Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Snoepje alleen aannemen met toestemming?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Snoepje alleen aannemen met toestemming?

Ongelezen bericht door Frenk »

Het is nu al een paar keer voorgekomen dat (voor hem) vreemde mensen Frenk een brokje willen geven (en daarvoor netjes eerst vragen of ik dat goed vind :ok:). Maar Frenk neemt dat dan niet aan. Pas als ik het voertje overneem of heel nadrukkelijk zeg dat het goed is, dan neemt hij het aan.
Waar komt dat vandaan?

Overigens eet hij ook thuis wel vaker alleen als mijn vriend of ik erbij ben. :denken:

Hij is echt een muts qua eten... Hij laat gerust een kipfilet liggen en dat is echt niet omdat hij teveel gegeten heeft. Hij is eerder te mager aan het worden :19: Maar hij eet gewoon slecht. Het is net alsof eten hem niet boeit :denken:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo neemt alles aan zelfs zonder toestemming :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco eet bij iedereen de vingers ook nog, op, Ducain
neemt helemaal niets aan :19: van een vreemde, is zowie zo niet op eten gefixeerd :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm... ik zou het een pluspunt vinden als ze niets zouden aannemen als ik niet eerst zeg dat het okay is!

Laatst nog, werd hem de onderste punt van een cornetto aangeboden, waar dus in 99% van de gevallen chocola inzit. Ik kon het aannemen verhinderen (met een commando) maar de man wilde het koste wat kost aanbieden. Kreeg daar bijna ruzie over! Vind het asociaal als mensen mijn hond wat geven zonder het mij te vragen (bekenden zijn uitgezonderd van deze regel) .. wie weet zijn ze wel allergisch of (zoals dus met die cornettopunt) is het iets wat niet goed / potentieel dodelijk is!

Dus, mochten mijn honden dingen weigeren, prijs ik ze daarom! Met een "toemaar" mogen ze het dan wel pakken, wat Merlijn in 99% van de gevallen niet doet, Tristan in 100% van de gevallen wel ;-)

Suzanne
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

ja..helemaal top zou ik zeggen :ok:

bij Kaya werd het "nee" commando met een voertje aangeleerd op de puppycursus al ..
dus die kijkt ook eerst om naar mij als hem iets wordt aangeboden..
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Snoepje alleen aannemen met toestemming?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Frenk schreef:Het is nu al een paar keer voorgekomen dat (voor hem) vreemde mensen Frenk een brokje willen geven (en daarvoor netjes eerst vragen of ik dat goed vind :ok:). Maar Frenk neemt dat dan niet aan. Pas als ik het voertje overneem of heel nadrukkelijk zeg dat het goed is, dan neemt hij het aan.
Precies Boomer.. :mrgreen:
Alleen presteert die het ook regelmatig om, als ik dan heb gezegd dat het goed is, met een heel vuile bek dat koekje aan te nemen, op de grond te spugen en pas op te eten als ik het aanbied.. :roll: Zelfs bij frolic of koekjes die hij thuis ook krijgt.. :pffff:

Tegenwoordig zeg ik dus maar als hij het niet aanpakt, dat hij het alleen van mij aanneemt.
Heb ik nix op getraind, deed hij gewoon van zichzelf. Vind het wel prima, al heb ik geen idee waar het vandaan komt.
Frenk
Zeer actief

M@rleen schreef:
Frenk schreef:Het is nu al een paar keer voorgekomen dat (voor hem) vreemde mensen Frenk een brokje willen geven (en daarvoor netjes eerst vragen of ik dat goed vind :ok:). Maar Frenk neemt dat dan niet aan. Pas als ik het voertje overneem of heel nadrukkelijk zeg dat het goed is, dan neemt hij het aan.
Precies Boomer.. :mrgreen:
Alleen presteert die het ook regelmatig om, als ik dan heb gezegd dat het goed is, met een heel vuile bek dat koekje aan te nemen, op de grond te spugen en pas op te eten als ik het aanbied.. :roll: Zelfs bij frolic of koekjes die hij thuis ook krijgt.. :pffff:
:eek:
Dat doet Frenk soms ook. :N: als hij het met een tang aan zou kunnen pakken, dan zou hij dat doen volgens mij :F:
Tegenwoordig zeg ik dus maar als hij het niet aanpakt, dat hij het alleen van mij aanneemt.
Heb ik nix op getraind, deed hij gewoon van zichzelf. Vind het wel prima, al heb ik geen idee waar het vandaan komt.

Het is ook niet dat ik het vervelend vind. Ik vond het echter wel opvallend en vroeg me af of jet het ergens mee zou kunnen verklaren :19:
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

Als je enig idee hebt waardoor hij zo doet, laat me dat dan eens weten. Ik probeer Sanka het af te leren alles van iedereen aan te nemen, tot nu toe zonder succes natuurlijk :roll: Ze is zo erg dat ze soms haar neus in de gevulde broek/jaszak probeert te krijgen voor nog meer lekkers :N:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Frenk
Zeer actief

kimmeke schreef:Als je enig idee hebt waardoor hij zo doet, laat me dat dan eens weten. Ik probeer Sanka het af te leren alles van iedereen aan te nemen, tot nu toe zonder succes natuurlijk :roll:
Als ik het wist.... :19: :wink:
Ze is zo erg dat ze soms haar neus in de gevulde broek/jaszak probeert te krijgen voor nog meer lekkers :N:
Een beetje offtopic: dat lijkt me echt heel erg lastig en toch ook wel eng. Ik heb toch al een enkele keer gehad dat mij volkomen onbekende honden dat bij mij doen. En ze zijn zo watervlug dat ze voor je het weet al het plastic zakje met koek/kaas/worst te pakken hebben. En die luisteren op zo'n moment echt niet naar hun baas of naar mij :N:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Waar komt dat vandaan?

Overigens eet hij ook thuis wel vaker alleen als mijn vriend of ik erbij ben. :denken:

Hij is echt een muts qua eten... Hij laat gerust een kipfilet liggen en dat is echt niet omdat hij teveel gegeten heeft. Hij is eerder te mager aan het worden :19: Maar hij eet gewoon slecht. Het is net alsof eten hem niet boeit :denken:
Doen ze hier ook allebei niet. Ik zeg dan altijd dat ik ze geleerd heb dat ze geen snoepjes mogen aannemen van vreemden :mrgreen:
Ook als ik "toestemming" geef doen ze het niet, wel als ik het snoepje overpak en hem geef. Maar goed, ze zijn beiden bij mij ook niet echt voergericht.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik denk dat het bij Boomer een combi is van zn terughoudendheid; hij gaat niet zelf op vreemden af en dat hij gewoon niet op voer is. Hij eet wanneer hij wil eten en als hij niet wil, eet hij niet.
Als ik het dan aanbied, neemt hij het wel aan, omdat ik het ben.. :pffff: Zoiets denk ik..
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:
Waar komt dat vandaan?

Doen ze hier ook allebei niet. Ik zeg dan altijd dat ik ze geleerd heb dat ze geen snoepjes mogen aannemen van vreemden :mrgreen:
Ook als ik "toestemming" geef doen ze het niet, wel als ik het snoepje overpak en hem geef. Maar goed, ze zijn beiden bij mij ook niet echt voergericht.
Maar je hebt het ze dus niet geleerd, het zit er gewoon in?
Frenk is ook niet voergericht :19: (en ook niet op een bal of iets anders, dus trainen is soms best lastig :wink:). Misschien heeft het inderdaad daarmee te maken :denken:
En wijst het feit dat hij het wel uit onze hand eet (en eigenlijk uberhaupt pas eet als een van ons erbij is) nog ergens op?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ken het ook wel van wat hondjes die inderdaad sowieso niet voergericht zijn, en ook regelmatig hun eten laten staan. Die nemen dan ook geen koekjes aan van vreemden :wink:

Mijn honden zijn daar nooit zo moelijk in :mrgreen: Alhoewel Vera best wel kieskeurig kan zijn, maar koekjes van anderen betekent aandacht, en aandacht is altijd goed :mrgreen: Soms neemt ze het dus aan, en gaat dan met een heel zuur gezicht erop lopen kauwen zo van "gadverdamme, stoppen ze nu weer in mijn bek". Maar aannemen zal ze het, vanwege de aandacht haha.
Bij mij kwat ze soms helemaal koekjes uit, heeft ze geen trek :19:

Saar vreet alles, en neemt ook alles van iedereen met graagte aan. Ze wil geen aandacht, maar wel koekiessssss :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Frenk schreef:Maar je hebt het ze dus niet geleerd, het zit er gewoon in?
Frenk is ook niet voergericht :19: (en ook niet op een bal of iets anders, dus trainen is soms best lastig :wink:). Misschien heeft het inderdaad daarmee te maken :denken:
En wijst het feit dat hij het wel uit onze hand eet (en eigenlijk uberhaupt pas eet als een van ons erbij is) nog ergens op?
Nee, ik heb het ze niet geleerd. Maar ik vind dat wel leuk klinken :mrgreen:

Dat ze niet voergericht zijn heeft daar beslist mee te maken, ook met dat laatste denk ik. Hier eten ze ook niet als wij er niet zijn hoor. Maakte voor jonge Saar vroeger wel eens een Kong als wij weg moesten, maar daar begon ze pas aan als wij weer terug waren. Ik kan trouwens ook rustig de salontafel (althans de zodanig dienstdoende poef, dus een cm of 40 hoog) vol laten staan met kaas en worst. Ze komen er niet aan.
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:Dat ze niet voergericht zijn heeft daar beslist mee te maken, ook met dat laatste denk ik. Hier eten ze ook niet als wij er niet zijn hoor. Maakte voor jonge Saar vroeger wel eens een Kong als wij weg moesten, maar daar begon ze pas aan als wij weer terug waren. Ik kan trouwens ook rustig de salontafel (althans de zodanig dienstdoende poef, dus een cm of 40 hoog) vol laten staan met kaas en worst. Ze komen er niet aan.
Hmmm... Thuis zijn het vlagen. De ene keer kan ik terugkomen en zijn de kong en activityball onaangeroerd, de andere keer heeft hij ze tot de laatste kruimel leeggemaakt. Geen pijl op te trekken.
Gewoon eten idem. De ene keer stort hij zich vol enthousiasme op zijn kippenpoot of bak kvv en de volgende keer heeft hij er gewoon geen zin in (en eet dus gerust een dag niet :N:).
Afbeelding
Marion.

Frenk schreef:Gewoon eten idem. De ene keer stort hij zich vol enthousiasme op zijn kippenpoot of bak kvv en de volgende keer heeft hij er gewoon geen zin in (en eet dus gerust een dag niet :N:).
Maar dat is hier ook hoor. Ik had - voor de pasen - dure ossestaarten voor de dames, maar beiden trokken er hun neus voor op. De volgende dag gingen ze wel tot het eindje toe op.

Ik hoef me natuurlijk geen zorgen te maken over het postuur van de dames, en ze slaan hier heel regelmatig over. Ik ben er wel blij mee, maar kan me voorstellen dat als Frenk eerder te mager is dat je er dan niet zo blij mee bent.
Overigens had ik dat ook op een vakantie in Denemarken, toen Saar nog op de brok stond. Toen was ze ook al fors, en zat al anderhalf jaar op een koffiekopje per dag ofzo. Ik had afgemeten (minimale hoeveelheid) brokken meegenomen, waarvan minstens de helft weer mee terug kon. Dat vond ik toen ook niet leuk, want het was wel een opgroeiende hond, ook al kon ze het qua postuur makkelijk hebben (niet dat er door dat weinige eten ook maar een grammetje af ging hoor :jank: )
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:
Frenk schreef:Gewoon eten idem. De ene keer stort hij zich vol enthousiasme op zijn kippenpoot of bak kvv en de volgende keer heeft hij er gewoon geen zin in (en eet dus gerust een dag niet :N:).
Maar dat is hier ook hoor. Ik had - voor de pasen - dure ossestaarten voor de dames, maar beiden trokken er hun neus voor op. De volgende dag gingen ze wel tot het eindje toe op.

Ik hoef me natuurlijk geen zorgen te maken over het postuur van de dames, en ze slaan hier heel regelmatig over. Ik ben er wel blij mee, maar kan me voorstellen dat als Frenk eerder te mager is dat je er dan niet zo blij mee bent.
Overigens had ik dat ook op een vakantie in Denemarken, toen Saar nog op de brok stond. Toen was ze ook al fors, en zat al anderhalf jaar op een koffiekopje per dag ofzo. Ik had afgemeten (minimale hoeveelheid) brokken meegenomen, waarvan minstens de helft weer mee terug kon. Dat vond ik toen ook niet leuk, want het was wel een opgroeiende hond, ook al kon ze het qua postuur makkelijk hebben (niet dat er door dat weinige eten ook maar een grammetje af ging hoor :jank: )
Frenk heeft natuurlijk een bos met haar, dus het toont niet zo, maar je kunt z'n ribben en schouder-/heupbotten goed voelen. Hij is bonkig, zeg maar. Wel dikke spieren op z'n billen en voorpoten/schouders. Maar geen vet. Ik zou graag willen dat hij iets meer reserve heeft. Maar hij eet gewoon niet goed. :19:
Verder vind ik zijn vel heel los. Je kunt zo een rol vel pakken. Dat zit niet strak om hem heen. Dat heeft het nooit gezeten, maar ik vroeg me laatst af of dat wel zo "hoort" :19: :denken:
Afbeelding
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Had ik dat maar.. :19:
Moos gaat, als hij weet dat je worst/koek/kaas hebt, kwispelend voor je zitten. Als het te lang duurt totdat je een snoepje geeft, gaat hij alle kunstjes doen die hij kent :smile: (Poot, af, zit, dood, etc.)
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Marion.

Frenk schreef:Frenk heeft natuurlijk een bos met haar, dus het toont niet zo, maar je kunt z'n ribben en schouder-/heupbotten goed voelen. Hij is bonkig, zeg maar. Wel dikke spieren op z'n billen en voorpoten/schouders. Maar geen vet. Ik zou graag willen dat hij iets meer reserve heeft. Maar hij eet gewoon niet goed. :19:
Verder vind ik zijn vel heel los. Je kunt zo een rol vel pakken. Dat zit niet strak om hem heen. Dat heeft het nooit gezeten, maar ik vroeg me laatst af of dat wel zo "hoort" :19: :denken:
Maar heeft hij een slechte weerstand ofzo dan? Ik heb zelf ook geen grammetje vet, maar ik ben nooit ziek of verkouden. Ik denk dat je bij honden ook een genetisch aangelegd gewichts-component hebt, net als bij mensen (al vinden de meesten mij een dierenmishandelaar omdat ik mijn honden vetmest). Ik kan alles eten (een pot mayo per dag ofzo) en ik kom gewoon niet aan. Ik ben niet mager, maar wel bonkig.
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:
Frenk schreef:Frenk heeft natuurlijk een bos met haar, dus het toont niet zo, maar je kunt z'n ribben en schouder-/heupbotten goed voelen. Hij is bonkig, zeg maar. Wel dikke spieren op z'n billen en voorpoten/schouders. Maar geen vet. Ik zou graag willen dat hij iets meer reserve heeft. Maar hij eet gewoon niet goed. :19:
Maar heeft hij een slechte weerstand ofzo dan? Ik heb zelf ook geen grammetje vet, maar ik ben nooit ziek of verkouden. Ik denk dat je bij honden ook een genetisch aangelegd gewichts-component hebt, net als bij mensen (al vinden de meesten mij een dierenmishandelaar omdat ik mijn honden vetmest). Ik kan alles eten (een pot mayo per dag ofzo) en ik kom gewoon niet aan. Ik ben niet mager, maar wel bonkig.
Nee, tenminste, wat is een slechte weerstand? :19:

Waarom ik het vervelend vind is omdat niet of slechter eten vaak als symptoom voor mogelijk ernstiger zaken wordt gezien. Maar bij Frenk hoeft dat dus helemaal niet zo te zijn. Ik wil alleen niets over het hoofd zien (en loop dus regelmatig aan zijn buik te voelen of die wel soepel voelt, of er geen spanning op staat :N:) Daarnaast is een beetje reserve toch wel goed?

En daarnaast: welke zichzelf respecterende hond (grapje :wink:) die al uren niets gegeten heeft en een meer dan behoorlijke dosis beweging krijgt, laat nou een stuk kalfsstaart of een kippenpoot volkomen links liggen :piew:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”