Mag ik hieruit opmaken dat één enkele hond buiten houden ook niet aan te raden is? of zie ik dit nu verkeerd?christo schreef:Een hond die buiten opgroeit kan het binnen heel snel benauwd krijgen omdat het binnen verwarmd is en buiten niet. Maar dat heeft niets met voorkeur te maken. Een hond alleen zal nog altijd liever bij jou zijn, honden zijn roedeldieren. Het is dan wel handig dat zijn dikke vacht dat niet onmogelijk maakt.ElieVandoorne schreef:Wel eerlijk gezegd...Wij hebben enkel Mechelaars gehad. En die zaten graag buiten. Er is ook een reden waarom ik hier die vragen stelAimee schreef:Waarom moet de hond in een kennel, als je het zo leuk vind om honden om je heen te hebben?
In mijn opinie zijn de rassen die je opnoemt, m.u.v. de mechelaar, toch meer honden die graag bij de baas binnen zitten.Nu weet ik dit ook weer.
Waarom in een kennel, ik vind grote honden binnen ontzettend onhandig.
Dat is een persoonlijke mening, hoef je niet mee akkoord te zijn. maar ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe pak je dit het best aan?
Moderator: moderatorteam
-
LittleBoy
- Actief
-
Fin
- Zeer actief
Een hond voelt zich veiliger in een groep. Eén hond alleen zou ik zelf dus niet buiten laten, maar binnen, in de woonkamer, waar mijn geur hangt en dat van andere gezinsleden. Het is misschien saaier maar een jonge hond voelt zich daar wel veiliger.ElieVandoorne schreef:Mag ik hieruit opmaken dat één enkele hond buiten houden ook niet aan te raden is? of zie ik dit nu verkeerd?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
een hond is een roedeldier, als je die van de roedel uitsluit, wat je als het ware doet als je hem in een kennel houdt, zal hij er niet gelukkiger op worden.
Als de enige reden daarvoor is dat je een grote hond in huis onhandig vindt heb ik toch echt ook mijn twijfels of je überhaupt wel aan honden moet beginnen.
Wat doe je dan als het regent en je geen zin hebt om nat te worden? Moet hondlief dan de hele dag maar in die kennel omdat een natte hond nog veel onhandiger is? Of ga je leuk in de regen vijf minuten een balletje gooien en heef hondje dan weer genoeg aandacht gehad?
Als de enige reden daarvoor is dat je een grote hond in huis onhandig vindt heb ik toch echt ook mijn twijfels of je überhaupt wel aan honden moet beginnen.
Wat doe je dan als het regent en je geen zin hebt om nat te worden? Moet hondlief dan de hele dag maar in die kennel omdat een natte hond nog veel onhandiger is? Of ga je leuk in de regen vijf minuten een balletje gooien en heef hondje dan weer genoeg aandacht gehad?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
LittleBoy
- Actief
het gaat me niet om saai of cool hoorchristo schreef:Een hond voelt zich veiliger in een groep. Eén hond alleen zou ik zelf dus niet buiten laten, maar binnen, in de woonkamer, waar mijn geur hangt en dat van andere gezinsleden. Het is misschien saaier maar een jonge hond voelt zich daar wel veiliger.ElieVandoorne schreef:Mag ik hieruit opmaken dat één enkele hond buiten houden ook niet aan te raden is? of zie ik dit nu verkeerd?
Ik weet dat onze teefjes zeer gehecht werden aan elkaar..dus ik kan me wel vinden in wat je zegt. Toen ons ene teefje stierf is de andere gewoon weggekwijnd kort erna.
-
LittleBoy
- Actief
Maar dan zit je binnen toch ook met een probleem..?renee-uk schreef:een hond is een roedeldier, als je die van de roedel uitsluit, wat je als het ware doet als je hem in een kennel houdt, zal hij er niet gelukkiger op worden.
Als het regent en je moet nog gaan wandelen...dan word je nat..dat is spijtig maar is nu eenmaal zo.
Onze honden thuis waren met 3 en konden rennen in de kennel. Er was zelf een overdekt deel... En er werd ook iedere dag mee gewandeld, regen of geen regen. Ik zie niet in waarom ik dit niet zou kunnen doen.
is het echt zo'n misdaad om een mechelaar buiten te houden?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Oh, hier ben ik het toch zo mee eens!!!Aimee schreef:Waarom moet de hond in een kennel, als je het zo leuk vind om honden om je heen te hebben?
In mijn opinie zijn de rassen die je opnoemt, m.u.v. de mechelaar, toch meer honden die graag bij de baas binnen zitten.
Als je zo graag een hond wilt, dan heb je die niet voor "elke avond" (DUH!!!) maar voor elke dag de hele dag!
Zeker een pup heeft de eerste weken / maanden 24/7 jouw aandacht en begeleiding nodig!!!
Ga je eerst nog 's goed inleren en inlezen wat er van je verwacht wordt als je een hond neemt.
Voorlopig adviseer ik deze:
(Sorry, wat cinisch op het moment)
Suzanne
-
LittleBoy
- Actief
Dat een pup volle aandacht nodig heeft weet ik wel...Suzanne123 schreef:Oh, hier ben ik het toch zo mee eens!!!Aimee schreef:Waarom moet de hond in een kennel, als je het zo leuk vind om honden om je heen te hebben?
In mijn opinie zijn de rassen die je opnoemt, m.u.v. de mechelaar, toch meer honden die graag bij de baas binnen zitten.
Als je zo graag een hond wilt, dan heb je die niet voor "elke avond" (DUH!!!) maar voor elke dag de hele dag!
Zeker een pup heeft de eerste weken / maanden 24/7 jouw aandacht en begeleiding nodig!!!
Ga je eerst nog 's goed inleren en inlezen wat er van je verwacht wordt als je een hond neemt.
Voorlopig adviseer ik deze:
(Sorry, wat cinisch op het moment)
Suzanne
Maar ben ik serieus van het hele forum hier de enige die zijn honden buiten zou houden?
En de hele dag door...als je gaan werken bent..heb je toch enkel 's avonds tijd?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Lieve meid...ElieVandoorne schreef:
Onze honden thuis waren met 3 en konden rennen in de kennel. Er was zelf een overdekt deel... En er werd ook iedere dag mee gewandeld, regen of geen regen. Ik zie niet in waarom ik dit niet zou kunnen doen.
Ik vind het een slechte zaak om op voorhand te besluiten dat je een hond in een kennel wilt houden.
Je praat over "wandelen" met een hond, maar wat denk je van cursus, trainen / oefenen, spelen, aaien??????
Je kunt NIET een hond in een kennel houden, die 1 x per dag mee uit wandelen nemen en dan verder lekker in de kennel laten en er 1 x per dag uithalen om mee te spelen.
Dat is "not done"... herstel: dat vind IK "not done" dat is wat anders, dat klopt.
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
Dat is wat ik met mijn berichtje ook bedoelde en dan al zeker niet 1 hond alleen.Suzanne123 schreef:Lieve meid...ElieVandoorne schreef:
Ik vind het een slechte zaak om op voorhand te besluiten dat je een hond in een kennel wilt houden.
Je praat over "wandelen" met een hond, maar wat denk je van cursus, trainen / oefenen, spelen, aaien??????
Je kunt NIET een hond in een kennel houden, die 1 x per dag mee uit wandelen nemen en dan verder lekker in de kennel laten en er 1 x per dag uithalen om mee te spelen.
Dat is "not done"... herstel: dat vind IK "not done" dat is wat anders, dat klopt.
Suzanne

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Mijn hond (of ooit misschien honden) leeft lekker binnen, als onderdeel van het gezin. Dus ook overdag. Daarnaast is hij niet langer dan 5/6 uurtjes alleen thuis.ElieVandoorne schreef:Maar ben ik serieus van het hele forum hier de enige die zijn honden buiten zou houden?
En de hele dag door...als je gaan werken bent..heb je toch enkel 's avonds tijd?

- renee-uk
- Zeer actief
Nee binnen zit je niet met de rest van het probleem, hondje is dan nl niet uitgesloten van de roedel maar zit er lekker -nat en wel- midden in.ElieVandoorne schreef:Maar dan zit je binnen toch ook met een probleem..?renee-uk schreef:een hond is een roedeldier, als je die van de roedel uitsluit, wat je als het ware doet als je hem in een kennel houdt, zal hij er niet gelukkiger op worden.
Als het regent en je moet nog gaan wandelen...dan word je nat..dat is spijtig maar is nu eenmaal zo.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dan nog snap ik het nut niet van een hond voor jou.
Kijk als je nou zegt, ik wil graag werken met de hond, en ik vind het niet fijn om een werkhond binnen te hebben, oke kan ik nog inkomen. Of je zegt ik doe mijn honden liever in een kennel als ik niet aanwezig ben in huis. Maar wat is nou in hemelsnaam het nut van een hond, in een kennel, als je niet van plan bent om er verder qua sport iets mee te doen.
Kijk als je nou zegt, ik wil graag werken met de hond, en ik vind het niet fijn om een werkhond binnen te hebben, oke kan ik nog inkomen. Of je zegt ik doe mijn honden liever in een kennel als ik niet aanwezig ben in huis. Maar wat is nou in hemelsnaam het nut van een hond, in een kennel, als je niet van plan bent om er verder qua sport iets mee te doen.
- Frenk
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
je moet geen mechelaar nemenElieVandoorne schreef:Maar dan zit je binnen toch ook met een probleem..?renee-uk schreef:een hond is een roedeldier, als je die van de roedel uitsluit, wat je als het ware doet als je hem in een kennel houdt, zal hij er niet gelukkiger op worden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
TS, is dit serieus???
Een reu en dan meerdere teven... die gaan elkaar de tent uitknokken. Teven zijn qua vechten nog veel erger dan reuen....
En waarom wil je sowieso een grote groep?? Elke hond heeft individuele aandacht nodig. De rassen die jij noemt hebben vaak VEEL beweging nodig. Hoe ga jij dat doen? Met één hond ben jij je ''avond'' dan wel kwijt... RUIM.
En dan jou idee van honden houden... in een kennel en 's avonds ermee bezig?
Dan kan je zelfs één hond van de rassen die jij leuk vind al niet aan. Die gaat dan tegen de muren op... en ik hoor de buren nu al klagen, ''omdat die hond de hele dag jankt en blaft.''
Je praat over energieke honden. De mechel is zelfs een WERKHOND bij uitstek. Die komt nooit aan zijn trekken met een ''avondje''...!!!
Mijn tip; Ga eerst eens even lezen wat je in huis haalt als je een hond als huisdier neemt. Ga dan eens, bij elk van de rassen die je aanspreekt, informatie inwinnen. Dan zal je ontdekken dat het hebben van een hond niet eens LIJKT op het beeld dat je nu in je hoofd hebt.
Ik snap er niets van.. je bent honden gewend. Dan moet je echt beter weten....
Wat WIL je eigenlijk gaan DOEN met je hond(en)? Wil je gaan trainen? Wil je de sport in? Of wil je ze alleen ''voor de heb''...? Want zo komt het over....
Een reu en dan meerdere teven... die gaan elkaar de tent uitknokken. Teven zijn qua vechten nog veel erger dan reuen....
En waarom wil je sowieso een grote groep?? Elke hond heeft individuele aandacht nodig. De rassen die jij noemt hebben vaak VEEL beweging nodig. Hoe ga jij dat doen? Met één hond ben jij je ''avond'' dan wel kwijt... RUIM.
En dan jou idee van honden houden... in een kennel en 's avonds ermee bezig?
Je praat over energieke honden. De mechel is zelfs een WERKHOND bij uitstek. Die komt nooit aan zijn trekken met een ''avondje''...!!!
Mijn tip; Ga eerst eens even lezen wat je in huis haalt als je een hond als huisdier neemt. Ga dan eens, bij elk van de rassen die je aanspreekt, informatie inwinnen. Dan zal je ontdekken dat het hebben van een hond niet eens LIJKT op het beeld dat je nu in je hoofd hebt.
Ik snap er niets van.. je bent honden gewend. Dan moet je echt beter weten....
Wat WIL je eigenlijk gaan DOEN met je hond(en)? Wil je gaan trainen? Wil je de sport in? Of wil je ze alleen ''voor de heb''...? Want zo komt het over....

-
Brigitte
- Zeer actief
-
Eva-Joy
- Zeer actief
lees volgende keer dan ook het gehele topic door;) ten eerste het is geen meid, maar een jongeman;)Suzanne123 schreef:Lieve meid...ElieVandoorne schreef:
Suzanne
hij geeft aan trainingen te willen gaan doen..puppycursus en vervolgtrainingen..
verder vraagt hij puur info en gaat het om een termijn van 2jaar... waarin hij zoveel mogelijk info wil vragen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
schijnbaar leest ie dan over mijn 1e advies heen, geen mechelaar nemenEva-Joy schreef:lees volgende keer dan ook het gehele topic door;) ten eerste het is geen meid, maar een jongeman;)Suzanne123 schreef:Lieve meid...ElieVandoorne schreef:
Suzanne
hij geeft aan trainingen te willen gaan doen..puppycursus en vervolgtrainingen..
verder vraagt hij puur info en gaat het om een termijn van 2jaar... waarin hij zoveel mogelijk info wil vragenen ook duidelijk aangeeft van ideeen die hij heeft af te zien, als hij hiermee zijn hond tekort doet!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als je hele dagen werkt moet je niet aan honden beginnnen; dat is niet eerlijk naar de hond.ElieVandoorne schreef: Dat een pup volle aandacht nodig heeft weet ik wel...
Maar ben ik serieus van het hele forum hier de enige die zijn honden buiten zou houden?
(Pls mensen op het forum, ik weet dat er onder jullie ook zijn die wel hele dagen werken, maar dat is nu even niet wat ik bedoel...
Ik werk part-time overigens; dat vind ik "the max"....
Vraag jezelf 's af WAAROM je een hond wilt; wat kun jij de hond bieden? Wanneer ga je dan trainen en oefenen met 'm? Wanneer en door wie wordt de hond overdag uitgelaten?
Suzanne
- Frenk
- Zeer actief
't zijn wel een beetje merkwaardige vragen voor iemand die met mechelaars is opgegroeid. Daarnaast praat hij er nogal, ehm, liefdeloos overEva-Joy schreef:verder vraagt hij puur info en gaat het om een termijn van 2jaar... waarin hij zoveel mogelijk info wil vragenen ook duidelijk aangeeft van ideeen die hij heeft af te zien, als hij hiermee zijn hond tekort doet!

- Frenk
- Zeer actief
Zolang de hond er maar niet de dupe van is, toch? Dat is het criterium voor bijna iedereen hierSuzanne123 schreef:Als je hele dagen werkt moet je niet aan honden beginnnen; dat is niet eerlijk naar de hond.
(Pls mensen op het forum, ik weet dat er onder jullie ook zijn die wel hele dagen werken, maar dat is nu even niet wat ik bedoel...

-
Brigitte
- Zeer actief
Ik werk fulltime maar heb een baan gezocht waarbij de honden mee mochten, dat kan ook nogSuzanne123 schreef:
Als je hele dagen werkt moet je niet aan honden beginnnen; dat is niet eerlijk naar de hond.
Ik werk part-time overigens; dat vind ik "the max"....
Suzanne
-
Eva-Joy
- Zeer actief
als je ermee bent opgegroeid (hij is nu 20) waarom zou je er dan alles vanaf weten? als hij niks meer zou willen weten, had hij wel drie mechelpups genomen en die buiten in een kennel gedaan, zoals hij altijd heeft gehad.. hoezo liefdeloos...? omdat hij ze buiten wil houden houd je echt niet minder van je honden hoor.. heb eerder het idee dat het voor zijn idee voor de honden lekkerder is buiten enzo, dat dat beter is voor de honden.. en hier leert hij alleen maar dat dat niet altijd opgaatFrenk schreef:'t zijn wel een beetje merkwaardige vragen voor iemand die met mechelaars is opgegroeid. Daarnaast praat hij er nogal, ehm, liefdeloos overEva-Joy schreef:verder vraagt hij puur info en gaat het om een termijn van 2jaar... waarin hij zoveel mogelijk info wil vragenen ook duidelijk aangeeft van ideeen die hij heeft af te zien, als hij hiermee zijn hond tekort doet!
- pammetje
- Zeer actief
ik vind dat mensen hier ook wel heel fel tegen honden in een kennel zijn
ik vind een staff geen kennelhond
maar er zijn toch genoeg honden die je makkelijk buiten kunt houden
mits ze erbij genoeg beweging krijgen en genoeg aandacht

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Frenk
- Zeer actief
Je hoeft zeker niet alles te weten, maar een beetje basale kennis zou ik wel verwachten. Wat ik vooral merkwaardig vond was het idee om intacte reuen van nou niet om hun verdraagzaamheid bekend staande rassen bij elkaar te willen zetten. En even daarna werden het dan teven. Met nog wat losse opmerkingen over loopsheden enzo. :N:Eva-Joy schreef:als je ermee bent opgegroeid (hij is nu 20) waarom zou je er dan alles vanaf weten? als hij niks meer zou willen weten, had hij wel drie mechelpups genomen en die buiten in een kennel gedaan, zoals hij altijd heeft gehad.. hoezo liefdeloos...? omdat hij ze buiten wil houden houd je echt niet minder van je honden hoor.. heb eerder het idee dat het voor zijn idee voor de honden lekkerder is buiten enzo, dat dat beter is voor de honden.. en hier leert hij alleen maar dat dat niet altijd opgaatFrenk schreef:'t zijn wel een beetje merkwaardige vragen voor iemand die met mechelaars is opgegroeid. Daarnaast praat hij er nogal, ehm, liefdeloos overEva-Joy schreef:verder vraagt hij puur info en gaat het om een termijn van 2jaar... waarin hij zoveel mogelijk info wil vragenen ook duidelijk aangeeft van ideeen die hij heeft af te zien, als hij hiermee zijn hond tekort doet!
Het inzicht en begrip stromen niet over
En over liefdeloos:
niemand neemt een hond met als doel om er "puppycursus en vervolgtrainingen" mee te willen doen. :N:

- Frenk
- Zeer actief
Ik ben niet perse tegen een kennel hoor. Maar dat hangt wel erg van de type honden en de verdere setting af.pammetje schreef:ik vind dat mensen hier ook wel heel fel tegen honden in een kennel zijn
Als je fulltime werkt en je hebt alleen 's avonds tijd, dan moet je je sowieso afvragen wat je met een hond wilt, laat staan meerderen (die elkaar dan ook nog eens niet zouden verdragen misschien)

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb zelf 2 honden in de kennel... maar ik zie dat bij TS niet goedkomen dus ik adviseer geen mechelaars voor hem ook niet in de kennel... niet alle mechelaars kun je ook rucksichlos in de kennel doen, Xena hier die zou wegkwijnen... dit itt de 2 mannen hier.pammetje schreef:ik vind dat mensen hier ook wel heel fel tegen honden in een kennel zijn
MAAR die zijn ook pas na hun 2e jaar in de kennel gegaan, en zitten niet samen in 1 kennel, dat zou een bloedbad worden. Verder trainen ze minimaal 2 x per week, speuren ze om de dag en gaan minimaal 4 x per dag uit en mogen om de beurt 's avonds binnen.

- pammetje
- Zeer actief
ik zou het TS ook niet aanradenmalinois schreef:ik heb zelf 2 honden in de kennel... maar ik zie dat bij TS niet goedkomen dus ik adviseer geen mechelaars voor hem ook niet in de kennel... niet alle mechelaars kun je ook rucksichlos in de kennel doen, Xena hier die zou wegkwijnen... dit itt de 2 mannen hier.pammetje schreef:ik vind dat mensen hier ook wel heel fel tegen honden in een kennel zijn
MAAR die zijn ook pas na hun 2e jaar in de kennel gegaan, en zitten niet samen in 1 kennel, dat zou een bloedbad worden. Verder trainen ze minimaal 2 x per week, speuren ze om de dag en gaan minimaal 4 x per dag uit en mogen om de beurt 's avonds binnen.
maar zag hier zoveel felheid tegen kennels
met opmerkingen zoals : Ik vind het een slechte zaak om op voorhand te besluiten dat je een hond in een kennel wilt houden.
dan zijn er toch veel mensen slecht bezig
ik ben geen mens voor honden in een kennel
maar kan wel snappen dat mensen dat wel doen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Eva-Joy
- Zeer actief
volgende keer zal ik het dan maar helemaal uitkauwenFrenk schreef:Je hoeft zeker niet alles te weten, maar een beetje basale kennis zou ik wel verwachten. Wat ik vooral merkwaardig vond was het idee om intacte reuen van nou niet om hun verdraagzaamheid bekend staande rassen bij elkaar te willen zetten. En even daarna werden het dan teven. Met nog wat losse opmerkingen over loopsheden enzo. :N:Eva-Joy schreef:als je ermee bent opgegroeid (hij is nu 20) waarom zou je er dan alles vanaf weten? als hij niks meer zou willen weten, had hij wel drie mechelpups genomen en die buiten in een kennel gedaan, zoals hij altijd heeft gehad.. hoezo liefdeloos...? omdat hij ze buiten wil houden houd je echt niet minder van je honden hoor.. heb eerder het idee dat het voor zijn idee voor de honden lekkerder is buiten enzo, dat dat beter is voor de honden.. en hier leert hij alleen maar dat dat niet altijd opgaatFrenk schreef:'t zijn wel een beetje merkwaardige vragen voor iemand die met mechelaars is opgegroeid. Daarnaast praat hij er nogal, ehm, liefdeloos overEva-Joy schreef:verder vraagt hij puur info en gaat het om een termijn van 2jaar... waarin hij zoveel mogelijk info wil vragenen ook duidelijk aangeeft van ideeen die hij heeft af te zien, als hij hiermee zijn hond tekort doet!
Het inzicht en begrip stromen niet over
En over liefdeloos:
niemand neemt een hond met als doel om er "puppycursus en vervolgtrainingen" mee te willen doen. :N:
en nee hij weet niet heel veel nee.. maar denk je dat ik al die dingen wist voordat ik een hond nam? terwijl ik ook mijn leven lang genoeg honden heb gezien
ik zou een hond ook niet in een kennel doen,, maar vind het onzin dat je dus niet van honden houdt als je dat wel doet...
t gaat me er vooral om dat iedereen hem zo afkraakt, terwijl hij duidelijk flexibel is en ook daadwerkelijk geinteresseerd is in de info die hij krijgt..
- renee-uk
- Zeer actief
Ik ben ook niet per sé tegen honden in kennels, al zou ik dat zelf nooit willen omdat ik daar geen hond voor neem, maar wel als een hond daar alleen maar een keer per dag uitkomt voor een wandeling en voor de rest van de tijd zichzelf maar moet vermaken.
En dat dat de bedoeling is lees ik een beetje in de berichten van TS.
Ik denk nl niet dan een hond daar erg gelukkig van wordt, al heb je natuurlijk ook in dit geval uitzonderingen op de regel.
En dat dat de bedoeling is lees ik een beetje in de berichten van TS.
Ik denk nl niet dan een hond daar erg gelukkig van wordt, al heb je natuurlijk ook in dit geval uitzonderingen op de regel.