Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Macho heel erg mank

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Macho heel erg mank

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik was net even naar een veldje gegaan om wat te spelen met Macho.
We hebben even paaltjes geoefend en we hebben wat gehoorzaamheidoefeningen gedaan.
Af en toe speelden we even met de bal.
Ineens zag ik dat hij vreselijk mank liep, hij wou niet meer op zijn rechter voorpoot staan.
Ik heb een half uur gedaan over het kleine stukje van 2 minuten naar de auto.
Nu thuis staat hij op 3 poten en hij heeft moeite met gaan liggen.
Het doet hem gewoon heel veel zeer.
Ik heb zijn voetzool helemaal bekeken maar daar zit niks in.
Omdat Macho absoluut niet kleinzerig is en ik me echt zorgen maak omdat hij toch wel erg veel pijn heeft heb ik net de DA gebeld.
Hij vertelde me dat het van alles kon zijn en dat ik hem maar wat paracetemol moest geven en afwachten tot morgen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Afwachten tot morgen?
Paracetemol durf ik hem niet te geven dus dat doe ik dan maar niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou iig een andere DA zoeken, een DA die paracetamol adviseert zou niet de mijne zijn ;)

verder tja.. ik zou het denk ik even aankijken, of het moet nog erger worden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Voor de zekerheid gewoon even weken in Biotex? En morgen zou ik (naar een andere) dierenarts gaan.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Reina heeft hier net 3 dagen vreselijk gemankt. Zo erg dat ze haar voorbeen helemaal scheef zette. Er was niets te zien en te voelen aan haar voet dus kwam ik tot de conclusie dat ze met hard rennen in een flinke kuil was gestapt (ik vermoed een schouderblessure). Na 3 dagen rust (dat nam ze eigenlijk zelf) is het nu praktisch over. Ik heb dit vaker meegemaakt met de honden en dan geef ik geen pijnstilling omdat ik bang ben dat ze door de pijn heen rennen. Paracetamol vind ik ook een raar advies.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva is ook heel erg mank geweest en dat kwam omdat haar teennagel er af was. Echter alleen de onderkant dus je zag niks. Gelukkig zagen we bloed en later bij inspectie trok Martijn zo haar hele nagel eraf op de laag van de bovenkant na :N: Dus er lijkt niks te zijn maar stiekem steekt er een vlezig deel uit dat er niet hoort te zitten normaal gesproken.

Nu is het gelukkig weer over. Als we het bloed niet gezien hadden had ik tot vandaag niet geweten wat er aan de hand was. Dus ik zou het even aankijken tot morgen en dan in alle rust verder kijken :wink:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

MARC_S schreef:Eva is ook heel erg mank geweest en dat kwam omdat haar teennagel er af was. Echter alleen de onderkant dus je zag niks. Gelukkig zagen we bloed en later bij inspectie trok Martijn zo haar hele nagel eraf op de laag van de bovenkant na :N: Dus er lijkt niks te zijn maar stiekem steekt er een vlezig deel uit dat er niet hoort te zitten normaal gesproken.

Nu is het gelukkig weer over. Als we het bloed niet gezien hadden had ik tot vandaag niet geweten wat er aan de hand was. Dus ik zou het even aankijken tot morgen en dan in alle rust verder kijken :wink:
stomme herders. Ameno heeft nu precies hetzelfde, ook nagel gescheurd en manken als een gek. Baden in Biotex levert een piepconcert op.
Vandaag lijkt het wat beter te gaan. (tis nu dag 3)

Hoe is het vandaag met Macho?
:pop:
samantha!
Zeer actief

De dierenarts van gister was gelukkig niet mijn eigen dierenarts, maar die kreeg ik gister niet te pakken.
Omdat het gister erger leek te worden, hij kon niet meer liggen of staan van de pijn en was gewoon aan het janken hebben we toch nog gekeken of we onze eigen dierenarts te pakken kregen en dat lukte.

De dierenarts heeft gevoeld en kon niks gebroken voelen.
Hij merkte dat hij veel pijn aangaf bij de pols en de elleboog.
Hij denkt dat Macho in een kuil is gestapt of weggegleden is.
Voor ik het zag was Macho nog wild met een andere hond aan het spelen dus ik denk dat hij daarbij in een kuil is gestapt of weggegleden is.
Hij heeft gister een pijnstiller gehad en iets om de zwelling weg te nemen (het was inmiddels behoorlijk opgezwollen).
Vandaag moesten we terug bellen hoe het ging.
Macho steunt sinds vanmorgen weer op zijn poot dus het lijkt gelukkig beter te gaan.
We hebben voor 7 dagen carporal meegekregen en moeten daarna even terug bellen.

Macho moet wel een week lang alleen plassen en poepen aan de lijn :N:
Als jullie denken dat een labrador energiek is kennen jullie Macho nog niet, die lijkt alles dubbel te hebben :mrgreen:
Hij is nu al vreselijk verveeld dus ik ga me best doen om wat leuke spelletjes te verzinnen ofzo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

We zijn nu pas 2 dagen verder en Macho staat op ontploffen.
Hij loopt ook helemaal niet meer mank.
Hij moest van de dierenarts echter wel strikte rust hebben.
Wij hebben geen bench, en ik denk ook niet dat dit gaat werken want hij heeft nog nooit van zijn leven een bench gezien.
We proberen hem binnen zo rustig mogelijk te houden en als we weten dat er iets aan zit te komen (visite bijvoorbeeld) gaat hij aan de lijn.
We wandelen 4 keer per dag 10 minuutjes aan de lijn en dat weet inmiddels de hele buurt, Macho heeft namelijk de rest van zijn energie in een mooie serenade voor buurtbewoners gestopt.
Macho krijgt nu Carporal, weet iemand of dat echt alle pijn weg kan nemen? want hij lijkt er nu niks meer van te voelen.
Misschien kan ik maandag beter even bellen of ik die Carporal weg kan laten zodat hij wat rustiger aan doet?
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

jeetje dit is ook echt niks voor Macho he... :N: Doe je in huis wel rustige spelletjes met hem?? Misschien zijn die spellen van Nina Otterson wel iets voor hem, dan is hij toch bezig..

Hoop dat hij snel weer lekker mag rennen, wat zal ie dan blij zijn zeg :mrgreen:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou hem lekker laten zwemmen bij de stijger hier. Niet rennen maar helemaal afmatten in het water. Helemaal niet belastend dus dat mag best :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

samantha! schreef:We zijn nu pas 2 dagen verder en Macho staat op ontploffen.
Wij hebben geen bench, en ik denk ook niet dat dit gaat werken want hij heeft nog nooit van zijn leven een bench gezien.
We proberen hem binnen zo rustig mogelijk te houden en als we weten dat er iets aan zit te komen (visite bijvoorbeeld) gaat hij aan de lijn.
We wandelen 4 keer per dag 10 minuutjes aan de lijn en dat weet inmiddels de hele buurt, Macho heeft namelijk de rest van zijn energie in een mooie serenade voor buurtbewoners gestopt.
Macho krijgt nu Carporal, weet iemand of dat echt alle pijn weg kan nemen? want hij lijkt er nu niks meer van te voelen.
Misschien kan ik maandag beter even bellen of ik die Carporal weg kan laten zodat hij wat rustiger aan doet?
ik zou die carporal niet zo maar weglaten, het heeft ook een ontstekingremmende werking en die is belangrijker dan de pijnstilling ;).
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

sterkte met hem :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
samantha!
Zeer actief

Crista schreef:jeetje dit is ook echt niks voor Macho he... :N: Doe je in huis wel rustige spelletjes met hem?? Misschien zijn die spellen van Nina Otterson wel iets voor hem, dan is hij toch bezig..

Hoop dat hij snel weer lekker mag rennen, wat zal ie dan blij zijn zeg :mrgreen:
Nee dit is inderdaad echt niks voor hem :N:
Ik probeer rustige spelletjes met hem te doen maar hij wordt helemaal hyper van iedere aandacht die ik nu geef.
Zo'n Nina Otterson spel is inderdaad een goed idee, morgen kan ik die even bij iemand lenen.
Ik hoop dat hij daar dan even rustig bij kan blijven en er even geestelijk een beetje moe van gaat worden.

Ik hoop ook dat hij snel weer mag rennen want aan de riem lopen is niks voor hem.
Hij stuitert gewoon rondjes om me heen nu :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik zou hem lekker laten zwemmen bij de stijger hier. Niet rennen maar helemaal afmatten in het water. Helemaal niet belastend dus dat mag best :ok:
Ja dat is wel een goed idee hij is namelijk gek van zwemmen, bedankt voor de tip :ok:

jip007 schreef:sterkte met hem :wink:
Dankje :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Hutsje schreef:
samantha! schreef:We zijn nu pas 2 dagen verder en Macho staat op ontploffen.
ik zou die carporal niet zo maar weglaten, het heeft ook een ontstekingremmende werking en die is belangrijker dan de pijnstilling ;).
Oke bedankt!
Dan maak ik deze week gewoon nog maar even af.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ja, dat zwemmen is een goede tip! Ik zie het voor me hoe hij loeit.....hij moet toch wat he, met zn energie :wink:
Sterkte met hem :ok:
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:het probleem met zwemmen is dat het ook niet mag als het om een spier- of peesblessure gaat (afhankelijk van welke spier of pees dan, maar ja, daar kom je ook niet achter).
misschien kan je toch beter eerst een weekje niks en dan weer beginnen met zwemmen en als dat goed gaat vrij lopen?
Ik weet niet wat er precies aan de hand was, de dierenarts dacht aan een pees.
Ik hou hem inderdaad maar gewoon rustig deze week, dat moet lukken.
En daarna hopen dat het goed blijft gaan.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Inge O schreef:het probleem met zwemmen is dat het ook niet mag als het om een spier- of peesblessure gaat (afhankelijk van welke spier of pees dan, maar ja, daar kom je ook niet achter).
misschien kan je toch beter eerst een weekje niks en dan weer beginnen met zwemmen en als dat goed gaat vrij lopen?
Dat wist ik niet Inge....geldt dat zwemmen dan net zo als gewone beweging?
*Esther
Zeer actief

Hoe gaat het nu met hem?

Dankjewel Inge :wink:
Ik ben eens wezen kijken bij een hydrotherapeutische centrum in Antwerpen en daar stond een dierenfysiotherapeut samen met de hond in het water om hem te masseren en oefeningen te doen.
Dus dat is dan alleen bij de revalidatie aan te raden dus begrijp ik?
samantha!
Zeer actief

TeamWork schreef:Hoe gaat het nu met hem?
Volgens Macho is er helemaal niks meer aan de hand.
Hij loopt vanaf zaterdag helemaal niet meer mank.
Wij laten hem nu 4 keer per dag 5 minuten uit, en 1 keer 20 minuutjes, alles aangelijnd.
Hij snapt er alleen helemaal niks van waarom dit allemaal nodig is :mrgreen:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Gelukkig :ok:
Hopelijk loopt t met een sisser af!
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:
samantha! schreef:Hij snapt er alleen helemaal niks van waarom dit allemaal nodig is :mrgreen:
laat hem een keer mailen met crunch, kunnen ze elkaar lekker wat beklagen :jank: :mrgreen: .
Ik zou het aan hem doorgeven :mrgreen:
Hij heeft wel heel erg medelijden met Crunch hoor, zo lang rustig aan doen. :jank:
Hij moet dus helemaal niet zeuren bij een weekje rustig aan doen, al moeten we natuurlijk wel hopen dat het daarna goed gaat anders komen er nog wat weken bij :jank:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Vandaag is het precies een week geleden.
Macho heeft zich erbij neergelegd en reageert niet eens meer op ons als we wat gaan doen.

Vanavond krijgt hij de laatste pijnstillers.
Ik hoop zo dat het goed blijft gaan zonder die pijnstillers!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Vandaag de hele dag geen pijnstillers gehad.
Hij heeft gelukkig helemaal niet mank gelopen.
De dierenarts zei dat ik nu heel rustig beweging op moest bouwen.
Hij heeft weer voor het eerst even los gelopen en was helemaal happy inclusief dolle 5 minuten waarbij ik me hart vast hield.

We weten dus nog niet wat het geweest is, maar ik hoop dat het gewoon goed blijft gaan nu.
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Hoop dat het goed blijft gaan :ok: en dat 'rustig aan doen' na een week helemaal niks mogen is ook wel heeeeeel erg moeilijk he :N:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:klinkt alvast goed, maar dat van dat hart vasthouden ken ik :oeps: .
Ja ik dacht echt van owjee :N:
En het lijkt wel hoe harder ik mijn hart vasthoud, hoe harder hij gaat :mrgreen:

Crista schreef:Hoop dat het goed blijft gaan :ok: en dat 'rustig aan doen' na een week helemaal niks mogen is ook wel heeeeeel erg moeilijk he :N:
Ja ik durfde hem ook niet los te laten :N:
Ik wist gewoon dat hij de dolle 5 zou krijgen, maar dat ging gelukkig goed.

Het gaat tot nu toe ook nog steeds goed.
Vanaf vrijdag geen pijnstillers meer en nog steeds niet gemankt.
Gister een losloopwandeling van 3 kwartier gemaakt waarbij hij lekker gerend heeft.
Ik denk dat ik het nu gewoon weer ga opbouwen.
En dan hopen dat hij binnekort weer lekker lang kan wandelen en spelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”