Nog tips hiervoor? Ik vind het wel belangrijk dat hij tussen de oefeningen door wat ontspant want dat doet hij dus nu helemaal niet. En als de andere honden wel spelen kunnen we ook weer geen andere oefeningen doen want dan is ie veel te afgeleid
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet willen spelen
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niet willen spelen
Tijdens de obedience heb ik een speeltje bij me voor Nilo. Regelmatig mogen we daarmee spelen met de hond zodat ze even kunnen ontspannen. Maar Nilo vind het speeltje daar niks aan
Het maakt niet uit wat we gebruiken, alles is thuis leuk maar daar niet. Zodra we daar zijn wil hij de speeltjes van de andere honden (die precies hetzelfde zijn). Ik gebruik een bal wat gemaakt is van touw, met zo'n lus eraan. Thuis apporteerd hij hem wel en hij speelt er mee maar als we daar eenmaal zijn ziet ie dat ding helemaal niet. Ik heb al geprobeerd om het zo interessant mogelijk te maken door het weg te gooien, snel voor zijn gezicht bewegen etc.
Nog tips hiervoor? Ik vind het wel belangrijk dat hij tussen de oefeningen door wat ontspant want dat doet hij dus nu helemaal niet. En als de andere honden wel spelen kunnen we ook weer geen andere oefeningen doen want dan is ie veel te afgeleid
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Niet willen spelen
Als hij de speeltjes van de andere honden wel interessant vindt, vantevoren even ruilen met een andere baas? E als er dan gespeeld mag worden kan je een andere hond blij maken met zijn eigen speeltje en een koekie erbij, en is Nilo helemaal happy omdat jij zomaar een cool speeltje weet te snaaien van een andere hond.Maeve schreef:Tijdens de obedience heb ik een speeltje bij me voor Nilo. Regelmatig mogen we daarmee spelen met de hond zodat ze even kunnen ontspannen. Maar Nilo vind het speeltje daar niks aanHet maakt niet uit wat we gebruiken, alles is thuis leuk maar daar niet. Zodra we daar zijn wil hij de speeltjes van de andere honden (die precies hetzelfde zijn). Ik gebruik een bal wat gemaakt is van touw, met zo'n lus eraan. Thuis apporteerd hij hem wel en hij speelt er mee maar als we daar eenmaal zijn ziet ie dat ding helemaal niet. Ik heb al geprobeerd om het zo interessant mogelijk te maken door het weg te gooien, snel voor zijn gezicht bewegen etc.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Ik heb geleerd dat je een speeltje wel leuk kunt maken door het aan te leren, maar een eerste beloning zal het nooit worden, wel een soort tweede beloning.
Is hij gek op voer? Dan met het speeltje die je graag wilt aanleren als leuk speeltje om mee te spelen op de training thuis aan de slag. Eerst laten zien, klik beloon. Dan aanlaten raken, klik beloon. Vervolgens vasthouden, dan kort spelen, etcetera. In eerste instantie na met dit speeltje gespeeld te hebben een voertje. Op een gegeven moment kan je het voertje waarschijnlijk weglaten, maar dat is per hond verschillend. Nilo zal niet van de ene op de andere dag met het speeltje gaan spelen, maar dit heeft tijd nodig om aan te leren. Het speeltje wat je hiervoor gebruikt nooit op de grond laten slingeren, deze moet speciaal blijven.
Is hij gek op voer? Dan met het speeltje die je graag wilt aanleren als leuk speeltje om mee te spelen op de training thuis aan de slag. Eerst laten zien, klik beloon. Dan aanlaten raken, klik beloon. Vervolgens vasthouden, dan kort spelen, etcetera. In eerste instantie na met dit speeltje gespeeld te hebben een voertje. Op een gegeven moment kan je het voertje waarschijnlijk weglaten, maar dat is per hond verschillend. Nilo zal niet van de ene op de andere dag met het speeltje gaan spelen, maar dit heeft tijd nodig om aan te leren. Het speeltje wat je hiervoor gebruikt nooit op de grond laten slingeren, deze moet speciaal blijven.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ragyo wil tijdens een cursus de eerste paar keer ook niet spelen, hij is veel te alert op de omgeving. ik ren dan meestal wat met hem en knuffel wat en na een aantal keer komt het spelen vanzelf wel (eerste cursus wel pas na 8 keer ofzo). Hij moet echt eerst de nieuwe mensen en honden om zich heen helemaal kennen voor hij wil spelen.
-
anne-rené
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Bedoel je hiermee dat een hond liever iets anders verkiest dan beloond worden met het speeltje?Renske schreef:Ik heb geleerd dat je een speeltje wel leuk kunt maken door het aan te leren, maar een eerste beloning zal het nooit worden, wel een soort tweede beloning.
Voor Macho is spelen DE ultieme beloning.
Ik heb voor hem de tennisbal, en een trekding en op beide is hij gek.
Als ik een van deze dingen bij heb wil hij ook geen voer, zelfs het lekkerste niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Speeltje kan een ultieme beloning zijn.
Maar dan moet je hem ook alleen als beloning gebruiken.
Dus buiten bereik van de hond houden tot er een "einde oefening" is.
Er wordt dus niet zelf mee gespeeld.
Misschien dat dat het punt is?
Houdt hij van trekspelletjes?
Misschien is even touwtrekken anders een optie?
Dik touw nemen (geen flos, maar gewoon echt touw) knoop er in en ook alleen daarvoor gebruiken.
Je zou zijn touwballetje ook even door de leverworst kunnen halen?
Dik touw nemen (geen flos, maar gewoon echt touw) knoop er in en ook alleen daarvoor gebruiken.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier niet hoor. De bal dragen mag Eva hele buitenritten met het paard en dan nog doet ze er alles voor. Ze ziet het als haar ultieme bezit en zodra ik het afpak doet ze een moord om het terug te krijgen. Ik speel elke dag met de bal, ze mag hem 1 hele wandeling meenemen per dag en gewoon dragen en toch.... zodra ik hem afpak en onder mijn oksel stop gaat ze helemaal trillen, superstrak volgen en non stop blaffen om hem terug te krijgen :N: Zelfs als ze hem al een uur heeft en je pakt hem af dan doet ze er een tiental oefeningen voor en daarna draagt ze hem weer een half uur. Dus hoe veel ze hem ook heeft, het blijft de ultieme beloning. Ze tuft koek uit zodra ik de bal laat zien want met een mond vol koek kun je niet genieten van de gevoelens die de bal opwekken in de mondranetje schreef:Speeltje kan een ultieme beloning zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
En een trekspelletje?Maeve schreef:Het spelen word hier niet echt als beloning gebruikt. We spelen meer als afleiding en ontspanning. Als bijvoorbeeld een hond een oefening alleen moet doen, kunnen de anderen spelen. Ook spelen we na een aantal oefeningen, weer een beetje ontspannen. Maar dat wil ie dus niet
Of even met hem rennen
Of misschien een ontspannende massage (TToch)
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Rennen zou die ook wel niet doen. Hij gaat zich compleet concentreren op de andere spelende hondenranetje schreef:En een trekspelletje?Maeve schreef:Het spelen word hier niet echt als beloning gebruikt. We spelen meer als afleiding en ontspanning. Als bijvoorbeeld een hond een oefening alleen moet doen, kunnen de anderen spelen. Ook spelen we na een aantal oefeningen, weer een beetje ontspannen. Maar dat wil ie dus niet
Of even met hem rennen
Of misschien een ontspannende massage (TToch)