Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe pak je dit het best aan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ElieVandoorne schreef: Ik heb weinig doelen dan enkel veel honden houden. Ik vind gewoon veel rassen de moeite waard om te houden.
oke schrijf de mechelaar dan maar af... daar moet je mee werken... en niet alleen in een kennel douwen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik lees jouw verhaal en plannen om een groep honden buiten te gaan houden zodat ze kunnen ravotten (ze zijn immers te groot voor in huis) en ik denk maar 1 ding.

Neem nooit een hond! Je weet echt niet wat een hond nodig heeft, wat een roedel inhoudt, of een ras überhaupt geschikt is als kennelhond, etc, en dan wil je een groep pittige reuen samen in de tuin gaan houden. :N:

Wat zou je gaan doen met al die grote honden, behalve dan dat ze in de tuin moeten ravotten? Ga je met al die honden trainen of sporten?
Hoe ga je ze uitlaten? Een voor een? Of moeten ze in de tuin hun behoefte doen?

Je klinkt mij als een hondenverzamelaar, niet als een hondenliefhebber.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Het gaat er overigens niet om dat een Dogo, Stafford, Mechelaar reu niet samen zou gaan. Ik lees ergens dat je dan overweegt het bij 1 ras te houden. Dat maakt geen zak uit, ook Dogo reuen, Stafford reuen en Mechelaar reuen onderling kunnen elkaar flink naar het leven staan.

Als je een hond neemt en je houdt echt van die hond, zet er dan geen groep reuen bij. Want je loopt gewoon dik risico dat je geliefde honden elkaar afmaken.

Apart houden in een kennel kan wel maar dan vraag ik me werkelijk af waarom je honden zou willen houden? Malinois houdt ze meen ik ook wel in een kennel maar die traint er keihard mee en ze komen niks tekort.
Geen enkele hond wordt gelukkig als je ze gewoon in een kennel houdt en af en toe eruit laat om in de tuin te sjouwen :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Jinx schreef:Het gaat er overigens niet om dat een Dogo, Stafford, Mechelaar reu niet samen zou gaan. Ik lees ergens dat je dan overweegt het bij 1 ras te houden. Dat maakt geen zak uit, ook Dogo reuen, Stafford reuen en Mechelaar reuen onderling kunnen elkaar flink naar het leven staan.
Ik ga ook niet zomaar een roedel "Frenkies" bij elkaar zetten :19: :N:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Jinx schreef:Het gaat er overigens niet om dat een Dogo, Stafford, Mechelaar reu niet samen zou gaan. Ik lees ergens dat je dan overweegt het bij 1 ras te houden. Dat maakt geen zak uit, ook Dogo reuen, Stafford reuen en Mechelaar reuen onderling kunnen elkaar flink naar het leven staan.
En al helemaal niet in een kennel in de tuin zonder werk of spel :neenee:
Mit
Zeer actief

EstherK schreef:
Frenk schreef:
Dames, dames toch. Dat snap ik :wink:
Ik nam deze rassen als voorbeeld omdat TS het daarover had. Je moet hoe dan ook nooit zomaar iets bij elkaar zetten vind ik :wink:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Jinx schreef:
EstherK schreef:
Frenk schreef:
Ik nam deze rassen als voorbeeld omdat TS het daarover had. Je moet hoe dan ook nooit zomaar iets bij elkaar zetten vind ik :wink:
En TS moet wat mij betreft nooit aan een hond beginnen :pffff:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat een bizar topic. :N:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Jinx schreef:
EstherK schreef:
Frenk schreef:
Mijn opmerking was als ondersteunend op jouw verhaal bedoelt. Niet asl kritiek :N:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Frenk schreef:
Jinx schreef:
EstherK schreef:
Frenk schreef: Ik ga ook niet zomaar een roedel "Frenkies" bij elkaar zetten :19: :N:
Mijn opmerking was als ondersteunend op jouw verhaal bedoelt. Niet asl kritiek :N:
Frenk toch! Ik zat al huilend achter mijn pc, helemaal verward dat jullie me verkeerd begrepen. :mrgreen:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik schrik een beetje van dit topic :N:

het doet mij denken aan een idee voor broodfok. lekker paar kennels met rassen en fokken maar !

ik denk ook uit je post te lezen dat je nog veel, heeel veel te leren hebt over honden.

en dan als beginner deze rassen willen en liefst veel en je wil ze ook absoluut niet gecastreert hebben lees ik (broodfok??).

veel succes :19:

begin eerst eens met 1 hond :idea:
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Waarom in godsnaam al meteen een hele groep honden als je nog nooit een hond hebt gehad.. :denken:
En dan nog wel reuen, waarom eigenlijk alleen reuen?
En zoals gezegd van een mechelaar dan toch teefjes..? :denken:
Beetje vreemd allemaal..

En dan wil je ze buiten houden? Volgensmij zijn staffords ook echt geen kennelhonden, zijn in mijn ogen echte gezinshonden die volgensmij alleen maar zullen verpieteren in een kennel... :19:

Maar ik ga met de rest mee, je kunt beter geen hond(en) nemen denk ik... :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Of iemand die gewoon wil relschopppen.
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Wow wow people, hold your horses!

broodfokker? huh..met een meute reuen? Ik heb geen intenties tot fokken eerlijk gezegd. Ik hou vooral van de bouw van een reu, ik vind deze namelijk altijd iets gespierder/steviger (hoe je het ook wil omschrijven) dan een teefje.

Maar hier werd al volop gesuggereerd dat reuen samen met dergelijke rassen niet te doen is... Dus dan denk je uiteraard aan 1 ras met één reu en meerdere teefjes.. Maar om dan meteen uitgeroepen te worden tot broodfokker van het jaar..get real!

En een groot verzamelgehalte... Ik informeer en pas mijn wensen aan naar volgens de mogelijkheden... Ik heb momenteel geen hond, dus ik verzamel weinig..enkel informatie.

Jullie moeten hier al behoorlijk vreemde mensen tegengekomen hebben dat jullie zo snel uitvaren en volledig uit de lucht gegrepen conclusies trekken.

Even het plaatje in mijn hoofd duidelijker schetsen, want ik sluit niet uit dat het komt door enkele vaagheden van mijn kant uit (maar hé vragen kan ook ipv meteen conclusies te trekken)

De ren... Ik wil enkel zeggen dat ik niet van plan ben om de honden binnen te houden. Ik wil trouwens ook geen standaardkennel zetten, maar iets waar deftig gerend kan worden als ze bij mijn afwezigheid achter de grendel moeten (we willen toch een veilige omgeving?).

Iemand probeerde de situatie te kalmeren door te zeggen dat ik opgegroeid ben tussen honden. Jup dat is zo... 2 teefjes en een reu Mechelse herder. Ik herinner me nog de wandelingen, het balletje gooien,.... Dus ik ben niet van plan om mijn honden even in de kennel te laten..er moet dus idd mee gewerkt worden (hondenschool, trainingen,..) en iedere dag mee gewandeld...desnoods apart.

Waarom ik een hond niet gecastreerd wil hebben..Ik las dat sommige honden daardoor nogal fel veranderen van karakter..dat vind ik eerlijk gezegd best jammer klinken... Kan ook enkel aan mij liggen. Maar er zitten geen fokredenen achter.

En ik wil met 1 hond beginnen...maar als je het begin van het topic leest zie je dat ik me afvroeg of honden bij elkaar als pup beter zou gaan..dus dan zou je automatisch met een groep beginnen..dit is nu niet zo, dus kan 1 hond met een keer best.

En sorry, maar zeggen dat ik nooit een hond zou moeten houden omdat ik informatie inwin alvorens nog maar te DENKEN aan een aankoop...
Eerlijk gezegd denk ik nog altijd dat veel meer mensen eerst info zouden moeten inwinnen, dus ik vind dit van mezelf eerder een pluspunt.

Goed jullie mogen weer nu :)
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Ik heb 2 teven een mechel en een border collie beide 24uur per dag buiten in de tuin (niet in een kennel dus) als ik ziek ben en ze een paar dagen (meer dan 2 ) niets te doen heben op een wandeling na dan gaan ze vechten en kom ik er niet tussen dan zullen ze tot de dood door gaan.

Als ik gewoon met ze sport:
mechelse herder - 3x per week knpv (politie training) 1x per week behendigheid.
Border collie - 3x per week behendigheid 1x per week speurhond opleiding.

Is er niets aan de hand, en spelen ze samen, liggen naast elkaar en komen zelfs voor elkaar op als er een andere hond vervelend doet.

Echter kan mijn mechelse herder niet met vreemde honden opschieten, pas als ze ze kent door middel van stap voor stap kennismaken vanaf een afstand dan gaat het goed maar een vreemde hond die ineens aan haar snuffeld of op haar af loopt wil ze zowat vermoorden.

Zoiezo vindt ik dat je met iedere hond en vooral een werk hond zoals de mechelse herder, Border collie e.d echt moet werken in de zin van trainingen, opleidingen en niet 1x per week maar vaker.
Als je dit met je evt. groep honden allemaal 1 op 1 doet zullen ze jou ook makkelijker als baas/leider erkennen en zo ook elkaar eerder met rust laten.
een hond die barst van de energie gaat zich vervelen (neit alleen lichamelijk maar ook gestelijk) en gaat dan de andere honden pesten met alle gevolgen van dien.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik vind, algemeen gesproken, alle door TS genoemde rassen geen "beginnershonden" en aangezien er niet zo heel veel hondenervaring is, zou ik er niet aan moeten DENKEN om dan "in 1 x" meerdere honden te nemen.

Algemeen gesproken, misschien met uitzondeirng van de genoemde herder, gaan reuen van die rassen niet samen met andere reuen (van hetzelfde of een ander ras dus) niet goed samen.

Het is hartstikke goed dat je eers informatie vraagt, maar eh... misschien had je wat voorwerk kunnen doen? Ik weet niet, de vraagstelling komt ook op mij wat "raar" over.

Hoe oud ben je?

Suzanne
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Een roedel staffords samen laten als je er niet bent ie helemaal niet aan te raden
Ook al zijn het reu en teef of reu en meerdere teven

Ook is een stafford geen hond die je in de kennel laat leven
Ten 1e is de beharing er niet goed voor ( vaak veel te dun)
En ten 2e ze kwijnen weg, een staff is echt een mensen hond , die elke aai streel of mogelijkheid aan zou pakken
En die je weg ziet kwijnen als ze heel de tijd in een kennel laat
Allemaal appart omdat ze anders gewoon veel te makkelijk zullen gaan knokken

Ik heb hier meerdere reuen gehad , maar eenmaal volwassen kunnen ze niet meer bij elkaar
Zo heb ik 5 teven waarvan er 2 elkaars bloed kunnen drinken tewijl ze met de andere 3 wel goed kunnen

Dus als ik er niet ben zijn mijn honden gescheiden

Een stafford is nu eenmaal een ras met een vecht achtergrond en ze kunnen normaliter niet leven in een groep als bv een heel zacht aardig ras of een meute hond

Niet dat een staff niet lief is, dat zijn ze zeker wel , maar niet altijd even lief naar andere honden
Naar mensen zijn het honden uit duizenden
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik sluit me helemaal aan met hierboven
ik kan niet over de andere rassen oordelen

ik vind dus een stafford echt geen kennelhond
die moet bij mensen zijn
het liefst liggen ze de hele dag bij je
die moeten je aanraken

meerdere staffs bij elkaar
of het nu teven of reuen zijn kan altijd mis gaan
hier heb ik mn staffs ook gescheiden als ik er niet ben
en ik heb reu en teef
en dat kan nog mis gaan

las nog iets van balgooien
succes met meerdere staffs bij elkaar die samen op het zelfde balletje gedoken komen

waarom begin je niet gewoon met 1 hondje
voed het leuk op
ga dr leuke dingen mee doen
en kijk dan verder
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Mit
Zeer actief

Nouja, wat betreft het kennel gebeuren dan ook even de Dogo.
Dogo's kunnen prima in kennels maar ik betwijfel of het er leukere honden van worden. Dogo's zijn erg zelfstandig en ik vermoed dat als je ze in een kennel houdt je veel minder met ze kunt beginnen dan als je ze in huis houdt.
En in huis kan het al een hele kluif zijn, dus.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

ElieVandoorne schreef:Wow wow people, hold your horses!

Maar hier werd al volop gesuggereerd dat reuen samen met dergelijke rassen niet te doen is... Dus dan denk je uiteraard aan 1 ras met één reu en meerdere teefjes.. Maar om dan meteen uitgeroepen te worden tot broodfokker van het jaar..get real!

Waarom een groep? Wat is er zo aantrekkelijk aan dat idee? Ik heb drie honden en moet stevig aanpoten om ze allemaal hun aandacht te geven. En dan train ik er nog niet eens mee ook.

En een groot verzamelgehalte... Ik informeer en pas mijn wensen aan naar volgens de mogelijkheden... Ik heb momenteel geen hond, dus ik verzamel weinig..enkel informatie.

Ik had het dan ook over verzamelaarsmentaliteit. Wat dacht je van guppies? Ook leuk, kun je verschillende kleuren fokken en verzamelen.

De ren... Ik wil enkel zeggen dat ik niet van plan ben om de honden binnen te houden. Ik wil trouwens ook geen standaardkennel zetten, maar iets waar deftig gerend kan worden als ze bij mijn afwezigheid achter de grendel moeten (we willen toch een veilige omgeving?).

Een hond geeft geen barst om hoe mooi de kennel is. Een hond wil dicht bij je zijn. Vooral iets om aan te denken als je met één hond wilt beginnen. Ook nogal een opmerking voor een verzamelaar, sorry. De verzameling moet natuurlijk wel mooi tentoongesteld worden. :roll:

En ik wil met 1 hond beginnen...maar als je het begin van het topic leest zie je dat ik me afvroeg of honden bij elkaar als pup beter zou gaan..dus dan zou je automatisch met een groep beginnen..dit is nu niet zo, dus kan 1 hond met een keer best.

En sorry, maar zeggen dat ik nooit een hond zou moeten houden omdat ik informatie inwin alvorens nog maar te DENKEN aan een aankoop...
Eerlijk gezegd denk ik nog altijd dat veel meer mensen eerst info zouden moeten inwinnen, dus ik vind dit van mezelf eerder een pluspunt.

Hoe kun je, opgegroeid zijnde met honden, zo weinig van honden afweten dat je zelfs de simpelste basiskennis ontbeert? Dat pups die samen opgroeien gaan knokken, dat weet je dan toch?]

Nou, nee dank je. :wink:
LittleBoy
Actief

Hoi

leuk, terug wat kalmere antwoorden.

Ik heb jullie nu verteld welke rassen mij aanspreken, wat ik er zelf van verwacht. Nu weet ik mooi welke rassen, combinaties,... afvallen. Dit lijkt me toch al een aardig begin naar een 'voorwerk' toe.

Ik had al een vermoeden dat een kortharige hond problemen kon geven in een kennel. Begrijp me niet verkeerd, ik wil iedere avond spenderen aan de honden...Maar daarom hoef ik gewoon geen hond binnenshuis. Maar ik moet dan inderdaad een ras nemen die het kan verdragen om buitenshuis te leven.

En ik ga beginnen met 1 hond hoor mensen :D Ik heb begrepen dat ze samen laten opgroeien als puppy geen voordeel geeft tot een betere 'verstandshouding' tussen de dieren. Dus is er ook geen reden om er meteen enkele in één keer aan te kopen.

Ik vroeg me wel af of iemand me kan vertellen hoe het met een Deense dog zit...Ik ken mensen die hun Deense dog buiten houden (ze kunnen in een stal slapen). Dus ik vermoed dat het wel kan...??? Of niet?
Naar wat ik gezien heb lijken ze me ook wat zachtaardiger, maar ik kan de bal volledig misslaan (wat ik hier al bewezen heb).

Iemand vroeg me naar mijn leeftijd. Zoals vermeld in mijn voorstelling.
20 jaar en van het mannelijke geslacht.

Maar nog even ter aanvulling...Ik begrijp de heisa nog steeds niet. Net of ik al 5 pups gekocht heb..terwijl ik me informeer voor over 2 jaar :D
Is het niet logisch dat iedereen een beetje zoekt naar het type hond dat voor hem geschikt is?

@ pammetje: Je kan ook alles wat ik zeg verkeerd laten uitdraaien. Balletje gooien kan je ook met 1 hond gaan doen hé :)

Op 5 paarden tegelijkertijd kan je ook niet rijden, toch hebben sommige mensen er 5... ;) Maar goed, ik gedraag me betweterig en dat kan niet de bedoeling zijn.
LittleBoy
Actief

christo schreef:
ElieVandoorne schreef:Wow wow people, hold your horses!

Waarom een groep? Wat is er zo aantrekkelijk aan dat idee? Ik heb drie honden en moet stevig aanpoten om ze allemaal hun aandacht te geven. En dan train ik er nog niet eens mee ook.

Ik had het dan ook over verzamelaarsmentaliteit. Wat dacht je van guppies? Ook leuk, kun je verschillende kleuren fokken en verzamelen.

Een hond geeft geen barst om hoe mooi de kennel is. Een hond wil dicht bij je zijn. Vooral iets om aan te denken als je met één hond wilt beginnen. Ook nogal een opmerking voor een verzamelaar, sorry. De verzameling moet natuurlijk wel mooi tentoongesteld worden. :roll:

Hoe kun je, opgegroeid zijnde met honden, zo weinig van honden afweten dat je zelfs de simpelste basiskennis ontbeert? Dat pups die samen opgroeien gaan knokken, dat weet je dan toch?]

Nou, nee dank je. :wink:
De hond moet niet mooi tentoongesteld worden...
Maar als je er niet bent vind ik persoonlijk zit een hond beter in een ruime kennel waar hij zich kan uitleven, dan in de woonkamer bijvoorbeeld.

En van mij mag je gerust denken dat ik een verzamelaar ben. Eerlijk gezegd zijn er toch makkelijkere dingen om te verzamelen dan honden dacht ik. Nu goed, het kan een eindeloze discussie worden natuurlijk.

Ik zou niet alleen zijn, mijn vriendin is ook into honden.
Sowieso had ik al een vermoeden dat er wel rassen zouden afvallen, maar nogmaals.. Informeren staat gelukkig vrij (dacht ik).

Guppies vallen af trouwens, ik heb het niet voor vissen ;)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Waarom moet de hond in een kennel, als je het zo leuk vind om honden om je heen te hebben?

In mijn opinie zijn de rassen die je opnoemt, m.u.v. de mechelaar, toch meer honden die graag bij de baas binnen zitten.
pammetje
Zeer actief

wat ik knap vind is dat je van alles wat ik zeg
alleen dat eruit haalt
ik ben hier al weg doei :ok:
veel succes
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
LittleBoy
Actief

Aimee schreef:Waarom moet de hond in een kennel, als je het zo leuk vind om honden om je heen te hebben?

In mijn opinie zijn de rassen die je opnoemt, m.u.v. de mechelaar, toch meer honden die graag bij de baas binnen zitten.
Wel eerlijk gezegd...Wij hebben enkel Mechelaars gehad. En die zaten graag buiten. Er is ook een reden waarom ik hier die vragen stel :) Nu weet ik dit ook weer.

Waarom in een kennel, ik vind grote honden binnen ontzettend onhandig. :)
Dat is een persoonlijke mening, hoef je niet mee akkoord te zijn. maar ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt. :)
LittleBoy
Actief

pammetje schreef:wat ik knap vind is dat je van alles wat ik zeg
alleen dat eruit haalt
veel succes
Ik heb de rest ook meer dan goed gelezen..en geconcludeerd dat ze dus niets voor mij zijn. Maar het viel me ook op dat je toch nog die sneer probeerde te geven ;) Daarom de opmerking.

Maar ik haal zeker meer uit je post dan enkel dat.
pammetje
Zeer actief

ElieVandoorne schreef:
alleen dat eruit haalt
veel succes
Ik heb de rest ook meer dan goed gelezen..en geconcludeerd dat ze dus niets voor mij zijn. Maar het viel me ook op dat je toch nog die sneer probeerde te geven ;) Daarom de opmerking.

als je dat als een sneer ziet
ik noem dat iets heel duidelijk duidelijk maken wat ik bedoel
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

ElieVandoorne schreef:
Aimee schreef:Waarom moet de hond in een kennel, als je het zo leuk vind om honden om je heen te hebben?

Wel eerlijk gezegd...Wij hebben enkel Mechelaars gehad. En die zaten graag buiten. Er is ook een reden waarom ik hier die vragen stel :) Nu weet ik dit ook weer.

Waarom in een kennel, ik vind grote honden binnen ontzettend onhandig. :)
Dat is een persoonlijke mening, hoef je niet mee akkoord te zijn. maar ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt. :)
Een hond die buiten opgroeit kan het binnen heel snel benauwd krijgen omdat het binnen verwarmd is en buiten niet. Maar dat heeft niets met voorkeur te maken. Een hond alleen zal nog altijd liever bij jou zijn, honden zijn roedeldieren. Het is dan wel handig dat zijn dikke vacht dat niet onmogelijk maakt.
LittleBoy
Actief

pammetje schreef:
ElieVandoorne schreef:
alleen dat eruit haalt
veel succes

als je dat als een sneer ziet
ik noem dat iets heel duidelijk duidelijk maken wat ik bedoel
Goed dan wens ik mij zeker te excuseren voor mijn opmerking.
Je post kwam verkeerd over bij mij.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Waarom in een kennel, ik vind grote honden binnen ontzettend onhandig.
Dat is een persoonlijke mening, hoef je niet mee akkoord te zijn. maar ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt
je zult idd vast niet de enige zijn die zo denkt, maar de meeste hier hebben honden als lid van het gezin en dan is het wat raar als een van de gezinsleden in eenzame afzondering moet verblijven....

Hoe onhandig een grote hond binnen is heb je voor een groot deel zelf in de hand....opvoeding heet dat ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”