Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goedzo is einde oefening...

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Goedzo is einde oefening...

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lilo is bij vlagen ontzaglijk gehoorzaam, blijft bij NETJES NAAST! ook echt keurig netjes naast, plakt ongeveer aan mijn been en staat zonder commando direct stil als ik stil sta, en gaat weer lopen als ik weer ga lopen.

Helemaal geweldig dus, maar zodra ik ga jubelen van GOEDZO!, neemt ze een rotspurt, trekt mijn arm half uit de kom en gaat op zoek naar vreemde katten en andere interessante dingen. GOEDZO! betekent voor haar heel duidelijk einde oefening en dan kunnen we weer lekker gaan boeven. :roll:

Ik wil graag dat hele brave gedrag belonen, maar het is niet altijd de bedoeling dat ze dan maar meteen de benen mag nemen. Hoe moet ik dat aanpakken?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

hahah ik zie het voor me en het is een beetje herkenbaar...
Keurig met stem of ja goedzo brave meid en inene is het commando opgeheven :wink:
Niet meer lullen of goedzo braven.. snoepje of balletje erin als beloning... en de oefening daarna nog eens kort doen.. en dan of met een vrij of met een handbeweging het commando ontheffen...in mijn ogen kun je het commando vrij ook als beloning voor de hond geven.. even netjes alle gevraagde dingen uitvoeren en dan een vrij..
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gewoon niet alleen GOED ZO zeggen als het einde oefening is? Je hebt het haar natuurlijk zelf geleerd, je kunt het op dezelfde manier weer afleren.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Iets anders zeggen? Meestal gaat het alleen om het hoge stemmetje :mrgreen: Meestal zeg ik zoiets als 'Dat doe jij netjes! Mooi Hoor! Ja nog eventjes, dan krijg je een beloning!' Zo onwijk je dus alle woorden zoals 'Goedzo, koekje etc' :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Goed zo als einde oefening beschouwen en "braven" voor de goede uitvoering?
Hoef je ook niks af te leren :mrgreen:
Je moet het jezelf natuurlijk wel aanleren :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay heeft hier ook een handje van. Ik ben dus erg aan het trainen dat goed zo dus niet einde oefening is. Hij moet dan nog even door. Dan zeg ik geen goed zo mee, maar toe maar om met een ander commando dus te eindigen... De tijd die je na goedzo doorgaat steeds verder uitbreiden.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik BRAAF! consequent ga hanteren voor belonen tussendoor, want dat werkt ook al aardig als we langs een Hele Enge Hond lopen. En dan hou ik GOEDZO! voor einde oefening.
ranetje
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik BRAAF! consequent ga hanteren voor belonen tussendoor, want dat werkt ook al aardig als we langs een Hele Enge Hond lopen. En dan hou ik GOEDZO! voor einde oefening.
:ok:
Zorg er wel voor dat braaf niet ook einde oefening gaat worden.
Ze moet dus niet zelf iets kunnen gaan doen na het braven. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Hanneke2
Zeer actief

ranetje schreef:
Hanneke2 schreef:Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik BRAAF! consequent ga hanteren voor belonen tussendoor, want dat werkt ook al aardig als we langs een Hele Enge Hond lopen. En dan hou ik GOEDZO! voor einde oefening.
Nee, snap ik. BRAAF is nog steeds kort aan de lijn, en doorgaan met waar we mee bezig waren.

Ik moet er wel meer bij nadenken dan Lilo. :roll:
ranetje
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
ranetje schreef:
Nee, snap ik. BRAAF is nog steeds kort aan de lijn, en doorgaan met waar we mee bezig waren.

Ik moet er wel meer bij nadenken dan Lilo. :roll:
Heel herkenbaar :wink:
Ik moet ook goed blijven nadenken hoor en het gaat ook wel eens niet zoals het had gemoeten.

Anders zou ik niet eens op het idee komen dat braaf ook einde oefening zou kunnen worden :mrgreen:
Afbeelding
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

bij takkii is JATOEMAAR einde oefening of vrij

verder is alles met blije stem van YES, GOED ZO, BRAVE HOND, KNAPPE VENT, DAT IS BRAAF alleen maar een beloning voor goed gedrag

even bij jezelf nagaan wat je nogal snel gebruikt zou ik denken.
iets wat niet zo lekker bekt of niet te ver voor in de mond ligt gebruiken voor einde oefening. Anders roep je te pas en te onpas in je enthiosiasme een woord wat je niet had willen roepen
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”