Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb een hond van 13 kg en die zit nu achterop in een mand als ik fiets.
Dit is vrij zwaar en ik denk er dan ook over een fietskar aan te schaffen.
Is dit lichter? Waar moet ik op letten? Hebben mensen hier ervaringen?
Hoe bedoel je zwaar? Nee, een fietskar gaat niet lichter zijn, want die weegt zelf ook al wat natuurlijk, en bovendien moet je die trekken i.p.v dat hij gewoon op de fiets zit.
Daarnaast moet je zo'n kar ook elke keer achter je fiets hangen.
Ik heb prima ervaringen met een fietskar hoor, maar voor een hondje wat ook in een mandje achterop kan is het alleen maar handig in de zin dat hij ruimer kan liggen, je er meer spullen in mee kan nemen, en hij eventueel droog ligt.
Niet omdat het lichter of makkelijker fietst.
Ik dacht omdat het zwaartepunt lager ligt, goede worden ook vrij laag aan de fiets vastgemaakt schijnt....het lichter is.
Maar als dat inderdaad niet zo is, een mand is wel handig in de zin dat ie niet veel plaats inneemt en gewoon erop blijft zitten, en ik er mee door kleinere of smallere paadjes kan fietsen
Ik vind het eigenlijk apart dat je 13 kilo hond in een mandje uberhaupt echt merkt
Ik had Moos en Saar altijd samen in een mandje achterop, dat was ongeveer hetzelfde gewicht. Merkte ik niks van.
Wel van Moos en Saar in de fietskar, die kar alleen is al zwaarder, en zeker vals plat of heuvel op is het doortrappen.
AnneMarie schreef:Leuk dat jij het niet merkt, hier staat iedereen versteld van het gewicht en dan heb ik het over ervaren fietsers die ook fietsvakanties doen....
Misschien valt het extra op omdat ik een lichtgewicht fiets heb en we flinke tochten maken....
Hier hebben we ook een fietskar maar hebben deze tot nu vooral voor wandelingen gebruikt (dus met wandeloptie) wel ga ik nog flink oefenen met de kar want we gaan in juli 2 dagen 60 km fietsen. Op zich vind ik het fietsen geen probleem. Maar ja 2x 60 km ius toch wat anders dan wat korte fietstochtjes.
Toen ik Giada ( 13 kg) nog alleen had zat ze achter op de fiets in een mand. Op een gegeven moment een fietskar gekocht en dat vond ik dus toch prettiger. Je fiets (tenminste de mijne) ligt stabieler op de weg. Vooral als ik ook nog spullen mee had in mijn fietstassen wiebelde mijn stuur soms behoorlijk.
Over een hond in de fietskar kan ik je niets zeggen, wel over de gewichten.
Als ik met mijn kids fiets, 15 kilo voorop en 15 kilo acthterop, dan voelt dat echt veel beter dan dat ze met z'n 2en in de fietskar zitten. Dat trapt echt een stuk zwaarder en onhandiger.
Dus als het past op de fiets zou ik dat lekker doen!!!
Ik geef de voorkeur aan een mandje achterop. Ik vind het ook niet echt zwaar moet ik zeggen (Benno en Jip wegen samen bijn 18 kilo), ja je voelt het wel maar echt stukken minder dan een fietskar. Plus dat je veel makkelijker je fiets kwijt kunt en overal tussendoor raced.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
is wel lichter hoor, hij staat namelijk op wieltjes wat weinig weerstand verooorzaakt.. optrekken(om het even zo te noemen) zal net zo zwaar/zwaarder zijn, maar tijdens het fietsen is het een stuk lichter, inderdaad vooral als je hem laag vastmaakt.. maar praktischer lijkt het me niet, lastig wenden zon lang ding achter je fiets, zou een fietsmand makkelijker vinden!
leuke honden trouwens! had er nog nooit van gehoord
Eva-Joy schreef:is wel lichter hoor, hij staat namelijk op wieltjes wat weinig weerstand verooorzaakt.. optrekken(om het even zo te noemen) zal net zo zwaar/zwaarder zijn, maar tijdens het fietsen is het een stuk lichter, inderdaad vooral als je hem laag vastmaakt.. maar praktischer lijkt het me niet, lastig wenden zon lang ding achter je fiets, zou een fietsmand makkelijker vinden!
Misschien als je geheel op een vlakke weg rijdt. Maar als je een beetje heuvelachtig woont is mijn ervaring toch echt dat zo'n kar echt zwaar trappen kan zijn
En met zo'n kar kom je er heel snel achter dat die weg die vlak leek dat toch niet was :N:
Eva-Joy schreef:is wel lichter hoor, hij staat namelijk op wieltjes wat weinig weerstand verooorzaakt.. optrekken(om het even zo te noemen) zal net zo zwaar/zwaarder zijn, maar tijdens het fietsen is het een stuk lichter, inderdaad vooral als je hem laag vastmaakt.. maar praktischer lijkt het me niet, lastig wenden zon lang ding achter je fiets, zou een fietsmand makkelijker vinden!
Misschien als je geheel op een vlakke weg rijdt. Maar als je een beetje heuvelachtig woont is mijn ervaring toch echt dat zo'n kar echt zwaar trappen kan zijn
En met zo'n kar kom je er heel snel achter dat die weg die vlak leek dat toch niet was :N:
hahaha dat is zeker waar! ! handig zo'n kar dus, maar niet op hobbelige wegen:D maar goed op asfalt is het best handig jammer dat zoveel wegen van die rotstenen gemaakt zijn hihi, nee ik zou een kar ook niet aanraden..