Want ook al zit ze aan de flexi, als er een auto langs komt sjeezen, of een wielrenner, roep ik haar nu elke keer bij me zodat ik niet aan die flex hoef te gaan sjorren stel dat ze opeens een flinke afwijking richting auto/wielrenner zou maken....
Zou ze nu op afstand gewoon betrouwbaar kunnen gaan zitten is dat veel makkelijker, want dat bij me roepen moet ik ruim op tijd doen anders loopt ze alsnog bijna onder die wielrenner terwijl ze braaf naar me toe komt :N:
In losloopgebied had ik laatst ook een keertje dat een moutainbiker langs kwam zoeven net op het moment dat Vera naar mij toe aan het rennen was. Dat was dus bijna Vera onder die moutainbiker :N: (die gelukkig zelf ook anticipeerde en haar zag aankomen), want ik kon haar niet op afstand laten stoppen met naar mij toe komen.
Kortom, ik wil dat ze leert zitten op afstand als ik dat roep. Nu ben ik daar vanmiddag maar meteen mee begonnen, en ze doet het eigenlijk al best goed, maar ik merk dat er wel iets van verwarring is.
Normaal als ik namelijk "Vera" zeg, wil ik dat ze contact met mij komt zoeken. Dat heeft dus als gevolg dat zodra ze haar naam hoort ze richting mij komt hobbelen. Nu heb ik dan tijdens die hobbel "zit" geroepen, en dan gaat ze wel zitten heel braaf op een meter of 4 van me af, maar in eerste instantie komt ze dus meteen naar me toe gelopen zodra ze haar naam hoort.
Meteen "zit" roepen is ook weer te onduidelijk, want dan kan ik het net zo goed tegen Saar hebben, of tegen een wandelaar ofzo, weet zij veel
Iemand tips, hoe je dat, duidelijk voor de hond, aanleert?