef:
Eva-Joy schreef:
Frenk schreef:
Eva-Joy schreef: als je ermee bent opgegroeid (hij is nu 20) waarom zou je er dan alles vanaf weten? als hij niks meer zou willen weten, had hij wel drie mechelpups genomen en die buiten in een kennel gedaan, zoals hij altijd heeft gehad.. hoezo liefdeloos...? omdat hij ze buiten wil houden houd je echt niet minder van je honden hoor.. heb eerder het idee dat het voor zijn idee voor de honden lekkerder is buiten enzo, dat dat beter is voor de honden.. en hier leert hij alleen maar dat dat niet altijd opgaat :wink:
En over liefdeloos:
volgende keer zal ik het dan maar helemaal uitkauwen :roll: dat betekend wel dat hij het belangrijk vindt dat de hond ook wat te doen krijgt :roll:
en nee hij weet niet heel veel nee.. maar denk je dat ik al die dingen wist voordat ik een hond nam? terwijl ik ook mijn leven lang genoeg honden heb gezien :denken:
ik zou een hond ook niet in een kennel doen,, maar vind het onzin dat je dus niet van honden houdt als je dat wel doet...

t gaat me er vooral om dat iedereen hem zo afkraakt, terwijl hij duidelijk flexibel is en ook daadwerkelijk geinteresseerd is in de info die hij krijgt..
Als jij zo goed leest zou je ook gezien hebben dat zijn reden voor het niet in huis houden van honden is dat 'grote honden in huis onhandig zijn'

nouja als hij dat onhandig vindt :wink: kan ik me best ergens in vinden.. zelf heb ik er geen problemen mee.. maar als je huis niet heel groot is, en dan een grote hond in de huiskamer.. kan dat behoorlijk onhandig zijn, ik koos bewust niet voor een hond toen ik nog een kleiner huis had... nu heb ik alle ruimte en neemt zo'n hond niet meteen mijn hele woonkamer in beslag :wink: maargoed dat is ook weer persoonlijk...
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

ranetje schreef:
Frenk schreef:En over liefdeloos:
Ik vind sporten (of dat nou africhting, jacht of iets anders is) een heel ander "doel" dan "puppycursus en vervolgtrainingen" :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zou niet zonder een grote hond in huis willen, maar dat is ieder persoonlijk.

Er is ook niets is mee met een hond in een kennel te houden. MITS hij wel genoeg tijd en aandacht krijgt om te doen wat hij wil!
En niet alleen 3x per dag een rondje, of een grote ronde en een poosje bal gooien.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Eva-Joy schreef:nouja als hij dat onhandig vindt :wink: kan ik me best ergens in vinden.. zelf heb ik er geen problemen mee.. maar als je huis niet heel groot is, en dan een grote hond in de huiskamer.. kan dat behoorlijk onhandig zijn, ik koos bewust niet voor een hond toen ik nog een kleiner huis had... nu heb ik alle ruimte en neemt zo'n hond niet meteen mijn hele woonkamer in beslag :wink: maargoed dat is ook weer persoonlijk...
Dat je de keuze voor een hond dan uitstelt (zoals jij hebt gedaan en ikzelf ook) vind ik echt heel anders dan dan maar die hond buiten in een kennel leggen. Zeker als je dan niet echt gaat sporten (en de hond dus niet aan zoveel bezigheid komt dat hij de rest van de tijd wel klaar is) en ook nog eens de hele dag werkt :N:
Sorry, maar dan heb je het wat mij betreft gewoon echt niet begrepen :19:
(en dat is dan dus alleen maar dit argument he, dan laat ik de rest nog buiten beschouwing...)
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Frenk schreef:
Eva-Joy schreef:nouja als hij dat onhandig vindt :wink: kan ik me best ergens in vinden.. zelf heb ik er geen problemen mee.. maar als je huis niet heel groot is, en dan een grote hond in de huiskamer.. kan dat behoorlijk onhandig zijn, ik koos bewust niet voor een hond toen ik nog een kleiner huis had... nu heb ik alle ruimte en neemt zo'n hond niet meteen mijn hele woonkamer in beslag :wink: maargoed dat is ook weer persoonlijk...
Dat je de keuze voor een hond dan uitstelt (zoals jij hebt gedaan en ikzelf ook) vind ik echt heel anders dan dan maar die hond buiten in een kennel leggen. Zeker als je dan niet echt gaat sporten (en de hond dus niet aan zoveel bezigheid komt dat hij de rest van de tijd wel klaar is) en ook nog eens de hele dag werkt :N:
Sorry, maar dan heb je het wat mij betreft gewoon echt niet begrepen :19:
(en dat is dan dus alleen maar dit argument he, dan laat ik de rest nog buiten beschouwing...)
daar kan ik me veel beter in vinden.. vind ook dat je wat dit betreft gelijk hebt! maar goed daarom is hij hier..om het allemaal te leren begrijpen;) en hopelijk ziet hij in dat dat ook geen optie is :wink: vind het juist hierom goed dat hij hier is.., kan hij alleen maar van leren! in 2jaar tijd kun je meer dan genoeg over honden leren :wink:
Laatst gewijzigd door Eva-Joy op 14 apr 2009 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Eva-Joy
Zeer actief

Frenk schreef:
ranetje schreef:
Frenk schreef:En over liefdeloos:
Ik vind sporten (of dat nou africhting, jacht of iets anders is) een heel ander "doel" dan "puppycursus en vervolgtrainingen" :wink:
maaruh puppycursus en vervolgtrainingen wat is daar nou weer mis mee :19: ik doe gehoorzaamheid met baco, en hoop later iets met behendigheid te kunnen doen, maar daarvoor moet hij wel eerst een aantal andere cursussen hebben gedaan (vind ik ) omdat hij ook eerst volgroeid moet zijn.. vervolgtrainingen is een behoorlijk breed begrip!
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

ElieVandoorne schreef:
En ik ga beginnen met 1 hond hoor mensen :D Ik heb begrepen dat ze samen laten opgroeien als puppy geen voordeel geeft tot een betere 'verstandshouding' tussen de dieren. Dus is er ook geen reden om er meteen enkele in één keer aan te kopen.

Ik vroeg me wel af of iemand me kan vertellen hoe het met een Deense dog zit...Ik ken mensen die hun Deense dog buiten houden (ze kunnen in een stal slapen). Dus ik vermoed dat het wel kan...??? Of niet?
Naar wat ik gezien heb lijken ze me ook wat zachtaardiger, maar ik kan de bal volledig misslaan (wat ik hier al bewezen heb).
niet alleen dat pups samen gaan vechten, je baasje / hond relatie wordt er ook niet beter op, zie maar eens de aandacht te krijgen van meerdere pups samen. Vaak trekken ze meer naar elkaar toe, en daar horen ook gevechten bij maar ook mindere aandacht voor de baas.

het is geen Deense dog maar Duitse dog, we hebben er 1 gehad, mooie gestroomde reu.
ja een Duitse dog kan in een stal slapen, ze kunnen ook slapen in een modderpoel of op het dak van de garage....het is maar waar je ze opsluit he, dan heeft ie weinig keus om daar te slapen.
zo'n hond moet binnen, waar moet zo'n hond zich in hemelsnaam mee bezig houden, opgesloten in een kooi, zo'n kalf van een hond ???

Onze dog was zachtaardig voor ons en mensen in het algemeen maar was gepakt als pup door een duitse herder. Eenmaal volwassen ging iedere willekeurige duitse herder op de slachtbank voor hem. Dat kan je meemaken, zie jij als jonge dame van 20 jr. maar eens een dog van + 80 kilo te houden die zijn zinnen ergens op gezet heeft, gaat je niet lukken.

Zeker bij een reu kan je er nooit van uitgaan dat ie eenmaal volwassen met alle reuen vriendjes is, dat is echt een utopie, testosteron + testosteron kan erg botsen, ervan uitgaan dat je een zachtaardige allemansvriendje als reu zal hebben is niet reeel.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik ts was zou ik eerst maar eens beginnen met 1 hond en die proberen op te voeden tot een sociaal aanvaardbare hond.
Als ik het goed lees is Elie een Vlaming en daar wordt al heel anders tegen het buitenshuis houden van een hond aangekeken dan hier,dus is het niet zo gek dat hij dat als normaal ziet.Correct me if I'm wrong :wink:
Je kunt best 2 honden hebben,maar dan is een combi van reu en teef de beste optie om gevechten te vermijden.
En ts:teven vechten als ze de kans hebben door tot er eentje dood bij neervalt,terwijl het bij reuen vaak meer verbaal geweld is en ze ook een keertje ophouden.Meestal dan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Het is op zich niet verkeerd om vooraf al rekening te houden dat een hond in een kennel kan komen...Voorbereiding is het halve werk ook het minder leuke gedeelte van een hond.
Ik ben zelf niet voor kennels. want heb gezellig de hond in huis.

Maar je vind een grote hond in huis onhandig, maar uuhhm een stafford is nou niet zo groot? :N: Zeker de engelse vind ik een mooi handzaam formaatje ook voor niet zulke hele grote woningen....??? :denken:

En tja, je hebt niet alleen 's avonds een hond. Daar moet je overdag ook flink wat werk in steken. Zeker de eerste 1 a 2 jaar.
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

@miko

niet alleen dat pups samen gaan vechten, je baasje / hond relatie wordt er ook niet beter op, zie maar eens de aandacht te krijgen van meerdere pups samen. Vaak trekken ze meer naar elkaar toe, en daar horen ook gevechten bij maar ook mindere aandacht voor de baas.

Dat gaat niet altijd op, hier word niet gevochten maar gespeeld en ik ben de baas en op zekers dat ik de aandacht neem.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ElieVandoorne schreef: In dit geval kunnen het teven en reuen zijn... Ik wil geen teef van een stafford en een reu van een mechelaar omdat ik geen kruising wil. En bij voorkeur laat ik ze niet castreren of steriliseren...daarom kan het dan plots wel.
Dit is niet te doen zonder castreren. Dus je wilt fokken? Bedenk dan wel dat je naar een rasvereniging moet gaan om een goede hond te kopen waarbij je goed in de buidel moet tasten. De hond moet vervolgens goed medisch gekeurd worden om opgenomen te worden in de fokkerij. Zeker bij de rassen die bij jou favoriet zijn. Dogo Argentino's zijn rassen waarbij vaak gebreken omhoog komen.

En zou een bordeauxdog je aanstaan? Overigens weet ik zelf niets van dit ras, maar misschien zijn er een paar mensen hier die je kunnen vertellen of dit ras al dan niet geschikt is voor je doeleinden.

Waarom niet een leuke reu kopen uit het asiel, of een teef? Hier zit een hele lieve hond, waarvan bekend is dat hij ook bij andere honden kan:
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=169228
Als je deze hond een fijn tehuis geeft, kun je hem nog het een en ander leren en hij heeft al een hoop geleerd inmiddels in het dit asiel (is een goed asiel waar goed met de honden omgegaan wordt).

En dan koop je er een teefpupje bij van hetzelfde ras wat je tussen de 1e en 2e loopsheid laat castreren (ook omwille van het behoud van de hond) en dan heb je een hele leuke span samen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Je zegt ze niet te willen castreren/steriliseren en je wil reuen en teven samen zetten???????
Je wil niet fokken zeg je daarbij maar dat probleem krijg je dan toch echt wel..
Ook niet elke mechelaar is geschikt voor in een kennel zelfs reuen niet..
Wij hebben hier 2 mechels lopen reu en teef maar de reu hoef ik echt niet in een kennel te doen die zou aan 1 stuk door gaan zitten janken blaffen piepen en zelfs de kennel afbreken kan ik je garanderen hij is zo mens gericht..
Ik vind eigenlijk dat je een hond niet eens waard bent als je die 24/7 in een kennel drukt en hij/zij er alleen uitmag voor een rondje wandelen..Met de reden dat je een grote hond onhandig vind in hus...
En zoals Malinois zegt een mechelaar heeft veel nodig..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Eigenlijk vind ik dat je een roedel of kuddedier dat je in zijn eentje opsluit, onrecht aan doet.

Zoals mensen dat doen met een paard dat ze de hele dag op stal laten. Of mensen die een hond in een kennel doen.

Als je vies van honden bent of je vindt ze te groot, moet je er inderdaad geen nemen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Man het is net een rechtzaak ofzo.

Eerlijk gezegd... hier zie ik meer dan genoeg honden die in een kennel gehouden worden..die dan in mijn ogen veel te klein is.
Ik wil ook geen hond alleen in een kennel houden, dat hebben jullie er van gemaakt.

Wat ik wil doen met mijn honden...
Eerst en vooral dagelijks lange wandelingen. Ook wil ik gehoorzaamheidstrainingen doen en in de mate van het mogelijke zoveel mogelijk africhten zoals men met een politiehond doet.

Er was één iemand die een beetje begreep waarom ik ze niet binnen zou willen.
Ik vind ze inderdaad onhandig binnen, want ik heb liever een bescheiden huis met een grote tuin.
Onze honden thuis hadden vroeger een ruime kennel, overdekt deel + een ''hondenhuis'' (om het maar zo te noemen) dat gemetseld was.

Ja ik opperde eerst allemaal reuen van verschillende rassen. Maar ik luister naar wat gezegd wordt en dan blijven mechelaars over. (en sorry maar naar 'neem nooit een hond' luister ik niet, iemand moet de kans tot leren hebben en dat doe ik).

En ik wil NIET fokken... Laat dat aub duidelijk zijn. Ik heb geen behoefte om te fokken met honden. Maar ik vind het jammer om een hond te castreren.

Sowieso kan de hond de tuin wel in gedurende de hele dag... Maar zijn 'huis' is de kennel. Men reageert hier alsof het dier helemaal verwaarloost zal worden zo.

@ iones: het aanbod van die asielhond is zeeeer vriendelijk. maar ik meen het echt als het nog niet voor de komende 2 jaar is. Verder ben ik altijd zeer oplettend met asielhonden..je kent nooit de achtergrond van het dier (zijn verleden). Maar onze reu en teef thuis waren herplaatsers en daar hadden we veel geluk mee.

Ik weet niet of ik nu alles wat beantwoord heb?

Sorry voor de mensen die teleurgesteld zijn dat ik niet zeg 'als jij zegt dat een hond een slecht idee is voor mij neem ik er nooit één'. Maar ik kan nog alle kanten op in 2 jaar.

Ik vroeg me trouwens iets af...er zijn toch wel meer mensen die een baan hebben van 9 to 5 en een hond bezitten? En dan zit hij toch het makkelijkst buiten..?
LittleBoy
Actief

iones schreef:Eigenlijk vind ik dat je een roedel of kuddedier dat je in zijn eentje opsluit, onrecht aan doet.

Zoals mensen dat doen met een paard dat ze de hele dag op stal laten. Of mensen die een hond in een kennel doen.

Als je vies van honden bent of je vindt ze te groot, moet je er inderdaad geen nemen.
Moest ik vies zijn van honden dan zou ik geen willen hé :) En ik zou hem niet alleen opsluiten, mijn vriendin wil sowieso ook een hond..dus dan zijn het er gewoon 2 later.

Geloof me..hier in vlaanderen heb ik meerdere honden alleen buiten in een kennel gezien.. Wees nog blij dat ik hier info kom vragen ipv gewoon mijn zin te doen. :)
LittleBoy
Actief

marian* schreef:Als ik ts was zou ik eerst maar eens beginnen met 1 hond en die proberen op te voeden tot een sociaal aanvaardbare hond.
Als ik het goed lees is Elie een Vlaming en daar wordt al heel anders tegen het buitenshuis houden van een hond aangekeken dan hier,dus is het niet zo gek dat hij dat als normaal ziet.Correct me if I'm wrong :wink:
Je kunt best 2 honden hebben,maar dan is een combi van reu en teef de beste optie om gevechten te vermijden.
En ts:teven vechten als ze de kans hebben door tot er eentje dood bij neervalt,terwijl het bij reuen vaak meer verbaal geweld is en ze ook een keertje ophouden.Meestal dan.
Hoi zeer interessant wat je zegt.
Blijkbaar moet er hier heel anders tegenaan worden gekeken, want niemand zou er hier van opkijken denk ik. :)

Wij hadden 2 teven en die domineerden samen de reu tot op een bepaalde leeftijd. En dit is altijd best vreedzaam verlopen. De teven ook nooit een probleem gehad. Maar ik dacht laat ik het toch maar allemaal vragen en nagaan, want ik weet dat ik zeker de wijsheid niet in pacht heb.

je raadt dus een reu en teef aan... Maar als ik de reu dan noodgedwongen moet castreren (aangezien ik niet wil fokken)...verandert zijn gedrag, temperament dan niet teveel? Omdat je dat soms hoort van mensen die hun hond hebben laten castreren..dat de fut er beetje uit is.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

ElieVandoorne schreef:
iones schreef:Eigenlijk vind ik dat je een roedel of kuddedier dat je in zijn eentje opsluit, onrecht aan doet.

Moest ik vies zijn van honden dan zou ik geen willen hé :) En ik zou hem niet alleen opsluiten, mijn vriendin wil sowieso ook een hond..dus dan zijn het er gewoon 2 later.

Geloof me..hier in vlaanderen heb ik meerdere honden alleen buiten in een kennel gezien.. Wees nog blij dat ik hier info kom vragen ipv gewoon mijn zin te doen. :)
Vroeger hadden ze veel honden aan de ketting, die zag je dan overal zo zitten. Huisje eraan, en de hond had toch een prima leven, als levende deurbel? :wink:

Wat andere mensen doen, hoeft geen leiddraad te zijn. En nee, niemand kan jou weerhouden van het nemen van een hond. Maar we kunnen je wel op het hart drukken er rekening mee te houden dat niet elke hond zich kan neerleggen bij het leven in een kennel. En dat je dat niet vantevoren weet als je een pup in huis neemt.

Maar ja, er zijn mensen die een pup van acht weken gewoon direct al de kennel in flikkeren, dat kan natuurlijk ook.
marian*
Erelid
Contacteer:

ElieVandoorne schreef:Geloof me..hier in vlaanderen heb ik meerdere honden alleen buiten in een kennel gezien
Dat bedoelde ik dus :19:
Afbeelding
LittleBoy
Actief

christo schreef:
ElieVandoorne schreef:

Vroeger hadden ze veel honden aan de ketting, die zag je dan overal zo zitten. Huisje eraan, en de hond had toch een prima leven, als levende deurbel? :wink:

Wat andere mensen doen, hoeft geen leiddraad te zijn. En nee, niemand kan jou weerhouden van het nemen van een hond. Maar we kunnen je wel op het hart drukken er rekening mee te houden dat niet elke hond zich kan neerleggen bij het leven in een kennel. En dat je dat niet vantevoren weet als je een pup in huis neemt.

Maar ja, er zijn mensen die een pup van acht weken gewoon direct al de kennel in flikkeren, dat kan natuurlijk ook.
Een pup de kennel inflikkeren lijkt me toch wat straf. Maar is het niet iets dat aangeleerd kan worden... zoals de bench bij velen (leren dat het een leuke plaats is..).

Onze reu had ook problemen in het begin met de kennel...misschien iets te maken met het feit dat hij uit een asiel kwam, geen idee.

ja ik begrijp wat je bedoelt met de ketting. Maar een kennel hoeft toch niet noodzakelijk het slechtste voor de hond betekenen?
De hond kan er zelf onstuimiger zijn dan binnenshuis. Maar het mag idd geen manier zijn om te kunnen zeggen dat er niet mee gewandeld moet worden of gewerkt..Maar dat heb ik nooit gezegd dat dat de reden ervoor is.
LittleBoy
Actief

marian* schreef:
ElieVandoorne schreef:Geloof me..hier in vlaanderen heb ik meerdere honden alleen buiten in een kennel gezien
De onze zaten er ook in hoor, hebben nooit de binnenkant van het huis gezien. Zijn toch mooi 15 jaar geworden, dus dat valt toch goed mee.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

ElieVandoorne schreef:

En ik wil NIET fokken... Laat dat aub duidelijk zijn. Ik heb geen behoefte om te fokken met honden. Maar ik vind het jammer om een hond te castreren.
Maar je wil ze wel in een groep houden, dus krijg je toch het geval dat het gebeurt..
Want apart gaan ze dus niet zoals ik het dan begrijp uit jou verhaal..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
LittleBoy
Actief

Miss_Liz schreef:
ElieVandoorne schreef:

Maar je wil ze wel in een groep houden, dus krijg je toch het geval dat het gebeurt..
Want apart gaan ze dus niet zoals ik het dan begrijp uit jou verhaal..
Ik heb hier ergens net een vraag gesteld over de gevolgen van een castratie :) En ik kan mss zoals sommigen hier vertelden..beginnen met 1 hond, en daarna een tweede (dit kunnen dan mss wel reuen zijn alletwee).

Maar ik wil niet fokken, dat is een feit.
LittleBoy
Actief

Nanna schreef:
ElieVandoorne schreef:
marian* schreef:
De onze zaten er ook in hoor, hebben nooit de binnenkant van het huis gezien. Zijn toch mooi 15 jaar geworden, dus dat valt toch goed mee.
Tsja, ieder voor zich, maar ik vind het niks.
Vaak zijn het ook mensen die tegen dierentuinen zijn, maar wèl hun honden opsluiten in kooien en alleen eruit halen als dat hen past. :19:
Een hond is een roedeldier, die vind het fijn om bij zijn mensen te zijn.

Een hond op een groot terrein rondom het huis laten lopen zou ik niet eens bezwaarlijk vinden maar wegsluiten in een kooi....nee.
Wel ik denk dat jullie het beeld van een standaardkennel voor ogen hebben... Ik wil gewoon een afgesloten deel van de tuin creëren waar ze echt wel ruimte hebben. Maar de term blijft dan toch kennel..alleen zal het een ruime kennel zijn.
marian*
Erelid
Contacteer:

ElieVandoorne schreef:
marian* schreef:
Lees mijn eerdere post ook even :wink:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

ElieVandoorne schreef:
marian* schreef:
Ja dat kan, en ja dat zie je veel: zeker in Vlaanderen.
En daar kunnen ze heel oud bij worden, dat lijkt me geen argument.
Maar je zal er hier niet echt de handen voor op elkaar krijgen: het is namelijk niet de manier waarop de gemiddelde HondenForummer zijn hond wil houden.

De hele houding ten opzichte van honden buiten in een kennel kan je samenvatten in:
- voor de Vlaming is het: Ja, mits ....
- voor de Nederlander is het: Nee, tenzij.....

Er zitten hier wel een aantal mensen die (een gedeelte van) hun honden (een gedeelte van) de tijd in een kennel houden.
Malinois bijvoorbeeld, maar die doet (bijna) dagelijks aan een intensieve training met haar honden.
Die honden van haar zijn gewoon toe aan rust en ruimte als ze thuis komen.
Dat is toch wat anders als in een kennel wonen en er zo nu en dan eens uitkomen. :19:
En echt: 's avonds een wandeling en wat balletjes gooien is "zo nu en dan".

Voor mij persoonlijk geld dat ik geen hond hoef om buiten in een ren te steken.
Interactie met een hond vind niet alleen plaats op de momenten dat je actief met de hond bezig bent, maar vooral tijdens al die momenten dat je met andere dingen als je hond bezig bent. :wink:
En daarvoor moet een hond de hele dag rondom je heen lopen, deel uitmaken van je gezin, je leven.
Wij zijn afgelopen weekend in onze buitenhuisje 60m2 bezig geweest met een verbouwing. Onze drie stevige honden (Duitse Herder, Tervuerense Herder, Duitse Dog) hebben heerlijk het hele weekend toezicht gehouden op alle werkzaamheden. Weinig tijd gehad voor wandelen, maar ze waren toch wel kapot.
Toezicht houden is héééél vermoeiend :mrgreen:
Als ik ze had weggesloten in een ren, dan hadden ze niet in de weg gelopen.
Ze hadden nog steeds weinig wandelingen gehad (want ja, druk bezig en het moet af) en hadden zich de hele dag te pletter verveeld.
Ik had er minder last van gehad, dat wél.

Verder heb ik hier twee uit een Belgisch asiel opgehaalde honden lopen (de herders), die hebben allebei hun leven doorgebracht in een ren (bij verschillende eigenaren).
De reu was min of meer vergeten (en daardoor verwaarloosd) met de teef werd ruim gefokt.
Geen van beide is mishandeld, er is aan allebei wel héél wat liefde en aandacht onthouden.
En dat merk je vooral als je ze vergelijkt met een hond die wél vanaf puptijd deel van het gezin uitmaakte.

Gewoon één pup nemen dus eventueel van een wat kleiner model; en deze mee in huis nemen en goed opvoeden.
En dan na een jaartje of twee eventueel de volgende hond erbij nemen.
Op die manier geniet je het meeste van de omgang met je hond. :pffff: :mrgreen:
Fin
Zeer actief

ElieVandoorne schreef:Wel ik denk dat jullie het beeld van een standaardkennel voor ogen hebben... Ik wil gewoon een afgesloten deel van de tuin creëren waar ze echt wel ruimte hebben. Maar de term blijft dan toch kennel..alleen zal het een ruime kennel zijn.
Wat heeft ruimte te maken met of de hond kan genieten van jouw gezelschap? Want dat doen ze. :wink: En wat heeft het feit dat de honden van jouw ouders 15 zijn geworden te maken met of ze ook gelukkig waren in hun kennels? Welzijn is iets anders dan gezond zijn, een hond kan kerngezond zijn en toch erg ongelukkig.

ik ben niet tegen een kennel per sé, als het een aanvulling is op een gewoon leven als gezinshond, en de hond daadwerkelijk de keus heeft. Het gros van de kennelhonden heeft die keus totaal niet. Jouw honden ook niet, straks, want een grote hond in huis vind je onhandig...
Fin
Zeer actief

Ennath schreef: Verder heb ik hier twee uit een Belgisch asiel opgehaalde honden lopen (de herders), die hebben allebei hun leven doorgebracht in een ren (bij verschillende eigenaren).
De reu was min of meer vergeten (en daardoor verwaarloosd) met de teef werd ruim gefokt.
Geen van beide is mishandeld, er is aan allebei wel héél wat liefde en aandacht onthouden.
En dat merk je vooral als je ze vergelijkt met een hond die wél vanaf puptijd deel van het gezin uitmaakte.

Gewoon één pup nemen dus eventueel van een wat kleiner model; en deze mee in huis nemen en goed opvoeden.
En dan na een jaartje of twee eventueel de volgende hond erbij nemen.
Op die manier geniet je het meeste van de omgang met je hond. :pffff: :mrgreen:
amen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”