Maar er zit toch iets fout bij die herders, of ben ik nou van een andere planeet ofzo? Als je hier op het forum zou gaan turven, dan zijn bijna alle 'uit het niets'- aanvallen veroorzaakt door herders. Niet door staffs, die wel nog steeds de naam hebben.estelle schreef:Dat deze discussie er is maakt me niet uit. Wel de manier waarop sommigen over dit 'soort' honden praten. Alsof het grof vuil is o.i.d.Frenk schreef:Ik wist niet dat het je steeds zo persoonlijk raakte als de discussie over dit soort dingen ging en ik hoop dat je wilt aannemen dat dat oprecht niet mijn bedoeling is :N:estelle schreef:Maar denk je niet dat ik ook 10x liever had gehad dat Hera zo lief en schattig was geweest? Dat Hera net als Kimba met elke hond, groot of klein, pup of oud om had kunnen gaan? Denk je niet dat ik er zelf al meer dan genoeg van baal? Zonder dat ik hier van jou constant moet lezen hoe gestoord mijn hond wel niet is? En dat jouw honden toevallig geen honden molesteren? etc etc.
Ik ga zo naar het bos met Joyce wandelen met Kimba, Woopy en Bikkel. Denk je niet dat ik het vreselijk vindt dat ik Hera dan niet mee kan nemen?
Maar ik heb die hond nu eenmaal en ik ben stapel gek op die hond. Eruit krijg ik dit niet meer en dus heb ik er maar mee te dealen.
En dan raakt mij die toon dus wel ja.
Ik zal het nooit grof vuil noemen, dat soort termen reserveer ik voor bazen. En intussen kennen wij nog steeds een paar schatten van DH´s en een paar mechelaars en drie ODH´s waar ik en mijn honden nul problemen mee hebben. Niet omdat het allemaal watjes zijn, maar omdat ze gewoon duidelijk zijn en een beheerste waarschuwing geven als er tegen een grens aan wordt gelopen.
Maar in mijn ogen zijn een hoop herders anno 2009 voor geen meter meer te gebruiken voor het oorspronkelijke ´herderen´, omdat ze een protesterend kalf / lam direct de keel door zouden bijten en de collega-herder van een andere passerende boer ook maar meteen aan zouden vliegen.